Ongepaste reactie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Ongepaste reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:14

Dus, stel het was niet professioneel bevonden door Bokt. Wat dachten ze er dan van? Dat dus.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:16

Palmera schreef:
Omdat het nogal opvallend is om te zien hoe vaak de meest onschuldige gebaren bijna voor aanranding worden aangezien sinds dat, inderdaad volkomen krankzinnige, metoo gebeuren. ;)

metoo krankzinnig noemen, dat gaat wel wat ver. In essentie ging het om machtsmisbruik en chantage. Als het in een professionele context belangrijker wordt om gewillig tussen de lakens te duiken dan je werk goed doen, dan is er toch wel iets grondig fout en dan is het goed dat dit uitgespit werd. Het heeft imo ook niks te maken met het op een vriendelijke manier kunnen counteren van opmerkingen waarvan je niet gediend bent. In het voorbeeld in dit topic is er absoluut geen sprake van een machtsverhouding, waar het in het metoo-verhaal net wel om draait.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 18:17

Saskia9 schreef:
Dus, stel het was niet professioneel bevonden door Bokt. Wat
dachten ze er dan van? Dat dus.

Bedoel je met “ze” het betreffende bedrijf?
Ik denk dat mening werkgever het graag hoort hoe zijn werknemer zijn werk doet, zowel positief als negatief. Het is immers wel je wandelende visitekaartje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:30

Volgens mij heeft TS nergens gezegd dat ze het bedrijf ook daadwerkelijk gaat contacteren hierover. Ze vraagt zich enkel af wat ze hier mee moet.

Ik verbaas me er over dat de #metoo discussie in twijfel word getrokken. Dat je je dus kennelijk niet geïntimideerd mág voelen. Nogmaals, wij kunnen helemaal geen conclusies verbinden aan de uitspraak van de betreffende manier. Enkel aan het feit dat TS zich er niet prettig bij voelde.

En dat hoeft maar een bepaalde manier van communiceren te zijn. Een paar te veel <<) of iets te dicht bij komen. Als een man flirt dan test hij je echt wel uit voordat hij verder gaat. Ik sluit me persoonlijk meteen af bij een man waar ik me niet prettig bij voel en communiceer dat ook verbaal. Duidelijkheid is voor beide partijen toch het beste?

Een oude vriendin van me (ik kon er niet meer mee dealen vandaar oud) was altijd vreselijk onzeker. Ze kreeg een leuk huisje te huur, speciaal voor jong-volwassenen wiens relatie was verbroken. Nou, leuk voor d'r. De verhuurder woonde er ook (allemaal appartementen) en ze deelde met hem een wasmachine. Hij liet haar merken dat hij haar leuk vond. "Ja, ik vind hem eigenlijk helemaal niet leuk, maar ja, hij is mijn huisbaas dus ik zeg er maar niets van." En een paar weken later: "Ja, hij begon weer met me te flirten, vind ik helemaal niet leuk, maar we hebben gezoend."
Ik geloof oprecht niet dat die man misbruik heeft gemaakt van het feit dat hij de huisbaas was. Er kwam beslist geen geweld of manipulatie bij kijken. Maar hij dacht wel dat zij hem ook leuk vond.
Leuk, wisselende signalen. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:34

TS geeft zelf aan dat ze er op het moment zelf geen dubbelzinnig gevoel bij had. Waarom dan achteraf op bokt alsnog een probleem gaan zoeken dat er ter plaatse niet eens was?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:44

Brainless schreef:
Hij kan ook bedoelen dat als je hem weer ziet het niet voor een (dure) reparatie is.

Dit is inderdaad soms de bedoeling van de uitspraak

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:02

Ik vind je nogal zwaar tillen aan zijn uitspraak. Ik zie echt het probleem niet wanneer het enkel bij die opmerking blijft.
Naar het bedrijf bellen vind ik absoluut not done.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:06

Ik denk dat het nu voor de TS wel duidelijk is hoor :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:14

maximuss schreef:
@ Zinzi: of het is wat jij denkt dat de intentie is...

Ik weet wat de intentie is .
Dat hebben ze gewoon gezegd namelijk .
En je na een afwijzing dan nog proberen beet te pakken.
Nou daar ben ik niet voor in .
En ben helemaal niet lastig of haatdragend of wat dan ook .
Maar bepaalde uitingen kunnen gewoon niet .
En ik kom ook uit en wereldje waar ze zeggen wat ze denken .
Maar waar een nee dank je gewoon gerespecteerd wordt .

