Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:19

Grappig dat meeste gelijk vinden, dat ts er niet meer verliefd op is etc.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:21

Ik had precies hetzelfde als TS. Ik ben ook erg onafhankelijk en heb behoefte aan me-time, ben absoluut geen sociaal mensen-mens en vind het ook doodvermoeiend als mensen, familie/vrienden of niet, hele dagen om me heen hangen. Dat is gewoon hoe ik ben, ik heb mezelf ook niet gemaakt :Y) :+.

Echter, bij mij was het gewoon niet de juiste jongen. Eerste maanden waren fantastisch en was ik zelfs - een einzelganger - erg graag bij hem. Later kreeg ik precies dezelfde neigingen als TS, dus ik zou je relatie nog eens even goed over denken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:31

Ik lees natuurlijk alleen wat je schrijft en baseer daar mijn mening op maar... je komt echt heel egoïstisch over TS. Het klinkt alsof je een vriend hebt om het ‘vriendje hebben’. Dat je niet graag ‘ik mis je’ zegt kan ik me nog wel indenken (daar ben je dan gewoon het mens niet voor) en het ‘op de vingers kijken’ bij lesgeven idem. Maar dat je niet eens rekening houdt met zijn allergie??? Hij is allergisch voor katten en jij weigert vervolgens om daar iets aan te doen zodat je vriend er minder last van heeft? Een dekentje neerleggen is echt niet voldoende, haren en huidschilfers (meestal is het dat laatste namelijk waar mensen allergisch voor zijn) vliegen overal heen. En dan die opmerking dat hij toch een puffer op zn nachtkastje heeft.. die dingen zijn voor noodgevallen en niet dagelijks gebruik zoals hier al eerder vermeld is.

Als ik jou was zou ik het uitmaken omdat dit veel eerlijker is tegenover je vriend. Hij klinkt echt als een onwijs goede vriend hoe je m beschrijft, en hoe jij jouw kant van de relatie dan beschrijft... sorry maar dan verdien je hem zo niet. Sorry als dit hard overkomt, en nogmaals, ik weet natuurlijk alleen wat je schrijft. Geen mensen-mens zijn is 1 ding (ben ik ook niet) maar hoe jij je tov je vriend voelt/gedraagt...
Dus mijn advies is uitmaken en iets meer ruimte in je leven creëren voor meer momenten voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:36

Ik vind het niet egoïstisch hoor, sommige mensen zijn wat egocentrischer en hebben veel belang bij autenticiteit.
Maar weet je wat het is, ieder persoon heeft behoefte aan liefde, genegenheid. Verliefdheid gaat gepaard met het vrij komen van verschillende stofjes in je hoofd, waardoor je zo graag mogelijk iemand wil zien, en het liefst het eerste jaar aan elkaar vast geplakt wilt zitten. Dat is 'normaal'. Dat sommige mensen dat minder hebben kan natuurlijk, maar vaak heeft dat te maken met iets uit het verleden of een stoornis. Dat klinkt heel hard en banketstaaf, is het niet. Dus waarom wil iemand zoveel mogelijk afstand bewaren? Bang om gekwetst te worden? Bang om zich bloot te geven? Het is niet de ware? Etc etc.

Liefde is vaak heel 'simpel' als je de ware persoon voor je hebt, en als het goed zit in het koppie. En dat heeft niks met 'dat wat normaal is of wat verwacht wordt', maar zo werkt de mens nu eenmaal. Dat verzin ik niet, dat is gewoon onderzocht :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:41

misschien is het meer vriendschap wat jij voelt voor je vriend dan verliefdheid.Daar is niets mis mee,tenzij die jongen eigenlijk meer verwacht.Overigens,als ik huisdieren heb die gewend zijn in bed te slapen,dan gooi ik die er niet uit voor een man.Ik houd van mannen die ook gek op dieren zijn,want dat zijn een soort kinderen voor mij.Die allergie is wel lastig ja.Misschien een desensibilisatiekuur,of dan maar geen samenwonen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:46

Een relatie hebben is geven en nemen. Klinkt alsof jij alleen maar neemt. Moet gaan zoals jij dat wilt. En anders heeft ie maar pech.

Je denkt mee met zijn allergie? Zeer zeker niet! Kat op een apart dekentje zal niet helpen. De huidschilfers zitten namelijk door heel de kamer.

Mijn vriend is ook allergisch. Stik allergisch. Ik heb vanaf het moment dat wij een relatie hebben de katten uit de slaapkamer gehouden. Inmiddels wonen we samen en heb ik de katten nog steeds. Hij is er overheen. Maar boven blijft dier vrij. Want hij wordt stik benauwd van zijn allergie. In het begin kon hij niet langer dan 4 uur bij mij thuis zijn.

Vind ik het jammer dat de katten niet bij me slapen. Jazeker. Heb ik het ervoor over. Jazeker.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:48

Ik denk ook dat hij beter af is met iemand anders. Je schrijft dat jullie relatie anders is dan de standaard relatie. Ik krijg echter het gevoel dat je vriend wel een meer ''standaard'' relatie zou willen.
Hopelijk komen jullie er samen uit!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:02

Ik vind alleen dingen doen heel normaal hoor.

