Welke stofzuiger voor harig huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Welke stofzuiger voor harig huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:13

Ik heb een NIlfisk ketelstofzuiger (met zakken). Heb hem nu al 20 jaar en behalve de slang is alles nog origineel. Hij zuigt als de beste en met 4 katten, vreselijk verharende pony's (cushing), geiten, paard, kippen aan huis, inpandige schuur en dus veel hooi, stro, haar en veren die allemaal naar binnen worden gelopen (of waaien) is niets ooit een probleem voor deze superstofzuiger. IK zou hem zo weer kopen (als dat nodig was).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:42

Omany schreef:
Eum geen idee welk model, er staat DC 52 allergy parquet op.... Dat leegmaken is een ramp, als ik op dat knopje duw en hem boven de vuilbak hou, dan komt er niks uit -O-. Dan mag je er met u hand gaan inzitten want dat haar plakt erin en zo het eruit trekken, lekker gezellig :r.
En hij zit direct vol, dus ik moest dat continu doen! Nu doe ik gemakkelijk 3 weken met een stofzuigerzak terwijl met die dyson was dat elke 2 a 3 dagen te legen...

En wat een lawaai, echt verschrikkelijk gewoon %).Bah neen, vreselijk ding! :')

die heb ik ook, daar zit een spateltje op de bak geklikt voor het legen.
herrie, sja...dat eventjes dat een stofzuiger aan staat , vind ik hem niet te erg voor , legen doe ik om de keer stofzuigen , dat is idd wel veel vaker als met zak, maar een zak vol hondenhaar etc gaat toch stinken... dus dan maar vaker legen :+

vind alleen de originele stofzuigervoet die er bij de allergy bij zit een pokkeding,
die moet ik nog steeds vervangen met een parket borstel oid

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:00

snorkel1986 schreef:
Maar toch zalig dat robotje heb ik ook ik vind het heerlijk

:j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:41

Niemand ervaring met de Thomas stofzuiger?

Ik vind de Harry ( broer van Henry of iig familie :) ) dus echt een enorme tegenvaller. De zakken zijn erg groot en al voor die half vol zijn, stinkt het enorm tijdens het stofzuigen, omdat er veel dierenharen in zitten. Al die lucht dingetjes werken daar echt niet tegen. Ik vind de zakken halfvol weggooien echt zonde.
Ook zijn de steel en hulpstukken slechte kwaliteit.

Voor erbij zou ik wel zo een steel ding willen hebben om even het grove vuil snel op te zuigen. Maar ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in het vermogen.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:34

Hier ook al zeker 10 jaar een Dyson met snoer en dat met 3 langharige katten en tot voor kort ook een harige Berner Sennen in huis. Die Dyson is niet kapot te krijgen en doet het prima, leeggooien is een makkie. Maar dat doe ik dan ook gewoon boven de kliko.

Wel hebben we weinig tijd dus elke dag stofzuigen komt er niet van, daarom een LG robot erbij gehad. Maar die robot is na drie keer teruggestuurd te zijn wegens defecten, nu niet meer te repareren en we hadden nog garantie.
Omdat we een ruwe natuursteen vloer hebben wilde ik niet weer een robot want blijkbaar is dat net even te lastig voor zo'n ding, een eerder gekochte tweedehands Neato robot was namelijk ook erg snel stuk.

En aangezien we wel netjes het aankoopbedrag van BCC mochten besteden aan iets nieuws, hebben we nu een Dyson draadloze stofzuiger erbij. Ideaal voor even snel de ergste haren en zooi weg te werken, je pakt hem zo van de muur. En voordeel is dat je dan ook even snel de bank en de trap mee pakt, dat deed de robot niet :+
Voor ons alleen nog Dyson dus....

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 01:06

@sonja_vr: hmmm een spatel? Dat vind ik toch nergens hoor? -O-
Mja, over het lawaai, ik moet zeker 1 keer per dag toch wel een 45 minuten stofzuigen, dus zo kort vind ik dat nu ook niet... En het probleem was ook toen mijn zoontje nog een baby was en sliep overdag, dan kon ik niet gaan stofzuigen door die herrie want dan was hij anders direct wakker... Nogal frusterend want dan had ik eindelijk wat tijd om het huishouden te doen, kon ik nog niks doen door het lawaai :roll:.
Das ook nog zoiets, ik moet constant wisselen van gewone naar parketborstel want de gewone maakt echt mega krassen op onze deels houten vloer :n.

