skvetta schreef:Mijn man is vrachtwagen chauffeur. Hij is de woensdag avond meestal thuis en het weekend. Opzich nog best goed geregeld. Ik werk zelf in de zorg en heb om het weekend dienst. Dit vind ik soms wel moeilijk omdat we elkaar dan weinig zien.
Maar over het algemeen vind ik het heerlijk om alleen thuis te zijn.
We willen graag kinderen, ik maak me er wel eens zorgen over. Lijkt me best zwaar om de opvoeding grotendeels alleen te moeten doen. Maar ik denk dat we onze weg er ook wel in zullen vinden.
Herkenbaar... Mijn vriend is ook chauffeur, en was doordeweeks weliswaar wel eens een nacht thuis, maar we wisten nooit van tevoren wanneer. Ook ik werk in de zorg met om het weekend dienst.
Mijn vriend gaat 1 oktober beginnen bij een nieuwe werkgever en daar in een 6 op 6 af schema werken. De '6 op' dagen is hij ook 's nachts onderweg. In de '6 af' dagen wil hij nog iets gaan zoeken om 2 dagen erbij te werken (niet op de vrachtwagen).
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Heb goede hoop- ik kan echt prima alleen zijn, maar vond vooral het onvoorspelbare bloed irritant. Nooit weten of je boodschappen moet doen, nooit maandagochtend (nacht...) weten of je hem dezelfde avond weer ziet of pas vrijdagavond laat... En als 'ie dan wel een keer 's avonds thuis is dan uiteraard wanneer ik een late dienst heb.
Ik heb bij de planner op mijn werk aangegeven welke weekenden ik graag wil werken. Als het goed is komen onze werkweekenden dan overeen, en hebben we door zijn nieuwe schema per saldo veel meer tijd samen.
We hebben voordat 'ie deze baan aannam een héél goed gesprek gehad; ook vnl. over wat als er een kindje komt. Het is niet dat ik me alleen niet zou redden, ik wil gewoon niet dat een kind papa alleen in het weekend even langs ziet komen. Als ik single mama had willen worden, had ik geen relatie. Hij snapt dit gelukkig wel en dit heeft oa tot de keuze geleid 6 om 6 te gaan werken.