Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:11

DeMolenhoek schreef:
Maar wat nu als we een deel van het verhaal missen? Stel je voor dat iemand een topic opent op bokt: Na 2 jaar nog geen vertrouwen in relatie.

Mijn vriendin en ik zijn al 2 jaar samen. Ik ben in het verleden in vorige relaties vreemd gegaan. Ik weet dat dat fout was, maar met haar wil ik er echt voor gaan. Sinds het begin van onze relatie controleerd ze mijn gsm. Dit vind ik niet aangenaam. Vaak moet ik dan het 1 en ander verantwoorden. Waarom ik dit of dat berichtje heb gestuurd, waarom ik met die spreek etc. Dit vind ik onwijs zonde. We zijn 2 jaar samen en nog altijd kan ik niet met een schone lei beginnen. Nu controleerde ze onlangs weer mijn gsm en vroeg ze mij weer om een hoop te verklaren. Ik ben dit zo beu dat ik heb gezegd dat er niets is. Een leugen waar ze is achter gekomen. Ik weet dat ik niet mocht liegen, maar ik wil gewoon mij zelf kunnen zijn en niet alles constant moeten verantwoorden.

Eens, maar je vergeet erbij te vermelden waarom hij dan een heel gesprek heeft met iemand en dan alles wist op het laatste bericht na, dan heb je toch iets te verbergen of ligt dat nu aan mij.. Als hij dit niet zou hebben verwijderd dan zou ik nog inderdaad een keer om de tafel gaan zitten en een goed gesprek voeren (zou de TS sowieso nog kunnen doen). Als hij echt met een schone lei zou beginnen dan zou hij toch geen gesprekken aan hoeven te knopen met wildvreemde meiden terwijl hij thuis een knappe meid heeft zitten..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:11

Goof schreef:
Dus hij moest zich bij de start van jullie relatie al bewijzen? Goed begin! Waarom start je een relatie met iemand die je sowieso al wantrouwt? En kennelijk wantrouw je hem nog steeds anders was je niet op zoek gegaan naar berichten.
Wat wil jij? Oud worden met deze man? Kan je leven met wantrouwen? Moet hij aan zichzelf werken of jij?

Mee eens.
Wat heeft je nu precies doen besluiten om pas na 2 jaar in zijn berichten te neuzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:12

Alleen de op gelezen...

Maar mijn inziens ben je al te ver. Als je elkaars berichten moet controleren...
Je kunt dingen zeggen als jij mag niet praten met die en die maar je kunt iemand niet veranderen.
En als hij het al eerder heeft geflikt; rennen dan als je hier niet mee kunt leven.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:14

Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.
Niets is zo moeilijk in een relatie als wantrouwen.
Als je iemand niet op zijn woorden vertrouwen kan, vraagt het van beide partners veel om dat te herstellen. Openheid, communicatie, je kwetsbaar op durven stellen. Als een van de twee zich daar niet voor wil inzetten, lijkt het gedoemd te mislukken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:15

DeMolenhoek schreef:
Maar wat nu als we een deel van het verhaal missen? Stel je voor dat iemand een topic opent op bokt: Na 2 jaar nog geen vertrouwen in relatie.

Mijn vriendin en ik zijn al 2 jaar samen. Ik ben in het verleden in vorige relaties vreemd gegaan. Ik weet dat dat fout was, maar met haar wil ik er echt voor gaan. Sinds het begin van onze relatie controleerd ze mijn gsm. Dit vind ik niet aangenaam. Vaak moet ik dan het 1 en ander verantwoorden. Waarom ik dit of dat berichtje heb gestuurd, waarom ik met die spreek etc. Dit vind ik onwijs zonde. We zijn 2 jaar samen en nog altijd kan ik niet met een schone lei beginnen. Nu controleerde ze onlangs weer mijn gsm en vroeg ze mij weer om een hoop te verklaren. Ik ben dit zo beu dat ik heb gezegd dat er niets is. Een leugen waar ze is achter gekomen. Ik weet dat ik niet mocht liegen, maar ik wil gewoon mij zelf kunnen zijn en niet alles constant moeten verantwoorden.

