Bestolen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:44

Hier ook iets soort gelijks. Al maanden verdween er geld uit mijn portemonnee. Dan een briefje van €10, dan 1tje van €20 etc. Ik zorgde dus dat ik geen cash meer in huis had. Tot wij op een gegeven moment op reis gingen. Motorrit meer bepaald, dus ik had wat cash in huis gehaald. Ook net wat verkocht. Was een €85 ongeveer. De morgen erna, portemonnee kwijt. Overal gezocht, nergens te vinden. Dus naar het politiebureau aangifte gaan doen want ook mijn paspoort, rijbewijs etc was dus weg.

Mijn zusje had het in die tijd moeilijk. Ze rookte dagelijks een joint en was in het verkeerde milieu aan het komen. Ik was 100% zeker dat zij het was geweest. Ruzie dat ik daarover heb gehad met mijn ouders, je kunt het jou niet voorstellen. Dat kon niet, zij zou zoiets nooit doen, wat voor zus was ik wel niet dat ik haar verdacht etc.

2 jaar later werd het huis verkocht vanwege verkoop omdat mijn ouders gingen scheiden. Komt mijn moeder opeens af met mijn portemonnee. Die lag in de wasruimte in een doos met oude t shirts etc die als vod werd gebruikt. Die doos was iedereen al vergeten en stond er al meerdere jaren stof te vergaren. Tussen al die t shirts lag hem. Uiteindelijk bleek het dus wel mijn zus te zijn geweest. Heb het geld en de kosten voor alles weer aan te vragen nooit terug gezien trouwens. Ik moest het maar laten gaan en met mijn hand over mijn hart strijken van mijn moeder. Maar het blijft steken.

Wij zijn nu enkele jaren verder en ik laat mijn zus nog altijd niet graag alleen achter in mijn eigen huis...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bestolen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:45

Molenhoek, heb je haar er na de vondst van de portemonnee nog wel mee geconfronteerd?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:35

Cayenne schreef:
Jeetje, wat een verhaal Daphara!
En het meest vervelende is niet eens het verlies van geld, maar vooral dat een vriendin je vertrouwen zo schaad.

Soort gelijk verhaal hier.
Je helpt iemand die haar huis heeft verloren.
Op het moment dat ze hier was ontdekten wij steeds nieuwe dingen zoals;
paspoort "gestolen", uitkering stopgezet, geen intentie om zelf werk te zoeken.

Wij begonnen argwaan te krijgen toen ze geen haast maakte met het regelen van een nieuw paspoort ondanks het aanbod om te helpen met geld.

Je voelt je schuldig om dat je iemand weer op de straat terug zet, maar de grotste pijn is dat je misbruikt bent, geschaad vertrouwen.
Gelukkig geen grote dingen gestolen, maar wel iemand ruim een half jaar onderhouden en een dikke elektriciteits rekening.

Verwacht niet van iemand anders dat die dezelfde ideeen heeft over wat van jouw is en niet voor gesamelijk gebruik. Veel geleerd.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:32

Cayenne schreef:
Jeetje, wat een verhaal Daphara!
En het meest vervelende is niet eens het verlies van geld, maar vooral dat een vriendin je vertrouwen zo schaad.

Precies, het vertrouwen was weg, ondanks dat ze het “eerlijk” toegegeven/gemeld had. Ze had ook weinig keuze, want ik telde mijn briefjes heel trouw en had bijna €2000 gespaard, als er een klein bedrag mist kan het een mistelling zijn (zoals ik de eerste keer dacht en elke keer dacht als ik afrekende aan de kassa en een briefje “miste”), maar dit grote bedrag had ik zeker weten wel gemerkt.

En dat is dus bij TS ook zo, haar vertrouwen is weg. Er waren best wel wat mensen die vonden dat ik te hard reageerde door die vriendin de deur te wijzen, maar ik voelde mij niet meer veilig in eigen huis. Ik kan me de reactie van TS ook voorstellen, dat ze de sleutel terug wil, voor mij was het ook van groot belang om mijn huissleutel van haar sleutelbos te halen toen ze zo doordraaide. Ik wilde haar nooit meer in mijn huis hebben, vandaar dat ik al haar koffers en dozen met spullen ook in de schuur beneden had gezet om opgehaald te worden. Ik heb haar zelf ook nooit meer gezien, blij van ook, daar miste ik niets aan.

Ik hoop voor TS dat zij zich weer veilig zal voelen in eigen huis, hoe verrot het ook is voor de huishoudster (als die niet de dader is), ik begrijp TS wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:54

Cayenne schreef:
Molenhoek, heb je haar er na de vondst van de portemonnee nog wel mee geconfronteerd?

Ja. Ze zat toen in een slechte periode en herrinnerd zich er niet veel meer van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:55

Dat is wel een heel makkelijk excuus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:59

Ja, vond ik ook maar goed. Maakt voor mij wel duidelijk dat ze het gewoon was geweest :')

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 13:50

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal! Het is gewoon zo erg om belazerd te worden door mensen die je vertrouwd.
En dan slappe excuses waar je niets aan hebt... mensen hebben geen idee wat ze aanrichten.

Er is hier inmiddels aangifte gedaan en kan niet in details treden maar ik ben gerust gesteld. Denk dat we een juiste beslissing hebben genomen.