Boras schreef:De realiteit is natuurlijk dat je, helemaal alleen in een verlaten gebied, een zeker risico neemt.
Dat ontkennen heeft geen zin.
Je hoeft maar 1 gestoorde tegen te komen. En gestoorden en engerds lopen vrij rond. We worden er regelmatig door opgeschrikt. De cijfers over seksueel geweld liegen er niet om.
Kom je er toevallig 1 tegen, dan ben je in je eentje in de regel een aantrekkelijk, want makkelijk slachtoffer. Kwestie van op de verkeerde plek op de verkeerde tijd.
Dus nee, ik zou niet verbaasd zijn als ik zou worden aangesproken op het gevaar. Als me iets zou overkomen, dan zou dat niet als een donderslag bij heldere hemel zijn. Dat zou naïef zijn.
Het is een kwestie van het risico erkennen en een afweging maken.
Dat moet ieder voor zich doen.
Ik zit meer aan de voorzichtige kant. Ik wandel graag en zou graag onbekommerd alleen in een natuurgebied gaan lopen. Maar dat voelt voor mij niet prettig. Helaas.
Gok zomaar dat de meeste vormen van seksueel geweld niet plaats vinden bij alleen lopende mensen in een natuurgebied. Heel veel vind plaats in huiselijke sfeer, op de werkvloer en door bekenden. Niemand die je daarvoor waarschuwt?!
Gestoorden kun je ook overal tegenkomen daar hoef je de natuur niet voor in. Sterker nog in de stad met meer mensen is het risico groter.
Risico's op om het verkeerde moment op de verkeerde plek te zijn loop je altijd en overal. Maar zal het alleen de natuur in gaan niet als hoogste risico kwalificeren.