Tja, kan het zo zijn dat deze dame niet de ware voor je is?? Je wilt er echt voor gaan maar elke stap die je de afgelopen twee jaar hebt gezet word gecontroleerd, vraag je eens heel seriues af of je zo oud wil worden. En ga het gesprek nogmaals aan waarin je dit heel duidelijk aangeeft. En wanneer je partner je blijft controleren alsof je een klein kind bent en je nog steeds niet vertrouwd zou het mij wel duidelijk zijn.

BigOne

Re: Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:17

Ts, even een vraag aan jou, heb je hem de hele relatie tot nu toe onvoorwaardelijk vertrouwd of zat er altijd een duiveltje op je schouder die je extra alert liet zijn??? Zie het relaas van De Molenhoek, want wanneer je een relatie aan het opbouwen bent begin je meestal met een schone lei, ongeacht wat je in het verleden hebt uitgespookt. Dat is dus bij jullie niet het geval zo te lezen want anders had je nooit zijn mobiel gecheckt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:17

CharmingS schreef:
DeMolenhoek schreef:

Eens, maar je vergeet erbij te vermelden waarom hij dan een heel gesprek heeft met iemand en dan alles wist op het laatste bericht na, dan heb je toch iets te verbergen of ligt dat nu aan mij.. Als hij dit niet zou hebben verwijderd dan zou ik nog inderdaad een keer om de tafel gaan zitten en een goed gesprek voeren (zou de TS sowieso nog kunnen doen). Als hij echt met een schone lei zou beginnen dan zou hij toch geen gesprekken aan hoeven te knopen met wildvreemde meiden terwijl hij thuis een knappe meid heeft zitten..

Om de zelfde reden dat hij liegt. Hij heeft het gehad en wil conflicten vermijden. Dan is iets verwijderen nog zo geen gek idee.

Bigone: Het is enkel als voorbeeld, ik ben heel gelukkig met mijn vriend :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:18

Haha, dacht dat het op jou betrekking had, excuus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:20

Citaat:
Dus hij moest zich bij de start van jullie relatie al bewijzen? Goed begin! Waarom start je een relatie met iemand die je sowieso al wantrouwt? En kennelijk wantrouw je hem nog steeds anders was je niet op zoek gegaan naar berichten.
Wat wil jij? Oud worden met deze man? Kan je leven met wantrouwen? Moet hij aan zichzelf werken of jij?

Volgens mij vertrouwde ze hem in het begin wel. Althans, zo lees ik het.
En ik lees ook niet dat ze op zoek is gegaan, maar misschien heeft TS dat later geschreven (ik heb de OP gelezen en wat berichten tussendoor)

Ik heb ook wel eens in een telefoon gekeken, omdat iemand zich 'versprak' over een afspraakje die hij wel of niet gehad zou hebben. Dat gaf mij aanleiding om te gaan kijken (rechtstreeks vragen gaf nl een ander antwoord dan de waarheid ;-) ) Verder niks gevonden overigens..

Ik ben het eens met degene die aangeven dat je niets te verbergen moet hebben in een relatie. Gesprekken met andere vrouwen waar ik niks van zou weten, zou ik ook raar vinden :?
Je kunt op zn minst zeggen "oh ja ik heb boodschappen gedaan, nou joh een gek onderweg, reed me bijna van mn sokken, en ik sprak marietje nog onderweg, en ik kon voor de deur parkeren, top joh"

Wat raar wordt is als je in je dagelijkse kletspraatje álles vermeld behalve het gesprek met Marietje.. dan heb je wat te verbergen imo.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:21

CharmingS schreef:
DeMolenhoek schreef:

Dit. Als TS voelt dat ze de gsm van haar vriend 'moet' bekijken, dan zal haar gevoel vast gelijk hebben, wat ook zo is gebleken. Want blijkbaar voelt vriend de behoefte om de gesprekken te wissen en dit achter TS haar rug om te doen, dat betuigd niet van iemand die met een schone lei wilt beginnen.

Mijn vriend is ooit in een ver verleden eens vreemdgegaan (met mij overigens, ik wist niet dat hij een vriendin had :') ), maar in het begin ben ik daar erg angstig voor geweest, want once a cheater always a cheater? Hij wou ook met een schone lei beginnen, dus vanaf dag 1 zijn onze gsm's een open boek voor elkaar.