Het gaat hier om de vraag van TS
Ze voelt zich niet comfortabel bij een uitspraak van een aannemer over de vloer .
En ik snap dat .
Thats all

T is toch te zot dat je tegenwoordig altijd je woordje klaar moet hebben.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:07

jeetje zeg als dit al als ongepast word gezien...
ik zie het probleem echt niet.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:17

Ik vind dit niet ongepast.
Ik werk in de (thuis)zorg en zeg ook met enige regelmaat bij het afsluiten van zorg dat ik hoop dat ik de mensen in een andere setting weer zie. Nu zijn wij dan al vaak voor langere tijd bij mensen over de vloer gekomen en is dat contact net wat anders dan met een monteur die even binnenwipt. Maar alsnog: ik interpreteer die opmerking echt enkel als ‘ik hoop dat de boel niet weer kapot gaat’.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:18

Aangezien dit de tweede x is dat deze persoon dat zegt, denk ik dat dit gewoon zijn manier van tot ziens is en hoopt dat je niet weer in de ellende komt te zitten.

Vind het nogal raar dat er gedacht wordt dat deze man daar iets anders mee kan bedoelen. Het is totala geen rare opmerking.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:20

Volgens mij bedoelde die vent het alleen maar aardig. In de zin van ik hoop dat als we elkaar tegenkomen, het niet voor een reparatie is. En al zou hij flirten, poeh wat erg zeg. Hoort gewoon bij het leven hoor. Ik zie het als compliment.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:21

Janine1990 schreef:
belle_boef schreef:
Laten we voorop stellen dat probleem een groot woord is. Ik ben vooral benieuwd of zo'n opmerking dus normaal is. Blijkbaar is het gewoon een normale opmerking als ik jullie zo lees. Weer wat geleerd :)

Op het moment dat jij iets als onprettig ervaart, dan moet je dat niet bagatelliseren. Dan mag je daar best op reageren.

Een oude vriendin van mij durfde dat niet en liet zich dingen opdringen waar de honden geen brood van lusten... Ik ben liever een keer vaker onaardig en excuseer me daarvoor als het achteraf onnodig is dan dat ik griezels achter me aan krijg. Ik pas er echt voor om altijd aardig te doen ten koste van hoe ik me daarbij voel.

Liever onaardig dan de kans lopen dat er griezels achter je aankomen :? Je hoeft toch niet onaardig te doen? Of kom jij in je leven zoveel griezels tegen?

Best een bizar topic :+ Ik zou hier ook niks achter zoeken, zoek sowieso niet snel dingen ergens achter

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:01

Boemklatsch schreef:
Ik werk in de (thuis)zorg en zeg ook met enige regelmaat bij het afsluiten van zorg dat ik hoop dat ik de mensen in een andere setting weer zie. Nu zijn wij dan al vaak voor langere tijd bij mensen over de vloer gekomen en is dat contact net wat anders dan met een monteur die even binnenwipt. Maar alsnog: ik interpreteer die opmerking echt enkel als ‘ik hoop dat de boel niet weer kapot gaat’.

Daar ging mijn drinken....

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:24

Rocamor schreef:
Boemklatsch schreef:

Daar ging mijn drinken....

Sorry. :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:34

Ik zie echt t probleem niet hoor.
Goed voor je ego dat iemand je leuk genoeg vind en je vaker wil zien.

Of je dat nou zelf wil of niet. Hij doet je geen oneervol voorstel of iets. Je kan niet reageren of reageren wellicht tot ziens. Dan is de boodschap ook duidelijk.

Mocht je t wel een leuke vent vinden kun je zeggen: dat hoop ik ook, wanneer?

Meteen zn baas bellen en op die wijze zorgen dat hij een berisping krijgt vind ik wel echt extreem ver gaan. Dat zou ik doen als ie zegt Hey sexen ofzo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:38

verootjoo schreef:
Janine1990 schreef:
Op het moment dat jij iets als onprettig ervaart, dan moet je dat niet bagatelliseren. Dan mag je daar best op reageren.

Een oude vriendin van mij durfde dat niet en liet zich dingen opdringen waar de honden geen brood van lusten... Ik ben liever een keer vaker onaardig en excuseer me daarvoor als het achteraf onnodig is dan dat ik griezels achter me aan krijg. Ik pas er echt voor om altijd aardig te doen ten koste van hoe ik me daarbij voel.

