Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xApple schreef:Als ik sommige reacties lees ben ik toch weer zo blij met mijn relatie
xApple schreef:Als ik sommige reacties lees ben ik toch weer zo blij met mijn relatie![]()
Ik zou al mijn geld over hebben voor de hobby van mijn vriend (sportvissen) en hij helpt mij financieel met de paarden als ik een onverwachte kostenpost heb of gewoon zomaar eens een leuk dekje of mooie nieuwe paardenjas. Ik heb voor hem weken gespaard (heb t zelf even niet zo ruim) om een hele dure vis gadget te kopen bijvoorbeeld, gewoon zomaar omdat ik hem graag blij zie. En hij betaald nu mee aan een nieuw paard voor mij.
Maar mijn vriend wíl ook niet dat ik meer ga werken want die wil het huishouden pertinent niet doen
Machie schreef:Wij betalen naar rato. Mijn vriend heeft momenteel ongeveer 2x mijn inkomsten als inkomsten en hij betaald dus 2x zoveel als ik. Dat komt er bij ons op neer dat hij de vaste lasten betaald en ik benzine en boodschappen en nog wat dingetjes.
denice schreef:Wij kijken er zo tegenaan:
Als je gaat samenwonen, dan doe je dat omdat je bij elkaar wilt zijn en ga je er vanuit dat je dit ook voor altijd wil. Als je zo voor elkaar kiest, dan wil je toch dat ieder het leuk heeft? Dingen als, het is jouw hobby, jouw probleem, daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Je wilt toch samen een fijn leven? En als de een dan wat meehelpt aan de ander zijn geluk dan is dat toch zoals het moet?
Wij gooien hier vanaf moment 1 alles op een hoop. Vanaf de eerste dag samenwonen al. Nu zijn we getrouwd en hebben we een kind. Maar als 'mijn' geld op is begin ik gerust aan dat van hem en andersom precies hetzelfde. Er zit maar een nadeel aan: cadeautjes zijn moeilijk geheim te houden.
NatasjavE schreef:zanakuzies schreef:Ik snap het niet helemaalik woon nu bijna 3 jaar samen met mijn vriend, we hebben een gezamelijke rekening geopend en daar komen gewoon alle inkomens op binnen, wat van hem is is van mij en andersom ook, wel overleg ik altijd met hem wat ik uitgeef, geen idee waarom maar dat vind ik gewoon netjes
als we iets willen kopen doen we dat verder ook gewoon er is niks van hem en niks van mij
Oh dat zou ik echt vreselijk vindenik zou dan niet die net iets te dure blouse durven kopen.
Uiteraard overleg ik hier echt dure aankopen altijd. Het moet niet zo zijn dat er geen geld is voor belangrijke zaken omdat ik zo graag een nieuw zadel wil.
Maar ik zou niks leuks voor mezelf durven doen als ik alles moet overleggen.
Maar goed das heel persoonlijk en off-topic uiteraard.
denice schreef:Wij kijken er zo tegenaan:
Als je gaat samenwonen, dan doe je dat omdat je bij elkaar wilt zijn en ga je er vanuit dat je dit ook voor altijd wil. Als je zo voor elkaar kiest, dan wil je toch dat ieder het leuk heeft? Dingen als, het is jouw hobby, jouw probleem, daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Je wilt toch samen een fijn leven? En als de een dan wat meehelpt aan de ander zijn geluk dan is dat toch zoals het moet?
Anoniem schreef:denice schreef:Wij kijken er zo tegenaan:
Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Mijn vriend heeft laatst dus zijn 3e auto gekocht, toen heb ik ook even wat meer betaald aan boodschappen enz. No problem, hij heeft ook wel is mijn DA rekening voorgeschoten.
Ik vind het heerlijk dat het zo kan, en ben dan ook heel blij met de afspraken die wij gemaakt hebben
Neroo schreef:En als je het hebt over naar rato verdelen.
Bedoelen jullie dan een 60/40 verdeling of 70/30 of bijvoorbeeld ieder legt 45% van zijn salaris in?
Zonnetje81 schreef:Ik snap het wel dat je dingen gescheiden wil hebben. Ik werk niet om de ander te spekken en ik denk dat je niet altijd eens bent over een uitgaven. Om ruzie te voorkomen dat je elkaar verwijt nutteloze aankopen te doen kan ieder zijn eigen deel houden. Zou lekker zijn als ik wil sparen en mijn vriend aan de andere kant het geld uitgeeft aan bijv auto onderdelen....
Lestria schreef:Ik ga er vanuit dat degenen die alles tot de komma uitrekenen daar weer heel blij mee zijn. Die vinden het misschien fijn ook binnen een relatie nog een individu te zijn.
Amanda schreef:Dus omdat je je financiën voor een deel gescheiden wil houden, om toch wel gegronde redenen, wil je alleen maar een bed delen?
Bijzondere redenatie
Volgens mij zit er nog een heel grijs gebied tussen.