De vriend van TS however, heeft blijkbaar toch geheimen voor de TS. Het verbaasd me dan eigenlijk ook dat TS als 'boosdoener' wordt neergezet, omdat zij in zijn berichten heeft gekeken. De vriend van TS is namelijk degene die haar daar reden toe heeft gegeven.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:27

Ik geef toe... Ook ik heb in mijn ex zijn telefoon en computer gekeken. Absoluut slecht, ik weet het! Maar ook ik had het gevoel dat het moest, en maar goed ook..

Ook omdat hij argwaan wekte en dat ik er achter kwam dat hij met een vriendin wel heel intieme gesprekken had... Over hun fantasie etc en dan 's nachts achter de pc wanneer ik in ons bed lag te slapen..
Daarna dus altijd mijn vertrouwen geschaad en toen het even niet heel goed ging ook flirterige appjes van een collega van hem gezien (hij begon)....

En nu is het al meer dan een jaar uit, maar ook de nieuwe vriendin heeft hij al een hele tijd via de pc mee gechat voor het uit was... En hij had dus ook gelijk met haar nadat het bij ons uit was (woonden nog samen in ons huurhuis en 5 jaar een relatie gehad).

En wat heeft dat me allemaal een pijn gedaan!

En nu met mijn nieuwe vriend heb ik die behoefte niet echt om te doen, maar we kijken wel eens in elkaars telefoon, vind ik totaal niet erg.

Ik zou zeggen... denk wel goed na of dit de man voor je is... Ik had al jaren eerder moeten stoppen met mijn relatie toen (hij is overigens niet vreemd geweest zo ver ik weet)..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:28

Ik kan me de uitleg van De Molenhoek wel voorstellen, wat als ts nogal bezitterig en jaloers is aangelegd?? Dat weten we niet.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:29

Zo is dit bij mij ook gegaan, had er totaal geen aanleiding voor maar had wel iedere keer een raar onderbuik gevoel, ik heb dan ook niet in zijn telefoon gekeken maar het stond op de Ipad, en was er niet eens naar opzoek.. Als je zoiets leest dan zakt de aarde onder je weg hoor, als meneer daar even aan het vertellen is dat hij niet kan wachten om haar in real life te ontmoeten en wat hij dan allemaal wel met haar zou gaan doen.. Dan heb ik even lomp gezegd schijt aan zijn privacy. Heb daarna ook (niet stiekem, maar waar hij bij was) zijn telefoon van onder tot boven door gespit wat ik nog nooit in die 3 jaar had gedaan. En daaruit bleek dat hij dit al vanaf bijna begin van de relatie deed, en zelfs met een meisje had afgesproken maar zei durfde op het laatste moment niet meer (omdat ze bang was voor mijn hond ~~}> ).. Bleghh voel de woede alweer opkomen als ik er aan terug denk, snap niet dan mensen niet gewoon eerlijk kunnen zijn, ipv liegen en mensen pijn te doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:35

anne_bento schreef:
Toestemming vragen nee, er eerlijk over zijn en niks verbergen ja. Als je bewust berichten verwijderd heb je iets te verbergen toch?

Of je hebt geen zin om de zoveelste drama discussie te moeten ondergaan over niks. :)
Zoals ik al zei; als ik hier mijn berichten moet laten lezen dan gaan we de scheiding bespreken. :) En nee, ik doe niks verkeerd. Maar als er geen vertrouwen is, is er geen relatie.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:37

Ayasha schreef:
anne_bento schreef:
Toestemming vragen nee, er eerlijk over zijn en niks verbergen ja. Als je bewust berichten verwijderd heb je iets te verbergen toch?

Of je hebt geen zin om de zoveelste drama discussie te moeten ondergaan over niks. :)
Zoals ik al zei; als ik hier mijn berichten moet laten lezen dan gaan we de scheiding bespreken. :) En nee, ik doe niks verkeerd. Maar als er geen vertrouwen is, is er geen relatie.

Maar als er niks aan de hand is, dan kunnen vriendje en ts er toch open over praten? Dan hoeft er niet over gelogen te worden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:38

CharmingS schreef:
Citaat:
Dan een andere vraag, wat is het probleem dat jou vriend met andere meisjes praat? Ik zou dat dus echt niet erg vinden. Kijk, het liegen er over en berichten wissen zou ik ook echt niet tof vinden, Maar wellicht doet hij dat wel om jou juist niet achterdochtig te maken?

