Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:21

Cayenne schreef:
estja schreef:
Belachelijk wat een bedrag.
Is het niet ook zo dat mensen steeds meer tegen elkaar op lopen te bieden? Vroegah ging je een avondje stappen ofzo. Toen moest er een activiteit bij. En een overnachting. En nu ben je pas hip als je een weekend naar het buitenland gaat.

Het doet me denken aan de trakteermaffia op basisscholen. Moeders die tegen elkaar op liepen te bieden met steeds grotere traktaties. Niet voor niets dat op veel basisscholen het trakteren helemaal is afgeschaft.

Daar lijkt het bij ons ook op. Één van de vrijgezellenparty's gaat een weekeinde survivallen in de Ardennen..

Oh dat zou ik wel heel tof vinden trouwens en ook echt wel wat geld voor over hebben.

Ik denk dat tussen de 100-150euro vrij normaal is, afhankelijk van de activiteiten. Gelukkig trouwt hier iedereen tot nu toe vrij gespreid over de jaren anders wordt het wel erg duur inderdaad.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:24

Ik heb er inmiddels bijna geen meer gelukkig. Maar wat een geld soms zeg voor die vrijgezellenfeesten.
Heb er verschillende meegemaakt boven de 150 euro. Dat vind ik echt té gek.
Tussen de 100 en 150 baal ik al een beetje van eerlijk gezegd. Ja, het is voor de bruid. Maar die spreek je vaak nog het minste. Vaak zit je een in groepje met volslagen onbekenden.

Tot 100 euro vind ik prima. En dat waren ook echt prima leuke dagen. Het kan dus gewoon dus waarom zou je veel gekker doen?

Bij de echt extreme bedragen heb ik wel eens een een halve dag mee gedaan.

één keer heb ik gevraagd waar het hoge bedrag vandaan kwam en aangegeven dat ik het wel erg veel vond. Toen werd gezegd dat ze extra ruime gerekend hadden om niet tussendoor extra geld te moeten vragen. Als er geld over was zou het terug gestort worden. Bleken ze op de bruiloft een extra aankleding van het overgebleven geld betaald te hebben :+ ;(
Laatst bijgewerkt door pol013 op 18-05-18 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:24

Wat een geld zeg.. en als er nog 3 aankomen, plus de bruiloften zelf, man, van dat geld had je ook een leuke vakantie kunnen boeken.

Ik zou niet gaan.. maar ik doe sowieso niet aan groepsdruk. Als de hele groep wel gaat, heb ik er geen moeite mee om als enige niet te gaan. En van dat geld kan ik wel andere leuke dingen doen, dus alleen maar een extra reden om niet te gaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:25

Dat zou ik voor mijn beste vriendin nog doen (ohnee, wacht, die heb ik zelf georganiseerd en waren 90 pp kwijt) , maar verder zou ik dat ook niet kunnen betalen.

Vind het wel erg dat iemand dat zo even organiseert en verwacht, dat iedereen dat even mee kan doen. Meestal is er wel overleg, in ieder geval qua kosten.

Jammer, want zo haken er dus mensen af. Je doet het uiteraard voor de bruid, die er ook niets aan kan doen ( ga ik vanuit) dat er zoiets duurs georganiseerd wordt.

Moet eerlijk zeggen, dat ik ook wel eens ben afgehaakt bij het vrijgezellenfeest van een best wel goede vriendin. Had wel het excuus, dat ik op vakantie wilde gaan en die dag midden in mijn vakantieweek viel. Voelde me best banketstaaf, maar t was ook echt iets heel sufs icm met nog meer sufs en flink veel kosten en 350 km rijden voor mij .

