Het leed dat BH’s heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:54

ponyparadijs schreef:
KellyR schreef:
Ga naar een speciaalzaak. Absoluut geen Hunkemoller of Livera, groot commercieel iets, maar een goed opgeleid iemand in de winkel hebben staan ho maar. In die winkels koop ik hoogstens een onderbroek.

Ik snap niet dat iedereen zo over Hunkemoller en Livera valt.
Ik wordt er altijd fijn geholpen.
Beter als in de duurdere lingerie winkel in dezelfde stad.
Misschien ligt het aan de winkel hoor

Inderdaad. Ik heb ervaring met twee Livera winkels en bij beide prima geholpen door deskundig personeel.

Granoek

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:26

Ik vind de service van hunkemöller hier ook prima, maar de kwaliteit van de bh's gewoon minder

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:38

Hier staan bij de HM en de Livera vooral jongedames van een jaar of 18 die zelf cup A of B hebben en bij elke BH die ik aan heb, vinden dat hij prima zit en dat ik toch zelf even moet voelen wat prettig is. Met 65H/70G heb ik daar bovendien amper keuze... Livera heeft wel Primadonna, maar die vind ik te duur. Ik zweer nu bij Panache van Naron in Breda. Ook een ruime keuze aan sportbhh's, met en zonder beugel en waarmee ik geen last heb met paardrijden :D

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:52

Taranes schreef:
Probeer gewoon eens wat verschillende maten uit die in de buurt liggen van wat je nu draagt. Cup groter omvang maat smaller. Per merk verschilt het ook nog. Sapph heb ik altijd een cup groter nodig.
Vaak heb je eerder een cup groter nodig dan een grotere omvang.

Cupmaten schelen ongeveer 2,5 cm (een inch), onderwijdtematen 5 cm. Om hetzelfde volume te houden moet je per omvangmaat eraf, twee cupmaten erbij doen. En dan inderdaad veel bij elkaar liggende maatjes van verschillende modellen proberen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:20

Iemand bekend met de push up sport bh van de hema?
Ben 13 kg afgevallen en mijn bhs zitten niet goed meer.
Ik heb een hekel aan beugelbhs en draag het liefst een bh van magic comfort.
Zoek nu alleen iets meer vulling.

Heb deze gekocht in maat L:
https://www.hema.nl/dames/lingerie-nach ... 02453.html

Is wat lastig met aantrekken,maar is een mooie bh en zit om mijn lijf goed (iets aan de strakke kant)
In de cups echter wel wat ruimte over aan de bovenkant.
Valt een maat M alleen kleiner in cupmaat?of ook in omvangmaat?

Ik zoek een tusseoplossing voor tijdens het afvallen.heb nog minimaal 8kg te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:26

Tuttebel schreef:
Saphh behas zweer ik bij. Ik heb een grote cup. Lees G. Maar ik zweer bij die behas. Ik gooi ze niet in zo'n waszak naar gewoon los in de trommel en dan gaan ze makkelijk en jaar mee, sommige zelfs langer ..

Idem! After eden is vergelijkbaar met Saphh, die durf ik ook nog te kopen. 95E hier.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:28

Ik heb zelf A80 maar altijd last van dat irritantje randje boven aan.. hebben jullie daar ook last van? Hoe los je dat op?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:35

Ik heb nooit last van randjes. Zeker weten dat je de goede maat hebt?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:37

Bralindy schreef:
Ik heb zelf A80 maar altijd last van dat irritantje randje boven aan.. hebben jullie daar ook last van? Hoe los je dat op?

Ik ken het.. dat irritante randje wat omkrult. Bij Hunkemöller bh’s heb ik dat vrijwel altijd gehad. Koop nu betere kwaliteit en geen last meer van!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:47

PartOulOver schreef:
Freya bh's _/-\o_

Super fijn! Laat ook altijd opmeten.. even flink slikken bij de kassa maar kan tijden verder. Koop vaal in 1 keer meerdere dan kan ik weer voorruit

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:18

Ik heb werkelijk nooit problemen met bh's. Alleen die van primark zitten niet lekker en dan prikken die beugels in mn oksel.
Ik heb er twee van boxprix al jaaaaren.
En laatst had ik 4 bh's gekocht bij hema. Simpel maar mooi.
Zaten top dus paar weken later terug gegaan maar toen hadden ze niks. Laatst nogmaals geweest en weer 6 meegenomen. Was toen 2 voor 8 euro en dan nog 1+1 gratis met een iets sportiever type.

Gaat eigenlijk prima. Ben nog nooit bij echte lingeriewinkel geweest om op te meten. Hoor daar veel negatiefs over en zit er niet op te wachten dat een ander mijn borsten gaat bekijken en hou helemaal niet van gepluk en gesjor.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:24

Ik heb het zelfde probleem. Bij mij schieten die beugels er elke x uit waardoor ze in mn lijf aan t prikken zijn, en dan gaan we maar weer nieuwe halen

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:06

SusanH schreef:

Met opmeten kom ik altijd op A80 uit. Het komt omdat ze bovenin niet heel erg vol zijn denk ik.. heeft iemand tips qua merken? Ik koop eigenlijk altijd van hunkemoller..

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:40

Bh support is ook een hele fijne online winkel. Je kan zo met hun in gesprek via de chat en ze helpen je echt heel goed. Ik kocht er eerst alleen mn sport bh's maar nu ook de dagelijkse. Altijd last van afzakkende bandjes en via hun nu 1 gevonden waar dit niet gebeurt, halleluja.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:43

ik heb serieus BH's vd H&M voor nog geen €20 per stuk en die zijn na een jaar nog goed. en ik gooi ze gewoon zo bij de andere was in de wasmachine hoor.

