Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wilmatj schreef:Ik ga niet verder in op het bericht van de eiser.. alleen kijk de recenties van je incasso bureau.. de vraag is of jij uberhaud je geld ooit gaat krijgen.. hun schijnen ook heel slecht te betalen naar de eisers toe
Anders was het nooit zo ver gekomen maar dit betekent niet dat een incassobureau maar alle remmen los moet gooien omdat TS een wanbetaler is.bulck schreef:Nou een incasso of deurwaarder krijg je echt niet zomaar aan je broek.
Vaak heeft de initiele vragende partij al wel wat acties ondernomen, dewelke dan onbeantwoord (onbetaald) zijn gebleven.
Dan moet je wat. Ofwel schakel je een advocaat in, ga je naar de rechtbank voor vonnis en laat je een deurwaarder uitvoeren. Of je gaat eerst nog een andere weg, nl die van incasso of later deurwaarder.
Deze zullen eerst nog willen medieren, dus de kans geven tot een betaling over te gaan. Ja dat kost extra geld. Logisch, je laat de andere partij immers ook maar bank spelen voor zichzelf.
Elke herrinering kost extra geld, immers is er dan ook weer een tijd overgegaan dat je krediet neemt op de andere partij (leverancier of betrokken partij)
Een deurwaarder heeft ook vaak een deel van die taken. Een deurwaardersbrief heeft vaak toch meer weerklank bij personen, maar een deurwaarder kan niets zonder een vonnis van een rechtbank. Dus vaak werken ze samen met een advocatenbureau.
Regel is eigenlijk heel simpel; Kom je afspraken na, of wees duidelijk naar de andere partij. In dit geval had de andere partij al een aflossingsplan toegezegd, die vervolgens stagneerden. Dus van de tegenpartij kan je niet zeggen dat ze geen kansen gegeven heeft. Per definitie had ze normaal de totale som in 1x horen terug te krijgen.
Dus bij deze denk ik dat je best asap het verschuldigde bedrag kan overmaken, ten einde je verdere gerechtskosten en mogelijke schadevergoeding zal moeten betalen, bovenop de reeds gemaakte kosten en het saldo dat je nog verschuldigd bent.
koetjeboe schreef:En hier is de eiser.
Ik heb vorige jaar een paard gekocht van Wilma, Wilma wilde wel eerste recht op terug koop houden.^
6 maanden later besluit ik dat dit paard niet bij mij past.
Wilma komt kijken en staat met krokodillen tranen langs de bak ze heeft geen geld om haar terug te kopen.
We spreken af dat ze haar mee neemt op afbetaling van minstens 100 euro per maand.
Na enkele maanden veel appjes en 500 euro betaald te hebben stagneert het betalen en na niet al te vriendelijke appjes van haar kant schakel ik de deurwaarder in.
Thats it!

Frummels schreef:Ik heb vanuit mijn beroep vaker te maken gehad met het kantoor dat wordt genoemd en dit is inderdaad echt om te huilen.
Heb je al overwogen om het correcte bedrag over te maken aan het incasso bureau en de rest te laten? (proceskosten) Dan hebben ze namelijk geen reden meer om de zaak aan te brengen bij de rechtbank.
En even melden bij de consumentenbond
Ik heb overigens even alle berichten getemd die over de situatie gaan. Daar gaat heel de vraag van TS niet over. Beetje kinderachtig.
Je zou zelf maar geld moeten hebben.
xLes schreef:Ik wel. Lees je de andere kant ook.
Zo te lezen verzuimt TS het al even de afgesproken betalingen te verrichten. Contact helpt niks, dus wordt er terecht een incassobureau opgezet.
Koetjeboe, hoop dat je je geld nog krijgt...
dromertje2 schreef:Misschien dan de eiser eerst uitbetalen en dan kan jij verder het gevecht aangaan met incasso maar dan heeft de verkoper wel waar zij recht op heeft, waar zij al lang op wacht en moet zij niet nog langer wachten. Wel zo eerlijk.
Als je je aan het afbetalingsplan had gehouden, was er niets gebeurd en had incasso niets kunnen doen.

dromertje2 schreef:Daarmee dat ik zeg, als ts zo eerlijk is wat ze zegt, dat zecdan de eiser al betaald en de rest van de kosten met incasso regelt.