Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:47

quera schreef:
antje_vip schreef:

En je begrijpt dat een klacht indienen over zoiets bij een werkgever net zo goed kan leiden tot ontslag? ;) Je wou het leven van die man toch niet kapot maken?

Het is een eenmanszaak

Waar haal je die info vandaan quera? Oprechte interesse aangezien het in het topic niet benoemd is...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:51

Nant schreef:
Overigens is het inderdaad een eenmans bedrijf. Maar meneer komt zijn klus maar een andere keer afmaken, ik ga eerst met de buren praten en daarna mogen ze netjes komen melden wanneer meneer de schilder zijn klus komt afmaken.

Moet zeggen dat het wel oplucht mijn verhaal even kwijt te zijn en ook om ervaringen van anderen te lezen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:52

Het is wel degelijk benoemd :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:34

Maar de man heeft toch duidelijk niet staan te begluren.
Ts zegt zelf dat zij vanuit de douche naar het balkon kan kijken, maar pas als zij naar de slaapkamer loopt de man ziet..

Dus doen alsof de man steeds naar haar heeft zitten gluren is ook niet fair.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:36

Sunnda schreef:
Ts zegt zelf dat zij vanuit de douche naar het balkon kan kijken, maar pas als zij naar de slaapkamer loopt de man ziet..

Dat staat wel in de topictitel :Y)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:38

Sunnda schreef:

Als meneer fatsoen had gehad was hij weer naar beneden gegaan en had hij na een minuut of 10 weer opnieuw aangebeld.

Gewoon het feit dat hij bleef wachten, al dan niet met zicht op TS, in haar eigen huis is supercreepy.

Volgens TS stond hij in de deuropening slaapkamer/ balkon.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:19

Sunnda schreef:

Hij zei zelf dat hij heeft gezien dat ze onder de douche stond. De OP geeft nogal een cryptische beschrijving, maar volgens mij moet je goed door wat deuren heen kijken voordat je TS in de badkamer ziet staan. Een normaal mens had zich zo snel mogelijk uit te voeten gemaakt. Deze schilder stond zelfs in de deuropening van haar slaapkamer!

BigOne

Re: Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:30

Die man is te vrij gewest, dat doe je niet. Echter, de buren hadden ts ook kunnen vragen om de sleutel af te geven. Wanneer je weet dat een schilder komt zorg je toch voor toegang.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:32

Bij ons thuis kan ik ook 'zien' dat iemand onder de douche staat vanaf buiten, je hoort het water, het badkamerlicht brand en je hoort de ventilatie. Dan zeg je ook niet snel ik hoorde dat je onder de douche staat. Dus als die zei ik zag dat je onder de douche stond, hoeft dat niet per se zo letterlijk te zijn. Alsnog zoals ik eerder zei vervelende situatie en ik had ook netter gevonden als die beneden had gewacht. Maar als TS hem op gluren toen ze onder de douche stond heeft betrapt, dan zou ze hem al hebben ontdekt onder de douche toch en niet in de slaapkamer pas. Tuurlijk kan het zijn dat hij wel heeft staan kijken, maar ik vind dat niet uit het verhaal blijken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:32

bigone schreef:
Die man is te vrij gewest, dat doe je niet. Echter, de buren hadden ts ook kunnen vragen om de sleutel af te geven. Wanneer je weet dat een schilder komt zorg je toch voor toegang.

Ik ga echt niet even zomaar mijn sleutel afgeven hoor :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:04

topsylover schreef:
Dat mensen het gedrag van die schilder ook nog proberen goed te praten zeg. :n Hij had gezien dat ze onder de douche stond, dan ga je niet op precies dezelfde plek staan wachten. Maar dan klim je weer naar beneden waar je de TS niet kunt begluren! En dan ook nog zo'n smerige opmerking er achteraan bah. :r

Goed praten is misschien een groot woord. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden geweest.
Schilder had het zeker slimmer aan kunnen pakken, maar sommige reacties slaan echt door. Geen moord gepleegd, TS is niet besprongen etc etc.
Stomme actie van schilder: ja zeker, maar hel en verdoemenis afroepen over de beste man is buiten proportie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:13

Cioccolato schreef:
Wat een actie. Ik hoop dat je er over een poos toch om kan lachen.

