Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:08

Emmaa_ schreef:
crazycactus schreef:
Hier op het groningse platteland ook geen last van Jehova's maar ik krijg wel elke maand het parochieblad van de katholieke kerk.... :? Ik heb ook al meerdere keren gemaild dat ik het sneu vind dat ie mevrouw elke keer helemaal op de fiets naar ons toe moet fietsen terwijl ik het blad gelijk in de container dump, maar ze blijft komen....

Ben jij toevallig gedoopt of iets in die trant? Volgens mij sta je dan namelijk automatisch de rest van je leven bij de kerk ingeschreven en word je overgeschreven naar een andere parochie als je van gemeente wisselt. Ik weet dat een aantal vrienden van mij echt hardnekkige moeite hebben moeten doen om zich uit te laten schrijven.

Nope, nooit gedoopt, ouders waren niet gelovig, ben ooit 1 keer in een katholieke kerk geweest voor een bruiloft maar verder niet.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:26

Op ons vorige adres kwamen ze 1-2x per jaar langs. Heel vriendelijk en drongen niets op. Op zich vond ik zo’n kort gesprekje wel gezellig. Uiteindelijk kreeg ik de Wachttoren en Ontwaakt aangereikt en werd mij een prettige dag gewenst. Ik ben zelf niet gelovig, maar vind het wel interessant te weten waar een ander geloof voor staat. Maar mocht ik mij ooit gaan bekeren, dan zal ik nóóit Jehova’s getuige worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:42

Hahaha, er komen leuke verhalen langs zeg!

Vroeger toen mijn ouders nog jong waren en ik nog niet geboren was, kwamen ze elke week langs en mijn ouders werden er gek van en hebben ze honderden keren uitgelegd niet te willen dat ze langskomen om over god te gaan praten.

En op een dag.......waren ze weer aan de deur en mijn moeder riep vanuit het raam van de bovenverdieping dat ze al eerder hadden gezegd dat ze er geen interesse in had. Gingen ze toch over god praten en toen ging mijn moeder even naar de badkamer om een emmer met koud water te gaan vullen en ze liep terug naar het raam en tot haar grote verbazing stonden ze er nog......dus hoppa de emmer over ze heen gegooid..........en ze kwamen nooit meer...........hahaha.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:46

Dat is niet alleen van de jehova's. Mijn moeder vond het ooit noodzakelijk om mij te dopen en het vormsel etc te laten doen. Om die reden sta ik ingeschreven bij de rooms-katholieke kerk. Ik ben inmiddels 50 km verderop verhuisd en nu ontvang ik alsnog briefjes van de rooms-katholieke kerk hier in het dorp.
Ik weet niet hoe maar de kerken hebben blijkbaar een perfecte administratie en geven mijn gegevens door aan andere kerken. Wij hebben overigens ook een sticker naast de deur.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:57

RoyceMack schreef:
Dat is niet alleen van de jehova's. Mijn moeder vond het ooit noodzakelijk om mij te dopen en het vormsel etc te laten doen. Om die reden sta ik ingeschreven bij de rooms-katholieke kerk. Ik ben inmiddels 50 km verderop verhuisd en nu ontvang ik alsnog briefjes van de rooms-katholieke kerk hier in het dorp.
Ik weet niet hoe maar de kerken hebben blijkbaar een perfecte administratie en geven mijn gegevens door aan andere kerken. Wij hebben overigens ook een sticker naast de deur.

Door jouw ouders ben jij dus ingeschreven bij de R.K.Kerk. Als je er geen lid van wilt zijn moet je je gewoon laten uitschrijven.Dat kunnen zij anders toch niet weten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:10

RoyceMack schreef:

Kerken zijn verbonden met de basisadministratie van de gemeente.

Als je geen lid meer wilt zijn geef je dat gewoon door aan de ledenadministratie van de kerk en dan ben je geen lid meer.

Is niet moeilijk hoor :z

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:57

Telpeva schreef:
Citaat:
Ik hoop dat die mensen op een dag inzien dat ze geleefd worden en dat het leven veel mooier kan zijn zonder opgedrongen geloof.

Zij kunnen het net zo zien als hoe je schrijft maar dan precies andersom, ze hopen dat een ander op een dag in ziet dat ze geleefd worden door de wereld en alles daarin en dat het veel mooier kan in het paradijs.

