Beschuldigd door buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:34

Iedereen spreekt hier over verhuizen. Ik weet niet hoe het is daar waar TS woont, maar wil je in mijn omgeving in aanmerking komen voor sociale huur moet je toch echt wel minimaal 7 jaar ingeschreven staan. Begrijp dus dat verhuizen niet zo makkelijk gaat.

Ik weet verder geen oplossing maar wil TS toch succes wensen met deze situatie.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:36

Ik zou toch een camera ophangen, tegenover de politie kun je er niks mee maar je kunt het wel laten zien in een gesprek met de woningbouwvereniging. Stel er is op te zien dat je buurman dit doet, dan zullen zij misschien wel stappen ondernemen.

khirshanta

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:42

Het is illegaal, en daarmee strafbaar om een camera op te hangen en doelbewust iets op te nemen tenzij dit duidelijk is aangegeven.

Voordat je een camera op zou hangen, is het wijs dit eerst met politie en woningbouw te bespreken.

Soms valt het ophangen van een camera bepaald niet in goede aarde.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:56

De eer aan jezelf houden en verhuizen.
Dit soort mensen zijn denk ik zeker niet van plan om schoon schip te maken zodra duidelijk is dat jullie honden het niet gedaan hebben.
En jullie woon plezier is denk ik ook wel tot het vriespunt gedaald daar.

En camera’s ophangen mag je alleen doen als dat voor eigen gebruik is, en dus niet op de openbare ruimte gericht wordt. Zodra je dat wilt gaan doen is het wijs dat eerst met de politie te bespreken. Want je hebt te maken met de privacy van anderen, ( nu hoor ik een heel groot deel van bokt denken: als je je zo asociaal gedraagt dat je in een openbare ruimte gaat staan plassen, heb je je recht op privacy ook verspeeld ) en in dit rechtssysteem hebben mensen die de wet overtreden ook recht op privacy ( helaas )

gita1501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:05

Wat een vervelende situatie! Wbt de onderbuurman: ik weet niet hoe het is geregeld in Friesland, maar in sommige gemeenten bestaat er een speciale 'overlast' afdeling waar (woon)overlast gemeld kan worden waarna de gemeente langsgaat met iemand van de ggd/ggz om polshoogte te nemen. Ik weet niet of dat in jouw gemeente ook zo is, anders is dat misschien nog een optie? Verder vind ik het idee om de hondjes even tijdelijk ergens te laten logeren ook niet verkeerd, dan wordt het denk ik snel duidelijk dat jouw honden de boosdoeners niet zijn.
Sterkte TS, het lijkt me niet makkelijk om in zo'n onrustige woonsituatie te zitten. :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:29

Kaus schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat als iedereen om je heen gek is dat je het zelf bent. Dus begin bijna te twijfelen :Y)

Ik verdenk zelf de onderbuurman er niet van. Die kunnen wij ook heel goed weg horen gaan en terug horen komen en dan gebeurt het meestal niet.

Beide buren zijn sowieso fan van wiet. Ik heb zelf niks tegen wiet, het tegendeel, maar toegegeven is wel dat de stap van wiet naar een andere drug dan toch wat minder groot is. Er hangt sowieso een flinke wietgeur om de onderbuurman heen.

Urine analyseren kon meen ik niet? Had ik in een ander topic gevraagd maar daar werd gezegd dat dat niet kon. Daarnaast zijn de plassen ook veel te groot voor om überhaupt uit een hond te komen. Maar ja, omdat er hondenharen in liggen (duh, wat dacht je van gewoon stof) moet het natuurlijk van ons zijn.
Volgens mij plast een volwassen man (mens of hond) eerder tegen de muur dan zomaar midden op de grond?
Willen jullie dit plaatje in een spoiler? :Y)
[ [url=m/nGFPWf.jpg]Afbeelding[/url] ]

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:31

Wat betreft die foto: Volgens mij plast een volwassen man (mens of hond) eerder tegen de muur dan zomaar midden op de grond?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:58

Ik vind het voor een mens idd een klein plasje.Jammer dat het niet meer in een hoek is,anders kon je er chloor opgooien en dan komen er vreselijke geuren af als ze er toch op plassen.
En je honden een soort loopsheidbroekje aan doen als je het gebouw binnen komt? dan kunnen ze zeker nooit zeggen dat het van jou honden komt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:20

Kaus schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat als iedereen om je heen gek is dat je het zelf bent. Dus begin bijna te twijfelen :Y)

Ik verdenk zelf de onderbuurman er niet van. Die kunnen wij ook heel goed weg horen gaan en terug horen komen en dan gebeurt het meestal niet.

