incasso bureau neemt me in de maling..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 11:20

Ik ga niet verder in op het bericht van de eiser.. alleen kijk de recenties van je incasso bureau.. de vraag is of jij uberhaud je geld ooit gaat krijgen.. hun schijnen ook heel slecht te betalen naar de eisers toe :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:24

wilmatj schreef:
Ik ga niet verder in op het bericht van de eiser.. alleen kijk de recenties van je incasso bureau.. de vraag is of jij uberhaud je geld ooit gaat krijgen.. hun schijnen ook heel slecht te betalen naar de eisers toe :)

Aks jij correct betaald had was er überhaupt geen spraken van incasso.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:25

Nou een incasso of deurwaarder krijg je echt niet zomaar aan je broek.
Vaak heeft de initiele vragende partij al wel wat acties ondernomen, dewelke dan onbeantwoord (onbetaald) zijn gebleven.

Dan moet je wat. Ofwel schakel je een advocaat in, ga je naar de rechtbank voor vonnis en laat je een deurwaarder uitvoeren. Of je gaat eerst nog een andere weg, nl die van incasso of later deurwaarder.
Deze zullen eerst nog willen medieren, dus de kans geven tot een betaling over te gaan. Ja dat kost extra geld. Logisch, je laat de andere partij immers ook maar bank spelen voor zichzelf.

Elke herrinering kost extra geld, immers is er dan ook weer een tijd overgegaan dat je krediet neemt op de andere partij (leverancier of betrokken partij)
Een deurwaarder heeft ook vaak een deel van die taken. Een deurwaardersbrief heeft vaak toch meer weerklank bij personen, maar een deurwaarder kan niets zonder een vonnis van een rechtbank. Dus vaak werken ze samen met een advocatenbureau.

Regel is eigenlijk heel simpel; Kom je afspraken na, of wees duidelijk naar de andere partij. In dit geval had de andere partij al een aflossingsplan toegezegd, die vervolgens stagneerden. Dus van de tegenpartij kan je niet zeggen dat ze geen kansen gegeven heeft. Per definitie had ze normaal de totale som in 1x horen terug te krijgen.

Dus bij deze denk ik dat je best asap het verschuldigde bedrag kan overmaken, ten einde je verdere gerechtskosten en mogelijke schadevergoeding zal moeten betalen, bovenop de reeds gemaakte kosten en het saldo dat je nog verschuldigd bent.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:28

Ik denk dat betalen als je moet betalen de essentie is ;) Anders was het nooit zo ver gekomen maar dit betekent niet dat een incassobureau maar alle remmen los moet gooien omdat TS een wanbetaler is.

Ook dan kan er netjes met elkaar omgegaan worden en concrete afspraken worden gemaakt. TS: ik zou dit niet verder op de spits drijven en zorgen dat je betaald. En betaal NIETS cash! Doe alles via overschrijving en hou alle documentatie goed bij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:29

Ts dat vind ik een laffe uitspraak. Hopen dat zij haar geld niet terug krijgt.
Jij ben degene die een paard heeft gekocht zonder geld te hebben.
Dat geld moet gewoon naar de verkoper.
Alle extra kosten zijn voor jou.

Wel moeten de extra kosten redelijk zijn en niet steeds veranderen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:29

bulck schreef:
Nou een incasso of deurwaarder krijg je echt niet zomaar aan je broek.
Vaak heeft de initiele vragende partij al wel wat acties ondernomen, dewelke dan onbeantwoord (onbetaald) zijn gebleven.

Dan moet je wat. Ofwel schakel je een advocaat in, ga je naar de rechtbank voor vonnis en laat je een deurwaarder uitvoeren. Of je gaat eerst nog een andere weg, nl die van incasso of later deurwaarder.
Deze zullen eerst nog willen medieren, dus de kans geven tot een betaling over te gaan. Ja dat kost extra geld. Logisch, je laat de andere partij immers ook maar bank spelen voor zichzelf.

