Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:11

Gypsy schreef:
Meerdere mannen lijkt mij een nachtmerrie, als vrouw alleen ben je niet tegen zoveel rondslingerende was etc opgewassen.

Maar meerdere dames lijkt me best praktisch. :D

Aan de ene kant wel, aan de andere kant ben ik zeer specifiek in mijn huishouden. Niemand doet het ooit goed genoeg. Zo staat mijn man vaak met een beteuterd gezicht als hij heeft gestofzuigd en ik 10 minuten daarna 'goed' stofzuig. :o

Anoniem

Re: Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:15

Dan zou mijn vent zeggen doe het dan zelf de volgende keer. Niet echt motiverend. Let it go zou ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:17

Je krijgt mij echt niet in een huis met meerdere vrouwen. Een hok vol kinderen kan ik wel om me heen verdragen en 1 man ook nog net maar daar houdt het wel op.
Voorbeeld: zie mijn reactie hierboven :D :o

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:18

[***] schreef:
Dan zou mijn vent zeggen doe het dan zelf de volgende keer. Niet echt motiverend. Let it go zou ik zeggen

Dat zegt die ondertussen ook, ik blij, hij blij!
Ik ben mij bewust van deze vreselijke karaktertrek. :o

Ik had beter kunnen typen 'zo stond mijn man'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:22

Je hebt jezelf te pakken dat weet je hé :Y)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:24

[***] schreef:
Je hebt jezelf te pakken dat weet je hé :Y)

In wat voor opzicht? :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:44

Cayenne schreef:
Ze dwingen hun kinderen gelukkig niet om ook aan polygamie te doen. Dat is in sommige gevallen helaas wel anders.

Inderdaad; bij monogamie is dat de norm ja :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:32

Bij Moslims is dit normaal.1man mag daar meerdere vrouwen hebben.Het zou voor mij niets zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:34

anjali schreef:
Bij Moslims is dit normaal.1man mag daar meerdere vrouwen hebben.Het zou voor mij niets zijn.

Dit is gewoon niet waar. Ook in islamitische cultuur wordt het niet als 'normaal' gezien om meerdere vrouwen te hebben tegenwoordig. Misschien bij heel streng gelovigen of bepaalde takken van het geloof maar normaal is zeker niet waar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:36

Emmaa_ schreef:
anjali schreef:

Dit is gewoon niet waar. Ook in islamitische cultuur wordt het niet als 'normaal' gezien om meerdere vrouwen te hebben tegenwoordig. Misschien bij heel streng gelovigen of bepaalde takken van het geloof maar normaal is zeker niet waar.

sluit ik mij bij aan..

Ja het staat in de Koran.. als je meerdere vrouwen kunt onderhouden, dan mag je meerdere vrouwen tot je nemen..

maar dat staat in de bijbel ook... Ergo voor het christendom is het dus ook normaal? Want in het Christendom, juist met de bijbel in de hand komt polygamie dus ook gewoon voor..

het is niet de norm in de huidige tijd.. Ja, de islam loopt iets achter op het christendom als het gaat om liberalisme. Maar, niemand liep in 'onze' nek te hijgen om maar 'modern' te worden.. dus waarom zou men daar wel naar wijzen waar het islam betreft.. we lopen nog niet eens 75 jaar voor, op 200.000 jaar mensheid.

Een hengst neemt ook tig merries tot 'vrouw'. is gewoon biologisch ingebouwd om je kaarten op meer dan 1 in te zetten als het gaat om voortplanting.. wij mensen schuiven dat aan de kant.. onze soort is relatief monogaam, maar niet geheel monogaam.. onze 'mannetjes' zijn geneigd tot polygamie en zeker niet mono amoreus.. Gibbons zijn overwegend monogaam, waar gorilla's juist polygaam zijn.

wat wij 'etisch' vinden, of de norm vinden staat los van onze deels polygame en polyamoreuze biologisch inborst.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:46

Emmaa_ schreef:
anjali schreef:

ik denk dat het inderdaad in bepaalde landen wel voorkomt, maar ik zie daar de problemen eerder komen uit de grondwet (of het ontbreken ervan) dan de religie zelf... om even heel kort door de bocht te gaan, want er valt uiteraard veel meer over te zeggen.

Wat me wel opvalt hier is dat veel vrouwen in hun uitspraak 'geëmancipeerd' over willen komen om dan vervolgens te zeggen dat ze de was van 3 mannen niet zouden willen doen :p in mijn ogen klopt er in dat plaatje iets niet. Dat zeg ik zonder waarde-oordeel, iedereen heeft zijn eigen afspraken, maar een polyamorische relatie met moderne waarden van wederzijds respect (ik weet niet of dat bij sister wives het geval is) steunt echt wel op die gelijkwaardigheid en vooral communicatie! Dus als jij verdrinkt in de was, zouden die 3 mannen je daar gewoon mee helpen, anders werkt zoiets niet.

Ikzelf wil het (voorlopig) niet, maar ik heb een vriendin die in een relatie met 3 mensen zit en die kunnen enorm goed praten over gevoelens. Ik heb de indruk dat er daar meer respect heerst tussen partners dan de meeste traditionele koppels die ik ken (en dan bedoel ik ook homoseksuele 1 op 1 relaties).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:49

Ik doe niet eens de was voor 1 kerel dus voor 3 zou ik het ook niet doen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:53

Precies! Ik denk eigenlijk dat je in elke relatie over alles moet durven praten. Om een stom voorbeeld te geven:
Partner A heeft een parttime job en partner B heeft een fulltime job. Het is nooit luidop besproken, maar partner B betaalt meer aan de rekeningen.... de spanning loopt af en toe op en Partner B laat op een bepaald moment iedere dag passief agressief alle afwas staan voor partner A omdat die er tijd genoeg voor heeft, waardoor partner A zich aan de kant gezet voelt en bestolen van zijn/haar ambities.

