naaktheid binnen gezin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:30

Balou_k schreef:
DeMolenhoek schreef:
Blijkbaar zie je er de humor niet van in ;)

Ohh! Film dat geknor, laat dat tegen die tijd zien en film haar reactie dan!! Dat gezicht moet goud zijn dan!

:')
Ik mag jou wel :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:33

Hier als kind wel eens met z’n allen in bad (ouders en zusje) maar verder waren we best preuts met z'n allen. In de badkamer kleedde je je ook aan. Zelf dan ook heel preuts, sauna vind ik doodeng. Laatste keer dat ik m’n ouders naakt heb gezien was ik 5 denk ik.
Vind het wel heerlijk dat nu ik samenwoon ik wel gewoon naakt van de badkamer naar de slaapkamer kan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:41

Bij ons is naaktheid heel normaal.

Mijn vader heb ik denk vanaf mijn 5de of 6de niet meer naakt gezien.
Toen ik nog thuis woonde en ik had wat nodig van de badkamer dan klopte ik even aan. Je ziet toch niks met het douchegordijn dicht.

Mijn moeder heb ik naakt gezien totdat ik het huis uit ging. Mijn moeder mij ook.
We zijn allemaal niet zo preuts.

Bedenk mij net dat mijn vader mij ook nog half naakt gezien heeft in het ziekenhuis toen ik al volwassen was.
Toen kreeg ik een drain na een auto ongeluk ivm klaplong. Toen was ik zo bang voor de pijn dat mijn vader meeging.
De dokter keek een keer raar van Uh toen die hemd naar beneden moest.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:46

Hier zijn we erg vrij daarin. Mijn ouders (beide 50+) en ik (25) lopen gewoon in onze volle naaktheid de badkamer uit enzo. We maken daar totaal geen punt van :j

oh, en nog even inhakend op deze:
Zahlina schreef:
Hoe noem jij de vagina bij je dochter?
Echt daar heb ik nog geen goed woord voor kunnen vinden, vagina vind ik niet klinken, doos/poes/weet ik veel wat werkt ook niet. Plasser vind ik ook niet kloppend. Ben al 5 jaar zoekende hoe het daar te noemen.

Hier noemde wij het een koffieboontje :))
Laatst bijgewerkt door Tigress op 27-08-18 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:49

wittepit schreef:
Denk dat het ook een leuke toevoeging is om te vragen hoe oud iedereen is... ik heb echt het idee dat er een enorme verpreutsing aan de gang is.... dochters van een vriendin van me, 7-8 jaar, die niet zonder bikinibovenstukje naar het zwembad mogen???
Maargoed, ik ben begin 40, kan me nog herinneren dat ik als kind het raar vond dat kennissen van ons naakt sliepen. Zegt denk ik achteraf meer over de mislukte relatie van mijn ouders, dat mijn moeder echt een nachtpon had...
Ik vind borstvoeding in het openbaar en topless zonnen gewoon oké, sauna heerlijk, te dikke mannen zonder T-shirt afschuwelijk en mijn fijnste vakanties waren grotendeels in blote kont. Maar qua familiaire regels? Geen idee.

Misschien niet zo zeer uit preutsheid maar omdat alles tegenwoordig (ook ongewenst) op internet kan komen te staan? Dat zou voor mij bij evt kinderen wel een reden zijn namelijk.

Ontopic; Ik ben 25. Moeders zie ik gewoon naakt, vaders niet.
Ik denk dat ik qua bovenlichaam niet zo preuts ben, maar zou niet graag helemaal naakt in bijv sauna lopen.

luuntje

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:02

Kinderen van 3 jaar laten je toch wel met het schaamrood op dekaken staan.
Hoef je niet eens bloot voor te zijn.

Onze zoon ging ook weleens met mijn man onder de douche.
Kwam hij lachend beneden dat zijn piemel groter was.
En hij wilde borstels hebben, net als mama.

