Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:19

Eerste foto vond ik het eigenlijk nog wel meevallen. Nu weet ik zo even niet wat het ervoor was? Dat maakt natuurlijk ook veel uit, het verschil met waar je vandaan komt.

Maar de andere foto's... Het is echt heel slecht gedaan. Het is niet dat je direct voor gek loopt op straat, mensen die je niet kennen gaan niet direct iets zien zeg maar.
Maar snap heel erg goed dat je er verdrietig van wordt. Hopelijk komen ze met een goede oplossing!

Wat je ook kan doen is eerst naar een andere kapper gaan (waar je vertrouwen in hebt) en vragen wat zij er van vinden en dat mee nemen naar deze kapper?
Heb ik ook ooit eens gedaan, die eerste bleef zeggen dat het gewoon goed was gedaan en netjes was, uiteindelijk heeft de andere kapper hem gewoon gebeld (niet om gevraagd, hoor haha) en toen gaf ie toe dat zijn stagiaire (wist ik niet dat het stagiaire was overigens) het inderdaad niet zo goed gedaan had. De tweede kapper heeft het toen opgelost en hij had er ook voor gezorgd dat ik mijn geld terug kreeg van de eerste kapper (ik heb wel (uit mezelf) materiaal kosten van verf en dergelijke betaald, vond ik wel zo netjes).

Ook vind ik 130 euro best veel! Normaal dan dus 260. :wow:

Sakura789

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:32

Hier kappers in de familie en een goede kapper zal dit het liefst van zijn klanten horen. Dus hup terug gaan en exact vertellen wat je dwars zit.

De slogan daar was altijd, ben je tevreden vertel het aan iedereen, ben je ontevreden, kom direct terug!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:34

Het maakt opzich niet zoveel uit of het mooi is of niet, het gaat er om of het is wat jij gevraagd hebt en welke verwachtingen de kapper heeft gegeven.
En in dit geval is dat denk ik gewoon verkeerd gegaan. Het is niet zoals het plaatje geworden, en als hij dat niet kon had hij dat op voorhand moeten aangeven. Niets aan de hand, gewoon terug gaan en je plaatje nogmaals meenemen. Dan vertel je dat je het heel erg jammer vind maar dat je niet tevreden bent. Elke goede kapper laat je dan gewoon terug komen om het opnieuw te doen! Niemand wil ontevreden klanten. Wel even van te voren bellen, dan kunnen ze je inplannen :)

Ik ga al jaren naar dezelfde kapper en bij mij is het ook laatst gebeurt dat ik het gewoon niet mooi vond. Toen ben ik terug gegaan en is het netjes gefixt :) Ze was er achteraf zelf ook niet blij mee toen ze het weer zag.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 11:43

Even voor de duidelijkheid, ik had het plaatje dus getoond maar wel duidelijk gezegd dat de bovenkant zoals mijn natuurlijke kleur moest zijn, namelijk as blond. Ik had mijn haar enkele maanden ervoor wat blonder gekleurd, en daar was nu een dikke 5cm uitgroei van, gelukkig viel dat niet zo erg op maar ik wou dat probleem echt weg hebben.

Het is een beetje een bitch face foto, was nogal onverwachts maar zo was mijn haar natuurlijk:
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20597308_1503379279700878_801070528804846660_n.jpg?_nc_cat=0&oh=8e9e54995a0c76419f7edf6f5f5ebcf8&oe=5BA8A61E

En dit was mijn haar voor het kleuren, dus toen het iets blonder was, voor de duidelijkheid, dit heb ik dus gewoon zelf gedaan en ziet er stukken beter uit als nu :')
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/30714615_10213625738930309_8575836056908201984_n.jpg?_nc_cat=0&oh=a0c75171336fcfb04e73accd394dd85b&oe=5BA24946

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:46

Als die kleur de bovenkant moet zijn dan lijkt het er inderdaad niet erg op :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:54

CalipsoLover schreef:
Even voor de duidelijkheid, ik had het plaatje dus getoond maar wel duidelijk gezegd dat de bovenkant zoals mijn natuurlijke kleur moest zijn, namelijk as blond. Ik had mijn haar enkele maanden ervoor wat blonder gekleurd, en daar was nu een dikke 5cm uitgroei van, gelukkig viel dat niet zo erg op maar ik wou dat probleem echt weg hebben.

Waarom gaat hij dan jouw uitgroei verven, als dat al de natuurlijke kleur was die je wilde :?

Hopelijk wil zijn collega het herstellen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 12:52

Ethelate schreef:
CalipsoLover schreef:

Waarom gaat hij dan jouw uitgroei verven, als dat al de natuurlijke kleur was die je wilde :?

Hopelijk wil zijn collega het herstellen.

