Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:59

Werkt het niet als jullie er gewoon niet met haar over praten? Dus als ze er over begint, dat je er gewoon overheen walst met de plannen voor die avond of het weekend? Gewoon negeren en over wat anders beginnen? Of niet eens over iets anders beginnen, maar gewoon doen alsof ze er niet bij is? Lijkt mij dat ze het dan na een poosje wel doorheeft? Zal bij de een wat sneller landen dan bij de ander, maar duidelijker kun je niet zijn denk ik. (Jawel, door te zeggen dat ze zich met dr eigen zaken moet bemoeien, maar dat heb je geloof ik al gedaan en dat werkt niet).

Ik zou helemaal uit mn dak gaan denk ik als iemand zich zo met onze bruiloft zou bemoeien :=

meggiemeg

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:20

Nou Frummels ik ben bang dat dat bij een heleboel schoonloeders niet gaat werken, het heeft eerder niet gewerkt in het geval TS omdat ze toen zelfs de hele bruiloft hadden afgeblazen.
Het jammere is gewoon bij jou TS dat je schoonmoeder niet voldoende respect heeft voor jou en jullie wensen. Je schoonmoeder komt ook op mij over dat het totale plaatje zeker voor de buitenwereld moet kloppen, dat de rest op de achtergrond niet klopt doet er vaak dan niet toe. Als het voor de buitenwereld maar perfect lijkt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:30

woofie schreef:
Gewoon zeggen" Prima ma, als jij onze outfits betaald gaan wij op chique, betaal je niet dan dragen we wat wij willen! einde discussie!!"

Dat is toch een goed idee. Ik kijk wel eens op tv naar "Say yes to the dress" en die jurken zijn ongelooflijk duur zeg,ik ben erg traditioneel maar dat zou ik er niet voor over hebben.Overigens is het natuurlijk jullie bruiloft dus jullie moeten het zelf leuk vinden.Al vind ik wel dat iemands moeder er bij hoort.Onderlinge conflicten kunnen beter vantevoren worden opgelost en mogen de sfeer op de bruiloft niet verpesten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:33

anjali schreef:
woofie schreef:
Gewoon zeggen" Prima ma, als jij onze outfits betaald gaan wij op chique, betaal je niet dan dragen we wat wij willen! einde discussie!!"

Dat is toch een goed idee. Ik kijk wel eens op tv naar "Say yes to the dress" en die jurken zijn ongelooflijk duur zeg,ik ben erg traditioneel maar dat zou ik er niet voor over hebben.Overigens is het natuurlijk jullie bruiloft dus jullie moeten het zelf leuk vinden.Al vind ik wel dat iemands moeder er bij hoort.Onderlinge conflicten kunnen beter vantevoren worden opgelost en mogen de sfeer op de bruiloft niet verpesten.

Nou nee, geen goed idee want TS WIL helemaal niet chique aangekleed worden. Dus dan zou ze iets moeten dragen waar ze zich niet prettig in voelt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:35

Er wordt hier door meerdere mensen gezegd dat dit door een boeren achtergrond komt. Nou die boeren zijn ook niet allemaal het zelfde hoor :D t zijn net mensen! :')

Vervelende schoonmoeders heb je overal. Ik zou kijken of je met je vriend kan bespreken hoe jullie dit samen op kunnen lossen. Dat mevrouw zielig gaat doen is gewoon een teken van onmacht. Dus vriend schop onder zn kont dat ie voor je op mag komen en dat dit echt niet is om rot te doen tegen zijn moeder. Degene die rot doet is zn moeder zelf. En dr al eens over nagedacht dat ze misschien hoopt dat jullie het weer afzeggen :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:38

Als jij jouw vriend op de man afvraagt wat voor bruiloft hij wil, wat antwoordt hij dan?

Zitten de schoonouders nog bij het werk / de financiën van de boerderij in?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:39

MarjanB schreef:
Er wordt hier door meerdere mensen gezegd dat dit door een boeren achtergrond komt. Nou die boeren zijn ook niet allemaal het zelfde hoor :D t zijn net mensen! :')

Vervelende schoonmoeders heb je overal. Ik zou kijken of je met je vriend kan bespreken hoe jullie dit samen op kunnen lossen. Dat mevrouw zielig gaat doen is gewoon een teken van onmacht. Dus vriend schop onder zn kont dat ie voor je op mag komen en dat dit echt niet is om rot te doen tegen zijn moeder. Degene die rot doet is zn moeder zelf. En dr al eens over nagedacht dat ze misschien hoopt dat jullie het weer afzeggen :+

Heb je weer gelijk in, my bad.
Dan nuanceer ik mijzelf door te zeggen dat de boerenjongens/mannen in mijn omgeving daar gewoon erg makkelijk in zijn. Die hebben al genoeg aan hun hoofd in deze tijd, laat de vrouwen het maar even uitzoeken. :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:56

Wij hadden gewoon alles al geregeld, niemand wist ervan.
Totdat de uitnodigingen op de mat vielen.

