Hier in Drenthe zat van die beesten,vind ze niet eng maar gewoon smerig.
Evelyne79
Geplaatst: 07-05-18 20:39
die dingen bezorgen mijn kat conditietraining beest vliegt er in de tuin net zo zot achter aan alleen rent hij dan niet tegen de muur of raam aan
Ilse_123
Geplaatst: 07-05-18 20:42
Er zaten vorig jaar hier zoveel junikevers dat het net voor de schemering gewoon zwart zag van de enorme zwerm. Je kon gewoon niet naar buiten zonder continue aangevlogen te worden. Normaal heb ik echt geen problemen met wat beestjes, maar dat was echt extreem.
Apart trouwens dat veel mensen ze nooit hebben gezien.
Anoniem
Geplaatst: 07-05-18 21:03
Eilinora schreef:
Hier in Drenthe zat van die beesten,vind ze niet eng maar gewoon smerig.
Hahaha, ik heb er gisteravond nog een paar buiten gezet, nadat de kat ze mee naar binnen had genomen en ermee had lopen spelen. Hoor ze nu ook weer tegen de ramen aanbonken. Hier komen ze trouwens alleen als het donker begint te worden, net na de schemering. Overdag zie ik ze nooit.
Nou, bij ons in de tuin stikt het van die beesten. Als kinderen ging ik met mijn broer met badminton rackets door de tuin rennen om zo veel mogelijk dood te meppen, en dan sloegen we de ene na de andere tegen de grond:')
Shettepret
Geplaatst: 07-05-18 22:04
Hier vliegen die mafketels ook alweer rond. Zodra het begint te schemeren ga ik in mei naar binnen en sluit alle ramen en deuren!!!!
Volgens mij zit er 1-tje met een geblokte vlag op de punt van mijn overkapping want er vliegen er 3 achter elkaar aan in rondjes.....
Ohh God ja, die beesten zijn zo onmundig dom, net als de junikever. Ik ben vorig jaar echt belaagd door die beesten, en geloof me dat ziet er best dom uit als je met de hond loopt en je ziet iemand een dansje doen om van die beesten af te komen, een zwiepte hier met de riem, een rare arm beweging daar, en duik! Ik heb er echt heel veel uit de lucht en mijn haar geplukt
Ik kom uit de randstad en had er ook nog nooit een gezien tot een paar jaar geleden in Utrecht hoor. In Almere heb je ze in ieder geval niet (of ik heb ze gewoon nog nooit gezien).
Hier zie je ze soms wel rond vliegen, gelukkig niet zoveel last van gehad
Het blijft grappig al die reacties
Felien_Kyra
Geplaatst: 07-05-18 22:52
Bleeeh heb ze nog nooit gezien want ik neem nou niet bepaald de tijd om naar die rotbeestjes te kijken... zo naar hoe ze je haast vastgrijpen, hangt 't ineens in je haar. Altijd dikke paniek haha, elk jaar weer opnieuw.
Inujojo
Geplaatst: 07-05-18 23:08
Jezus wat een monster . Die heb ik waar ik opgegroeid ben (kop van Noord-Holland) nog nooit gezien. Weet ook niet wat ik gedaan had als ik ze wel gezien had .
xLiez
Geplaatst: 07-05-18 23:10
Hier in friesland zie ik ze heel weinig maar op de camping waar mijn oma vroeger stond waren er zoveel. Was in Wateren, Drenthe. Vreselijke beesten, hebben inderdaad geen stuur. Vroeger toen we klein waren gingen we er inderdaad mee badmintonnen en soms leefden ze dan nog!
Aaah mafkevers... die dingen lijken altijd net engelse oude mannetjes die vanuit de pub naar huis proberen te zwalken Ze zijn echt half stuurloos volgens mij
Vealosz
Geplaatst: 07-05-18 23:30
Meikevers..... Ellende!
Hier op mijn werk ook overaaaaaaaaaal! Ergste is, ze leven maar een dag. En als je erop trapt hoor je het gewoon kraken.
Kom dan maar niet deze kant op want hier zijn ze in overvloed! Er liggen op het moment overal keverlijkjes onder de bomen op de stoep. De vleermuizen in de buurt zijn er maar weer druk mee om ze te vangen. Prachtig om te zien! Als de meikevers er weer zijn dan gonst het hier gewoon onder de bomen en moet je gewoon slalommen om te zorgen dat deze kamikazepiloten niet tegen je aanvliegen (auw).
Oohh gatver.. Mijn eerste zomer hier, ik liep einde van de dag even naar de paarden en PATS! op me schouder. Ik dacht hé WTF.. wie? Wat? Waar? Ik keek achterom maar zag niks en toen... Ineens in mijn ooghoek zo'n dikke engerd op mijn schouder. Ik heb staan jodelen dat mijn buren die echt paar 100 meter verderop wonen met hun hoofd over de schutting keken waar die gekke Nederlanders nu weer over gilde