Eigen eten meenemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:11

Ik denk dat ze de festicap bedoelt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:15

Festicap is life <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:16

Wat betreft festicaps is het nog wel logisch. Dat je geen doppen mee mag nemen gaat doorgaans niet over geen eigen consumpties mogen nuttigen (al zal dat meespelen) maar vooral over het feit dat mensen die doppen kwijtraken, ze op de grond terecht komen en je daar het gras mee verpest. Dat moet allemaal weer opgeruimd worden door de organisatie, en ga jij maar eens alle flesdoppen uit zo'n platgestampt grasveld trappen. Daar zou ik ook vriendelijk voor bedanken als ik heel eerlijk ben.

Wat betreft eten meenemen naar de bioscoop was ik als gup heel gierig. Toen kostte het me een maand zakgeld om 1 bioscoopkaartje te kopen en ik kreeg vaak wat kleingeld mee van m'n ouders om iets lekkers mee te halen, maar in de bioscoop red je het niet met een euro. In de supermarkt kon ik daar een zak chips en een reep chocola van kopen die ik dan heel stiekem mee de bioscoop in probeerde te nemen. Tegenwoordig ga ik eigenlijk alleen nog maar naar kleinschalige bioscopen/Cineville omdat die films draaien die wat meer aansluiten op mijn wensen en daar koop ik wel gewoon wat in de winkel. Ook omdat ik nu gewoon simpelweg meer te besteden heb en ik het geld heb om naast mijn kaartje ook gewoon een glas wijn en een bak popcorn mee te nemen de zaal in.

Op vakantie/dagjes uit namen wij ook altijd eten mee. Niet per se omdat we het anders niet konden betalen maar meer omdat mijn ouders het gewoon zonde geld vonden om bovenop de entree van parken ook nog eens een klein fortuin neer te leggen voor een cola en een bakje patat. Wij gingen veel naar het strand en dan gingen er ook gewoon boterhammen en flesjes water mee in de tas. Aan het einde van de dag mochten we een ijsje gaan halen bij het paviljoen maar dat was het ook wel. Nu ga ik gerust om 4 uur aan het terras zitten met een borrel en een portie bitterballen, maar ik kan me voorstellen dat mijn ouders daar niet om stonden te springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:22

Eten en drinken is vreselijk duur in de bioscoop dus ik neem altijd wel eigen versnaperingen mee (smokkel een beetje naar binnen).

Als ik niet zoveel geld heb (alles is tegenwoordig al peperduur) dan ga ik eerst naar de AH om de hoek bij de bios en reken daar een deel van de snacks af. Een ander deel gaat de jaszak in zonder te betalen (smokkel een beetje naar buiten).

Op deze manier hou ik het betaalbaar en kan toch een leuke film zien en wat te snacken hebben.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:22

_O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:30

Ik vind hier de pathé arena ook niet grappig meer hoor qua prijzen voor consumpties.
Sowieso simpele dingen, ik ging van de week twee beschaafde grootte schepijsjes halen en was €6,50 kwijt.. Nou dat vind ik écht veel geld.
De sauna vind ik ook een lastige.
Je krijgt er geheid honger en dorst, en je betaald dusdanig entree dat ik daar dan echt een dag van maak.
Maar als je dat doet kan je nog eens de entree aftikken aan consumpties verdorie.
Een simpel saté menu kost al gauw €21, en de drankjes schrik je ook van.
Ik was vorige keer voor een beschaafd sinaasappelsapje en 6 chicken bites, net zoiets als kipnuggets €9 kwijt.
Dan ga je nog niet praten over hoe ze slapend rijk worden aan het verhuren van badjassen en verkoop van cheapass slippers.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:36

Ik vind een avondje Bios al ruim betaald met alleen al tickets en parkeerkosten ( en soms de oppas :D ).
Ik ben geen grote snoeperd ( gruwelijk die grote bakken met popcorn of meurende nacho naast je :+ ).
Neem meestal een flesje water mee en zakje maltesers.

Mijn man is nog zo lekker naief, die schept rustig een zakje snoep vol en slaat dan wit uit dat iemand daar dan bij de kassa heel droog 10,00 voor vraagt (!)
Geweldig :+ :+

Op evenementen bijv met food trucks vind ik het juist leuk om iets uit te proberen wat ik niet ken.

Maar goed, al al met al vind ik de prijzen vaak niet in verhouding, gelukkig word ik niet snel wild van al het lekkers in bioscopen en evenemten.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:55

enzino schreef:
Eten en drinken is vreselijk duur in de bioscoop dus ik neem altijd wel eigen versnaperingen mee (smokkel een beetje naar binnen).

