Dure rekening van autodealer, maar probleem niet verholpen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:44

Ik snap ook dat niet iedereen zo gek is om een blok te laten reviseren. Wij doen het wel, omdat wij auto's ook als meer zien dan een gebruiksvoorwerp. Zijn er trots en handelen er ook naar, voor ons zijn het net familieleden.
De grote revisie was voor de jongste auto (2009), maar ons oudje uit 2001 met 230.000+ op de teller heeft ook een kleine blok revisie gekregen. Die was er minder erg aan toen, maar voor het verlengen van de levensduur van het blok wel noodzakelijk.
Aangezien revisie goedkoper is dan deze auto's "nieuw" aanschaffen was de keuze natuurlijk ook makkelijk gemaakt.

Ik zou als ik jou was, TS, je goed verdiepen in de opties die je hebt en wat qua kosten jou het beste uitkomt. Misschien past er een beter en nieuwer blok in je auto voor minder geld dan een nieuwe auto of revisie.

meggiemeg

Re: Dure rekening van autodealer, maar probleem niet verholpen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:47

Wij zijn er juist geen voorstander van om het blok open te maken van een auto, ze lopen daarna nooit zo mooi meer en vaak blijf je aan de gang met vanalles.
Wat stelt de garage voor om er dan bij in te gooien TS, een pil? Als dat zo is dan kan je dat na x aantal km-ters nog een keer doen en is het wel voorbij zeg maar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:49

Jessica_R schreef:
Snap jouw keuze. Maar voor een auto uit 2005 met bijna 2ton erop...

Mijn oude auto rijdt nog steeds rond bij ons in de buurt, dat is een auto van 2002, wel een diesel, deze heeft ruim 500.000 km op de teller staan en verbruikt nog steeds nagenoeg geen olie. Die wordt nooit bijgevuld tussen de beurten door. Toen ik de auto verkocht stond er ruim 268.000 op de teller en verbruikte de auto niets.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:52

Dan moet je echt een andere monteur zoeken, meggiemeg. Wij gaan ook niet naar de eerste die roept dat ie de beste is en rijden voor onderhoud nu dus ook gewoon bijna 200km enkele reis. Ja, we zijn gek, maar hebben nu twee z.g.a.n. blokken in onze auto's liggen.