Oh en over het stinken van een zak? Echt helemaal niks bij onze Aeg, ruikt na drie weken even fris nog als naar een nieuwe zak :D

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 01:25

Ik heb al zo'n 10 jaar dezelfde miele. Gewoon de standaard versie. Ding wordt dagelijks en soms 2x per dag gebruikt. 2 honden en 2 katten, hoop zand en rotzooi van de kinderen en hij doet het nog super goed. Volgende wordt ook weer een miele.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:31

Sassy schreef:
Svadilfari1 schreef:
[ [url=m/uXrTeo.jpg]Afbeelding[/url] ] Erg tevreden mbt hondenhaar , zand een motor die het blijft doen voor onder de 60 euro De Karcher wd 2

Die hebben wij ook, kan veel zand en haren in :+

En moest je een keer onverwachts water in huis hebben, dan zuigt ie dat ook op, wij hebben helaas al eens een keer een kapot gevroren waterleiding gehad, dán ben je blij met dat ding :D

Miele Cats en Dogs hebben we hier ook, fijne stille stofzuiger, absoluut heel goed, maar de stofzakken zijn helaas redelijk prijzig.
oh dan is het inderdaaad helemaal handig met de WD 2 . Wat ik ook erg fijn vind is de zuigkracht . Vlot haren langs plinten weg. En haar v kleedjes etc.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:21

Wij hebben op het werk een Nilfisk voor de grote schoonmaak, een Dyson voor tussendoor een beetje. Wat vervloek ik dat ding, lijkt het vuil meer te vegen en dus te verspreiden, op turbostand doet hij het wel iets beter maar dan is de accu in 10 minuten leeg -O-

Het gaat dan echt om broodkruimels en wat zand met de dyson, de nikfisk mag etensresten, bladeren etc opzuigen en die doet het nu na 3 jaar nog prima :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:40

Aangezien ik ook niet meer tevreden ben over onze huidige stofzuiger heb ik even meegelezen. Ik krijg de indruk dat de tevreden dyson gebruikers allemaal een al wat oudere dyson hebben en de mensen met een recente minder goede ervaringen, klopt dat? Of zitten hier toch ook mensen die tevreden zijn met hun nieuwere dyson van max 2 jaar oud?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:07

CrazyCat schreef:
Aangezien ik ook niet meer tevreden ben over onze huidige stofzuiger heb ik even meegelezen. Ik krijg de indruk dat de tevreden dyson gebruikers allemaal een al wat oudere dyson hebben en de mensen met een recente minder goede ervaringen, klopt dat? Of zitten hier toch ook mensen die tevreden zijn met hun nieuwere dyson van max 2 jaar oud?

hier! Zelf dus een steelstofzuiger en mijn schoonouders hebben een big ball (een paarse) Schoonouders wilde er eerst ook niet aan tot ze onze steelstofzuiger geleend hebben. En zijn echt waanzinnig tevreden! Wij ook! Hier nooit meer anders.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:12

hier ook een big ball van max. 2 jaar oud

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:42

Ok cool, want de negatieve recenties die je leest maken wel dat je erg gaat twijfelen over de aanschaf. Het is toch aardig wat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:44

Hier ook een draadloze van een jaar oud. Erg tevreden over :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:12

CrazyCat schreef:
Ok cool, want de negatieve recenties die je leest maken wel dat je erg gaat twijfelen over de aanschaf. Het is toch aardig wat geld.

Logisch! Ik heb er eentje op t werk gehad. En daarvoor een andere en zo'n hetty ding. Beide niet tevreden over maar over de dyson wel echt. Hebben ook een hele grote Nilfisk gehad, en daarna een kleinere en daar was ik echt super tevreden over. Tot we de Dyson in huis hadden... :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:02

Dc52 hier is dik 3 jaar oud nu

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:09

Bij mijn ouders vroeger ook een Dyson, nou ik kon wel janken als ik moest stofzuigen ermee, dat ding had nauwelijks zuigkracht dus was echt een rotklus, wat een ellendig ding. Om die reden voor mij nooit meer Dyson.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:11

superpony schreef:

Ik vind de Harry ( broer van Henry of iig familie :) ) dus echt een enorme tegenvaller. De zakken zijn erg groot en al voor die half vol zijn, stinkt het enorm tijdens het stofzuigen, omdat er veel dierenharen in zitten. Al die lucht dingetjes werken daar echt niet tegen. Ik vind de zakken halfvol weggooien echt zonde.