Vroeg ik me ook al af... Dus had echt gewoon duidelijk gevraagd dat de bovenkant heel gelijkaardig aan mijn natuurlijke kleur moest blijven. Daar zat ook al een bayalage (als ik het goed zeg) in van mijn eigen kapper waardoor de uitgroei al een pak minder opviel, die is dus ook naar de klote -O-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:59

Het lijkt wel of een kleuter het heeft geverfd := Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt van hun

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 13:10

antje_vip schreef:
Het lijkt wel of een kleuter het heeft geverfd := Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt van hun

Over minder dan een uurtje ga ik langs, ik laat het weten!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:27

Wat vervelend dat je er niet blij mee bent maar ik vind het eerlijk gezegd best mooi. Ik wou dat ik dat had. Ik houd daar wel van, zo donker bovenop en dan blonder naar onderen. Ik snap wel dat het nu te donker is voor je, vooral als ik je natuurlijke kleur zie. En de onderkant had sowieso lichter gemoeten.
Maar echt heel lelijk zoals velen hier zeggen vind ik het niet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 13:39

Voor mij was het gewoon echt een shock. En ik snap ook best dat de mensen die mij niet kennen of mijn haar hiervoor 'in het echt' gezien hebben het niet lelijk vinden. Het had idd zoals iemand zei groen ofso kunnen zijn en dan valt dit nog wel mee. Maar ik kan er maar niet aan wennen, en hoe langer ik het heb hoe meer ik ook merk dat de mensen in mijn omgeving het eigenlijk toch niet zo mooi vinden. Het is dan ook gewoon heel slordig gedaan. Gisteren ook in de stad voetbal gaan kijken, en ik twijfelde echt constant om naar huis te gaan omdat ik me zo verschrikkelijk voelde, toen ik dan ook mijn 'crush' zag lopen, waar ik normaal echt wel hallo tegen zou gezegd hebben, ben ik dan ook straal voorbij gelopen en naar huis gegaan. Awkward :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 13:41

En ja... Dat allemaal voor een kapsel :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:46

CalipsoLover schreef:

Dat het niet zo mooi is als je hoopte, tja.... dat is vervelend. Dat je baalt is logisch.
Maar verder kun je toch gewoon normaal je dingen doen?
Mensen geen gedag zeggen omdat jouw haar niet zo mooi is nu? Dat vind ik eigenlijk wel overdreven.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:49

Niet zo onzeker voelen hoor. Het is absoluut niet mooi gedaan maar t lijkt wel ‘normaal’ haar. Niets vreemds aan.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:54

Nou ik snap wel dat je hier niet blij mee bent hoor. Dit is echt geen mooie ombre, dit is de bovenste paar cm haar gewoon bijna zwart met een super ongelijke en veel te plotse overgang naar de rest van het haar... lijkt in niets op het voorbeeld plaatje. Plus het feit dat je om een asblonde aanzet hebt gevraagd en dit is gewoon zwart. Dit is echt heel slecht geverfd, nou is een ombre ook een best moeilijke techniek maar als je dat als kapper niet kan moet je het ook gewoon niet aanbieden...

Succes straks, hopelijk kun je een oplossing regelen waar je tevreden mee bent en heb je snel weer mooi haar :j

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:56

Anoniem schreef:
CalipsoLover schreef:

Dat het niet zo mooi is als je hoopte, tja.... dat is vervelend. Dat je baalt is logisch.
Maar verder kun je toch gewoon normaal je dingen doen?
Mensen geen gedag zeggen omdat jouw haar niet zo mooi is nu? Dat vind ik eigenlijk wel overdreven.

Zo'n reactie vind ik wel wat overdreven.
TS, Ik snap je gevoel best. Ik had ook snel mijn hoofd omgedraait en niks gezegt als ik jou was.
Het lijkt inderdaad totaal niet op wat je wilde, ik hoop voor je dat het opgelost word. Eventueel door middel van geld terug en bij een andere kapper opnieuw laten doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:58

Flauw dat sommige mensen zeggen dat het maar haar is en dat het ook groen had kunnen zijn. TS voelt zich niet haarzelf en ondanks dat het niet lelijk is, is het gewoon niet geworden wat ze wilde én voor TS dus wel een probleem. Wij zijn niet degene die kunnen oordelen of het een probleem is voor TS lijkt me.

Heel veel succes vandaag TS en ik hoop dat je krijgt waar je tevreden mee bent!
Ik heb ooit eens geel haar gehad en ben jankend naar mijn baas gegaan nadat ik commentaar kreeg waarom ik zo chaggerijnig was. Mensen zagen het niet eens, ik kon mezelf niet meer aankijken!
Ik ben dus onder werktijd gewoon weg gegaan om een pakje verf bij 't kruid te halen en oh wat was ik gelukkig.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 14:32

Aangezien ik bij een modellenbureau zit hindert het me wel, want als ze dit zien dan zwaait er wat := en ik moest volgende week eigenlijk langs komen voor nieuwe foto’s en aanmetingen. Ze verwachten aangezien er ook bij mijn “troeven” mooi haar staat dus ook echt een fijn inorde kapsel.