Als je iemand niet achterdochtig wil maken en je hebt niets te verbergen, dan verwijder je die berichten niet.. Daar zou ik alleen maar achterdochtig en wantrouwend van worden. Ik ben nu 6 maanden weg bij mijn ex, maar ik heb er echt moeite mee om mensen op hun woord te geloven sinds dien. Dus hoe meer TS haar vriend dit soort dingen gaat doen, hoe meer wantrouwen hij opwekt.. En dan gaan jullie een beetje met je vinger naar de TS wijzen dat ze niet in zijn telefoon zou mogen kijken?! 8)7

Jullie?
Wauw... Over berichten uit zijn verband trekken gesproken :oo

Ik ben juist een voorstander van in iemands telefoon te kijken :))

Jij zegt dat als je iemand niet achterdochtig wil maken dat je dan iemands berichten niet verwijderd, daar ben ik het mee eens... Maar iemand anders kan daar wel heel anders over denken.

Mijn partner is een paar jaar geleden met een vrouwelijke collega van hem wat wezen drinken na het werk en heeft dit niet tegen mij gezegd. Uiteraard was ik van slag toen ik hier achter kwam: Zijn beredenatie, maar jij maakt je altijd zo snel druk en ik drink wel vaker wat met collega's alleen nu was het een vrouw. Ik wilde je gewoon niet onnodig laten stressen.

Ik weet hoe hij denkt en dat dit volledig conform zijn denkwijze is maar ik heb hem er wel op gewezen dat ik liever dingen weet dan er achteraf achter moet komen omdat dit mij juist achterdochtig maakt.

Mijn punt is dat jij deze jongen niet kent en dus niet kan oordelen hierover zonder zijn verhaal te hebben gelezen en zonder de ins en outs te weten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:39

Stel je nu eens voor dat je over elk sms'je, elk gesprek open moet praten met je lief. Ik ben niet zo heel sociaal maar zelfs wij hebben hier dan een 6 gangen menu nodig om alles op tafel te leggen.
Als TS hem van het begin niet vertrouwd betwijfel ik zeer of het zo simpel zou zijn als "ik heb met An gepraat."
Ik ga er van uit dat mijn man me niet alles verteld dat hij stuurt/gezegd heeft. Dan komen we tijd tekort volgens mij. _O- (en dat probleem hebben we nu al.)

Ik snap nooit dat mensen zoveel controle willen over de ander z'n doen en laten. Koop dan een hond ipv een relatie aan te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:42

lovelucydan schreef:
Iedereen hier valt zo enorm over het kijken in een ander zijn telefoon. Grappig in onze relatie zijn de telefoons een open boek en geen van beide kijkt scheef als de ander zijn of haar telefoon pakt. Ik vind dat in een goede relatie je gewoon in elkaars telefoon moet kunnen kijken.

Dat vind ik ook wel wat anders dan gaan controleren...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:46

Over waarom TS de drang voelde om te controleren: er is ook zoiets als gut feeling. Heb dat in vorige relaties al meegemaakt, dat ik zonder een precieze aanleiding het gevoel had dat er 'iets' mis was, en ja hoor, mijn intuïtie had gelijk.

De moment dat je in een relatie dingen bewust verbergt en er over liegt, weet je dat je fout zit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:51

Ik hoef niet compleet open te praten over elk gesprek.
Maar ik vind het gewoon niet erg als er in mijn telefoon wordt gekeken en hij vind dat ook niet.
Ik zou er meer bezwaar tegen hebben als hij kijkt op mijn bankrekening, dan weet hij namelijk hoeveel geld er echt naar het paard, schoenen en lingerie etc gaat :') _O-

Iedereen verbergt wel eens iets in zijn relatie en iedereen liegt wel eens in zijn relatie :)
Alleen al als je een cadeau of verrassing hebt lieg/verberg je al iets.
Niet zo dramatisch doen jongens, niemand is compleet eerlijk in zijn leven :)

