Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 21:15

Anoniem schreef:
Wij houden van jullie én van die blagen, maar willen jullie voor onze trouwdag een oppas vragen?

:D

Haha, die vind ik leuk!

tylando

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:19

Mag die oppas dan ook mee?

Nee hoor grapje!
Vind deze uitspraak heel leuk !!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:32

Anoniem schreef:
Wij houden van jullie én van die blagen, maar willen jullie voor onze trouwdag een oppas vragen?

haha deze is goed !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:48

tylando schreef:

Nee hoor grapje!

Hahaha idd, komen ze op de bruiloft mét kinderen en mét oppas aan zetten _O-

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:49

Ik moest googlen voor de betekenis van het woord 'blagen' :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 21:59

Joolien schreef:
tylando schreef:

Nee hoor grapje!

Hahaha idd, komen ze op de bruiloft mét kinderen en mét oppas aan zetten _O-

Alleen al voor de moeite en de ballen zou ik ze allemaal binnen laten :')

Mjetterd schreef:
Ik moest googlen voor de betekenis van het woord 'blagen' :o

Ach, Weer wat geleerd op de zondag avond toch? :D

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:05

Anoniem schreef:

Deze vind ik leuk
Heel positief gebracht zo

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:19

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:22

Wij zouden deze dag graag met jullie delen
Maar de kinderen mogen mooi een ander vervelen
:))

Niks mis mee om aan te geven dat kinderen niet welkom zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:22

Arabier schreef:
Vrienden van ons hadden `'Hoewel wij dol zijn op kinderen willen we in alle rust genieten van onze speciale dag'

Frummels! Ten eerste, wat leuk en gefeliciteerd zeg! Ik wens je een heeeeerlijke dag. <3
Ik zou ook zoiets als bovenstaande quote neer zetten. Dat vind ik een nette tekst. Misschien iets er bij als; twijfel je? Schroom je niet om het te vragen. :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:27

Roosch schreef:
Wij zouden deze dag graag met jullie delen
Maar de kinderen mogen mooi een ander vervelen
:))

_O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:23

Zn tekstje is inderdaad een idee.

Bij ons is het eigenlijk altijd zo dat als er fam. Achternaam op de enveloppe staat het hele gezin uitgenodigd is.
Als er staat Piet en Danielle Achternaam dan zijn kinderen niet uitgenodigd

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:43

Ik zou het gewoon op de uitnodiging zetten, kan er ook geen onduidelijkheid over bestaan en hoef je zelf niet dat gesprek te voeren x aantal keer.
Gewoon onderaan in klein lettertype neerzetten dat kinderen niet welkom zijn. Hoef je geen infantiel rijmpje voor te maken, of te veinzen dat je kindervriend bent als je dat niet bent.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 04-03-18 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:45

Iedereen moet doen wat hij wil en wellicht zou ik kleine kinderen (gedeeltelijk) thuis houden als ik het idee zou hebben dat ze een en ander zouden kunnen verstoren, maar het zou wel mijn beslissing moeten zijn. Als er van te voren wordt vermeld dat ze niet welkom zijn zou ik zelf geloof ik ook niet komen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:46

Nikass schreef:
Iedereen moet doen wat hij wil en wellicht zou ik kleine kinderen (gedeeltelijk) thuis houden als ik het idee zou hebben dat ze een en ander zouden kunnen verstoren, maar het zou wel mijn beslissing moeten zijn. Als er van te voren wordt vermeld dat ze niet welkom zijn zou ik zelf geloof ik ook niet komen.

Nogal egoïstisch gedacht op andermans bruiloft, dat jij bepaalt wie er komt. :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:49

emr schreef:
Anoniem schreef:

Geen suggesties en ervaring maar deze vind ik wel leuk bedacht. :’)

nemen ze een oppas mee om de kinderen bezig te houden eeeeeeeeen de kinderen :')

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:03

Grit schreef:
"Kinderen vanaf 12 jaar zijn welkom om deze dag mee te komen vieren"

Ik vind dit de beste, het draait de boodschap om van een negatieve naar een positieve boodschap. Dus ipv 'niet welkom'/'liever niet', of 'thuis laten' (van jonge kinderen) geef je juist aan wie wél welkom is.

Anoniem schreef:

Hahaha, dit is voor mij een goede tweede. Niet zo van toepassing op TS want die houdt eigenlijk niet echt van die blagen las ik, maar veruit de beste van de eerdere voorbeelden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:06

Nikass schreef:

Zie je dat ook zo met huisdieren? Ik zou ongevraagd mn kind en mn hond niet meenemen, en overigens voor beide oppas moeten regelen, maar een niet-dierenliefhebber ga je toch niet met een huisdier mee opzadelen op zn bruiloft en een niet-kinderliefhebber toch niet met een kind?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:07

Om niemand voor het hoofd te stoten en als het maar om een aantal kinderen gaat, zou ik zelf een oppas inhuren voor overdag, die met de kinderen wat leuks gaat doen, zingen, spelletje doen, een cadeautje knutselen voor de bruid......