Elke herrinering kost extra geld, immers is er dan ook weer een tijd overgegaan dat je krediet neemt op de andere partij (leverancier of betrokken partij)
Een deurwaarder heeft ook vaak een deel van die taken. Een deurwaardersbrief heeft vaak toch meer weerklank bij personen, maar een deurwaarder kan niets zonder een vonnis van een rechtbank. Dus vaak werken ze samen met een advocatenbureau.

Regel is eigenlijk heel simpel; Kom je afspraken na, of wees duidelijk naar de andere partij. In dit geval had de andere partij al een aflossingsplan toegezegd, die vervolgens stagneerden. Dus van de tegenpartij kan je niet zeggen dat ze geen kansen gegeven heeft. Per definitie had ze normaal de totale som in 1x horen terug te krijgen.

Dus bij deze denk ik dat je best asap het verschuldigde bedrag kan overmaken, ten einde je verdere gerechtskosten en mogelijke schadevergoeding zal moeten betalen, bovenop de reeds gemaakte kosten en het saldo dat je nog verschuldigd bent.

_/-\o_ +:)+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:36

koetjeboe schreef:
En hier is de eiser.
Ik heb vorige jaar een paard gekocht van Wilma, Wilma wilde wel eerste recht op terug koop houden.^
6 maanden later besluit ik dat dit paard niet bij mij past.
Wilma komt kijken en staat met krokodillen tranen langs de bak ze heeft geen geld om haar terug te kopen.
We spreken af dat ze haar mee neemt op afbetaling van minstens 100 euro per maand.
Na enkele maanden veel appjes en 500 euro betaald te hebben stagneert het betalen en na niet al te vriendelijke appjes van haar kant schakel ik de deurwaarder in.
Thats it!

Jeetje wat karig, bewijst maar weer dat je geen oordeel kunt hebben over een situatie als je maar 1 kant van het verhaal kent. Hoop voor je dat het incassobureau zijn werk doet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:38

Ik heb vanuit mijn beroep vaker te maken gehad met het kantoor dat wordt genoemd en dit is inderdaad echt om te huilen.

Heb je al overwogen om het correcte bedrag over te maken aan het incasso bureau en de rest te laten? (proceskosten) Dan hebben ze namelijk geen reden meer om de zaak aan te brengen bij de rechtbank.

En even melden bij de consumentenbond ;)

Ik heb overigens even alle berichten getemd die over de situatie gaan. Daar gaat heel de vraag van TS niet over. Beetje kinderachtig.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:41

Hmm, vuile was of niet, dit verandert wel de hele zaak/kijk op de situatie.

Erg vervelend als je wat afspreekt en het stagneert na een tijd, logisch dat je na meerdere keren (moeilijk) contact hierover je verdere stappen gaat ondernemen. Je wilt toch je geld, het gaat hier ook niet om tientjes, maar honderden euro’s.

Blijft wel dat het bureau heel raar aan het doen is met steeds andere bedragen te noemen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:43

Ik vind dit soort topics altijd zo laag hè. Je komt echt neit met eeen maand te laat te betalen voor op de rechtbank. Je hebt kansen genoeg head om te betalen. Dan moet er nu niet gehuild worden dat er een hoop extra kosten bijkomen.
Het is nieteens dat je dadelijk betaald als je incasso krijgt. Je neemt pas actie als je lijkt voor het gerecht te komen.
Wie zijn gat verband moet op de blaren zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:44

Misschien een stomme oplossing.. (en weet niet of t kan)

Als jij koetjeboe nu gewoon betaald en zij de opdracht intrekt en als daar eventueel wat kosten uitkomen jij die ook betaald is het case closed.. of denk ik nu te simpel?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:47

Frummels schreef:
Ik heb vanuit mijn beroep vaker te maken gehad met het kantoor dat wordt genoemd en dit is inderdaad echt om te huilen.

Heb je al overwogen om het correcte bedrag over te maken aan het incasso bureau en de rest te laten? (proceskosten) Dan hebben ze namelijk geen reden meer om de zaak aan te brengen bij de rechtbank.

En even melden bij de consumentenbond ;)

Ik heb overigens even alle berichten getemd die over de situatie gaan. Daar gaat heel de vraag van TS niet over. Beetje kinderachtig.