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:54

Dit soort situaties zijn altijd lastig. Ik vertrouw mijn vriend blindelings en hij mij als het goed is ook. Ik weet van mijn vriend dat hij makkelijk met dames kan praten en dat dames snel naar hem toe komen met problemen ofzo. Maar ik weet ook dat er vrouwelijke collega's zijn die hem berichtjes sturen, en daar reageert hij dan op zijn botte manier op en dan is het klaar. (hij is gewoon een enorme botte hork en daar knappen de dames dan toch wat op af ofzo :') ) Hij weet ook dat ik wat mannelijke vrienden heb en daar ook wel eens mee app. Maar ons vertrouwen hier in is gewoon heel sterk vanaf het begin al. Als ik er om vraag zou ik gerust in zijn telefoon en appjes mogen kijken en vice versa maar daar hebben we totaal geen behoefte aan.

Daar in tegen zou ik niet weten hoe ik om zou moeten gaan met het feit als hij zou liegen over gesprekken terwijl ik anders weet. Telefoon controleren en dergelijke gaat erg tegen mijn principes in maar ik kan me heel goed voorstellen dat het verleidelijk is als je je vriend op leugentjes betrapt om eens te kijken over wie hij liegt en waar dat voor nodig is. Maar als dit vertrouwen eenmaal weg zou zijn ( want dat is het in mijn idee als je dingen gaat controleren) dan zou er voor mij snel een einde aan komen. Dat wantrouwen zou ik echt niet vol kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:02

Bhriseis schreef:
Over waarom TS de drang voelde om te controleren: er is ook zoiets als gut feeling. Heb dat in vorige relaties al meegemaakt, dat ik zonder een precieze aanleiding het gevoel had dat er 'iets' mis was, en ja hoor, mijn intuïtie had gelijk.

De moment dat je in een relatie dingen bewust verbergt en er over liegt, weet je dat je fout zit.

Maar dat is het net. Doet TS dit al vanaf dag 1 zonder reden? Was dit de eerste keer? Heeft ze hem al vaker ter verantwoording geroepen? Zolang Ts daar geen antwoord op geeft hebben wij geen klare kijk op dit verhaal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:06

Ayasha schreef:
Stel je nu eens voor dat je over elk sms'je, elk gesprek open moet praten met je lief. Ik ben niet zo heel sociaal maar zelfs wij hebben hier dan een 6 gangen menu nodig om alles op tafel te leggen.

Dat ligt er dan dus maar net aan hoeveel dat is.. Als je verder niet heel veel mensen spreekt heb je tijd zat om dat te melden. Ik vertel niet welke collega's ik gezien heb OP MN WERK, maar wel als daar na werktijd iets mee aan de hand was.

Ik weet niet hoeveel mensen de vriend van TS spreekt in zijn prive tijd, maar dat hoeven er niet zoveel te zijn natuurlijk.
En "ieder" smsje .. Ik krijg op zn hoogst van 3 mensen per dag een text, niet veel meer. Kan me niet voorstellen dat mensen de hele dag van meer dan 30 verschillende mensen texts krijgen eigenlijk :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:09

Waar zit het éigenlijke probleem hier?

Even als voorbeeld, ik ben single vrouw. Heb - gelukkig- meerdere vrienden/vriendinnen.
En ik app ook met mannelijke vrienden. (zowel getrouwde als single)
Overigens gaat dat gewoon over gedeelde interesses. Soms wat persoonlijker. Maar nooit over fatsoensgrenzen heen, mijns inziens.
Maar zou dat dan ook al niet mogen?

Of zit het probleem meer in de sóort gesprekken? Zit er bv een seksuele lading in die gesprekken?

Helemaal los van waar de gesprekken over gaan, ergens zit er in ieder geval een vertrouwensprobleem denk ik.
Ben benieuwd of jullie er uit komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:14

Femke_Tweety schreef:
Waar zit het éigenlijke probleem hier?

Even als voorbeeld, ik ben single vrouw. Heb - gelukkig- meerdere vrienden/vriendinnen.
En ik app ook met mannelijke vrienden. (zowel getrouwde als single)
Overigens gaat dat gewoon over gedeelde interesses. Soms wat persoonlijker. Maar nooit over fatsoensgrenzen heen, mijns inziens.
Maar zou dat dan ook al niet mogen?

Dat mag imo niet op het moment dat de vrouw van jouw mannelijke vriend niet weet dat hij met jou apt.