Wat is nou legaal en illegaal kwa leeftijden+relaties?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat is nou legaal en illegaal kwa leeftijden+relaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:05

Het eerste wat ik me afvraag en wat mij zorgen baart is wat valt er bij jou onder een "oudere man", ik ben toen ik een jaar of 16 was ook smoorverliefd geweest op een jongen die 10 jaar ouder was, werd nooit wat natuurlijk hij vond mij gewoon te jong.. Maak me alleen een beetje zorgen of het in jou geval niet om een 20 jaar oudere man gaat.. Kijk alsjeblieft uit ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 03:49

Ceffyl schreef:
Buiten het feit of het mag of niet, ik vind iemand van 27 met iemand van 16 toch een beetje raar. Als zestienjarige ben je echt nog een puber en iemand van 27 is gewoon volwassen, allang klaar met school. Wat voor types zijn dat dan die dat soort relaties aangaan?

Mensen met Hebefilie onder andere, gezond? Nee niet bepaald, gebeurd echter wel.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 04:09

Ik viel vroeger als jonge meid ook steeds op oudere jongens/mannen. Ik vond die van mijn leeftijd ècht maar niks.
Als 16-jarige ook even liggen aanmodderen met een man van 33 ... Wanneer ik er nu zelf op terugblik, vind ik het een hoogst ongezonde situatie. Wat moest een vent van 33 met een "kind" van 16 :r ??

TS, je geeft zelf weinig info over het leeftijdsverschil. Geen idee wat jij "ouder" vindt, dus moeilijk oordelen.
Je zegt zelf niet naïef te zijn .... Wel, wees dat dan ook niet en besef dat bij een groot verschil, de intenties van de oudere persoon vaak niet zo zuiver zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 05:47

Weidemaatje schreef:
Ik heb niet gezegd dat ik zou antwoorden. Ik heb duidelijk gezegd geen commentaar. 27 was een voorbeeld. Begrijp dat ik ook een privé-leven heb en niet alles op internet hoef te gooien, ookal is het pb.[url] Wees blij dat ik het vraag en niet naïef zelf een beslissing maak[/url]. En nu hier graag over stoppen.

Waarom moeten wij blij zijn dat je het vraagt?? Het is jouw leven, doe wat je wil. Hopelijk zijn je ouders ook zo blij mee. De reacties zijn volgens mij goed bedoeld en vaak uit eigen ervaring, doe er je voordeel mee.

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:05

Altijd heel vaag dit.

Mijn schoonmoeder was 17 en mijn schoonvader volgens mij 21 toen ze een relatie kregen.

De een is sneller volwassen qua gedrag en dingen dan de ander. Als het klikt dan klikt het. Vind onder de 18 altijd wel pittig.

Ik zou het iig hoogst onprettig vinden als mijn dochters onder de 18 met iemand van boven de 20 gaat!
Het is vaak geen gezonde relatie vind ik persoonlijk.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:17

Mijn vriend en ik schelen ook 4 jaar. Toen we iets kregen was ik net 16 en hij 19, a snel 20 (hij ziet er trouwens ook een stukje jonger uit). Voor ons ging en gaat het prima, maar goed wij schelen dan ook niet zo heel veel. Wat er allemaal wel en niet legaal is weet ik niet maar daar heb je toch al antwoord op gehad.

Ik wil je wel advies geven om goed na te denken bij de keuzes die je maakt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:07

Ik denk dat 17-21 best oke is naar mijn mening. Reken dat jongens op die leeftijd nog wel wat achter staan, en er qua verhouding dan ongeveer mentaal verschil is van 17-19. Dit gaat in mijn ogen. Ik was zelf ook een jaar of 16 toen ik even aanpapte met een kerel van 20-21, dit ging ook enkel en alleen omdat die kerel mentaal wat achter stond en ik mentaal wat voor door dat ik een broer en zus had die 5 en 7 jaar ouder zijn, dus ook wel goed met oudere mensen overeen kwam. Nu ben ik 19,5 en heb ik ook vrienden van rond de 26-27. Maar een relatie beginnen met iemand van boven de 25 zou ik niet doen. En denk dat er een groot verschil is tussen 16-27 en 16-21