Wat ik niet begrijp is dat je met alles open doucht. Maar dat kan aan mij liggen. Wij wonen buiten af dus hebbem geen naaste buren, maar geen haar in mijn hoofd die met alles open zou douchen in een buurt.

-knip-

.

Ik snap dat dan weer wel.
Toen ik op de boerderij woonde deed ik dat ook niet. Maar nu ik in de stad op 3 hoog woon laat ik ook wel mijn slaapkamer deur naar het balkon open staan.
Als er iemand dat balkon op wil moet diegene eerst een ladder in de tuin van mijn buren zetten.
En dan een beste flinke ook om 3 hoog te komen.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:17

heftig,.....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:24

enzino schreef:
[***] schreef:
Bedrijf bellen en klacht indienen, dit gaat echt veel te ver! Vooral als het inderdaad jouw balkon is.

En de opmerking dat hij dat niet erg had gevonden als je naakt de douche uit was gekomen, wauw |o

Die opmerking lijkt me een "normale", "grappige" reactie waar je niet te veel achter moet zoeken.

Maar dat hij je balkon op gaat en blijft staan wachten tot je klaar onder de douche bent is natuurlijk absurd.

Mogelijk roep je wat van beneden, ga met zoveel mogelijk lawaai je klim beginnen, maar als je merkt dat iemand onder de douche staat dan ga je daar toch niet staan wachten?

Loop even een blokje om en begin opnieuw met aanbellen.

Idd klagen bij het bedrijf en de buurman (ook al kan die er weinig aan doen, het is wel zo netjes hem in te lichten). Mogelijk vervolgstap met aangifte.

Persoonlijk vind ik het een walgelijke reactie, objectificatie much?
Ik denk niet dat jij noch de man inzien wat een denigrerende opmerking dat is.

Ts, je kan een klacht indienen bij het bedrijf en eventueel je balkon opklimproof maken.
Ik snap heel goed dat je geschrokken bent en het een nare opmerking vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:27

CharleyT schreef:
topsylover schreef:
Dat mensen het gedrag van die schilder ook nog proberen goed te praten zeg. :n Hij had gezien dat ze onder de douche stond, dan ga je niet op precies dezelfde plek staan wachten. Maar dan klim je weer naar beneden waar je de TS niet kunt begluren! En dan ook nog zo'n smerige opmerking er achteraan bah. :r

Goed praten is misschien een groot woord. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden geweest.
Schilder had het zeker slimmer aan kunnen pakken, maar sommige reacties slaan echt door. Geen moord gepleegd, TS is niet besprongen etc etc.
Stomme actie van schilder: ja zeker, maar hel en verdoemenis afroepen over de beste man is buiten proportie.

Op iemands balkon bij de open slaapkamerdeur gaan staan wachten als je hoort dat iemand staat te douchen, dat is toch helemaal geen samenloop van omstandigheden?

Echt zo onfatsoenlijk en onbeschoft van die man...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:36

Ik heb het idee dat sommige mensen geen idee hebben wat een balkon inhoud.
Het is geen (voor)tuin waar je inderdaad zo in kan lopen bij sommige mensen, je moet best wat moeite doen om op een balkon te komen.

Ik zou me het lazarus schrikken, ik woon 2 hoog. Misschien een beetje overdreven, maar ik zou bang zijn voor een inbreker/ erger als ik er iemand zou vinden.

Dus voor de mensen die het allemaal wel mee vinden vallen, leef je even in als je niet zomaar iemand verwacht op huishoogte (bij gebrek aan ander woord)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:27

Ik snap de situatie an zich wel. Schilder moet bij zijraam, belt aan, geen reactie, dus denkt dat er niemand thuis is en klimt op het balkon. Was TS idd niet thuis geweest, had er geen haan naar gekraaid.
Maar TS was dus wel thuis en stond onder de douche. Schilder kan 2 dingen doen: of hij daalt weer van zijn ladder af of hij wacht op het balkon. Het eerste was natuurlijk veel beter geweest en had hij moeten doen, maar hij zag mogelijk geen kwaad in de tweede optie.
Idd niet erg netjes, maar om nu een bedrijf hiervoor aan de schandpaal te nagelen? Dat vind ik wat te ver gaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:24

Ik zou het hem na afloop nog eens heel duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben. Als ik het zo lees gok ik dat het een knullige actie was.