Rena100

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:27

Ik heb maar 1 keer een vrijgezellenfeest gehad, maar dat was niet zo duur hoor. ik was ook maar student destijds dus had ook echt niet veel te besteden. Maar ik kan me wel herinneren dat we toen met de groep hebben besloten wat het budget was, en daar hebben de organisatoren dan een leuke dag voor gevuld.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:29

Nou bizar he die kosten...
Hier ook een vrijgezellenfeestje waar de kosten tussen de 150-200 euro zouden zijn. Nou sorry maar ik heb gepast. Ik vind dat echt te gek. Ik zou ook niet willen dat mensen dat bij mij uitgeven trouwens, vind het veel te gek. En dan nog een jurk voor de bruiloft kopen, huwelijks cadeau, misschien binnen een aanzienbaren tijd een babyshower... Je kan zo wel doorgaan.

Hier is het bedrag aangepast naar 90 euro, ik vind 100 euro de max eigenlijk :) of het moet echt mn zus zijn en je gaat iets bijzonders leuks doen maar voor jouw voorstelbedrag kun je geloof ik ook een prima weekendje naar een leuke stad ipv bowlen.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:30

Wauw, wat een bedrag!
Ik heb in maart een vrijgezellen meehelpen organiseren voor mijn beste vriendinnetje. Dat was 100 euro per persoon en alles inbegrepen.
we zijn eerst samen gekomen bij de schoonzus op het bedrijf en daar hebben we ons omgekleed (iedereen kreeg een gepersonaliseerde tshirt en een tutu), erna een brunch om daarna terug te gaan naar de schoonzus om allerlei activiteiten en spelletjes te doen. De bruid wou dit privé houden en wou geen opdrachten doen in een stad. Prima dus hebben we dit met ons groepje meiden gedaan. Na al de activiteiten en spelletjes zijn we naar de Italiaan gaan eten (aperitief,hoofdgerecht en dessert). Na het eten hadden we een workshop paaldansen en erna zijn we gaan dansen in het stad tot in de vroege uurtjes.
Het was een vrijgezellen die de bruid graag wou en ze was super gelukkig. Op deze hele dag heeft niemand nog iets moeten betalen en op de dag van de trouw hebben we met de overschot van het geld nog een mooi fotoboek gegeven met foto's van de vrijgezellen van ons en van de mannen, een zakje vol speelplezier voor in de slaapkamer en nog een heel deel overschot van het geld.
De overschot hadden we gevraagd aan iedereen of iemand zijn deel terug wou, of we dit gigen schenken op de trouw, iedereen was akkoord om dit te schenken en zo konden sommige mensen hun cadeau op het feest zelf iets lager houden.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:31

Ik vind het ook teveel geld, vind dat er wel goed overleg mag zijn.
Het moet voor iedereen betaalbaar blijven, ik vind max. 150 euro genoeg.

Persoonlijk zou ik niet meegaan als het zo duur wordt, zeker als je nog twee feesten hebt.

Het is ook vervelend dat er meestal een klein groepje alles bepaald en dat er geen overleg plaats vind.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:37

Ik zit in de feestcommissie van de dierenambulance en wij hebben 1x per jaar een feestje.

Budget van vorig was 30 euro per persoon.
Daar hebben wij een escaperoom, spellen middag,2x een drankje, en een redelijk luxe broodjes buffet van gedaan.
We zijn heel lichtelijk wat gesponsord door waar we alles deden en we hadden zelf een blokje kaas/worst meegenomen (in overleg).

Dus je mensen erbij komen dat een feestje al snel 200 euro kost snap ik niet. Zonder sponsoring waren wij misschien 40 euro pp kwijt geweest.
Wij hebben met 35 man een hele gezellige middag gehad die ook makkelijk een vrijgezellen party had kunnen zijn.
Het was ook nog binnen onze regio en dus bleven de benzine kosten ook beperkt.

Mij hoeven ze ook niet te vragen voor zo'n feestje waar ik ff 200 euro neer mag tellen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:48

Hoe groot is de groep van het vrijgezellenfeest?
Als ik even op Google speur kom je sloepen in Amsterdam voor 38 personen tegen voor een bedrag van 199,- per uur met minimale afname van 2 uur. Zeg 400 delen door 37 personen (excl.bruid) is even meer dan een tientje p.p
Sloepjes voor max 20 personen, 2 uur, zit je op 360,- delen door 19 is 19,- p.p.... het is mij even een raadsel hoe de bijdrage zo ontzettend hoog kan zijn.

