Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:11

Die bikini past niet meer :+. En ik ben nu misselijk van de ijsjes hahaha. Ik wil NU dat kind dr uit :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:13

Ik ben een echt helemaal klaar mee. Ik vind het heerlijk om te werken in de zomer. Rustig op de snelweg, geen files, rustig op kantoor, en op heetst van de dag in een panda met perfecte climatecontrol.

Verder als ik thuis ben. Hond gaat uit om 7 uur sochtends en 10 uur savonds en verder korte poep en plas rondjes.

Overdag alles dicht. Snachts alles open en slapen onder een klamboe. En verder.... rustig houden.

Het irritantste vind ik dat de cursus/behendigheid met de hond al min of meer een maand niet door gaat.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:14

Ik ben vandaag toevallig vrij, maar hier in huis vind ik het prima. 27 graden oid? Ik sta voor mijn werk 8-9 uur in de brandende zon, dus als je dat aan kan dan doet niks je meer. Morgen en vrijdag worden misschien wel een beetje erg warm, maar wat doe je er aan...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:18

De enige tip die echt echt echt werkt: Warm drinken...
Hete thee!

Dan koelt je lichaam zichzelf af zover mogelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:21

Ik zit nu aan de koffie. En hete soep met een broodje. Extra zout dus ook

Aillil normaal inhaler niet nodig alleen periode berken/ligusterbloei nodig en rond oud en nieuw en de paasvuren. En nu als hoge uitzondering dan. Kleding erg luchtig hemdje en korte broek meer niet. Overgang aardig over alleen de opvliegers soms en die zijn erger bij ontregeling van schildklier, oeps.

Nu 30,5 tegen het huis in de schaduw. 28,9 verderop in tuin in schaduw. Binnen 26,3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:41

Heerijk dit weer! Eindelijk een beetje kleur op mijn huid, vakantie wat dus zwemmen betekent, maar vooral; vrij bewegen zonder pijn! *\o/*
Love love love de zomer! Zoveel fijner dan die snijdende pijnen en grijze dagen in de winter. Bleef het de helft van het jaar maar zo warm... :n

Lekker veel drinken, zonnebrilletje op als je snel hoofdpijn krijgt. Inslaan in goeie deo. En vooral lekker rustig aan doen en genieten van het zonnetje!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:43

AlwaysH schreef:
Inslaan in goeie deo.

Ja, daar hadden wat mensen in de trein vanmorgen schijnbaar moeite mee :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:44

Winged schreef:
AlwaysH schreef:
Inslaan in goeie deo.

Ja, daar hadden wat mensen in de trein vanmorgen schijnbaar moeite mee :+
Dat is inderdaad wel iets ja, hoeveel mensen er in het openbaar wel niet stinken. Brrr.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:44

Heb het hier nu in huis tegenover elkaar open staan, klein briesje, gebonk!
Verder vind ik dit weer ook niet zo erg. Vorige week Nijmegen gelopen, daar was het warm. Nu lekker thuis relaxen, ideaal <3

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:45

Dat is helaas niet alleen met warmere dagen zo, vraag me soms af hoe letterlijk mensen “waterbesparing” nemen -O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:46

@Ailill, nouja dat is in de winter ook wel zo helaas bij mensen in het OV :=

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:48

AlwaysH schreef:
Heerijk dit weer! Eindelijk een beetje kleur op mijn huid, vakantie wat dus zwemmen betekent, maar vooral; vrij bewegen zonder pijn! *\o/*
Love love love de zomer! Zoveel fijner dan die snijdende pijnen en grijze dagen in de winter. Bleef het de helft van het jaar maar zo warm... :n

Lekker veel drinken, zonnebrilletje op als je snel hoofdpijn krijgt. Inslaan in goeie deo. En vooral lekker rustig aan doen en genieten van het zonnetje!

+ 1
<3

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:50

AlwaysH schreef:
@Ailill, nouja dat is in de winter ook wel zo helaas bij mensen in het OV :=
Da's waar, maar dan gaat m'n sjaal over m'n neus. Nu reis ik niet vaak met het OV, maar telkens aan het begin van zo'n periode roep ik "Heerlijk weer, maar de lucht van sommige mensen!" :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:52

Valt mij ook wel op dat je sommige mensen wel erg ruikt met dit weer inderdaad, maar goed..sommige mensen zweten natuurlijk ook sneller/ erger dan anderen.

Ik weet niet hoe het morgen en overmorgen gaat worden, maar ik vind het nu al snikheet..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:53

Ik hou hier wel van hoor. 35 graden hoeft niet, maar 25-30 met een windje is echt prima <3 Eindelijk weer eens een echt zomer!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:53

Warme dranken drinken werkt juist tegengesteld, onlangs nog een artikel van een arts gelezen.

Ik ben momenteel aan het zoute water omdat mijn bloeddruk langzaamaan gevaarlijk laag begint te worden. Waar de duizeligheid zich tot vanmorgen beperkte tot opstaan is het nu permanent.