Wat mijn man, man van mijn zusje ook, niet doen is andere kinderen helpen op het toilet.
Ze zijn bang voor rare verhalen.
Dus kindjes mochten komen spelen onder de 6 jaarals ik thuis was en kon helpen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:18

Wauw, dat vind ik echt bizar Luuntje, andere kinderen niet helpen op het toilet, maar de vrouwen 'mogen' dit wel? Alsof alleen mannen kinderen misbruiken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:23

superpony schreef:
Het zou wel veel makkelijker zijn als iedereen hetzelfde deed.

Het zou al een stuk makkelijker zijn als er geen mening zou zijn over meer dan het eígen gedrag.

Loop bloot of met kleren aan, stel je eigen huisregels op en ... houdt het daarbij.

Ik heb geen moeite met naakt en ook niet met gekleed gaan van anderen. Oh, met ´die beperking dat je niet bloot loopt waar de openbare zeden gekleed aannemen en andersom.
Persoonlijk lijkt het mij erg vervelend als je moeite hebt met bloot van anderen en jezelf.
We worden tenslotte bloot geboren en het is niets om je voor te schamen. Schaamte voor jezelf of plaatsvervangend lijkt me vervelend en niet het probleem van een ander.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:25

Bij mijn ouders thuis hadden we niet eens een slot op de badkamer. En nu met nieuwe deuren zelfs een raampje in de deur :+
Ook was het heel normaal om naakt boven rond te lopen. We gingen tot een leeftijd van 8 en 11 ook nog met het hele gezin naar de sauna. En nu nog wel met moeder en zus.

Ik woon nu samen met mijn vriend en nu is het nog ‘erger’. Vooral met die hitte gingen zodra we thuis kwamen de kleren uit (met de gordijnen dicht). :Y)
Mijn vriend is preutser opgevoed, maar heeft vanaf het begin er geen moeite mee gehad.

Vriendinnen die er wel moeite mee hebben ga ik het niet opdringen. Ik ga niet onder de deken mijzelf omkleden, maar ik ga ook niet naakt door het huis lopen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:27

Zahlina schreef:
studiemiep schreef:
Bij mijn ouders was naaktheid binnen het gezin al heel normaal. Dus ik vind het ook heel normaal.
Heb altijd geleerd wat ze eraf kijken mogen ze houden.

In mijn eigen gezin ook (hebben 1 dochter van 4) douchen regelmatig samen en ook in bad.

Er is niets geks aan en we benoemen alles ook netjes bij naam en geen dingen als voorbips/achterbips...(vinden wij totaal niet duidelijk voor een kind). Als ik nu al hoor wat ouders krampachtig op het schoolplein/wc de diverse lichaamsdelen benoemen......... :(

Hoe noem jij de vagina bij je dochter?
Echt daar heb ik nog geen goed woord voor kunnen vinden, vagina vind ik niet klinken, doos/poes/weet ik veel wat werkt ook niet. Plasser vind ik ook niet kloppend. Ben al 5 jaar zoekende hoe het daar te noemen.

Wij noemden dat je 'privé'.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:49

Ohh.. Mijn toppunt was wel dat ik geopereerd was op mijn 17e en daarbij als extra schade een klaplong aan te pas kwam. Buiten dat ik dus twee dagen plat op bed lag met een drain, wat al vervelend was. Moest mijn tampon er nog uit. :+
Die heeft mama mogen vissen. *\o/* -O-

Op dat moment was ik toch high, maar ach.. Dan schaam je je daarna niet meer voor blote billen.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:58

Ik heb tot vrij oud voor mijn gevoel nog met mn vader gedouched, ik denk n jaar of 9 a 10? Ook met mn stiefmoeder overigens.

Maar anderzijds nooit echt met mn stiefvader of moeder maar die liepen wel schaars bedekt of naakt van de slaapkamer naar de badkamer en dergelijke. Niet perse door t volledige huis.