Luxe etentjes heb ik nooit begrepen, hoe leuk is het om de hele dag gescheiden op pad te gaan en in de avond gezamenlijk (mannen & vrouwen) de BBQ aan te steken en met elkaar de verhalen van die dag te delen. Eventueel zou je na zo'n BBQ weer gescheiden kunnen gaan stappen.

Ik zou zelf niet eens willen dan mijn vrijgezellenfeest zo duur zou zijn, hoe bezwaard voel je je dan als bruid.....wetende dat een aantal krom gelegen hebben om er die dag bij te kunnen zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:50

Je bent toch niet verplicht om alles mee te doen? Als ik het totaalplaatje te duur zou vinden, zou ik opteren om één deel mee te doen. In een beetje vriendengroep gaat niemand daar toch een ander voor aankijken?
Of zelf een voorstel doen om het goedkoper maar toch even leuk te maken...?

Ik heb een vrijgezellenfeestje meegemaakt waarbij een familielid van de bruid héél welgesteld was en tevens ook alles regelde. Zij heeft een héél groot deel van de kost op zich genomen, wat ervoor zorgde dat we op overnachting konden aan de kust en gaan eten in een sterrenrestaurant. Volgende dag nog wat dingen gedaan en 's avonds op stap. Ik wil niet weten wat alles tesamen gekost heeft, maar vond het wel superlief dat ze dat heeft gedaan, anders had ik gewoon ook een deeltje meegedaan. Maar je moet het wel bespreekbaar maken.

Van mijn eigen vrijgezellenfeest weet ik niks qua kosten. Het was alleszins niets exuberant. Wèl weet ik dat sommigen de prijs verrekend hebben met hun cadeau aan mij op de trouwdag. Ik ben daar niet boos of zo over, maar dat vind ik dan wel een beetje raar.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:51

Jeetje ik snap heel goed dat je dat veel geld vindt ts! Sta er zelf ook een beetje van te kijken. Is alles al geregeld of is er nog overleg mogelijk? :p dan zou je kunnen voorstellen 1 activiteit eraf te halen (bowlen bijvoorbeeld..) volgens mij is dat best prijzig, en voor veel mensen ook niet echt een spectaculaire activiteit. Dat het in Amsterdam is zal ook meespelen, bootje huren, uiteten zal daar duurder zijn.

Als ik dit lees ben ik blij dat ik geen vrijgezellenfeest krijg (ik trouw over 3 weken), het idee dat iedereen zoveel voor mij moet uitgeven zou voor mij de dag eigenlijk al verpesten :))

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:52

Laat mij dan maar de partypooper zijn hoor... vind het absurt voor een dagje
Je kunt van dat geld bijna een heel weekeind weg gaan joh nee ik zou echt passen
Buiten de financiële kant vind ik vaak dit soort feestjes echt niet bij mij passen ik houd niet van dat maffe gedoe

Mocht mijn zusje ooit gaan trouwen zou ik dat er wel voor over hebben maar ik ga zeer zeker niet met een aantal verklede aangeschoten mensen door een stad lopen bv
Gewoon een gezellige dag onderling prima hoor wat workshops enz

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:53

We zijn met 14 personen...
Waar we precies gaan eten weet ik niet, maar het is wel echt 'op sjiek' in ieder geval.

Ik geloof dat de bruid niet precies weet hoeveel het gaat kosten. Daar willen ze haar niet mee opzadelen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:55

Tieneke schreef:
Je bent toch niet verplicht om alles mee te doen? Als ik het totaalplaatje te duur zou vinden, zou ik opteren om één deel mee te doen. In een beetje vriendengroep gaat niemand daar toch een ander voor aankijken?
Of zelf een voorstel doen om het goedkoper maar toch even leuk te maken...?