Beide buren zijn sowieso fan van wiet. Ik heb zelf niks tegen wiet, het tegendeel, maar toegegeven is wel dat de stap van wiet naar een andere drug dan toch wat minder groot is. Er hangt sowieso een flinke wietgeur om de onderbuurman heen.

Urine analyseren kon meen ik niet? Had ik in een ander topic gevraagd maar daar werd gezegd dat dat niet kon. Daarnaast zijn de plassen ook veel te groot voor om überhaupt uit een hond te komen. Maar ja, omdat er hondenharen in liggen (duh, wat dacht je van gewoon stof) moet het natuurlijk van ons zijn.

Willen jullie dit plaatje in een spoiler? :Y)
[ [url=m/nGFPWf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ieuw dit is echt wel van een mens :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:27

He jasses bah. Wat naar die beschuldigingen!
Ik zou persoonlijk alles blijven melden, plus eventueel kijken wat de opties zijn voor verhuizen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 19:00

Ja het ligt ook op een rare plek. Soms ligt het half op de trap. En het gebeurt vaak begin van de avond. Dus ook geen student met zn dronken kop midden in de nacht. Echt heel moedwillig dit.

Beatje, hoe werkt dat met chloor? Het is niet zo'n grote ruimte voor de lift dus ik zou ook wel de hele vloer kunnen doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:31

Ja naar is dat! Ik woonde ook in een sociale huurwoning (appartementje) en had toch ook wat uhm... ander soort mensen daar wonen. Paar alcoholisten, schizofreen iemand die geregeld opgenomen werd, 1 eigenlijk best slimme jongen maar met een hersenbeschadiging waardoor hij heel traag was en een ontzettend simpele maar vreselijk lieve buurman.

Ik zóu nog altijd voor die camera-optie gaan hoor. Zou het nu wel willen weten ook.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:33

Wat je ook nog zou kunnen doen is aan de buitenkant van je deur een bewegingssensor hangen. Vervolgens aan de binnenkant van je huis die laten reageren op een lamp of een bel. Zo wordt je geattendeerd wanneer er beweging is in de flat. En kun je gaan kijken en mogelijk de dader op heterdaad betrappen.

Kost wel wat, maar niet eens extreem duur. Een bewegings sensor van klik aan klik uit, kost 26 euro. Vervolgens nog een ontvanger voor een lamp oid en je bent klaar.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:36

En een sticker ophangen op de deuren van de portals met 'hier wordt gefilmd' ookal wordt er niet gefilmd. Een hond kan niet lezen, mensen wel :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 03:22

Ik zou eens een weekje of twee met vakantie gaan, of de honden met vakantie sturen bij een oppas. En dan nog eens vragen aan de buren offer nog steeds geplast wordt in de gang.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:45

Kaus schreef:
Ja het ligt ook op een rare plek. Soms ligt het half op de trap. En het gebeurt vaak begin van de avond. Dus ook geen student met zn dronken kop midden in de nacht. Echt heel moedwillig dit.

Beatje, hoe werkt dat met chloor? Het is niet zo'n grote ruimte voor de lift dus ik zou ook wel de hele vloer kunnen doen.

Wees je er wel van bewust dat als de buren je hiermee bezig zien/dit te horen krijgen je in hun ogen alleen maar bewijs levert/schuldig lijkt, want waarom zou je gaan schoonmaken als je er niks mee te maken hebt?