Nou een beetje kinderachtig?? :') Je zou zelf maar geld moeten hebben.
Dit is toch de wereld op zijn kop? TS wist donders goed dat dit er zat aan te komen, dus moet je niet gaan piepen als het spel over is en het serieus wordt. Dat is nu eenmaal de volwassen wereld.
Je hebt een afspraak, nota bene in dit geval een afbetalingsplan, dan kom je dat na! Doe je dat niet, dan moet je niet gaan liggen zaniken op de werking van die bureau's, maar eens even diep in eigen borst kijken. TS heeft dit zelf laten escaleren en moet nu op de blaren zitten. Begrijpelijk dat dit voor haar niet fijn aanvoelt, maar niet onterecht. Elk verhaal heeft dus wederom twee kanten en dat is nu wel eens heel direct naar voren gekomen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:50

Als ik het zo lees is TS niet tegen het betalen an sich maar wilt ze wel alleen betalen wat er afgesproken is. Als jij bedrag X afspreekt en je krijgt bericht met bedrag Y dan klopt er iets niet toch? Dan ga je informeren want je had immers bedrag X afgesproken. Dan is het een slechte zaak van het bureau dat ze TS afsnauwen en vasthouden aan bedrag Y. Daar valt TS over.

Over hoe ze nu omgaat met berichten van de eiser... tja...dat zou niet mijn keuze en manier zijn maar dat is verder haar probleem.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:51

TS geeft heel duidelijk aan in fout geweest te zijn kwa betalingen. Dat ze een deel niet betaald heeft.
Nu komt de eiser (die ineens op haar mooie blauwe ogen geloofd word, wie weet is het ook niet zo extreem als zij zegt?) en is TS de vuile hond en kaner ineens niet meer op haar vraag geantwoord worden.
Een vraag die los staat van de afspraken tussen eiser en TS.
Getemd dus op deze berichten.

TS, als dit incasso bureau vaker zo’n diefstal probeert zou ik toch echt even een advocaat erop zetten. En/of eventueel met eiser aan tafel te zitten. Ookal begrijp ik dat jij dat met zo een schuldeiser die het openbaar uitvecht niet meer wilt proberen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:52

Ben ik nu gek of is in deze situatie als verkoper je de verkeerde weg bewandelt?

In een private verkoop ga je toch gewoon in gebreke stellen? Zeker als er geen contract is opgesteld inzake betalingen die door beide partijen is ondertekend. Althans, klinkt niet alsof dat aan de orde is hier...
Er valt immers niet aan te manen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:53

Ik snap dat de eiser haar geld wil, wat je koopt zul je moeten betalen. Nergens blijkt dat TS dat niet wil, ze wil alleen het juiste bedrag betalen en niet steeds iets anders.

Een deurwaarder moet daar duidelijk in zijn en zich aan de gemaakte afspraken houden, er zijn helaas heel veel deurwaarders en incassobureau’s die zich niet aan de regels houden en schuldenaren onterecht kaalplukken. Juist bureau’s die op no cute no pay basis werken gaan daarin vaak te ver omdat ze anders voor niets gewerkt hebben.

Wat ik alleen raar vind is dat er hier nu erg geoordeeld wordt nu blijkt dat het om de koop van een paard gaat. Alsof dat anders is wanneer het om een auto of bankstel gaat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:01

TS, wat ik me afvraag: kan het zijn dat je proceskosten moet betalen omdat hier toch al tijd en moeite in is gestoken? Je moet je voorstellen dat er voor zo'n proces een team van juristen moet worden opgesteld en als die op het laatste moment worden afgezegd dan kan ik me voorstellen dat dit niet zomaar gaat. Dit bedenk ik me met mijn boeren burgerverstand, ik weet verder (gelukkig) vrij weinig af van dit soort zaken, maar als er een proces wordt voorbereid dan kan dit toch niet zomaar kosteloos worden geschrapt?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 12:07

Sorry jongens.. maar hallo.. duhu dat ik geld verschuldigd was, dat is toch vanaf bericht 1 duidelijk.
Eiser stelt 1 berichtje op.. wat echt nog niet eens 25% van het verhaal is.. en een hoop slaan om en ben ik de boeman?