Nu heb ik maar een B cup (geen idee wat jouw cupmaat is) dus komt er ook niet zoveel spanning op de beugels te staan.

1x naar de Hunkemoller geweest maar die zijn rete duur en daar had ik ineens een C cup en een andere omvang nodig. Wel een bikini topje gekocht toen want die sloot wel mooi aan maar de bh's daar zaten of niet lekker of sloten niet mooi aan. geef mij die goedkope van de h&m maar

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:51

Keet schreef:
Prima donna :) enige merk dat ik nog koop :)
Maar wel aangemeten en gepast bij een goede lingerie speciaalzaak

Ik zweer bij dit merk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:54

Bralindy schreef:
SusanH schreef:

Met opmeten kom ik altijd op A80 uit. Het komt omdat ze bovenin niet heel erg vol zijn denk ik.. heeft iemand tips qua merken? Ik koop eigenlijk altijd van hunkemoller..

Andere winkel en ander beha merk proberen. Pasvorm is dan gewoon niet goed voor jou. Mijn moeder heeft ook jouw maat en die zweert bij de t shirt beha's van hema. Die zijn heerlijk zacht.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:03

alysha92 schreef:
Bh support is ook een hele fijne online winkel. Je kan zo met hun in gesprek via de chat en ze helpen je echt heel goed. Ik kocht er eerst alleen mn sport bh's maar nu ook de dagelijkse. Altijd last van afzakkende bandjes en via hun nu 1 gevonden waar dit niet gebeurt, halleluja.

Hier ook last van afzakkende bandjes, maar dat zal altijd wel blijven tenzij ze bh uitvinden met twee verschillende cupmaten. Verder zitten mijn bh's prima om mijn grote heen, maar mijn kleine heeft altijd ruimte over..

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:03

Model kan ook verschil maken. Ik pas niet in een balconette, maar wel in een plunge. De schouderbandjes zitten bij verschillende modellen ook op een andere plek (verder naar buiten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:05

Ik heb altijd 85D gedragen in de veronderstelling dat die prima zat, toen bij een speciaalzaak (Superbra in Rotterdam, hele hele hele grote aanrader) een keer goed laten meten omdat ik toevallig een artikel over ze schreef, en sindsdien loop ik in 85F en nog eens een stuk comfortabeler ook. Ik droeg altijd push up omdat ik de vorm van mijn borsten niet mooi vond, maar sinds ik daar ben geweest draag ik bijna geen bh's met vulling meer zelfs en heb ik geleerd dat een goede beugel en de juiste maat genoeg ondersteuning biedt om die mooie vorm alsnog te krijgen. Ik ga echt nooit meer terug naar Hunkemoller of Primark bh's.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:26

Ik draag altijd 75/80 A, vaak gewoon H&M of Hema. Heb er altijd last van dat de beugels op een gegeven moment in de zijkant van mijn lijf beginnen te prikken. Als ik dit zo lees moet ik er misschien toch ook eens aan geloven en het op laten meten...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:56

Emmaa_ schreef:
Ik heb altijd 85D gedragen in de veronderstelling dat die prima zat, toen bij een speciaalzaak (Superbra in Rotterdam, hele hele hele grote aanrader) een keer goed laten meten omdat ik toevallig een artikel over ze schreef, en sindsdien loop ik in 85F en nog eens een stuk comfortabeler ook. Ik droeg altijd push up omdat ik de vorm van mijn borsten niet mooi vond, maar sinds ik daar ben geweest draag ik bijna geen bh's met vulling meer zelfs en heb ik geleerd dat een goede beugel en de juiste maat genoeg ondersteuning biedt om die mooie vorm alsnog te krijgen. Ik ga echt nooit meer terug naar Hunkemoller of Primark bh's.

Kun je daar gewoon binnen lopen? Of Moet je een afspraak maken?

De meeste fijne BH die ik heb zakken de schouderbandjes af. Heb nog niet perfecte gevonden. Beugel prikt, schouderbandjes doen zeer etc.
Wilde dus eens langs superbra. Is een uurtje rijden voor me (kan je daar gratis parkeren in de buurt?)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:58

Mijn beugels breken ook altijd.

Ik heb het vermoeden omdat de beugels te kort zijn voor mijn borsten. Ik heb borsten die best ver door lopen tot richting de oksel waardoor een beugel voor mijn idee niet lang genoeg is en daar door de breekt.

Ik ben gestopt met het uitzoeken en ben overgestapt naar een beugelloze bh van de hunkermuller.
https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-voo ... 35926.html

Alles blijft in model zonder die irritante beugel die nooit lekker zit en breekt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:24

tassie schreef:
Mijn beugels breken ook altijd.

Ik heb het vermoeden omdat de beugels te kort zijn voor mijn borsten. Ik heb borsten die best ver door lopen tot richting de oksel waardoor een beugel voor mijn idee niet lang genoeg is en daar door de breekt.

Ik ben gestopt met het uitzoeken en ben overgestapt naar een beugelloze bh van de hunkermuller.
https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-voo ... 35926.html

Alles blijft in model zonder die irritante beugel die nooit lekker zit en breekt

Dan heb je een grotere cupmaat nodig, misschien wel 2 cupmaten.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:53