Sterkte met de situatie TS..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:52

chloor heeft geen zin... als het eventueel een kat is gaan ze er alleen maar meer op plassen.
Groene Biotex werkt wel prima om feromonen te verdrijven.
Echter zoals jij het aan geeft dat het de trap op loopt e.d. gok ik er eerder op dat het een mens is.
Camera mag niet... maar zou ik zelf wel doen :') Maar ik adviseer het niet :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:55

Daarnaast moet je, je afvragen of het verstandig om de vloer te behandelen met chloor. Daar lopen ook bewoners overheen die dat vervolgens onder hun schoenen mee hun woning in nemen.
Ik zou daar op zijn zachtst gezegd niet blij mee zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:58

Als ik even mag speculeren zou ik mijn geld zetten op de verwarde buurman :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:30

Maar de flat is 9 hoog. Daar wonen vast wel meer mensen en honden.....

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:42

chloor over de hele vloer heeft idd geen zin,als het in de zelfde hoek was wel Dan zorg je dat hij wat nat blijft,als ze er dan op gaan pissen gaat het enorm schuimen en walmen.Gezien de plek op de foto lijkt het toch op honde urine.Een kat sproeit namelijk ergens tegen of gaat waar hij ergens graven kan dus niet zomaar midden in de gang.
Je hebt loopheids broekjes met 2 klittenbanden op zij je doet die zo aan en en zo uit.Natuurlijk is het onzin dat je er in moet investeren,aan de andere kant kunnen ze nooit zeggen dat het jou honden zijn die binnen pissen en zo duur zijn die dingen niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 10:12

Goed punt van die vloer :Y)

Past zo'n broekje uberhaupt op een reu? Het zijn namelijk twee reutjes.

De flat is negen hoog maar heeft vier woonlagen, beetje ingewikkeld :') Maar er wonen niet veel honden hier. Kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat je drie verdiepingen naar beneden komt om je hond hier te laten zeiken als je net zo goed dan even helemaal met de lift naar beneden kan gaan, je staat er dan toch al in.

Ik heb de woningbouw gebeld en als het goed is belt de wijkconsulent ons zsm terug.

Een camera vind ik lastig hoor. Ik ben zelf ook natuurlijk heel benieuwd naar wie het nou doet :') Maar mag ik die beelden delen met de buren? En als ik een bordje ophang met 'camera toezicht' vermoed ik zomaar dat het spontaan niet meer gebeurd.

Denk dat stap één dus gaat worden om een bordje 'camera toezicht' op te hangen. Gok dat het dan plots voorbij is. Tenzij de dader natuurlijk zo snugger is om te kijken of er daadwerkelijk ook een camera hangt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:29

Kaus schreef:
Goed punt van die vloer :Y)

Past zo'n broekje uberhaupt op een reu? Het zijn namelijk twee reutjes.

De flat is negen hoog maar heeft vier woonlagen, beetje ingewikkeld :') Maar er wonen niet veel honden hier. Kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat je drie verdiepingen naar beneden komt om je hond hier te laten zeiken als je net zo goed dan even helemaal met de lift naar beneden kan gaan, je staat er dan toch al in.

Ik heb de woningbouw gebeld en als het goed is belt de wijkconsulent ons zsm terug.

Een camera vind ik lastig hoor. Ik ben zelf ook natuurlijk heel benieuwd naar wie het nou doet :') Maar mag ik die beelden delen met de buren? En als ik een bordje ophang met 'camera toezicht' vermoed ik zomaar dat het spontaan niet meer gebeurd.

Denk dat stap één dus gaat worden om een bordje 'camera toezicht' op te hangen. Gok dat het dan plots voorbij is. Tenzij de dader natuurlijk zo snugger is om te kijken of er daadwerkelijk ook een camera hangt.

Yes. Goed idee wel :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:36

Voor de geur kun je bij de petsplace Ecodor UF2000 kopen, Echt top spul! :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 10:41

Nou, ze zijn begonnen met de bel beneden seconden lang vasthouden. Die kunnen we dus niet uitzetten. En vervolgens komt er helemaal niemand binnen en toevallig hoor ik enkele minuten daarvoor de buren weggaan. Toevallig joh :Y)