Citaat:
Waar ik zelf altijd wat moeite mee heb, is dat ze hun geloof op die manier uiten aan de hele wereld, dat je gelovig bent vind ik oke en moet iedereen zelf kiezen, maar dat je zo aan iedereen laat zien waar je bij hoort, is imo een beetje onnodig in deze moderne tijd, het maakt voor mij deze personen ook minder benaderbaar, terwijl de persoon achter die hoofddoek misschien wel heel vriendelijk kan zijn, maar het is een beetje of ze daar een soort onderscheid mee maken. Je ziet ook dat deze verschillende "groeperingen" elkaar opzoeken, en bijna nooit gemengd staan met mensen van andere afkomst of geloof.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier wat jeuk van krijg... 
Ten eerste is het net alsof ik mijn tantes hoor spreken - in de 1970 er jaren - over homo's. "Je mag het van mij best zijn, maar ik vind het niet nodig dat ik dat kan merken".
Als christen heb ik het natuurlijk makkelijk, mijn clubs vormden eeuwenlang de hoofdstroom.
Maar als ik mag zijn wie ik ben, dan hoort mijn geloof daar 100% bij en dat dat dan onder stoelen en banken moet, nee.
Ik weet wel dat het modern is, van 'geloven doe je maar achter de voordeur' - maar het blijft klinken als 'ik wil niet merken dat iemand homo is, dat verberg he maar'. Nog even en alleen de schuilkerken zijn toegestaan...? En ben ik verplicht om "gewoon zoals iedereen" spaargeld met rente te hebben 'want geloven doe je maar thuis en dat breng ke niet in praktijk...??