Fijn Juist dat je beide je eigen ding kunt doen.

Maar het stukje over je kat vond ik persoonlijk wel erg, dat je niet eens rekening wilt houden met een allergie van iemand (enkel in het bed heb ik het nu over) dan spreek je over iemand zn gezondheid waar jij geen rekening mee wilt houden en der “schijt” aan heb. Tja vind je elkaar dan wel leuk vraag ik me af...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:10

Of ts is doodmoe door dr drukte en moet eerst maar prioriteiten stellen.
Oppassen kan ook samen, je kunt aangeven dat je het moeilijk vindt dat hij op je vingers kijkt met lesgeven (het kan een prikkel zijn ,visueel of geestelijk, die erg kan afleiden)
Je kan ook samen op de bank hangen en tv kijken.
Het hoeft niet altijd vast te zitten op het weekend, dat zou voor mij ook erg benauwend zijn.

Ts kan stapelgek zijn op die jongen maar gewoon te murw geslagen zijn door haar drukke agenda.

Te moe zijn om je telefoon op te pakken kan gewoon hoor, waarom moet iedereen altijd maar "aan" staan.

Key blijft communicatie en kijken wat voor jullie werkt.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:15

cinniz123 schreef:
PerleB schreef:
Samen met de vriendengroep beleven we gezellige momenten die ik voor geen goud zou willen missen. En soms kijk ik naar hem en denk ik.. potverdekkie wat een lekker stuk en die is lekker van mij!

Ik heb zeker niet alle reacties gelezen maar wel van jou ts....
Je komt op mij over als ‘ wel de lusten,niet de lasten’

precies dit, een relatie is geven en nemen en zoals ik het lees neem jij alleen maar en geef je er weinig voor terug aan je vriend

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:22

minikatje schreef:
Of ts is doodmoe door dr drukte en moet eerst maar prioriteiten stellen.

Maar TS geeft zelf aan haar drukke leven nu niet aan te willen passen ;)
Te moe, dat ken ik maar al te goed. Maar spreek dat uit, zeker naar iemand die je lief hebt en 'niet kwijt wilt'.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:45

Misschien is ts momenteel niet toe aan een relatie? Iedereen moet altijd maar een relatie hebben, ook al ben je er niet klaar voor.Ik vind wel dat het van mannen gemakkelijker geaccepteerd wordt als ze niet veel willen opgeven voor een relatie,terwijl vrouwen zich vaak moeten schikken en aanpassen.Eigenlijk denk ik dat je allebei heel blij moet zijn door je relatie en dan heb je dit soort problemen veel minder.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:47

Heel eerlijk, als je na anderhalf al irritaties voelt simpelweg als je partner je belt terwijl je tv kijkt dan denk ik ook dat het niet de ware is!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:50

Popstra schreef:
Heel eerlijk, als je na anderhalf al irritaties voelt simpelweg als je partner je belt terwijl je tv kijkt dan denk ik ook dat het niet de ware is!

Hoezo? Het is toch ook storend als je bij een spannend stuk gebeld word?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:52

Palmera schreef:
Popstra schreef:

Hoezo? Het is toch ook storend als je bij een spannend stuk gebeld word?

Telefoon uitzetten dan eh :7. Als je zo aan je me-time gehecht bent hoeft dat ding niet aan te staan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:54

Of gewoon niet opnemen ;) Waarom moet die telefoon meteen uit?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:55

Vjestagirl schreef:
Ik vind n kat in bed ook veel gezelliger. Kleiner, knuffeliger, kun je gemakkelijker aan de kant leggen en als je ze zat bent zet je ze op de gang. Dat hoeft je met n vent niet te proberen :+

+1 _O- _O-

Ik houd ook van mijn kat en heb hem ook het liefst op bed. Hij slaapt tussen mij en mijn vriend in, dus perfect! Wij wonen samen maar ik ben ook heel erg graag op mezelf. Nu is het zo dat hij heel erg druk is, en veel activiteiten buiten werktijd om heeft. Dat vind ik heerlijk. Lekker alleen mijn eigen ding doen. Maar als hij dan appt of belt, voel ik toch een vlindertje in mijn buik. En als ik hem zie ben ik 9 v/d 10 keer ook super blij. Eerder had ik dit ook minder. Ik woonde op mezelf, we zagen elkaar 2 keer per week en dat vond ik prima. Het is ook best even wennen, zo'n extra persoon erbij in je eerst-eenpersoons gezin die ook een mening heeft. We zijn nu 4 jaar samen en het voelt eindelijk sinds een tijdje echt "compleet". Eerder kon ik me ook best wel behoorlijk aan hem storen, en ergerde ik me aan veel dingen. Dat is nog steeds wel af en toe, alleen heb ik ermee leren omgaan en kan ik ermee leven.

