Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:08

Ik heb heel erg bewust nooit voor facebook gekozen en hou het bij die keuze.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:21

_Reneee schreef:
Dit topic voelt een beetje als dames die niet alleen naar het toilet durven en dan maar vriendinnen meevragen :+

Als je het wilt verwijderen doe je dat toch lekker? Dat hoeft toch niet van anderen af te hangen?

Ik heb laatst mijn gegevens opgevraagd en ja: Facebook weet heel veel. Ze houden al je contacten bij en zelfs wanneer je gebeld hebt. En ja, dat is beangstigend. Want wie nu niets te verbergen heeft, kan dat in de toekomst wel hebben. Kijk maar eens naar wat er in de jaren '40 is gebeurd.

Overigens vind ik 'niemand heeft iets te verbergen' echt onzin. Wat is jouw banksaldo Tallie1979? En met hoeveel mensen heb je seks gehad?

Facebook leest mee in Whatsapp, posts van mensen met wie ik vaak app zie ik bovenaan. Overigens kun je verwijderen wat je wilt, maar ik vraag me af of het dan echt allemaal weg is. Wat ze wel verplicht zijn volgens mij maargoed.

Internetgebruik laat sporen na en soms had ik gewild dat ik er vroeger wat beter mee was omgegaan. Nu maar hopen dat er niet een of andere gekke dictator aan de macht komt die een hekel heeft aan mensen die ooit fan waren van the Jonas Brothers :+

Het was sarcasme dat niemand wat te verbergen heeft :P

En whatsapp is eigendom van facebook.

_Reneee

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:33

Oh :')

Ja ik weet dat WA van Facebook is. Vandaar dat ze dat ook weten. Maar bah, ik heb er gewoon een beetje een nare smaak van gekregen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:46

Ja, is altijd lastig te lezen, het is juist de toon die de muziek maakt natuurlijk! :D

Maar het is een veel gehoorde kreet van een hoop mensen die voor de sleepwet zijn. "Ik heb niks te verbergen" :') Ja, zo denk je tot je prive gegevens op straat liggen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:48

Yep, heb geen facebook meer

En snapchat-instagram-twitter etc nooit aan gedaan

Saaiiiiiiiiiiiiiiii he

maar heerlijk wat een rust, om niet meer al het ge-nep te hoeven volgen :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:49

Ja dus we waren het eens :') Ik moet eerlijk zeggen dat ik door al dit gedoe over privacy overweeg om enkel nog te internetten via een anonieme browser en gebruik te maken van een VPN. Maar volgens mij is het leed al geleden en zijn mijn gegevens als een olievlek over het internet verspreid.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:33

Ik snap wel dat mensen hem verwijderen maar ik zou zoveel nieuws missen van nakomelingen van mijn reutje, veel te leuk om dat allemaal te kunnen volgen via Facebook.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:55

Popstra schreef:
Uren lang op je werk op fb kijken?
Als ik je baas was had ik je er uit geschopt.
Echt asociaal!

oh wat heerlijk hoe je hier je vooroordeel laat zien zonder de situatie te kennen en mij of mijn werk ;)

Ik MAG dat van mijn baas,want ik heb heel wat dooie uren vol te maken, ongeveer zo een 7 op een dag. Zolang ik mijn overige werk goed doe mogen wij internetten tot we een ons wegen. Het wordt ons zelfs geadviseerd omdat deze baan anders niet vol te houden is

Dus...... misschien had je het ook gewoon eerst kunnen vragen alvorens je kortzichtig gaat blaten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:04

Weet iemand hier toevallig of je profiel verdwijnt als je hem deactiveerd?
Heb mijn facebook twee weken gedeactiveerd, maar profiel staat er schijnbaar nog steeds.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:11

Ik heb een tijdje een tweede account gehad en die heb ik zo vaak gedeactiveerd, maar echt verwijderd kreeg ik hem nooit. Zelfs als ik koos voor verwijderen. Vreselijk irritant.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:14

Lieszje schreef:
Weet iemand hier toevallig of je profiel verdwijnt als je hem deactiveerd?
Heb mijn facebook twee weken gedeactiveerd, maar profiel staat er schijnbaar nog steeds.

