Tips om een huis te vinden in een moeilijke regio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Tips om een huis te vinden in een moeilijke regio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:18

Waarschijnlijk zal hij tijdelijk bij zijn moeder in moeten trekken. Ook niet ideaal, want zij woont ook niet bepaald ruim. Dus daar is ook geen ruimte dat de kinderen in de weekenden bij hem kunnen komen.
Gelukkig kunnen we wel goed samen door 1 deur, dus daar verzinnen we wel wat op. Maar het mooiste is toch als hij snel een eigen woning heeft. Het liefst nog met een extra kamer voor de kinderen natuurlijk, maar hij pakt alles aan ook een studio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:07

Wat vervelend zeg. Ik dacht nog even aan zo'n voorrangsregeling voor leraren, maar daar kom je niet voor in aanmerking vanwege je leeftijd zie ik. Wat onzinnig, zo'n leeftijdsgrens >;)
https://www.nationaleonderwijsgids.nl/d ... oning.html

Je hebt nu dan 5 jaar ofzo? Kom je helemaal nergens voor in aanmerking nog via WoningNet?
Misschien samen met iemand in dezelfde situatie een woning huren? Dan kun je misschien vrije sector huren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:27

Misschien toch van baan veranderen, vooral basisonderwijs worden weer veel vaste banen aangeboden. Heftig want dan gooi je je leven ook overhoop maar soms is dat de beste stap die je kunt maken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:12

Marie_Anne schreef:
Wat vervelend zeg. Ik dacht nog even aan zo'n voorrangsregeling voor leraren, maar daar kom je niet voor in aanmerking vanwege je leeftijd zie ik. Wat onzinnig, zo'n leeftijdsgrens >;)
https://www.nationaleonderwijsgids.nl/d ... oning.html

Je hebt nu dan 5 jaar ofzo? Kom je helemaal nergens voor in aanmerking nog via WoningNet?
Misschien samen met iemand in dezelfde situatie een woning huren? Dan kun je misschien vrije sector huren.

Zaanstad heeft die regeling ook :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:31

Zomerhuisjes in Noordwijk/Katwijk zijn voor redelijke prijzen te huur. Kijk eens op Fb en zoek op ‘zomerhuis bollenstreek’. Daar kwam ik regelmatig goede aanbiedingen tegen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:33

Hilversum, Bussum, en zeker ook de dorpjes eromheen kan je soms nog wel wat vinden. En de dorpen ten westen van Utrecht, de Meern bijv. Kijk daar eens. Badhoevedorp en Haarlem ook al geprobeerd?

Vergeet de sociale woningbouw en andere reguliere kanalen, dat gaat je niet lukken. Maar probeer Marktplaats en vrije sector bij de woningbouw (soms hebben ze woningen speciaal voor de middenhuur gereserveerd).
Laatst bijgewerkt door Dani op 29-12-18 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:48

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 11:38

Dank je wel Waves! Ik hoop dat ik voor dat soort dingen in aanmerking kan komen als mijn aan wat groter is geworden volgend jaar :). Echter, wonen in Hilversum is vanuit Leiden niet fijn. Ik denk dat het dan toch een hele levensswitch moet worden. Andere baan, vrienden kwijt, nieuwe hobby's... En in dat geval vertrek ik liever meteen naar het oosten. Maar je kanalen bieden wel een opening natuurlijk. Dapper dat je dat gedaan hebt :) Ik heb het gedaan op mijn 25e maar toen was ik nog jong dus toen was het makkelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:59

Ik lees ook mee. Ben ook opzoek naar een andere woning kan helaas niet in de vrije sector terecht maar zoek iets in de regio haaglanden

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:34

Ik vond het ook heel moeilijk om opnieuw te beginnen en heb me best eenzaam gevoeld in het begin. Maar door de rust van een eigen plekje had ik wel weer de energie om hobby’s op te pakken en te gaan daten. Zo ben ik na jaren weer gaan paardrijden en gaan volleyballen en daardoor heb ik nieuwe vrienden gemaakt.

Na een tijdje ontmoette ik mijn vriend en gingen we samenwonen. <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:02

Wanneer je door verhuizen vrienden kwijt raakt zijn het kennissen en geen vrienden, echte vrienden verlies je niet door de kilometers die er tussen zitten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 13:09

Ja, ok Bigone, dat is waar, maar je hebt toch ook mensen nodig om gewoon mee op te trekken. In real life :) Ik heb een echte vriend in Groningen maar die zie ik twee keer per jaar, ik heb het meer over de mensen waar je nog eens bij langs kan gaan of iets mee samen kan doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:45

Die zijn overal te vinden .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:06

bigone schreef:
Die zijn overal te vinden .

Ik ben nogal kieskeurig dan blijkbaar :D Ben niet echt een extravert persoon dus het duurt even voor ik iemand ken en andersom, maar veel nemen daar de tijd niet voor. Komt bij dat ze vast zitten met gezinnen etc waardoor tijd schaars is :)

Maar inderdaad, leuke mensen wonen overal!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:16

Houd je ook wel Funda in de gaten? Hier willen ze ook wel eens nieuwe projecten aankondigen voor verhuur.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:28

Alles ten westen van Utrecht lijkt me ook prima, heb je daar al eens gekeken? Vanuit Leidsche Rijn ben ik met 30 minuten in Amsterdam (Zuid) en sta ik ook binnen een uur in het centrum van Leiden.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:31

Ken je Stadgenoot al? Ik kreeg toevallig gisteren een uitnodiging voor een woning in Amsterdam en moest aan je denken. Je kan je via de site inschrijven. Je moet wel binnen 5 minuten na ontvangst e-mail reageren, maar dat zijn wel toffe huizen (vrije sector, maar onder de 1000,- p/maand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:37

Waves schreef:
Hilversum, Bussum, en zeker ook de dorpjes eromheen kan je soms nog wel wat vinden. En de dorpen ten westen van Utrecht, de Meern bijv. Kijk daar eens. Badhoevedorp en Haarlem ook al geprobeerd?

Vergeet de sociale woningbouw en andere reguliere kanalen, dat gaat je niet lukken. Maar probeer Marktplaats en vrije sector bij de woningbouw (soms hebben ze woningen speciaal voor de middenhuur gereserveerd).

Badhoevedorp is net zo goed lastig. Weinig kleine appartementen en wat ze hebben is vaak flink aan de prijs. Ik betaal 1150 per maand voor 65 m2 dus er wordt lekker meegelift op Amsterdamse woningprijzen.