Ik heb een vrijgezellenfeestje meegemaakt waarbij een familielid van de bruid héél welgesteld was en tevens ook alles regelde. Zij heeft een héél groot deel van de kost op zich genomen, wat ervoor zorgde dat we op overnachting konden aan de kust en gaan eten in een sterrenrestaurant. Volgende dag nog wat dingen gedaan en 's avonds op stap. Ik wil niet weten wat alles tesamen gekost heeft, maar vond het wel superlief dat ze dat heeft gedaan, anders had ik gewoon ook een deeltje meegedaan. Maar je moet het wel bespreekbaar maken.

Van mijn eigen vrijgezellenfeest weet ik niks qua kosten. Het was alleszins niets exuberant. Wèl weet ik dat sommigen de prijs verrekend hebben met hun cadeau aan mij op de trouwdag. Ik ben daar niet boos of zo over, maar dat vind ik dan wel een beetje raar.

Hoezo is dat raar?? Misschien gaven deze mensen sowieso wel dat bedrag wat ze gegeven zouden hebben??
Ik bedoel als een vrijgezellenfeest 100 euro kost en je geeft bij wijze van 25 euro op het feest, dat wil toch niet gelijk zeggen dat je anders 125 euro had gegeven?? :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:59

Dat is ook de bruid haar probleem eigenlijk niet. Hier is het denk ik vrij standaard dat de bruid niets weet...

Een vriendin haar vrijgezellendag gaf zo veel discussie en dat kwam de bruid ter oren, waardoor ze op een gegeven moment heeft gezegd dat ze helemaal geen feestje meer wou. Uiteindelijk is het wel doorgegaan, maar dat wil je ook niet hebben...

Yonker, ik vond dat wel raar. Ik zie het feestje en het trouwcadeau volledig los van elkaar. De vrijgezellendag was x euro per persoon, dus ik ga nu maar dit geven. Ik vind dat raar. En ik was blijkbaar niet de enige in de groep..
Als ik met iemand supergoed bevriend ben en 100 geef aan de vrijgezellendag, ga ik nog altijd op de trouwdag het bedrag geven dat ik aan elke supergoede vriend geef. De vriend heeft de vrijgezellendag immers niet bepaald.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:00

3080,- voor bowlen, varen en eten? :wow:
Ik zou ook vragen hoe ze op deze kosten zijn gekomen, want dit is een beetje absurd.

Je zou bijna een aparte spaarrekening moeten openen voor de toekomstige bruiloften / vrijgezellefeestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:04

Heb nog niet echt een vrijgezellenfeest mee gemaakt, maar als ze verwachten dat ik zulke bedragen ga betalen. Dan ga ik mooi niet mee :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:18

Herkenbaar! Ik heb daar ook al een aantal keer discussie over gehad. Niet alleen wbt vrijgezellenfeest maar ook een 50 jaar feest. Het lijkt tegenwoordig wel een must om dat compleet met overnachting en dergelijke te doen, waardoor de kosten enorm oplopen. Ik vind het echt belachelijk, je hebt dan ook nog te maken met een bepaalde groepsdruk. Ik ben in de appgroep toen gewoon eerlijk geweest en kreeg toen ook bijval van mensen die eerst niks durfden te zeggen. Ik zit ook nog eens met mijn beestenspul, waardoor ik het veel te veel gedoe vind om er echt een weekend van te maken. Dus vraag je gewoon af of je het leuk genoeg vindt en of het je dat waard is?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:22

Ik vind de organisatie wel erg wereldvreemd door niet te overleggen met de gasten en door aan te nemen dat alle gasten akkoord kunnen en willen gaan met een bedrag van 220 euro alleen voor het vrijgezellenfeestje.