Voor erbij zou ik wel zo een steel ding willen hebben om even het grove vuil snel op te zuigen. Maar ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in het vermogen.

Ik heb de roze Hetty plus, het zusje van. Ben er opzich redelijk tevreden over, geen last van stank hier. Filters werken prima. Steel en hulpstukken vind ik ook prima, gewoon degelijk en simpel. Zuigkracht had voor mij wel wat sterker gemogen, dat viel me toch een beetje tegen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:30

Jaime_ schreef:
Bij mijn ouders vroeger ook een Dyson, nou ik kon wel janken als ik moest stofzuigen ermee, dat ding had nauwelijks zuigkracht dus was echt een rotklus, wat een ellendig ding. Om die reden voor mij nooit meer Dyson.

Geen zuigkracht? Dan issie stuk :')
Sinds we de vorige tijdens het klussen zo mishandeld hebben dat hij serieus ontplofte
Dat was een aeg Electrolux waar ik echt geen Klagen over had, maar ik moest Met 1 hond echt wel dagelijks stofzuigen
En de Dyson kwam
Kon ik opeens dagen overslaan
Dus geen zuigkracht, dan is er iets loos

Nu Met twee honden en diezelfde Dyson kan ik nog steeds een dag overslaan als het moet
Zo hard zuigt dat ding

Enige wat ik jammer vind is dat zo ontzettend plastic fantastic is

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:34

Ik volg!
Momenteel hebben wij een Numatic hetty stofzuiger maar heeft zelfs moeite met kattenbrokjes opzuigen.
Nu opzoek naar een nieuwe, ik leef met een kat en een vriend met smetvrees :7 .....

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:33

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:38

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:51

Jaime_ schreef:
superpony schreef:

Ik heb de roze Hetty plus, het zusje van. Ben er opzich redelijk tevreden over, geen last van stank hier. Filters werken prima. Steel en hulpstukken vind ik ook prima, gewoon degelijk en simpel. Zuigkracht had voor mij wel wat sterker gemogen, dat viel me toch een beetje tegen.

De Harry heeft alleen een zak en dan erboven zo een groot wit filter afsluit ding en dan de motor. We hebben mega grote zakken erin en kan diet echt niet vullen met 2 hondjes, 2 katten en het zand etc. Hebben al geurstaafjes erin gedaan, geurkorrels etc etc

De stang vliegt snel uit elkaar. Mijn man heeft het iets aangeknepen en nu blijft het zitten. Er zat wel een mondstuk bij met een los motortje, maar voor de bank zat niet echt een fijne. Voor mn los gekochte mondstuk moest ik ene tussenstuk gebruiken en dat vliegt er ook non stop af.

Hij is natuurlijk wel leuk, maar hij is niet beter dan andere gewone stofzuigers en daarom voor mij zijn geld echt niet waard.
Heb vorig jaar bij iemand een miele gebruikt met meerdere katten en 3 honden en die zoog echt beter.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:20

Wij hebben een Miele cats&dogs en een robotstofzuiger van Neato. Voor de bank hebben wij een dyson dc 34 animalpro. Heerlijk ding!

We overwegen nu een steelstofzuiger van dyson aan te schaffen, wel de laatste versie ivm accuduur. Enige is... met de ‘kruimeldief’ van dyson kunnen wij bijv geen vochtige dingen opzuigen (babyeten ofzo wat op de grond is gevallen bijv) en als je dan bijv iets van poeder opzuigt krijg je een enorme plakrand aan de binnenkant van de behuizing.

Hoe ervaren degene die de steelstofzuiger van dyson voor hele huis gebruiken dit?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:33

ShadowFax schreef:
Wij hebben een Miele cats&dogs en een robotstofzuiger van Neato. Voor de bank hebben wij een dyson dc 34 animalpro. Heerlijk ding!

We overwegen nu een steelstofzuiger van dyson aan te schaffen, wel de laatste versie ivm accuduur. Enige is... met de ‘kruimeldief’ van dyson kunnen wij bijv geen vochtige dingen opzuigen (babyeten ofzo wat op de grond is gevallen bijv) en als je dan bijv iets van poeder opzuigt krijg je een enorme plakrand aan de binnenkant van de behuizing.

Hoe ervaren degene die de steelstofzuiger van dyson voor hele huis gebruiken dit?

Ik zuig sowieso niks op wat vochtig is. :)