Toen ik ouder werd vond mn stiefpa het wel lastiger die probeerde in ieder geval een boxer aan te hebben waar het mij eigenlijk niet bizar veel uitmaakte. Ik ging toch niet bewust zitten staren haha :+

Nu heb ik er ook geen problemen mee nu ik samenwoon. Heerlijk gewoon zo veel of zo weinig mogelijk aan kunnen hebben zonder problemen en opletten voor iemand haha. Naar de wc en douchen met de deur open is normaal, de enige die me aanstaren zijn de katten (arme beesten, trauma's verder haha)

Ik heb vriendinnen waarmee omkleden en dergelijke geen probleem is maar ook een vriendin waarmee ik samen douche en zij slaapt ook rustig naakt of alleen met onderbroek naast mij en mn vriend. Waarbij ze een arm om mij heen slaat en vriendlief op een randje ligt }>

Nee ik ben niet zo heel lastig, ga ook naar de sauna zonder problemen. Ondanks dat ben ik niet bizar zelfverzekerd over mijn lijf haha :Y)

Wat Balou hierboven zegt is ook wel zo, dat is 16 was brak ik mn bovenbeen toen heeft mn moeder enkele weken moeten helpen met naar de wc gaan en douchen. Eerste dag was het even wennen (puberteit he) daarna geen probleem, ik kon het toch niet zelf dus had wel hulp nodig :+

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:01

tengeltje11 schreef:
Maar wat gaan ze dan bv met foto's doen?
Er is toch niets op te zien?

nou als er kinderen van 7 jaar zonder bovenstukje rondlopen in onze ogen is er niks op te zien maar mischien zijn er toch van die viespeuken die ze op internet zetten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:03

Van huis uit ben ik gewend aan een uiterst preutse vader en een vrije moeder. Als kind liep ik net als mijn moeder, ook rustig naakt rond ondanks de preutsheid van mijn vader. Pas toen mijn lichaam begon te veranderen rond mijn 11e stopte ik daarmee aangezien mijn moeder mij als een soort lopend biologieboek gebruikte en dat ook nog eens wijd en zijd verkondigde aan wie het maar horen wilde.
Iets wat je op die leeftijd met die veranderingen helemaal niet als prettig ervaart.

Ik ben verder eigenlijk nooit preuts geweest, heb een tijd op kamers gewoond in verschillende studentenhuizen en natuurlijk houd je dan rekening met anderen door niet naakt rond te spatzieren maar van de douche beneden naar boven lopen in een handdoek vond ik prima kunnen, al dachten huisgenoten daar anders over :+ _O-

Nu ik alleen woon hoeft dat niet meer en ren ik rustig naakt door het huis na douchen ofzo, en als ik een partner heb ben ik daar ook vrij in gelukkig.
Het lijkt me zo naar als je die vrijheid bij elkaar niet hebt, of als je heel onzeker over je lichaam bent.
Heb wel eens wat gehad met een man die erg spastisch deed over naakt zijn.
Hij had al moeite om naakt van bed naar de wc te lopen als hij zijn boxer niet kon vinden en deed er alles aan om er voor te zorgen dat ik zijn tollie en billen zo min mogelijk zag :') Turn-off!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:07

Je kunt als ouders naakt doodgewoon vinden, ervaring ( van ons en van vrienden) is toch dat pubers op een gegeven ogenblik toch privacy willen. Heeft ook met de ontwikkeling van hun eigen seksualiteit te maken. Ze gaan blote lichamen op een andere manier zien. En dat is net zoiets als het besef dat je ouders op latere leeftijd nog wel eens verdwenen waren om ze in bed te vinden. Krijg je soms ook van die geweldige reacties op!!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:09

Barbalala dat lijkt me idd ongemakkelijk. Ik neem aan dat als er intimiteit zou zijn geweest dit zonder onderbroek was. Anders lijkt me dat helemaal onhandig.