Liever onaardig dan de kans lopen dat er griezels achter je aankomen :? Je hoeft toch niet onaardig te doen? Of kom jij in je leven zoveel griezels tegen?

Best een bizar topic :+ Ik zou hier ook niks achter zoeken, zoek sowieso niet snel dingen ergens achter

Ja ik ben een enorme bitch.

Oke grapje. Ik ben geen bitch. Ben alleen niet bang om mijn grenzen aan te geven. Ook niet bang om fouten toe te geven en excuses aan te bieden.

Onaangename mannen ben ik zeker meer dan eens tegen gekomen en zal ik ook nog wel meer dan eens tegenkomen.
Gewoon onaangenaam? Dan neem ik een gesloten houding aan, ga niet in gesprek (alleen het hoognodige beantwoord ik) en voorkom dat iemand in mijn persoonlijke ruimte kom. Als dat gebeurt stap ik achteruit bijvoorbeeld. Raakt iemand mij ongewenst aan dan trek ik dat deel van mijn lichaam snel weg.

Zijn het intimiderende opmerkingen? Ja dan maak ik wel duidelijk dat ik die niet waardeer.

Ik lijk zowaar wel een normaal persoon. Het is maar net wat men als onaardig ervaart... aardig is tenslotte ook maar een relatief begrip.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:43

Citaat:
Zijn het intimiderende opmerkingen? Ja dan maak ik wel duidelijk dat ik die niet waardeer.

Wanneer is iets voor jou een intimiderende opmerking? Ik voel me pas geïntimideerd als iemand me na 1 keer vragen om me met rust te laten nog steeds door gaat. En dan ben ik inderdaad iets minder vriendelijk.

Maar als ik over straat loopt en iemand fluit ofzo dan zwaai ik even vriendelijk terug. Waarom meteen onaardig moeten doen?

En 9 van de 10 keer zijn het geen griezels maar lompe kerels die waarschijnlijk niet eens in de gaten hebben dat ze iets fout doen, en het helemaal niet griezelig bedoelen.

Dus misschien als we allemaal eens wat liever voor elkaar kunnen zijn, ipv meteen iemand ergens van beschuldigen terwijl er niets is gebeurd, dan word het er een stuk gezelliger op ;)

Heb mijn beste vriend trouwens leren kennen toen ik in de stad liep en hij opeens "psstt meisje" riep, ik maakte een grappige opmerking terug en zo raakte we aan de praat, 2 uur later zat ik daar nog. Hij is nu al 5 jaar mijn beste vriend, zonder dat hij er ooit meer bedoelingen bij heeft gehad. Die "Psstt" deed hij meer om stoer/grappig te doen voor z'n vrienden :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:53

Wat vervelend dat je zo wordt geraakt door deze opmerking. Probeer het wel te relativeren en bedank hem de volgende keer desnoods voor zijn werk/dienst/service en wens hem nog een prettige dag verder.
Op deze manier hoef je niet zozeer in te gaan op zijn opmerking maar blijf je toch netjes en veroordeel je zijn opmerking niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:54

CharmingS schreef:
Citaat:

Wanneer is iets voor jou een intimiderende opmerking? Ik voel me pas geïntimideerd als iemand me na 1 keer vragen om me met rust te laten nog steeds door gaat. En dan ben ik inderdaad iets minder vriendelijk.

Maar als ik over straat loopt en iemand fluit ofzo dan zwaai ik even vriendelijk terug. Waarom meteen onaardig moeten doen?

En 9 van de 10 keer zijn het geen griezels maar lompe kerels die waarschijnlijk niet eens in de gaten hebben dat ze iets fout doen, en het helemaal niet griezelig bedoelen.

Dus misschien als we allemaal eens wat liever voor elkaar kunnen zijn, ipv meteen iemand ergens van beschuldigen terwijl er niets is gebeurd, dan word het er een stuk gezelliger op ;)

Heb mijn beste vriend trouwens leren kennen toen ik in de stad liep en hij opeens "psstt meisje" riep, ik maakte een grappige opmerking terug en zo raakte we aan de praat, 2 uur later zat ik daar nog. Hij is nu al 5 jaar mijn beste vriend, zonder dat hij er ooit meer bedoelingen bij heeft gehad. Die "Psstt" deed hij meer om stoer/grappig te doen voor z'n vrienden :+

Ik geloof dag ik duidelijk heb gemaakt wat ik onaangenaam vind als gebaren.
Op straat nagefloten worden vind ik vrij normaal en heeft weinig te maken met intimidatie.