Ik heb hier never, nooit niets over dat verhaal gezegt. Is een zaak tussen mij en haar, wat er wel en niet voorgevallen is.

Extra kosten, snap ik.. maar dan wel kosten waar zo'n incasso bureau recht op heeft.
Het is niet voor niets dan ik nu met een jurist het ga aanpakken.. omdat de kosten van het incasso bedrijf niet kloppen..lees anders openeningspost nog eens.. daar zie je dat ik in de maling genomen wordt door het incasso bureau.

Waarom er een incasso bureau op zit.. en of dit om 10 euro gaat of 1000. Dat maakt in wezen geen verschil. Dan heeft het incasso bureau geen recht mij op te lichten.

Oh en de reactie van iemand dat ik hoop dat zij geen geld krijgt van het incasso bureau.. dat staat er niet.. ik zeg.. lees de recenties, ik heb gezeur vanwege dit bureau.. maar zij had zelf de keuze naar welk bureau ze het stuurd.

En ja tuurlijk had het heel simpel kunnen uitpakken met gewoon de eiser betalen, maar zoals ik al gezegt heb.. daar is deze zaak iets complexer voor als dat eiser nu voordoet. En tja het is niet voor niets mis gegaan he ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:10

Misschien dan de eiser eerst uitbetalen en dan kan jij verder het gevecht aangaan met incasso maar dan heeft de verkoper wel waar zij recht op heeft, waar zij al lang op wacht en moet zij niet nog langer wachten. Wel zo eerlijk.
Als je je aan het afbetalingsplan had gehouden, was er niets gebeurd en had incasso niets kunnen doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:12

xLes schreef:
Ik wel. Lees je de andere kant ook.
Zo te lezen verzuimt TS het al even de afgesproken betalingen te verrichten. Contact helpt niks, dus wordt er terecht een incassobureau opgezet.
Koetjeboe, hoop dat je je geld nog krijgt...

Serieus?
Dit moeten ze privé oplossen en ik vind Ts hier heel wat netter in als de eiser, want ze heeft geen privé info bekend gemaakt en juist het verhaal waar het om ging ook niet.
Dus hoezo lees je nu de andere kant ook??

Je leest nu hoe de eiser het verhaal ziet en helemaal niet hoe de andere kant van het verhaal zit.

Ik snap best dat de eiser haar geld wil hebben en daar geef ik haar ook gelijk in, maar feit is wel dat het incassobureau niet correct handeld.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:17

Daarmee dat ik zeg, als ts zo eerlijk is wat ze zegt, dat zecdan de eiser al betaald en de rest van de kosten met incasso regelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:18

dromertje2 schreef:
Daarmee dat ik zeg, als ts zo eerlijk is wat ze zegt, dat zecdan de eiser al betaald en de rest van de kosten met incasso regelt.

Zo werkt dat dus niet als iets als via een incassobureau gaat.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 12:19

dromertje2 schreef:
Misschien dan de eiser eerst uitbetalen en dan kan jij verder het gevecht aangaan met incasso maar dan heeft de verkoper wel waar zij recht op heeft, waar zij al lang op wacht en moet zij niet nog langer wachten. Wel zo eerlijk.
Als je je aan het afbetalingsplan had gehouden, was er niets gebeurd en had incasso niets kunnen doen.

Zoals je bovenstaand kan lezen is het verhaal vele malen complexer als dat.
Daar houd ik het dan ook bij :)

Jurist heeft de zaak over genomen en die gaat erin duiken om het incasso bureau terug te zetten naar wettelijke prijzen/ kosten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:20

tha, als ts op tijd had betaald was het niet via incasso gemoeten.

Hopelijk heeft verkoper rap haar geld.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-08-18 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:20

dromertje2 schreef:

Dat kan/mag niet.
Het incassobureau neemt de hele vordering over en daardoor moeten alle betalingen aan het incassobureau worden voldaan.
Maar dat moet wel volgens de wettelijke regels.