Dat is de vraag die je jezelf moet stellen. Zie je een toekomst met hem voor je waarbij je elkaar wel waarschijnlijk elke dag ziet? Ik vind namelijk dat je verhaal klinkt alsof het vlammetje voor jou al wat gedoofd is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:18

Palmera schreef:
Of gewoon niet opnemen ;) Waarom moet die telefoon meteen uit?

Zodat je niet gestoord wordt tijdens het spannende stuk van de film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:20

Ik voel altijd een irritatie opkomen als iemand mij belt. Heb een hekel aan bellen.

Helemaal op momenten dat ik ergens mee bezig ben.

Zo heb ik graag op mijn honden op bed. Vriend vind het smerig. Dus elke zaterdag word bed verschoont en slapen honden 1 a 2 nachten beneden.

Ook ik heb vaak geen zin om naar vriend toe te rijden. Maar heeft meer mee te maken dat het een uur lang rijden is op een 100 km weg.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:23

Ik heb ook veel behoefte aan alleen zijn. Ik heb het anders opgelost, mijn vriend woont in Noorwegen. Die is hier vaak 1 a 2 keer per maand voor z'n werk: prima!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:08

Cookies schreef:
Ik heb ook veel behoefte aan alleen zijn. Ik heb het anders opgelost, mijn vriend woont in Noorwegen. Die is hier vaak 1 a 2 keer per maand voor z'n werk: prima!

dat zou ik dan weer erg weinig vinden 1 a 2 keer per maand :p maargoed als het voor jullie werkt helemaal prima toch :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:10

love_western schreef:
Ik voel altijd een irritatie opkomen als iemand mij belt. Heb een hekel aan bellen.

Helemaal op momenten dat ik ergens mee bezig ben.

Zo heb ik graag op mijn honden op bed. Vriend vind het smerig. Dus elke zaterdag word bed verschoont en slapen honden 1 a 2 nachten beneden.

Ook ik heb vaak geen zin om naar vriend toe te rijden. Maar heeft meer mee te maken dat het een uur lang rijden is op een 100 km weg.

haha hier nog 1 :')
ik haat bellen, ik neem ook bijna nooit op :P alleen als het echt moet. ik app wel
bellen duurt namelijk nooit een paar min maar meteen een half uur (athans met mijn moeder dan)

mijn vriend vind het ook niet fris dus hij ligt op zijn eigen kussen naast het bed. maar s'nachts kruipt hij er toch gewoon op :P dus het heeft weinig zin

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:22

Elke situatie kan werken, zolang je beide maar open communiceert met elkaar en weet wat elkaars behoeftes zijn. En dit dan ook kunnen accepteren.

Maar dat lees ik hier helemaal niet. TS, als je dit niet met hem bespreekt ben je niet eerlijk bezig. Het komt eerder over alsof hij een blok aan je been is, dan dat je hier toekomst in ziet.

Dat van die allergie begrijp ik persoonlijk echt niet. Het gaat inderdaad om zijn gezondheid en daar ga je wel heel gemakkelijk over. Is imo ook een stukje respect dat mist.

Hij ligt aan je voeten. Wees eerlijk en open met hem voordat je meer en meer op zijn hart trapt zonder dat die jongen snapt wat er aan de hand is.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:41

Ik vind het ook fijn om even me time te hebben.
Maar merk wel dat ik mijn huidige vriend wel sneller mis dan eerdere vriendjes..

Mijn ex zag ik alleen in het weekend en soms ook even een week niet.
Vond het eigenlijk wel prima :=
Eerlijk gezegd mistte ik hem ook niet echt, al vond ik het wel leuk om hem weer te spreken of te zien.

Mijn huidige vriend mis ik eigenlijk wel als ik hem twee dagen niet zie :o
Moet zeggen dat we elkaar in de tussentijd niet veel appen of bellen omdat we daar beide niet zo van zijn :+
Al staan we beide wel voor elkaar klaar :)

Als het voor jullie werkt is het prima toch?
Ik zou alleen zelf wel vraagtekens krijgen als ik irritaties zou krijgen als mijn vriend zou bellen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:51

Ik herken best wel veel. Begrijp me niet verkeerd: ik ben dol op mijn man en ik wil graag bij hem blijven :j maar ik ben graag alleen, word niet graag gestoord en uit mijn liefde ook niet vaak met klef gedoe als ‘ik mis je’ en dat soort dingen. Elk individu uit liefde anders en ontvangt deze ook graag op een bepaalde manier. Mijn man is wat dat betreft veel romantischer en van het knuffelen. Ik geniet meest van samen dingen doen.

Wij hebben ontzettend veel vrijheid. Ik ben veel van huis en hij eigenlijk ook wel. Ook nachten weg voor werk en soms horen we elkaar dan niet eens :+ niet altijd hoor, maar het gebeurt wel.
Onze ritmes zijn behoorlijk anders. Samen eten of gaan slapen gebeurt niet vaak. Wij kunnen de stilte ook echt de stilte laten. Maar we plannen het wel in als avondje samen en dan genieten we er echt van.

Mensen vinden ons ook vaak een maf koppel, maar wel eentje dat heel goed werkt :j