Als ik niet zoveel geld heb (alles is tegenwoordig al peperduur) dan ga ik eerst naar de AH om de hoek bij de bios en reken daar een deel van de snacks af. Een ander deel gaat de jaszak in zonder te betalen (smokkel een beetje naar buiten).

Op deze manier hou ik het betaalbaar en kan toch een leuke film zien en wat te snacken hebben.

Wacht even... begrijp ik het goed dat je steelt uit de winkel? >;)
Dat vind ik dus echt niet kunnen. En dat je het ook zo hier schrijft alsof het heel normaal is en maar moet kunnen zodat het betaalbaar blijft. Dit vind ik echt ronduit belachelijk. >;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:55

Ik ging er eigenlijk van uit dat dat een grapje was :=

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:56

Granoek schreef:
Ik ging er eigenlijk van uit dat dat een grapje was :=

Ik hoop het...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:58

Ik hoop eigenlijk dat ik het gewoon verkeerd begrijp.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:59

Er valt weinig verkeerd aan te begrijpen....

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:00

Bios en pretpark/dierentuin nemen we altijd eten mee. Niet alleen perse omdat het duur is (dat ook) maar vooral omdat ik zelf niet veel dingen lust, dan eet ik liever een boterham van thuis dan een veel te dure hotdog die ik eet omdat ik iets moet eten. :+

In de bios doen ze bij ons meestal niet moeilijk. Bij concerten neem ik niks mee naar binnen omdat ik meestal sta plekken heb en dan vroeg van tevoren al in de rij sta, ik eet dan net voordat de deuren open gaan. Je voorsprong is dan al weg als je eerst muntjes gaat halen. Een vriendin van me moet soms medicijnen nemen die opgelost zijn in water, ze doet het dopje dan gewoon in haar broekzak bij een concert en dan krijgt ze het flesje wel binnen. Wat pretparken betreft neem ik het liefst iets praktisch mee, wat ik in de rij of bijvoorbeeld met zo min mogelijk handen kan opeten. Een broodje ofzo.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:10

Ja ik neem wel vaak wat mee. Met 3 paarden waarvan 1 zorgenkindje heb ik geen geld om in te zwemmen zeg maar. Ik koop ook altijd wel iets maar niet alles. Zeker voor een dagje weg niet.

Op festivals neem ik niks mee voor op het veld maar wel voor op de camping natuurlijk.

Naar de bios alleen kleine snacks geen maaltijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:12

Duke schreef:
Dat vind ik dus echt niet kunnen. En dat je het ook zo hier schrijft alsof het heel normaal is en maar moet kunnen zodat het betaalbaar blijft. Dit vind ik echt ronduit belachelijk. >;)

Even voor de duidelijkheid: de AH of welke supermarkt dan ook rekent ook belachelijke prijzen.
Kijk voor de grap eens naar een jaarverslag en je zal zien dat ze een gigantische operationele winst maken. En nog wel op een eerste levensbehoefte (zonder eten en drinken ga je gewoon dood) !

Ik voel er weinig voor om de topsalarissen van topmanagers te betalen en de zakken van aandeelhouders te vullen. Dus ja, ik neem wat eten mee zonder voor alles te betalen (ik betaal natuurlijk wel een deel, want het is ook niet gratis voor hun). Hetzelfde als in de bioscoop; ik ga geen tientallen euro's uitgeven aan wat snacks terwijl het veel goedkoper is in de supermarkt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:15

Ik ga minstens 1x pw naar de bios, soms elke dag en soms zelfs 3 films op 1 dag. Ik neem dus vaak zelf wat mee, anders word het wel echt duur.. Maar koop ook vaak genoeg wel in de bios, of ik neem iets te eten mee van huis en koop dan het drinken daar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:19

enzino schreef:
Duke schreef:

Even voor de duidelijkheid: de AH of welke supermarkt dan ook rekent ook belachelijke prijzen.
Kijk voor de grap eens naar een jaarverslag en je zal zien dat ze een gigantische operationele winst maken. En nog wel op een eerste levensbehoefte (zonder eten en drinken ga je gewoon dood) !

Ik voel er weinig voor om de topsalarissen van topmanagers te betalen en de zakken van aandeelhouders te vullen. Dus ja, ik neem wat eten mee zonder voor alles te betalen (ik betaal natuurlijk wel een deel, want het is ook niet gratis voor hun). Hetzelfde als in de bioscoop; ik ga geen tientallen euro's uitgeven aan wat snacks terwijl het veel goedkoper is in de supermarkt.

