Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lizzyy schreef:Jibbel schreef:Hier worden de colleges opgenomen en die kun je digitaal terug kijken. Verplichte werkgroepen zijn meestal in de avonduren. Studielast per vak is circa 16 uur per week (2-4 uur college, 2 uur werkgroep, overig zelfstudie), afhankelijk van hoeveel tijd je aan je opdrachten en het lezen van de literatuur besteed.
Hoe kan dat ook? Iemand die van de middelbare afkomt, heeft ook geen relevante werkplek, je gaat de opleiding volgen om uiteindelijk in het vakgebied aan de slag te kunnen toch? Opleidingen snijden zichzelf ook zo in hun vingers vind ik.
Deeltijd opleidingen zijn vooral op studenten gericht die al werkervaring hebben en hun kennis willen uitbreiden. Die hebben dus veelal wel al een werkplek. In mijn klas waren er wel mensen die nog geen ervaring hadden maar in de loop van het jaar (in het tweede jaar is het namelijk pas verplicht) wel ervaring opdeden en zo een relevante werkplek kregen
JustMe8484 schreef:Anoniem schreef:Hoe doen mensen dat die op latere leeftijd toch weer gaan studeren?
Deeltijd kan maar moet je meestal een relevante werkplek vinden ( hoe dan).
Voltijd kan maar stop je dan met werken?
En op de uni dan?
Voltijd icm met een baan ook niet te doen toch?
Ik volg een blended studie logopedie. Dit betekent dezelfde studielast, vakken en inhoud als de normale voltijd maat wij gaan 1 dag in de week naar school en hebben veel zelfstudie. Relevante werkplek is niet nodig. Fulltime werken is niet mogelijk. 3 dagen is eigenlijk de max als je geen kinderen hebt.
Ik werk zelf twee dagen en heb twee kinderen. Het is zwaar, het is veel, het is heftig. Het vereist een ontiegelijk grote dosis wilskracht en doorzettingsvermogen, maar het is vreselijk leuk!
ik volg deeltijd studie fysiotherapie bij Thim van der Laan. Het is super heftig en gaat veel tijd in zitten. Maar wat is het leuk! En werkplek heb ik ook niet nodig, stage lopen is pas in het laatste jaar.