Ik kreeg via PB een goede tip, een webshop waar je koelproducten kunt bestellen. Direct wat polsbandjes besteld in de hoop dat dat enige verlichting zal bieden. Mijn grootste angst is dat ik vrijdag met pech langs de weg kom te staan. Ik ga een koeltasje met wat flesjes bevroren water meenemen, een paraplu om wat schaduw te maken en mijn polsbandjes. Ik hoop dat er ooit een alternatief gevonden wordt voor dit type medicatie zodat patiënten die het gebruiken weer kunnen genieten van de zomer zonder als een schuimbekkende zombie tegen de vlakte te gaan.

Qua lichaamsgeur ben ik altijd wel alert. Ik heb ooit iemand in mijn omgeving gehad die een enorm penetrante zweetlucht bij zich droeg en sinds die tijd ben ik heel erg bezig met dat voorkomen. :o Gelukkig nog nooit klachten gehad haha. Ik gebruik met het warme weer vaker per dag deodorant, ik douche twee maal per dag én gebruik een lekker geurende bodycrème. En vervang mijn kleding soms ook twee maal per dag. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je snel last van geurtjes hebt dat je je met dit weer ook niet prettig voelt. Veel mensen kijken je er toch op aan lijkt mij, terwijl dat in sommige gevallen niet eens terecht is want soms kunnen mensen er niet veel aan doen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:56

Hier nog iemand met een schijthekel aan dit warme weer, ik ben blij als het weer winter is :+

Ben wel blij dat mijn baas besloten heeft dat we deze week van 8 tot 1 open zijn, want we zitten in een hoog gebouw zonder enige airco.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:57

Ik heb van mezelf ook snel een lage bloeddruk, maar voel me met de warmte juist beter dan met de kou. Dan duikt hij nog verder omlaag. Maar het is vanwege vochtverlies/zweten idd wel belangrijk te blijven drinken (en zout) omdat je dan idd ook een te lage bloeddruk krijgt door uitdroging.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:58

Ik heb nu zo'n Rexona stick.
In NL hartstikke duur maar hier in DL maar 3 euro per stuk.
Gisteren had ik voor dat ik naar de winkel ging even gewone spuit deo op gedaan en toen ik thuis kwam rook ik mezelf :r
Dus snel weer met de stick en gewoon nergens last meer van. Top spul.

Ailill zodra jij in een bikini gaat ronddansen door huis willen we graag beeldmateriaal he _O- *-:)

Lage bloeddruk hier ook, normaal zo'n 85/55 maar nu met de warmte eigenlijk ook geen last van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:00

Ik vond het eigenlijk vorige week prima te doen, net onder de 30 en de nachten nog redelijk koel + droge warmte.

Al verbaas ik mezelf ook hoe lichamelijk goed ik het nog doe :)

secricible

Ik ben echt een groot liefhebber van hitte, ga met liefde met 30 graden nog hardlopen, midden op de dag. Maar dit jaar ben ik 28 weken zwanger en ervaar ik eindelijk wat al die mensen die niet tegen warmte kunnen jaarlijks ervaren :+ Bloeddruk zakt steeds, heel moe en vooral hele dikke voeten waardoor ik halverwege de dag met rollades in mijn sandalen loop.

Dus ik zoek met mijn werk de plekjes uit waar ik met airco kan zitten, ga op tijd naar huis en werk daar nog wat door. Verdere een aircootje op de slaapkamer om de allerergste hitte eruit te drijven en hopen voor beter weer.

Tazzey

Djilna schreef:
Ik heb van mezelf ook snel een lage bloeddruk, maar voel me met de warmte juist beter dan met de kou. Dan duikt hij nog verder omlaag. Maar het is vanwege vochtverlies/zweten idd wel belangrijk te blijven drinken (en zout) omdat je dan idd ook een te lage bloeddruk krijgt door uitdroging.

Bij mij wordt het veroorzaakt door medicatie die reageert op warmte waardoor mijn bloeddruk gaat dalen. Op kou is er geen reactie gelukkig.

Deo sticks werken bij mij dan weer totaal niet, ik ruik mezelf echt heel snel. Het enige dat echt goed werkt bij mij zijn de Dove 48h deo's. Ik gebruik nu de komkommer variant, die ruikt zalig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:02

Denk dat alle mede HMS’ers het wel met mee eens zijn dat we liever zomer hebben.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:02

Van mij mag het ook wel stoppen hoor..

Ik heb herexamens, studeren met dit weer is echt niet fijn.. Je bent constant moe, binnen is het te warm, buiten is het te warm.. Nergens een fijn plekje om nu rustig aan de slag te gaan. De weilanden zijn veranderd in savannes en bijgevolg hebben de paarden constant honger dus moet je hooi bijvoeren. Dat hooi geraakt echter ook ooit op want er is misschien hoogstens nog maar een 2de snede geweest.

Rijden of grondwerk is ook echt not done met dit weer, niet voor mij noch mijn paard. Ben niet echt een ochtendmens, als ik vroeger opsta ben ik de hele dag waardeloos :+ 's avonds blijft het toch ook lang warm vind ik nu.

Ik heb er genoeg van :o Geef mij maar enkele dagen regen en gewoon normaal weer rond de 20°C. Perfect!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:03

Ik bedoel niet zo'n Deo met een rolballetje er in he.
Echt zo een waar een soort crème in zit.
Enig nadeel is dat ie wel wit afgeeft op zwarte kleding maar dat boeit me nu vrij weinig