Kijk als je daarover praat en afspraken maakt, blijft iedereen in zijn waarde, zelfs al krijg je dezelfde uitkomst en heeft iedereen ook het gevoel dat alle afspraken weer kunnen herzien worden later.

Ik zie bovenstaande verloop zoo vaak gebeuren om me heen :p

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:54

anjali schreef:

In Nepal is 1 vrouw met alle broers van ´bruidegom´ tegelijk gehuwd normaal.

Zo zijn er légio vormen normaal.

Imo zouden de enige criteria moeten zijn dat de betrokkenen er voor kiezen. Let wel, bewúst voor kíezen en dat dit niet in steen gebeiteld is; keuzes bijgesteld kunnen worden.

Wij hier in het Europese westen leven echter in de luxe situatie dat de middelen ons niet beperken tot de enige overleefbare ´keuze´ en dat onze maatschappij een redelijke keuzevrijheid toestaat. Er is een heel sterke, behoorlijk opgelegde standaard norm, doch meer dan wat sociale afkeuring is er niets indien je voor wat anders kiest.
We zijn in de luxe situatie dat we over andere modellen kunnen oordelen zonder eigelijk enige kennis van zaken.

Neem verdre het wederkerige; dat wat voor de en geldt ook voor de andere geldt. Dat líjkt zo vanzelfsprekend maar...
Dat is HEEL sterk van de rest van de samenleving afhankelijk. Dat speelt over het grootste deel van de wereld helemaal niet. Noch de leefomstandidheden noch de normen geven die ruimte.
Verder zíjn man en vrouw in het geheel niet gelijk.
Ook in onze ´verlichte´ cultuur kan bv een vrouw alleen beter niet alleen over straat door alle delen van het Nederland wat voor een man anders ligt.
Idem liberale relaties. Een blind sexdate voor een vrouw is een heel ander avontuur dan voor een man.
Ander verschil is het onvergelijkbaar veel grotere gemak waarmee een vrouw een amoreuze relatie kan aanknopen.
En wat te denken van flirte, ongewenste intimiteit en hoffelijkheid?! Werelden uit elkaar.
Of prostitutie? Wereld van verschil en dat heeft een basis in de sameleving.
Het wederkerige is dus makkelijker gezegd dan ingevuld.

Overleg, praten en wel zonder oogkleppen, mét invoelend vermogen en mét informatie over de keuzes is de enige correcte. Wat daar dan voor individueel verschillende vrije keuzes uit komt is allemaal even goed.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:03

luuntje schreef:
Dacht dat Meri een bedrijfje had wat nog niet zo goed liep.
Ze kan er niet het huis van oma van kopen.

Zoveel kinderen en dan ook die studeren, dat kost serieus geld.

Maar 4 vrouwen en 7 nachten in een week. Hoe los je dat eerlijk op?

1 dag wel seks, 1 dag niet, 1 dag wel seks, 1 dag niet etc. Makkelijk toch?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:03

Ik zou eerlijk gezegd best twee mannen willen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:53

Emmaa_ schreef:
anjali schreef:

Wel waar. Volgens de Koran mag 1 man 4 officiele vrouwen hebben en vervolgens nog zoveel bijvrouwen als hij onderhouden kan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:01

Nabster schreef:

Ik ook :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:03

xApple schreef:
Nabster schreef:

Waarom ook niet? Nu nog mannen vinden die dat ok vinden!

Oh en natuurlijk het zelf ook ok vinden als die mannen meerdere partners hebben.

Lijkt me trouwens wel een logistieke nachtmerrie, helemaal als er kinderen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:07

anjali schreef:
Emmaa_ schreef:

Wel waar. Volgens de Koran mag 1 man 4 officiele vrouwen hebben en vervolgens nog zoveel bijvrouwen als hij onderhouden kan.

De bijbel staat ook vol met verhalen over polyamoreuze relaties, in het huidige christendom wordt het toch ook niet als doodnormaal gezien om meerdere vrouwen te hebben?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:08

troi schreef:
xApple schreef:

Waarom ook niet? Nu nog mannen vinden die dat ok vinden!

Oh en natuurlijk het zelf ook ok vinden als die mannen meerdere partners hebben.

Lijkt me trouwens wel een logistieke nachtmerrie, helemaal als er kinderen komen.

Nee dat wil ik dan weer niet natuurlijk. En dat is niet eerlijk dat weet ik en daarom ‘kan’ het ook niet.
Ik wil zelf niet delen }>

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:12

anjali schreef:
Zucht. Now your facts.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:16

anjali schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja en naast dit geloof nog vele andere geloofsovertuigingen. Beetje flauw om er dan eentje uit te kiezen ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:42

@Emmaa: In he Oude Testament waren veel Joden inderdaad polygaam. Maar in het Nieuwe testament is dat niet meer zo,want Jezus heeft daar een einde aan gemaakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:46

Nou Huertecilla, je hoort het. Jezus bedankt -O-