Maar iemand die constant voor je huis langs rijdt, naar binnen gluurt en snaps blijft sturen... (uiteraard geblokkeerd, snaps waren niet ranzig ofzo hoor) ja die kan wieberen. Zeker als diegene op eem feestje geen boe of bah durft te zeggen. Vind ik een griezel ja.

Vraag me nog steeds af of hij degene is die mijn tuin binnen is gegaan en naar binnen stond te gluren in het donker terwijl ik alleen thuis was. (Raam onbekleed wegens achter huis en onpraktisch plek voor gordijnen etc)

Intimiderende opmerkingen probeer ik met passief agressief gedrag wel voor te zijn. Maar als de aannemer die mijn bijkeukek gedeeltelijk bouwt de opmerking maakt die de monteur van ts maakte, met daarbij de nodige winks en aanrakingen. Ja dan zeg ik daar echt wel wat van. Dan heeft diegene een plaat voor zn kop.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:09

Volgende keer terug reageren: leuk zal het met mijn man overleggen wanneer hij ook een gaatje in zijn agenda heeft.
Het kan dubbelzinnig zijn bedoelt, hoef natuurlijk niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:15

belle_boef schreef:
Bedoel je met “ze” het betreffende bedrijf?
Ik denk dat mening werkgever het graag hoort hoe zijn werknemer zijn werk doet, zowel positief als negatief. Het is immers wel je wandelende visitekaartje.

Ik heb samen met mijn man een bedrijf. Een klant van ons werkt met veel zzp-ers. De eigenaar van het bedrijf ken ik al lang, doen ruim 14 jaar zaken met hem en hebben een goed contact. Ik weet dat hij vriendelijk zijn en elkaar met respect behandelen hoog in het vaandel heeft.
Tijdje terug waren er wat dingetjes met een van de zzp-ers, hij deed erg tegen mij uit de hoogte en probeerde mij te intimideren (niet gelukt moet hij toch van betere huizen komen). Ik heb de eigenaar van het bedrijf gebeld en voorop al aangegeven dat ik me niet persoonlijk aangesproken voelde maar dat ik me wel zorgen maakte dat de bewuste persoon hopelijk niet zo met zijn klanten om zou gaan.
Bleek dat ze al een tijd niet te spreken waren over deze persoon maar dat dit dus wel de druppel was. Hij kon vertrekken.... Dat was niet mijn opzet van mijn telefoontje naar de eigenaar maar hij was wel blij dat hij van mij hoorde dat hij het niet binnen het bedrijf hield en het dus ook bij derden deed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:22

Hoe ik het lees zou ik het opvatten als een flirt.

En ik hoop dat we toch nog wel mogen flirten met elkaar.

Wat TS er mee moet? Tja waar je zin in hebt zou ik zeggen. :)
Heb je geen interesse ga je er gewoon niet op in.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:23

Janine1990 schreef:
Ja ik ben een enorme bitch.

Oke grapje. Ik ben geen bitch. Ben alleen niet bang om mijn grenzen aan te geven. Ook niet bang om fouten toe te geven en excuses aan te bieden.

Onaangename mannen ben ik zeker meer dan eens tegen gekomen en zal ik ook nog wel meer dan eens tegenkomen.
Gewoon onaangenaam? Dan neem ik een gesloten houding aan, ga niet in gesprek (alleen het hoognodige beantwoord ik) en voorkom dat iemand in mijn persoonlijke ruimte kom. Als dat gebeurt stap ik achteruit bijvoorbeeld. Raakt iemand mij ongewenst aan dan trek ik dat deel van mijn lichaam snel weg.

Ik lijk zowaar wel een normaal persoon. Het is maar net wat men als onaardig ervaart... aardig is tenslotte ook maar een relatief begrip.

Ik vind je geen bitch hoor, maar gewoon iemand die voor zichzelf durft op te komen en te spreken. Ik zeg het ook gerust, afhankelijk van hoe dik de plaat voor de kop is bij de ander zal mijn antwoord zijn.