Ik zou helemaal uit mn dak gaan denk ik als iemand zich zo met onze bruiloft zou bemoeien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
woofie schreef:Gewoon zeggen" Prima ma, als jij onze outfits betaald gaan wij op chique, betaal je niet dan dragen we wat wij willen! einde discussie!!"
anjali schreef:woofie schreef:Gewoon zeggen" Prima ma, als jij onze outfits betaald gaan wij op chique, betaal je niet dan dragen we wat wij willen! einde discussie!!"
Dat is toch een goed idee. Ik kijk wel eens op tv naar "Say yes to the dress" en die jurken zijn ongelooflijk duur zeg,ik ben erg traditioneel maar dat zou ik er niet voor over hebben.Overigens is het natuurlijk jullie bruiloft dus jullie moeten het zelf leuk vinden.Al vind ik wel dat iemands moeder er bij hoort.Onderlinge conflicten kunnen beter vantevoren worden opgelost en mogen de sfeer op de bruiloft niet verpesten.
MarjanB schreef:Er wordt hier door meerdere mensen gezegd dat dit door een boeren achtergrond komt. Nou die boeren zijn ook niet allemaal het zelfde hoort zijn net mensen!
![]()
Vervelende schoonmoeders heb je overal. Ik zou kijken of je met je vriend kan bespreken hoe jullie dit samen op kunnen lossen. Dat mevrouw zielig gaat doen is gewoon een teken van onmacht. Dus vriend schop onder zn kont dat ie voor je op mag komen en dat dit echt niet is om rot te doen tegen zijn moeder. Degene die rot doet is zn moeder zelf. En dr al eens over nagedacht dat ze misschien hoopt dat jullie het weer afzeggen
anjali schreef:woofie schreef:Gewoon zeggen" Prima ma, als jij onze outfits betaald gaan wij op chique, betaal je niet dan dragen we wat wij willen! einde discussie!!"
Dat is toch een goed idee. Ik kijk wel eens op tv naar "Say yes to the dress" en die jurken zijn ongelooflijk duur zeg,ik ben erg traditioneel maar dat zou ik er niet voor over hebben.Overigens is het natuurlijk jullie bruiloft dus jullie moeten het zelf leuk vinden.Al vind ik wel dat iemands moeder er bij hoort.Onderlinge conflicten kunnen beter vantevoren worden opgelost en mogen de sfeer op de bruiloft niet verpesten.
Samantha_01 schreef:Dat is inderdaad de uitdaging, meer backbone.
Als we het samen over dingen hebben dan zijn we het prima eens over hoe en wat (daar hoef ik dan echt niet te overtuigen). Maar als mijn schoonmoeder dan haar mening gaat spuien dan wil hij haar ook niet te hard tegengas geven. Zij is gewoon heel goed in emotionele chantage![]()
Hij mag me inderdaad wel beter erin steunen want nu ben ik steeds de kwaaie joep. Daar moet dus nog aan gewerkt worden, en het gaat al beter, maar we zijn er nog niet.
ps het lastigste is dat ze vlakbij de boerderij wonen (mijn vriend is boer) en dus is fysiek afstand nemen wat lastig
Selka schreef:Ik begrijp het probleem niet echt.
Schoonloeder hoeft jouw kleren niet aan en ik neem aan dat je ze zelf koopt? Dan is het toch gewoon voor haar een (onaangename) verrassing wat je draagt op de dag zelf? Waarom wordt ze daarin überhaupt betrokken.
Ze mag weten waar ze hoe laat moet zijn en voor de rest haar mond houden. Daaggg.
Tenzij ze alles financiert dan wordt het lastiger.
Gizeppie schreef:Ik had haar pas het laatste moment op de hoogte gebracht van jullie bruiloft. Zo heb ik het ook aangepakt bij mijn ouders. Toen ik ging samen wonen (nee ze waren Not amused). Maar het scheelt een hoop stress en gedoe. Je gaat en het conflict niet aan en je bespaard strijd.