Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 18:30

Wat voor iets heb je gekocht?

De mijne mag gelukkig weer een jaar vooruit! Jheejj

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:06

_mexx_lady_ schreef:
Wat voor iets heb je gekocht?

De mijne mag gelukkig weer een jaar vooruit! Jheejj

Hoera.......heerlijk nog ff bij je houden.

Ja, mijn auto heeft ook iets tastbaars en dierbaars.....van emotionele waarde dus.
Maar ja......eens moet het toch gebeuren.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:27

Afbeelding

Dit wordt hem. Kan hem morgenochtend pas ophalen, dus even een nachtje langer aan het idee wennen :o
Best stom als ik er zo over na denk haha :=
Maar ik krijg er iets heel moois voor terug :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 19:34

Hahha slapeloze nachten!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:41

_O- Die titel en dan gaat het om een auto!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 19:47

<<)
Om het een beeeeeetje dramatisch te maken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:59

Gelukkig weer een bakje door een jaar en een die wel weggaat ook. Mooie auto terug wel.

Snif hier komt het moment dichterbij, transit is nu voor het laatst mijn woonplaats uitgereden. Is op oprijplaat en de vastzetstukken/antirammelkussen na leeg. Heb alle bekleding en deel betimmering kunnen redden voor hergebruik in trafic. Atos is al helemaal klaar. Die gaat morgen naar andere plaats voor een laatste ritje met me. En de afspraak voor ophalen staat nu vast. Morgen avond na 6 uur worden beiden opgehaald door de handelaar ;( -O- voelt naar. Heb knoop in maag als ik er aan denk.

Nieuwe bus voelt niet als eigen. Ook niet omdat de bestuurdersstoel niet lekker zit nog :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:37

Atos
Afbeelding
Transit
Afbeelding

Ipv vrijdag gister weggegaan. Atos precies 5 jaar na terugkopen.
Gelukkig beiden rijdend met eigen chauffeur weggegaan ipv op een oplader. Maar pff wat was laatste ritje met atos zwaar. Meetrommelen met q music laatste 20 nummers en passend met summer nights laatste tonen inparkeren en motor uitzetten, heb daarna als een klein kind staan huilen. Man man stoere vrouw en instorten om een auto. ;(

Nu trafic eigen maken, eea daarin afmaken en laten nakijken, komende week veel km in maken met motor achterin. Even spannend altijd weer met nieuwe auto.
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-07-18 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:47

Ik heb vrijdag de Mazda opgehaald. Hij voelt ook nog niet eigen, maar ik kan er wel aan wennen denk ik 8-)

Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 19:41

Noouuuu daar kan ik aan wennen!

Naaahh Karuna, hopen dat je nieuwe auto snel zal wennen, vast wel!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:00

Oehoe, dat is een knappe Japanner zeg! Daar ga je vast ook heel veel van houden :j
Ik wel van de mijne in ieder geval :D
Al is die iets heter gewassen (2-tje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:16

Heel herkenbaar!
Ik had een Peugeot 307 uit 2001 die steeds meer mankementen kreeg. Een maand geleden er een nieuwe versnellingsbak in laten zetten en besloten om hem te rijden tot hij echt af zou zijn. Nog geen maand later reed er iemand achteruit in, die heeft gewoon niet opgelet. Auto total loss.. Vooral na al mijn geld wat erin zat heel erg balen.

Nu wel vooruit gegaan naar een 308 uit 2008, maar het was gewoon niet de bedoeling.

De upgrade:
Van mijn rode..
Afbeelding

Naar de blauwe
Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 20:33

Dat is balen! Daar ben uk dus ook zo bang voor, pomp er steeds weer bakken met geld in en stel dat.... dan heb ik er vorige week +600 euro in gestoken om hem vandaag alsnog te moeten afschrijven. En dan niet omdat iemand op mij inrijdt maar dat ie gewoon weer een mankement krijgt.