Zit ondertussen bij de kapper en ze gaan het proberen fiksen, door een collega.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:29

CalipsoLover schreef:
Eventjes de foto's:
Edit even mijn topic: Mijn familie vind het wel vreselijk, de meeste van mijn vrienden zeggen ook wel dat het me staat, maar niet allemaal, zeker gisteren niet :')
Dit is het 'totaal plaatje' de kleur die ik eigenlijk van boven wou zit van onder, op zich is het van onder dus niet zo erg, en zit mijn probleem vooral aan de boven kant, maar je kan wel een paar duidelijke vlekken zien
[ Afbeelding ]

Een deeltje van mijn voorhoofd is dus ook mee gekleurd

[ Afbeelding ]

Het is dus van boven veeeels te donker

[ Afbeelding ]

leunt echt tegen zwart aan

[ Afbeelding ]

En dan zitten er van boven ook gewoon random blonde stukken in

[ Afbeelding ]

Wat ik wel kan vragen is of hij de bovenkant dus ook gewoon met dezelfde kleur blond kleurt als hij de onderkant heeft gekleurd, ik vind de onderkant, buiten de vlekken dan qua kleur wel nog goed

Eerlijk gezegd vind ik het mooi!Maar goed,het is jouw haar en de bedoeling dat jij er tevreden mee bent.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:18

CalipsoLover schreef:
Aangezien ik bij een modellenbureau zit hindert het me wel, want als ze dit zien dan zwaait er wat := en ik moest volgende week eigenlijk langs komen voor nieuwe foto’s en aanmetingen. Ze verwachten aangezien er ook bij mijn “troeven” mooi haar staat dus ook echt een fijn inorde kapsel.

Zit ondertussen bij de kapper en ze gaan het proberen fiksen, door een collega.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:19

Meen je niet anjali. Het is echt super slecht gedaan :') totaal geen mooie overgangen.

Wat vonden ze er zelf van ts?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:27

Nou inderdaad, dit valt niet goed te praten! Hopelijk heeft de collega er wel iets moois van weten te maken.

Doet me trouwens denk aan de keer dat ik voor een grijze balayage naar de kapper ging.

Spoiler:
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:35

:')
CalipsoLover schreef:
Eventjes de foto's:
Edit even mijn topic: Mijn familie vind het wel vreselijk, de meeste van mijn vrienden zeggen ook wel dat het me staat, maar niet allemaal, zeker gisteren niet :')
Dit is het 'totaal plaatje' de kleur die ik eigenlijk van boven wou zit van onder, op zich is het van onder dus niet zo erg, en zit mijn probleem vooral aan de boven kant, maar je kan wel een paar duidelijke vlekken zien
[ Afbeelding ]

Een deeltje van mijn voorhoofd is dus ook mee gekleurd

[ Afbeelding ]

Het is dus van boven veeeels te donker

[ Afbeelding ]

leunt echt tegen zwart aan

[ Afbeelding ]

En dan zitten er van boven ook gewoon random blonde stukken in

[ Afbeelding ]

Wat ik wel kan vragen is of hij de bovenkant dus ook gewoon met dezelfde kleur blond kleurt als hij de onderkant heeft gekleurd, ik vind de onderkant, buiten de vlekken dan qua kleur wel nog goed

Zo! En daar betaal jij normaal 260 euro voor?!

Begrijp me niet verkeerd, je loopt echt niet voor schut, maar dit is absoluut niet aanvaardbaar.

Voor 200 euro minder doen ze het hier fatsoenlijk.

Ik hoop dat je kapper dit sowieso kostenloos recht wil zetten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:41

Gelukkig gaat het om natuurkleuren.......en loop je er niet echt voor de gek mee.

Maar voor dat flinke smakje poen verwacht ik wel dat het veel en veel mooier en netter gedaan is.
Hopelijk is het nu wel naar jouw zin en goed gedaan, want ik las dat je er nu naar terug bent gegaan.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:15

khirshanta schreef:
Zo! En daar betaal jij normaal 260 euro voor?!

Begrijp me niet verkeerd, je loopt echt niet voor schut, maar dit is absoluut niet aanvaardbaar.

Voor 200 euro minder doen ze het hier fatsoenlijk.

Ik hoop dat je kapper dit sowieso kostenloos recht wil zetten

Waar haal jij in hemelsnaam dat het normaal 260€ kost? TS heeft dat nooit ergens geschreven hoor.