Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Palmera schreef:Omdat het nogal opvallend is om te zien hoe vaak de meest onschuldige gebaren bijna voor aanranding worden aangezien sinds dat, inderdaad volkomen krankzinnige, metoo gebeuren.
Saskia9 schreef:Dus, stel het was niet professioneel bevonden door Bokt. Wat
dachten ze er dan van? Dat dus.
of iets te dicht bij komen. Als een man flirt dan test hij je echt wel uit voordat hij verder gaat. Ik sluit me persoonlijk meteen af bij een man waar ik me niet prettig bij voel en communiceer dat ook verbaal. Duidelijkheid is voor beide partijen toch het beste?
maximuss schreef:@ Zinzi: of het is wat jij denkt dat de intentie is...
Janine1990 schreef:belle_boef schreef:Laten we voorop stellen dat probleem een groot woord is. Ik ben vooral benieuwd of zo'n opmerking dus normaal is. Blijkbaar is het gewoon een normale opmerking als ik jullie zo lees. Weer wat geleerd
Op het moment dat jij iets als onprettig ervaart, dan moet je dat niet bagatelliseren. Dan mag je daar best op reageren.
Een oude vriendin van mij durfde dat niet en liet zich dingen opdringen waar de honden geen brood van lusten... Ik ben liever een keer vaker onaardig en excuseer me daarvoor als het achteraf onnodig is dan dat ik griezels achter me aan krijg. Ik pas er echt voor om altijd aardig te doen ten koste van hoe ik me daarbij voel.
Je hoeft toch niet onaardig te doen? Of kom jij in je leven zoveel griezels tegen?
Ik zou hier ook niks achter zoeken, zoek sowieso niet snel dingen ergens achter Boemklatsch schreef:Ik vind dit niet ongepast.
Ik werk in de (thuis)zorg en zeg ook met enige regelmaat bij het afsluiten van zorg dat ik hoop dat ik de mensen in een andere setting weer zie. Nu zijn wij dan al vaak voor langere tijd bij mensen over de vloer gekomen en is dat contact net wat anders dan met een monteur die even binnenwipt. Maar alsnog: ik interpreteer die opmerking echt enkel als ‘ik hoop dat de boel niet weer kapot gaat’.
Rocamor schreef:Boemklatsch schreef:Ik vind dit niet ongepast.
Ik werk in de (thuis)zorg en zeg ook met enige regelmaat bij het afsluiten van zorg dat ik hoop dat ik de mensen in een andere setting weer zie. Nu zijn wij dan al vaak voor langere tijd bij mensen over de vloer gekomen en is dat contact net wat anders dan met een monteur die even binnenwipt. Maar alsnog: ik interpreteer die opmerking echt enkel als ‘ik hoop dat de boel niet weer kapot gaat’.
Daar ging mijn drinken....
verootjoo schreef:Janine1990 schreef:Op het moment dat jij iets als onprettig ervaart, dan moet je dat niet bagatelliseren. Dan mag je daar best op reageren.
Een oude vriendin van mij durfde dat niet en liet zich dingen opdringen waar de honden geen brood van lusten... Ik ben liever een keer vaker onaardig en excuseer me daarvoor als het achteraf onnodig is dan dat ik griezels achter me aan krijg. Ik pas er echt voor om altijd aardig te doen ten koste van hoe ik me daarbij voel.
Liever onaardig dan de kans lopen dat er griezels achter je aankomenJe hoeft toch niet onaardig te doen? Of kom jij in je leven zoveel griezels tegen?
Best een bizar topicIk zou hier ook niks achter zoeken, zoek sowieso niet snel dingen ergens achter
Citaat:Zijn het intimiderende opmerkingen? Ja dan maak ik wel duidelijk dat ik die niet waardeer.

CharmingS schreef:Citaat:Zijn het intimiderende opmerkingen? Ja dan maak ik wel duidelijk dat ik die niet waardeer.
Wanneer is iets voor jou een intimiderende opmerking? Ik voel me pas geïntimideerd als iemand me na 1 keer vragen om me met rust te laten nog steeds door gaat. En dan ben ik inderdaad iets minder vriendelijk.
Maar als ik over straat loopt en iemand fluit ofzo dan zwaai ik even vriendelijk terug. Waarom meteen onaardig moeten doen?
En 9 van de 10 keer zijn het geen griezels maar lompe kerels die waarschijnlijk niet eens in de gaten hebben dat ze iets fout doen, en het helemaal niet griezelig bedoelen.
Dus misschien als we allemaal eens wat liever voor elkaar kunnen zijn, ipv meteen iemand ergens van beschuldigen terwijl er niets is gebeurd, dan word het er een stuk gezelliger op
Heb mijn beste vriend trouwens leren kennen toen ik in de stad liep en hij opeens "psstt meisje" riep, ik maakte een grappige opmerking terug en zo raakte we aan de praat, 2 uur later zat ik daar nog. Hij is nu al 5 jaar mijn beste vriend, zonder dat hij er ooit meer bedoelingen bij heeft gehad. Die "Psstt" deed hij meer om stoer/grappig te doen voor z'n vrienden
belle_boef schreef:Bedoel je met “ze” het betreffende bedrijf?
Ik denk dat mening werkgever het graag hoort hoe zijn werknemer zijn werk doet, zowel positief als negatief. Het is immers wel je wandelende visitekaartje.
Janine1990 schreef:Ja ik ben een enorme bitch.
Oke grapje. Ik ben geen bitch. Ben alleen niet bang om mijn grenzen aan te geven. Ook niet bang om fouten toe te geven en excuses aan te bieden.
Onaangename mannen ben ik zeker meer dan eens tegen gekomen en zal ik ook nog wel meer dan eens tegenkomen.
Gewoon onaangenaam? Dan neem ik een gesloten houding aan, ga niet in gesprek (alleen het hoognodige beantwoord ik) en voorkom dat iemand in mijn persoonlijke ruimte kom. Als dat gebeurt stap ik achteruit bijvoorbeeld. Raakt iemand mij ongewenst aan dan trek ik dat deel van mijn lichaam snel weg.
Zijn het intimiderende opmerkingen? Ja dan maak ik wel duidelijk dat ik die niet waardeer.
Ik lijk zowaar wel een normaal persoon. Het is maar net wat men als onaardig ervaart... aardig is tenslotte ook maar een relatief begrip.