Wel een leuke upgrade trouwens!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 02:19

Grappig topic dit! Ik dacht altijd dat ik de enige was die moeite had met dit soort dingen := Gelukkig zijn er meer sentimentele mutsen!

Mijn aller eerste eigen auto was een Toyota Yaris. Die overleefde het niet toen een maatje van mijn man zijn VW Caddy op de achterbank parkeerde -O- Ter verdediging van de Yaris: die reed gewoon weg na het ongeluk, de Caddy moest afgesleept worden. Maar was financieel total-loss. Had tranen in mijn ogen toen we hem bij mijn oom op de werf (schadeherstelbedrijf) gingen leeghalen & strippen. Had hem bijna 15 jaar gehad en zoveel avonturen mee beleefd.
Het beruchtste verhaal is dat we tijdens mijn studententijd een vriezer gingen ophalen voor de studentenvereniging en dat we door de mannen uitgelachen werden omdat we met 'dat kleine koekblik' gingen >;) Die vriezer ging daar dus gewoon in, met de klep dicht. Heb nog nooit zulke appelige gezichten gezien toen wij aankwamen en de vriezer dus daadwerkelijk IN die auto zat :+

Alle anderen moesten weg omdat ik het land uit ging: mijn Daewoo Tico op Aruba die rechtsaf ging als je te hard remde, de Toyota Camry in Australie die olie zoop alsof het benzine was en mijn knalblauwe Corrolla & ML zijn Audi 100 (van 25 jaar oud) toen we uiteindelijk uit NL weggingen. Daar had ik soort van vrede mee omdat we ze nou eenmaal niet mee konden nemen.

Maar nu hebben we begin dit jaar mijn RAV-4 ingeruild voor een Prado. Was niks mis met de RAV maar wilden graag een 4WD en ML zijn auto is niks waard inruil, dus die moest maar blijven. Ik had er toch een beetje een raar gevoel over omdat ik dus nog nooit een auto 'zomaar weggedaan had'.
Hoe denk je dat wij Raffie (zo heette die) op de oprit vonden op de dag dat hij weg moest.... Hij wilde gewoon niet weg, vond het echt niet leuk toen (en ML maar lachen).

Afbeelding

Ben intussen heel blij met zijn grote broer hoor, maar we hebben er ook al aardig werk aan gehad (hij was goedkoop) dus soms denk ik nog weleens aan Raffie waar we nooit wat aan gehad hebben....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:41

Gisteren te horen gekregen dat mijn auto het eigenlijk niet meer waard is om in te investeren. Ik ben er echt verdrietig over en opeens moest ik aan dit topic denken.

Inmiddels zijn we al bijna 8 jaar samen, ruim 140.000 km samen gereden en hij heeft me nooit in de steek gelaten. Mijn lieve trouwe Broemie ;( (Ik had nooit verwacht dat ik mijn auto een naam zou geven maar opeens was de naam daar en iedereen kende hem ook. Dus regelmatig kreeg ik de vraag hoe het met Broemie was :)) ). Ik had niet verwacht zoveel kilometers met deze auto te rijden en ik had ook niet verwacht dat ik me kon hechten aan een stuk blik, maar het gevoel van vrijheid wat ik kreeg van mijn auto was onbetaalbaar.

(Roest bij beide achterbanden, doorgeroeste uitlaat, remkabels die vervangen moeten worden. Totaal 800-900 euro + kosten grote beurt en APK. Ik weet dat een Mazda 1.21 van 18 jaar oud met 215.000 km op de teller dat eigenlijk niet waard is maar wat vind ik het stom ;( )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:47

:(:) sterkte

Hier begint bus langzaam beetje als eigen te voelen. Bestickert stoel aangepast maar nog niet klaar -O-

Maar als ik een atos of oude transit zie rijden au -O-

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:52

Ik heb geen heimwee meer, ben ondertussen aardig gewend :) vakantie heeft hij goed overleefd en eerste 6000 kilometers zitten erop.
Ik moet hem alleen nog steeds testen met trailer.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 17:30

Nou... ik ga vandaag ook naar een andere kijken.... ten tijde dat ik dit topic geopend heb, heb ik voor 400 euro laten maken, 200 euro aan nieuwe banden en vorige week is de hoofdslang naar de waterpomp los gekomen. Weer een kost van 100 euro.
De een zei laat toch maken het is maar 100 euro.
De ander zegt ja en dan heeft ie volgende weer wat kapot!