Deactiveren is niet hetzelfde als verwijderen.
Verwijderen kan niet via je instellingen op Facebook (!), wel via de link op deze site.
https://www.iculture.nl/tips/facebook-verwijderen/

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:40

https://www.youtube.com/watch?v=ysa-SzNepsA

Na het zien van dit filmpje wil ik ergens facebook wel verwijderen :=
Alleen voor mijn werk is het handig een account te hebben ivm de facebook groep die we hebben en ik zo up to date blijf. Maar ik weet het niet. Vind het ergens niet prettig dst facebook alles volgt van mij.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:45

In ga kappen met Facebook. Ik wil niet meer gelieerd zijn aan een bedrijf dat zo achterbaks gegevens verzameld én deelt en gebruikt. Het is misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar ik voel me er niet langer goed bij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:32

Dat ik op die vragen geen antwoord wil geven bij jou betekent niet dat ik wat te verbergen heb. Enkel dat ik dat gesprek met jou niet wil hebben. :+

_Reneee schreef:
Dit topic voelt een beetje als dames die niet alleen naar het toilet durven en dan maar vriendinnen meevragen :+

Als je het wilt verwijderen doe je dat toch lekker? Dat hoeft toch niet van anderen af te hangen?

Ik heb laatst mijn gegevens opgevraagd en ja: Facebook weet heel veel. Ze houden al je contacten bij en zelfs wanneer je gebeld hebt. En ja, dat is beangstigend. Want wie nu niets te verbergen heeft, kan dat in de toekomst wel hebben. Kijk maar eens naar wat er in de jaren '40 is gebeurd.

Overigens vind ik 'niemand heeft iets te verbergen' echt onzin. Wat is jouw banksaldo Tallie1979? En met hoeveel mensen heb je seks gehad?

Facebook leest mee in Whatsapp, posts van mensen met wie ik vaak app zie ik bovenaan. Overigens kun je verwijderen wat je wilt, maar ik vraag me af of het dan echt allemaal weg is. Wat ze wel verplicht zijn volgens mij maargoed.

Internetgebruik laat sporen na en soms had ik gewild dat ik er vroeger wat beter mee was omgegaan. Nu maar hopen dat er niet een of andere gekke dictator aan de macht komt die een hekel heeft aan mensen die ooit fan waren van the Jonas Brothers :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:37

Ik ga het nu ook doen. :j alleen nog even kijken hoe ik die app van mijn mobiel af krijg.. heb hem wel uitgeschakeld maar ik krijg hem niet definitief verwijderd..

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:39

Ik overweeg ook Facebook te verwijderen, om de reden die swartbeessie al beschreef. Iets plaatsen deed ik al zelden, dus ik zal er niet zoveel aan missen.

Voor WhatsApp heb ik al heel lang een alternatief. Die is vast niet zaligmakend, maar verzamelt in ieder geval veel minder data en heeft end-to-end-encryptie. Helaas gaat bijna niemand die ik ken over naar die app. Dus WhatsApp blijf ik voorlopig nog wel gebruiken.

swartbeessie schreef:
In ga kappen met Facebook. Ik wil niet meer gelieerd zijn aan een bedrijf dat zo achterbaks gegevens verzameld én deelt en gebruikt. Het is misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar ik voel me er niet langer goed bij.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:41

ik heb Facebook allang verwijderd.
reden? tsja gewoon geen tijd en steeds die duffe reaclames de hele tijd... :+
vind er niks meer aan

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:44

Ik moet ook zeggen dat ik het niet mis. Had de app al een poos gedeactiveerd en keek alleen 's avonds even op mijn computer maar je ziet misschien 3 posts van vrienden, verder alleen maar reclame. Ga het dus ook niet missen. Woensdagavond gaat hij er af n.a.v. de aflevering van Zondag met Lubach, dat was toch wel de doorslaggevende factor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:51