Ik zou dat bedrag niet neer willen tellen, omdat een dergelijk budget niet essentieel is voor een vrijgezellenfeest waar met een fijn gevoel aan terug wordt gedacht door het bruidspaar. De aanwezigen maken de herinnering. Daarom moet je zorgen dat alle mensen die het bruidspaar erbij willen hebben er ook bij kunnen zijn. Mensen moeten niet hoeven opbiechten dat het teveel geld is of smoesjes moeten gaan verzinnen omdat ze geen zin hebben om hun situatie te bespreken met de organisatie die toch al over weinig empatisch vermogen lijkt te beschikken. Het waarom gaat gewoon niet iedereen iets aan.

En natuurlijk moet worden voorkomen dat het bruidspaar weet krijgt van dit soort trubbels.
Daarom moet je ze voorkomen. Het kan een enorme domper zijn op de feestvreugde. Hou het daarom toegankelijk. Dwing mensen niet tot iets wat ze eigenlijk niet kunnen of willen.

220 euro is voor veel mensen gewoon een groot deel van hun maandelijkse te besteden inkomen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:24

Ik heb in juli een vrijgezellenfeest maar als ze mij zouden vertellen dat het 220 euro zou gaan kosten zou ik direct afhaken, daag. :evaw:

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:29

Cowgirl schreef:
Ik zit in de feestcommissie van de dierenambulance en wij hebben 1x per jaar een feestje.

Budget van vorig was 30 euro per persoon.
Daar hebben wij een escaperoom, spellen middag,2x een drankje, en een redelijk luxe broodjes buffet van gedaan.
We zijn heel lichtelijk wat gesponsord door waar we alles deden en we hadden zelf een blokje kaas/worst meegenomen (in overleg).

Dus je mensen erbij komen dat een feestje al snel 200 euro kost snap ik niet. Zonder sponsoring waren wij misschien 40 euro pp kwijt geweest.
Wij hebben met 35 man een hele gezellige middag gehad die ook makkelijk een vrijgezellen party had kunnen zijn.
Het was ook nog binnen onze regio en dus bleven de benzine kosten ook beperkt.

Mij hoeven ze ook niet te vragen voor zo'n feestje waar ik ff 200 euro neer mag tellen.

De meeste vrijgezellenfeestjes hebben echter geen 35 gasten ;). Hoe minder mensen, hoe duurder p.p.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:29

Als ik (een van) het bruidspaar was, zou ik hier ook helemaal niet op zitten te wachten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:31

Jeetje wat een geld. Ik zou dit zelf als bruid echt niet willen.. Gewoon gezellig ergens een hapje eten en een paar cocktails drinken daarna. Maar ruim 200 euro..... Bizar.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:34

Cayenne schreef:
We zijn met 14 personen...
Waar we precies gaan eten weet ik niet, maar het is wel echt 'op sjiek' in ieder geval.

Ik geloof dat de bruid niet precies weet hoeveel het gaat kosten. Daar willen ze haar niet mee opzadelen.

Logisch ook hoor dat de bruid de kosten niet meekrijgt, ik bedoelde meer achteraf...stel ze hoort van iemand dat die niet aanwezig was vanwege de kosten, voel je je toch knap bezwaard.

Met 14 personen kom je waarschijnlijk bij een sloep voor 20 personen uit.
Al zou je 3 uur gaan varen (wat mij echt ruim voldoende lijkt in Amsterdam) dan is het totaal €540 delen door 13 is €41,50
Bowlen kost 23 tot 30 per baan per uur, zeg 3 banen voor 2 uurtjes = 180 delen door 13 = 13,- p.p

Totaal voor de activiteiten zit je op €54,50p.p dan houd je nog €165 over voor eten en de taxi......nu heeft mijn partner een taxibedrijf in Amsterdam maar je moet wel heel gek doen wil je zoveel kwijt zijn aan 2 busjes waarvan het bedrag gedeeld wordt door 13 personen.

Ik zou toch inzicht vragen in de totale berekening, waarschijnlijk word het op voorhand wat ruimer ingeschat.

Bij mijn nicht was dit toen der tijd ook het geval, het bedrag dat overbleef hebben ze uiteindelijk besteed aan een cadeau op de bruiloft.