En dat voorleggen aan de ouders en of ze dan voor de avond zelf een oppas kunnen regelen....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:16

Ik wil ook absoluut geen kinderen op mijn bruiloft. Had het er laatst met mijn moeder over en die vond dat echt belachelijk. Dat kon ik niet maken. Nou echt wel!

Al weet ik wel dat ik in onze omgeving niet even hoef te bellen dat ze de kinderen thuis moeten laten, dat word ruzie. Daar zijn ook al aardig wat ruzies om ontstaan.. Dus maar gewoon op de kaart, in een duidelijke zin.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:18

Toen wij trouwden hebben we gewoon mensen met kinderen persoonlijk benaderd en uitleg gegeven waarom we het niet wouden, hadden ook op de kaart heel duidelijk voor en achternaam van de ouders geplaatst. Niemand heeft daar moeilijk over gedaan..

Wel heb ik andersom een keer het tevenovergestelde gehad. Vrienden van ons trouwden en mijn man was getuige, ik wou liever de kids niet meenemen toen 1,5 en 3. Voor mij is zoiets een gezellige dag met vrienden en de kinderen hebben er zeker met het officiele gedeelte niet zoveel aan.
Een boel vrienden met kinderen hadden deze wel meegenomen en tijdens de kerkdienst werd deze continu onderbroken door huilende kinderen die geen zin meer hadden.
Ik was zo blij dat mijn kids een gezellige dag hadden met oppas en ik lekker kon genieten van onze vrienden.
Vond het ook erg jammer dat een boel vrienden (die echt dicht bij het bruidspaar staan) ivm de kinderen al om 22.00/22.30 naar huis gingen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:20

Ladyson schreef:
Nikass schreef:

Zie je dat ook zo met huisdieren? Ik zou ongevraagd mn kind en mn hond niet meenemen, en overigens voor beide oppas moeten regelen, maar een niet-dierenliefhebber ga je toch niet met een huisdier mee opzadelen op zn bruiloft en een niet-kinderliefhebber toch niet met een kind?

Helemaal waar.

Het is ook de dag van het bruidspaar!

Ik zou ook geen kinderen willen op mijn bruiloft.
Op die van mijn beste vriendinnetje na!
Van hem kan ik alles hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:21

MarleenM schreef:
Toen wij trouwden hebben we gewoon mensen met kinderen persoonlijk benaderd en uitleg gegeven waarom we het niet wouden, hadden ook op de kaart heel duidelijk voor en achternaam van de ouders geplaatst. Niemand heeft daar moeilijk over gedaan..

Wel heb ik andersom een keer het tevenovergestelde gehad. Vrienden van ons trouwden en mijn man was getuige, ik wou liever de kids niet meenemen toen 1,5 en 3. Voor mij is zoiets een gezellige dag met vrienden en de kinderen hebben er zeker met het officiele gedeelte niet zoveel aan.
Een boel vrienden met kinderen hadden deze wel meegenomen en tijdens de kerkdienst werd deze continu onderbroken door huilende kinderen die geen zin meer hadden.
Ik was zo blij dat mijn kids een gezellige dag hadden met oppas en ik lekker kon genieten van onze vrienden.
Vond het ook erg jammer dat een boel vrienden (die echt dicht bij het bruidspaar staan) ivm de kinderen al om 22.00/22.30 naar huis gingen.

Mijn ouders legden mij gewoon op en onder een paar jassen in de garderobe en bleven dan zelf door feesten tor het einde.
Dan werd ik slapend in de auto gelegd en thuis zo weer slapend mijn bedje in.

Vroeger... :Y)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:24

BarbaLala schreef:
Nikass schreef:

Nogal egoïstisch gedacht op andermans bruiloft, dat jij bepaalt wie er komt. :=

Ik zeg volgens mij dat iedereen moet doen wat hij wil. Het is mij echter vrij om dan niet te gaan toch? Stel dat ik word uitgenodigd en mijn partner niet? Zou je dat ook prima vinden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:34

MarleenM schreef:

Als ze de kinderen die evt vervelend kunnen gaan doen meenemen is het niet leuk, maar gaan ze vroeger naar huis ivm de oppas is het ook niet goed.

Mijn moeder (als zij oppaste) wilde ook graag "op tijd" naar huis omdat ze vaak de volgende dag weer verplichtingen had (en zij een uur naar huis moest rijden).