Ik heb Facebook vooral om contact te houden met vrenden en familie over de hele wereld. Dat de bazen van Facebook het voor hún gewin hebben, was mij vanaf het begin duidelijk en het is iets dat ik op de koop toeneem en ze mogen van mij dus veel voordat ik het te bont vindt.
Al je gegevens staan sowieso toch al in tig bestanden. Het is een illusie dat je privacy hebt wat betreft computerverkeer en persoonsgegevens.
De reclames zie ik niet eens, dus die hinderen me ook niet. Ik kijk op mijn laptop, het kan zijn dat je op een phone of tablet door de andere indeling je eerder ergert aan dingen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:16

Lusitana schreef:
Al je gegevens staan sowieso toch al in tig bestanden. Het is een illusie dat je privacy hebt wat betreft computerverkeer en persoonsgegevens.

Dat klopt, maar ik vind het andere koek worden als deze gegevens doorverkocht worden aan iedereen die er genoeg geld tegen aan gooit. Prima als facebook mijn gegevens op slaat wat ik op facebook post of zet. Maar io vind het een stap te ver gaan dat ze gewoon alles zien wat ik doe zonder dat ik het weet! Het gaat facebook niet aan dat ik op bokt zit of dat ik graag op bol.com boeken koop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 06:09

Ik blijf ook gewoon op facebook. Diverse reisjes had ik zonder facebook niet kunnen maken. Ik verwijder 2 keer per week de interesses die facebook aan mij koppelt. Mogelijk dat ze bijhouden dat ik dat verwijderd heb, maar dan weten ze ook dat ik er niet van gediend ben.
Dat priveberichten gescand worden betekent dat ik soms met iemand 1- 3 dagen continu bepaalde woorden laat vallen totdat 1 van ons ' bijpassende ' reclames krijgt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:14

xU_Blinghx schreef:
Lusitana schreef:

Dat klopt, maar ik vind het andere koek worden als deze gegevens doorverkocht worden aan iedereen die er genoeg geld tegen aan gooit. Prima als facebook mijn gegevens op slaat wat ik op facebook post of zet. Maar io vind het een stap te ver gaan dat ze gewoon alles zien wat ik doe zonder dat ik het weet! Het gaat facebook niet aan dat ik op bokt zit of dat ik graag op bol.com boeken koop.

Bokt verkoopt je gegevens ook, de reclames die voorbijkomen in de banners zijn voor iedereen anders. dit betekent dat er dus gelinked wordt aan wat je op je computer uitspookt. Dat is met al het computerverkeer zo. Je wordt gewoon geveild zodra je online bent, of je het nu wilt of niet.

Daarbij, mensen hebben helemaal geen belangstelling voor jou als persoon, maar voor jou als consument. Je bent maar een nummertje, een target, geen levend wezen voor ze.
Dat maakt voor mij het verschil. Ik vind een nieuwsgierige opdringerige buurman veel vervelender dan een miljoen bedrijven die reclame op mijn computer af willen vuren. Ik ben niet mijn computer.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:21

Maakt Bokt niet gewoon gebruik van Google advertenties? :o?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:26

Dat is toch hetzelfde denk ik? Als ik bijvoorbeeld in een topic over zwemmen praat, krijg ik spontaan onderaan de pagina een advertentie over een zwembad.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:26

Denken jullie nou echt dat je anoniemer blijft door geen Facebook meer te hebben? Wat denk je van je surfgebruik, je pasjes in winkels, Google, je mobiel met al die appjes, enz.....
EN!!!! van de tijd die je hier op Bokt zit waarbij sommigen toch echt wel helemaal los gaan.
Het lijkt wel of de Facebook verslaving jullie is aangedaan, volgens mij doe je dat toch echt wel zelf - je tijd indelen.