Je kunt er een mooi verhaal omheen banketstaaf maar het blijft stelen. Koop er dan niks en haal wat appels bij de plaatselijke boer. Sponsor je de topinkomens niet, je hoeft niet te stelen, je bent gevoed en de plaatselijke ondernemers zijn gesteund.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:19

enzino schreef:
Duke schreef:

Je vertelt een hoop onzin maar ondertussen jat je dus gewoon uit winkels.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:20

enzino schreef:
Duke schreef:

Eeeh.... Ik hoop eerlijk gezegd dat je betrapt wordt en gruwelijk mag gaan betalen. Bah, en er nog een soort van trots op zijn ook.

Dat terzijde. Ik koop vaak in de bios popcorn en verder eten/drinken we tijdens de film eigenlijk niks. Pretparken/dierentuinen nemen we zelf eten mee meestal. Daar eten kopen doen we heel soms, want persoonlijk vind ik dat veel te duur voor wat je krijgt!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:20

enzino schreef:
Duke schreef:

Pardon? Ja, want die franchisers die verdienen natuurlijk bakken met geld. Er zit zo gigantisch veel marge, vooral op merkproducten... :roll: |o
Sorry, maar ik kan dit gedrag, en ook het gemak waarmee je het goed praat, echt niet goedkeuren. Dan koop je maar wat minder of eigen merk-producten. Dit kan echt niet!

Edit: tip om bij lokale ondernemers te kopen vind ik nog de beste optie! Als je zo tegen de topverdieners in de retail bent. Koop dat niks bij de retail! Echt... wat vind ik dit belachelijk en asociaal.
Laatst bijgewerkt door Duke op 14-05-18 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:21

enzino schreef:
Duke schreef:

_O-

Ziet niemand het sarcasme eraf druipen? :+

Maar nee, ik vind het geen goede vergelijking.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-05-18 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:22

Pantykous schreef:
Je kunt er een mooi verhaal omheen banketstaaf maar het blijft stelen. Koop er dan niks en haal wat appels bij de plaatselijke boer. Sponsor je de topinkomens niet, je hoeft niet te stelen, je bent gevoed en de plaatselijke ondernemers zijn gesteund.

Helemaal mee eens _/-\o_

Maar hoe rijmt dat met dit?
Pantykous schreef:
Bioscoop haal ik sowieso wat te eten en te drinken bij de AH die er tegenover zit. Of ik 2,90 voor een flesje water betaal of 0,90 voor hetzelfde flesje een paar meter verder vind ik wel de moeite. Wij gaan elke week naar de film dus dat tikt nogal aan. :j

Als jij een filmpje wilt zien met wat eten en drinken dan moet je een bioscoopkaartje kopen en de huisregels opvolgen van de bioscoop die in de meeste gevallen aangeeft dat je geen consumpties van buiten mee mag nemen.

En als je dat te duur vind dan kan je er een hoop om geen banketstaaf, maar je breekt gewoon de huisregels.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-18 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:22

Fortitude schreef:
Eeeh.... Ik hoop eerlijk gezegd dat je betrapt wordt en gruwelijk mag gaan betalen. Bah, en er nog een soort van trots op zijn ook.

En daarnaast een leuk strafblad krijgt. Echt bizar dat iemand er nog trots op is ook. Dan heb je ze toch niet helemaal op een rijtje :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:23

moonfish13 schreef:
Ik vind hier de pathé arena ook niet grappig meer hoor qua prijzen voor consumpties.
Sowieso simpele dingen, ik ging van de week twee beschaafde grootte schepijsjes halen en was €6,50 kwijt.. Nou dat vind ik écht veel geld.
De sauna vind ik ook een lastige.
Je krijgt er geheid honger en dorst, en je betaald dusdanig entree dat ik daar dan echt een dag van maak.
Maar als je dat doet kan je nog eens de entree aftikken aan consumpties verdorie.
Een simpel saté menu kost al gauw €21, en de drankjes schrik je ook van.
Ik was vorige keer voor een beschaafd sinaasappelsapje en 6 chicken bites, net zoiets als kipnuggets €9 kwijt.
Dan ga je nog niet praten over hoe ze slapend rijk worden aan het verhuren van badjassen en verkoop van cheapass slippers.

Ga dan naar Van der Linde, Nieuwedijk.... heerlijke grote ijsjes, de beste die er volgens mij zijn, voor 1.20 :D :D

Spa Weesp heeft nu overigens een openingsdeal voor 9 euro dagentree ;-)
Badjas en slippers neem ik zelf mee, de auto draagt het er heen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:23

verootjoo schreef:
_O-

Ziet niemand het sarcasme eraf druipen? :+

Maar nee, ik vind het geen goede vergelijking.

Sorry, maar volgens mij meent hij/zij het echt. Anders vind ik het een slechte grap.