Hij staat nu een week werkloos op de stoep en iedere keer als ik ernaar kijk draait mijn maag.
Maar 18 jaar, 370000 km op de teller. Het is mooi geweest...

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:35

Afgelopen februari schreef ik dit over mijn Suzuki Ferrari, nadat ie werd afgekeurd door een verrotte balk achter.
Op 16-02-2016 kocht ik jou. Nu, precies 2 jaar later, op 16-02-2018 moet ik helaas alweer afscheid nemen. Vele leuke en soms ook spannende, kilometers hebben we gemaakt. Een nachtelijk tochtje naar Schiphol, 2 verhuizingen, je hebt als rondrijdende vuilnisbak gefungeerd en ook de konijnen zijn jou dankbaar voor al die keren dat je hooi, stro en voer voor ze versleepte.. Nu moet ik door zonder jou, weer op de tweewieler, lopend of met de bus. Bedankt voor het plezier wat ik met jou heb beleefd.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:58

Het blijft rot hè :(:)

Wat voor opvolger heb je voor ogen, TS?

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:03

Hier nog zo'n sentimentele doos. Ongeveer anderhalf jaar geleden mijn eerste echte eigen auto gekocht. Een Corsa A uit 1987. Ding was keihard en motorisch gezien hardstikke goed. Totdat mijn ex eraan ging sleutelen. Arme beestje heeft wat te lijden gehad. Nu is de motor meer dan gaar en ziet ze eruit alsof ze krentenbaard heeft dankzij de roestvlekken. Maar ik weiger haar op te geven. Inmiddels staat de nieuwe motor al klaar en hebben we besloten er een showauto van te maken, zodat ze in ieder geval niet weg hoeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:32

Rose dat is een mooie oplossing.
Lies arme jij ook al?

Hier vandaag weer wat spulletjes gekocht voor bus, mis mijn opbergbak boven wielkast en een bankje dat er nu nog niet instaat. Die andere wielkap plaatsing maakt hem lastig indeelbaar. Maar bij action paar opbergbakken/mandjes gevonden.bus heeft links en rechts wel houten plank lopen waar van alles aan kan al. Deze bakjes ga ik daar ophangen. De bekleding komt wel een keer.

Raam kan ik mogelijk al op een andere plek regelen goedkoper dan wat ik gevonden had wat niet bepaald opschiet. Camper van paps voor beurt weggebracht en die man bouwt ook campers en hun interieuren. Dan maar een raampje per keer maar scheelt me dan mogelijk vierhonderd euro.

Luxe wel als hij het kan vinden krijg ik een opvouwbaar stroomzonnepaneel en huishoud accu. Daarmee kan ik water koken met klein kokertje dingen opladen ook en als ik een zuinige kachel kan vinden verwarmen, gv was zo aardig dat te willen betalen als meneer het kan vinden <3

O ja en de bestickering is klaar leuke bloempjes overal *\o/*

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:09

Heb je een foto van je work in progress Karuna? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:12

O ja verhip de staan al op bokt hihi even opsporen dan maar. :+

Had er meer op maar die eraf gehaald weer. Werd te druk. Gelukkig kan dat. Kan nu niet verder met een zijkant en achterkant ivm de raampjes, achter idee is zelfde als voor alleen dan over twee deuren verdeelt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:27

Mijn 1e eigen auto verbruikte zo veel olie dat het mij niet zo'n pijn deed 'm weg te doen. En de golf van mijn vriend heb ik met liefde weggedaan. Maar aan mijn huidige auto (VW Caddy maxi) ben ik al zo gehecht. Die gaat gewoon heel netjes en goed onderhouden worden ;)