mensen zijn soms ontzettend kwetsend zonder dat ze het beseffen en kunnen je zo ontzettend onzeker maken..Weet dat je zeker niet de enige bent die van deze opmerkingen krijgt, sommige mensen hebben gewoon geen filter en zeggen nu eenmaal alles wat in hun opkomt. Mijn reactie op zo'n opmerkingen is gewoon rechtuit zeggen wat er aan de hand is en dan excuseren ze zich wel
Zo ben ik bijvoorbeeld echt peervormig van figuur. Kleine boezem, maar wel genoeg vetopslag aan mijn buik om het rechtuit te zeggen
gevolg:'Bent u zwanger?'
Dan antwoord ik meestal: 'neen, ik eet gewoon heel graag boterhammen met een glimlach erbij.
kijk is heel iemands hoofd blauw dan snap ik het nog een beetje, maar misschien wil die persoon er niet over praten en laat dit merken aan hun lichaamshouding. Dan moet hier ook naar geluisterd worden
een vaste klant ditmaal die vroeg wat er met mijn neus was of ik ergens tegenaan gelopen was .
"Goh wat zit je haar leuk", heb je ook interesse getoond in iemand, leuk gesprek, klaar. Ik vind het compleet onnodig om een negatieve opmerking te maken over iemands uiterlijk.