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:11

Ik vind 17-21 ook geen raar verschil, toen ik 17 was was mijn partner ouder dan dat. Dat kan prima een gezonde, normale relatie zijn. 16-48 vind ik al heel wat anders :7

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:15

Het zusje van mijn vriend is net 18 een gaat ook al een jaartje met een jongen/man van 28. Ondanks het best wel grote leeftijdsverschil gaat dit nog best goed, al kan dit ook komen aangezien hij geen studie heeft gedaan en daarom een beetje 'achterloopt' met leeftijdsgenoten.
Ik vind dat het erg individueel is hoe groot het leeftijdsverschil kan zijn, al vind ik dat iemand van 16 eigenlijk niet iemand van ouder dan 20 moet daten. Op je 16e ben je nog zo erg in ontwikkeling, dus dat moet je eigenlijk niet willen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:17

Fenrir schreef:
Ik vind 17-21 ook geen raar verschil, toen ik 17 was was mijn partner ouder dan dat. Dat kan prima een gezonde, normale relatie zijn. 16-48 vind ik al heel wat anders :7

Dat is echt gewoon pedofilie :')

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:26

Oh mijn partner en ik waren ook 17 en 21. Ik was net het huis uit en ging studeren en hij woonde daar ook net op kamers. Ja leeftijd verschil was er wel maar totaal geen verschil in gedrag en we waren in dezelfde levensfase, dat was voor mij het belangrijkste. Als ik nu nog thuis had gewoond en op de havo zat en hij al een eigen huis had gehad was het anders.
Een leeftijdsverschil is in mijn ogen niet erg mits het begint wanneer de jongste minimaal 18 is, ik vond mezelf ook jong kwa leeftijd maar ik woonde op mezelf en studeerde, als ik mezelf dan nog niet als volwassen kan zien dan weet ik het ook niet meer haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:36

DemDeempel schreef:
Oh mijn partner en ik waren ook 17 en 21. Ik was net het huis uit en ging studeren en hij woonde daar ook net op kamers. Ja leeftijd verschil was er wel maar totaal geen verschil in gedrag en we waren in dezelfde levensfase, dat was voor mij het belangrijkste. Als ik nu nog thuis had gewoond en op de havo zat en hij al een eigen huis had gehad was het anders.
Een leeftijdsverschil is in mijn ogen niet erg mits het begint wanneer de jongste minimaal 18 is, ik vond mezelf ook jong kwa leeftijd maar ik woonde op mezelf en studeerde, als ik mezelf dan nog niet als volwassen kan zien dan weet ik het ook niet meer haha.

Ook dat hoeft echt niet hoor, ik zat nog op de middelbare school en woonde thuis. Het ligt gewoon heel erg aan de personen in kwestie. Het belangrijkste is dat de relatie voor beide partijen zo gelijk mogelijk is maar dat zit imo meer op het sociaal-emotionele vlak dan de rest er omheen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:55

Mijn eerste grote liefde was toen ik 16 was, hij was 21. We kenden elkaar al een jaar en waren stiekem ontzettend verliefd op elkaar. Uiteindelijk iets gekregen, maar dat was al snel weer over...

Ik zat op de HAVO en had alleen nog maar gezoend met jongens, hij was veel verder dan dat. Ik was ontzettend preuts en wist niet wat te doen als hij heel voorzichtig iets verder ging.
Hij zat ook nog eens in dienst (verplichte dienstplicht toen nog) en woonde op zichzelf.

De liefde was echt heel snel over omdat we in zulke verschillende levensfases waren. Erg zonde, want het was echt een hele lieve én mooie jongen.

Mijn vriendinnen waren wel al verder qua relaties en sex, dus het ligt echt aan de personen of het uiteindelijk gaat werken of niet :j

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:28

Heb als 16 jarige ooit een korte "relatie" gehad met iemand van 36, naïef als ik was dacht ik dat hij de liefde van mijn leven was := . Mijn ouders kwamen hierachter en hebben me een soort van gedwongen aangifte te doen, en dat heb ik met tegenzin gedaan. Maar ondanks ik continu tegen de politie heb gezegd dat alles vrijwillig is gebeurd heeft die man toch een werkstraf gekregen. Wat ik nu 9 jaar later wel kan begrijpen. Ik was toen te verliefd en naïef om dat in te zien :j .

Vind 16/21 opzich wel kunnen..