Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Oh, en vis bij de visboer.

Amalarab schreef:magda_90 schreef:Regelmatig, maar vanwege domweg de tijd niet altijd. Al ben ik nog zoekende naar goede adressen. Is soms alleen moeilijk gezien zowel de Aldi als Lidl hier 100 meter vandaan zitten.
Daar zit nog bakker Sybesma op het plein.
Er is nog een volkstuinachtig de Oerfloed, iets ten zuiden van Leeuwarden(ben er zelf nooit geweest hoor)
Of de vrijdagmarkt natuurlijk
Omdat ik me dus serieus afvraag waarom mensen zich dat aandoen.daffieduck83 schreef:@TS, wat een grote ronde maak jij elke zaterdag.
Ik heb geluk, vlak bij mijn huis zit nog een 'ouderwets' winkelrijtje met een groentewinkel, slager en bakker. Vooral met de groentewinkel ben ik erg blij. Al wil ik een halve bloemkool en 6 aardbeien, dat is allemaal mogelijk. Doordat ik precies de hoeveelheid kan kopen die ik nodig heb, heb ik nauwelijks afval en is het niet heel veel duurder dan de supermarkt. Soms bij aanbiedingen nog goedkoper. Daarnaast worden er elke dag verse maaltijden gekookt, dus als ik een keer weinig tijd heb, kan ik gezond en lekker makkelijk eten.
Alleen de Driestarrers kregen altijd voorrang bij het bakkertje
Tiggs schreef:daffieduck83 schreef:@TS, wat een grote ronde maak jij elke zaterdag.
Ik heb geluk, vlak bij mijn huis zit nog een 'ouderwets' winkelrijtje met een groentewinkel, slager en bakker. Vooral met de groentewinkel ben ik erg blij. Al wil ik een halve bloemkool en 6 aardbeien, dat is allemaal mogelijk. Doordat ik precies de hoeveelheid kan kopen die ik nodig heb, heb ik nauwelijks afval en is het niet heel veel duurder dan de supermarkt. Soms bij aanbiedingen nog goedkoper. Daarnaast worden er elke dag verse maaltijden gekookt, dus als ik een keer weinig tijd heb, kan ik gezond en lekker makkelijk eten.
Is dat de W&M-laan? Ik heb daar (vroegah!) in de buurt op school gezeten en dat was altijd zo'n leuk straatjeAlleen de Driestarrers kregen altijd voorrang bij het bakkertje
Shenavallie schreef:Hier in het dorp hebben de boeren een kraampje met hun groenten, fruit, eieren en andere zaken staan. Je gooit geld in het bakje en neemt hetgeen je lekker vindt/lijkt mee.
Soms lees ik wel eens van mensen die boeren in de buurt hebben waar ze juist heel betaalbaar kunnen kopen, dat lijkt mij ideaal en zou ik dan ook graag doen, maar de speciaalzaken vind ik gewoon te prijzig en voor mijn gevoel vaak niet eens lokaal ofzo. Alwiene schreef:Wat leuk dat je het (nog) zo doet zeg! Ik heb het wel geprobeerd, om meer lokale ondernemers te steunen, maar heel eerlijk wordt het mij gewoon te prijzig. Ik ben een koopjesjager en dat gaat op die manier gewoon niet zo lekkerSoms lees ik wel eens van mensen die boeren in de buurt hebben waar ze juist heel betaalbaar kunnen kopen, dat lijkt mij ideaal en zou ik dan ook graag doen, maar de speciaalzaken vind ik gewoon te prijzig en voor mijn gevoel vaak niet eens lokaal ofzo.
sanso schreef:Shenavallie schreef:Hier in het dorp hebben de boeren een kraampje met hun groenten, fruit, eieren en andere zaken staan. Je gooit geld in het bakje en neemt hetgeen je lekker vindt/lijkt mee.
Zo’n ‘kraampje’ heeft degene waar ik het weiland van huur ook staan. Er word alleen vaker gejat dan gekocht. Echt heel erg jammer.
Het is ook al voorgekomen dat het wisselgeldpotje is gejat. Die paar euro