Ik heb zoveel artsen en thuiszorg (mannen en vrouwen) gezien die me gedouched, gesopt, onderzocht hebben dat het me ook daarin geen biet meer uitmaakt :')

Bigone dat laatste is iets wat mij gelukkig nooit is overkomen, lijkt me over en weer erg ongemakkelijk -O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:10

Ik heb mijn vader of broertje nooit naakt gezien toen ik jonger was deden mijn beide ouders me gewoon in de douche of bad.

Zover ik mij kan herinneren had ik de douche deur op slot liep met handdoek naar mij kamer of trok kleding aan in de badkamer.

Mijn moeder heb ik wel eens gezien met iets pakken uit de badkamer of wat vragen als ze zich omkleed ofzo
Laatst bijgewerkt door Christiene op 27-08-18 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:14

Ik ben zelf 23, heb mijn ouders niet meer naakt gezien sinds ik een kleuter was en andersom ook niet.
Badkamer gaat altijd op slot hier.

Wanneer ik met vriendlief alleen thuis ben lopen we wel gewoon naakt rond :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 20:15

Hier slapen wijook naakt,kindjes in pyama,maar de oudste doet vaak zijn pyama af en zegt dan dat hij slaapt als mama en papa.

Tja,moet hij weten.

En tuurlijk vragen bv 6-jarigen dan dingen rond je lichaam,maar daar kan je toch gewoon nuchter en openover praten ipv het af te schermen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:19

Ban tov mijn vriend zeker niet preuts, maar met zijn zoon in de buurt (13 jaar) dan wel..

Ik vind het niet nodig dst hij mij naakt moet zien.. Daar voel ik me niet prettig bij..

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:19

Vroeger gewoon samen met papa of mama in bad en onder de douche, badkamer zat ook nooit op slot en papa slaapt in zijn nakie, dus die kom ik ook geregeld in zijn blootje tegen op de overloop.
Tot ik ging puberen vond ik dit wel prima, toen begon ik wat moeilijker te doen, dus slot op de badkamer en wachten met omkleden tot ik alleen was :+
Ik ben nu best preuts, ren met mn handoek na de douche terug naar mn kamer en ben liever niet intiem als er andere mensen thuis zijn haha.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:25

bigone schreef:
Je kunt als ouders naakt doodgewoon vinden, ervaring ( van ons en van vrienden) is toch dat pubers op een gegeven ogenblik toch privacy willen. Heeft ook met de ontwikkeling van hun eigen seksualiteit te maken. Ze gaan blote lichamen op een andere manier zien. En dat is net zoiets als het besef dat je ouders op latere leeftijd nog wel eens verdwenen waren om ze in bed te vinden. Krijg je soms ook van die geweldige reacties op!!!!

Dat klopt zeker! En dat gaat daarna (in mijn geval) weer over. Ik heb ook de jaren van ‘ieeeeehhhh gaaaa weggg!!!’ gehad. En mijn ouders respecteerde dat zeker. Wel waren ze nor amused als ze een uur niet bij de tandenborstels konden en kreeg ik dan een koude douche. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:37

nine1987 schreef:
Ban tov mijn vriend zeker niet preuts, maar met zijn zoon in de buurt (13 jaar) dan wel..

Ik vind het niet nodig dst hij mij naakt moet zien.. Daar voel ik me niet prettig bij..

Maar dat snap ik, want dat is toch anders dan je eigen kind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:47

Balou_k schreef:
bigone schreef:

Dat klopt zeker! En dat gaat daarna (in mijn geval) weer over. Ik heb ook de jaren van ‘ieeeeehhhh gaaaa weggg!!!’ gehad. En mijn ouders respecteerde dat zeker. Wel waren ze nor amused als ze een uur niet bij de tandenborstels konden en kreeg ik dan een koude douche. :+

Wij hebben twee volwaardige badkamers, erg handig!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:49

Wij zijn binnen ons eigen gezin heel vrij. Vroeger thuis ook. Samen badderen en douchen is alleen maar handig. Lekker allemaal tegelijk schoon en fris :j . Als onze dochter in de puberteit komt straks zal het vast anders worden en ook dat is prima.