Nu alleen achteraf stom gezeur over hoe we het hadden gedaan, maar ey het was onze dag, jullie waren maar te gast.

Kleine toevoeging: niemand wist de planning van die dag verder, alleen een datum en tijd waar ze zich konden melden.
Van daaruit werd de rest bekend gemaakt.
Verder wist niemand ook hoe we gekleed zouden gaan, uitgezonderd mijn moeder.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 01-05-18 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:58

Ts, wat voor kleding zou jij dan zelf graag willen dragen op je bruiloft?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:17

anjali schreef:
woofie schreef:

Je hebt jurken in elke prijscategorie. Van 199 tot 20.000

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:22

Ik snap niet zo goed wat het probleem is?
Je bent een zelfstandige meerderjarige vrouw neem ik aan dus dan lijkt me dat je prima je zaken kunt regelen zonder je schoonmoeder daarin te laten mengen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:31

BarbaLala schreef:
Ik snap niet zo goed wat het probleem is?
Je bent een zelfstandige meerderjarige vrouw neem ik aan dus dan lijkt me dat je prima je zaken kunt regelen zonder je schoonmoeder daarin te laten mengen.

Gewoon nog een keer lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:37

anjali schreef:
Ts, wat voor kleding zou jij dan zelf graag willen dragen op je bruiloft?

Dat maakt toch niet uit? Al wil TS in een Eva kostuum trouwen, dan is dat haar goed recht.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:47

Samantha_01 schreef:
Dat is inderdaad de uitdaging, meer backbone.

Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage _-:(

Hij mag me inderdaad wel beter erin steunen want nu ben ik steeds de kwaaie joep. Daar moet dus nog aan gewerkt worden, en het gaat al beter, maar we zijn er nog niet.

ps het lastigste is dat ze vlakbij de boerderij wonen (mijn vriend is boer) en dus is fysiek afstand nemen wat lastig ;-)

Dan wordt met jullie beide en de kinderen op vakantie..... En dan daar trouwen! Dat zou ik doen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:49

Ik begrijp het probleem niet echt.

Schoonloeder hoeft jouw kleren niet aan en ik neem aan dat je ze zelf koopt? Dan is het toch gewoon voor haar een (onaangename) verrassing wat je draagt op de dag zelf? Waarom wordt ze daarin überhaupt betrokken.

Ze mag weten waar ze hoe laat moet zijn en voor de rest haar mond houden. Daaggg.

Tenzij ze alles financiert dan wordt het lastiger.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:51

Selka schreef:
Ik begrijp het probleem niet echt.

Schoonloeder hoeft jouw kleren niet aan en ik neem aan dat je ze zelf koopt? Dan is het toch gewoon voor haar een (onaangename) verrassing wat je draagt op de dag zelf? Waarom wordt ze daarin überhaupt betrokken.

Ze mag weten waar ze hoe laat moet zijn en voor de rest haar mond houden. Daaggg.

Tenzij ze alles financiert dan wordt het lastiger.

Dit inderdaad.
Lekker gezond voorbeeld voor de kinderen trouwens, ouders die niet voor zichzelf op kunnen komen.. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:00

Niet zo persoonlijk worden, ik heb getemd.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:02

lieveli schreef:

Huh? Waar?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:04

GDG schreef:
lieveli schreef:

Huh? Waar?

Barbalalla.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:04

GDG schreef:
lieveli schreef:

Huh? Waar?

Ik denk dat ze doelt op het in het klein getypte in de reactie boven haar.. vind dat ook compleet ongepast overigens.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:09

Frummels schreef:
GDG schreef:
Huh? Waar?

Ik denk dat ze doelt op het in het klein getypte in de reactie boven haar.. vind dat ook compleet ongepast overigens.

Ah dank, had het niet gezien!

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:22

Ik had haar pas het laatste moment op de hoogte gebracht van jullie bruiloft. Zo heb ik het ook aangepakt bij mijn ouders. Toen ik ging samen wonen (nee ze waren Not amused). Maar het scheelt een hoop stress en gedoe. Je gaat en het conflict niet aan en je bespaard strijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:28

Gizeppie schreef:
Ik had haar pas het laatste moment op de hoogte gebracht van jullie bruiloft. Zo heb ik het ook aangepakt bij mijn ouders. Toen ik ging samen wonen (nee ze waren Not amused). Maar het scheelt een hoop stress en gedoe. Je gaat en het conflict niet aan en je bespaard strijd.

Wij zijn stiekem getrouwd. Was ook niet iedereen blij mee, maar ik was hoogzwanger en ik wilde alleen maar Buffy the vampire slayer kijken en taart vreten _O-

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:32

Als ze het zo graag wil organiseren, prima, mag ze ook alles betalen.

En dan op je eigen manier dunnetjes over doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:48

Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag wat ts dan zelf aan zou willen.Iemand hier kwam met het idee van een Evakostuum,maar dan heb je de volgende dag een longontsteking.