Ben je weer wat bekomen van de schrik, TS?

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:40

Aangiftewaardig!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:43

Hij kon dus op het balkon komen om dat raam te schilderen en ipv gewoon aan de slag te gaan, gaat hij TS storen/laten schrikken? Vreemd, waarom niet gewoon beginnen met schuren en schilderen als dat is waarvoor hij daar moest zijn? Raam waar zijn aandacht hoorde te zijn was geblindeerd en bovendien van de buren, dus ergens naar binnen kijken was niet nodig/mogelijk voor zijn werkopdracht. Radio er bij zodat TS wist dat er iemand was daar en hele situatie was heel anders geweest. Hier gooien ze trouwens papiertje in de bus met dat ze in week zus en zo iets komen doen. Had hij ook kunnen doen ipv ergens naar binnen klauteren waar hij niks te zoeken had.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:46

Ik zou er eigenlijk ook niet van gediend zijn als een schilder zomaar op het balkon gaat staan schilderen. Geen enkel probleem als dat even vantevoren aangekondigd wordt, maar niet zomaar. Zelfs als ik niet thuis zou zijn en ik zou er later achter komen dat iemand uitgebreid op het balkon staat om iets te schilderen zou ik dat niet echt geweldig vinden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:25

Eh....hoezo moet ts met de deur dicht douchen? Het is HAAR huis waar als iedereen de fatsoensnormen hanteert ze de hele dag naakt in huis zou kunnen zitten zonder dat ze iemand ziet. Of stappen jullie bij iedereen ongevraagd het balkon op? Kom nou zeg... in je eigen huis moet je naakt kunnen zijn als je daar zin in hebt zonder ongevraagde bezoekers tegen te komen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:43

quera schreef:
Het is wel degelijk benoemd :D

Excuses! Overheen gelezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 06:52

minikatje schreef:
Persoonlijk vind ik het een walgelijke reactie, objectificatie much?
Ik denk niet dat jij noch de man inzien wat een denigrerende opmerking dat is.

Ik zie inderdaad niet in hoe die opmerking denigrerend is. Ik denk dat jij die context er zelf aan geeft.

En nogmaals, ik zet de woorden grappig en normaal tussen aanhalingstekens voor een reden.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 08:00

Ik heb het voorval bij de buren gemeld en ze vinden dit ook erg vervelend voor mij.
Ze hadden inderdaad begrepen dat de schilder het raam niet mocht afmaken, maar wisten hier niet de reden van.
Ze gaan het raam nu door een ander laten doen en laten vooraf even weten wanneer.

Ik heb tijdens het douchen niet opgelet of er iemand in de deuropening stond, omdat ik het gewoon niet verwacht en vaak ook met mijn rug naar de deur sta. Pas toen ik in het halletje liep zag ik hem omdat hij goedemorgen zei.

Het meest vervelend vind ik nog dat ik niet weet of hij in de slaapkamer is geweest. Mijn slaapkamer is van mij en ik vind het sowieso niet prettig als daar mensen komen.

Voor mij voelt het wel als gluren, omdat hij daar dus blijkbaar al even stond en inderdaad nog niet aan zijn werk was begonnen.

Je gaat toch ook niet eerst een balkon op en daar dan vragen of je het balkon op mag?
Dit was het eerste raam dat hij ging doen, hij had dus ook de andere ramen vast kunnen doen, waarvoor hij niet op mijn balkon hoefde.

Ik ben blij dat deze man in ieder geval niet meer terug hoeft te komen bij mijn buren.
Hoewel ik voortaan wel met de balkondeur dicht ga douchen.