Mij maakt het niet uit wat voor overtuiging iemand heeft, als iemand zegt geen interesse dan hoort het wat mij betreft gewoon klaar te zijn. Dat opdringerige is alleen maar vervelend

Daar heb ik het eens met een zeer gelovige collega over gehad. Stel je voor dat er een god zou zijn en die komt bij mij aan de deur, dan kan ik zeggen: "Goh, dus toch. Wat leuk, wilt u een bak koffie?". Maar wat als boven tafel komt dat er geen god bestaat, dan heeft zij zich dus haar hele leven laten voorliegen. Dat lijkt me veel erger.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:08

Ons vorige huis stond voor de Jehova kerk. Altijd balen wanneer er diensten waren en er voor ons geen parkeerplaatsen meer waren. Dit terwijl er achter het pand parkeerruimte was gemaakt voor die diensten. Ooit na een wandeling bij een auto een map gevonden waar toch echt een adressenlijst in zat. Mocht die van mijn partner niet mee nemen. ;)
Bij mijn ouders op platteland stuurde moeder ze altijd door naar vader die in de schuur bezig. Vader is flink hardhorend en verstond er de helft van. Maar na een discussie over bloedtransfusie en Gods wil etc van overleden kind heeft vader ze vriendelijk verzocht weg te gaan. Toen ze dit weigerden heeft hij een hooivork gepakt om aan te geven echt weg te gaan. :o
Nu ook wonend op het plattegrond. Zaterdag is vaste prik. Een simpel, geen interesse is hier vaak genoeg gelukkig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:29

Oei...vaste prik in combinatie met dat hooivork-verhaal...dat klinkt wel heel dreigend, Coby :Y)

Hier op ons platteland hebben we weinig aanloop van JG.
Komen ze toevallig eens wel langs, laten ze zich ook gemakkelijk bedanken en "wegsturen", zijn niet opdringerig ofzo.

Vind beledigen, kwetsen of met water gooien dan ook niet zo nodig, mensen zijn immers zelf overtuigd van hun goede bedoelingen?

smurfje

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:48

Hier komen ze 2x per jaar. Hele aardige mensen. Ene keer hoor ik ze aan. Andere keer dank ik ze vriendelijk en vertrekken ze met ongedane zaken. Hebben hun ook weer een streepje verdiend. Zover ik weet moeten hun bepaalde dingen doen voor het geloof en daar hoort de boodschap rond brengen ook bij.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:52

Shirley schreef:
Oei...vaste prik in combinatie met dat hooivork-verhaal...dat klinkt wel heel dreigend, Coby :Y)

Hier op ons platteland hebben we weinig aanloop van JG.
Komen ze toevallig eens wel langs, laten ze zich ook gemakkelijk bedanken en "wegsturen", zijn niet opdringerig ofzo.

Vind beledigen, kwetsen of met water gooien dan ook niet zo nodig, mensen zijn immers zelf overtuigd van hun goede bedoelingen?

Ronduit asociaal toch?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:00

;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:02

Jolien87 schreef:
Ik ben niet te beroerd om de deur open te doen als er iemand aanbelt maar het principe dat mensen je aan de deur een geloofsovertuiging willen aansmeren houd ik niet van. Ik ben atheïst en haal het ook niet in mijn hoofd om andere mensen aan hun deur van de evolutietheorie te overtuigen.

Oh, ik wel. Nouja, niet aan de deur. Maar ik voel wel altijd de drang om mensen te vertellen hoe mooi en bijzonder de evolutie is. En ik kan het soms niet laten om ze aan te raden The Origin of Species te lezen. :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:10

Ragdollcat schreef:

Vroeger toen mijn ouders nog jong waren en ik nog niet geboren was, kwamen ze elke week langs en mijn ouders werden er gek van en hebben ze honderden keren uitgelegd niet te willen dat ze langskomen om over god te gaan praten.

En op een dag.......waren ze weer aan de deur en mijn moeder riep vanuit het raam van de bovenverdieping dat ze al eerder hadden gezegd dat ze er geen interesse in had. Gingen ze toch over god praten en toen ging mijn moeder even naar de badkamer om een emmer met koud water te gaan vullen en ze liep terug naar het raam en tot haar grote verbazing stonden ze er nog......dus hoppa de emmer over ze heen gegooid..........en ze kwamen nooit meer...........hahaha.

Vind je dit echt grappig? Ik niet.

Zo ga je toch niet met mensen om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:14

superlotje schreef:
Ragdollcat schreef:

Eens. Ik vind aanbellen om mensen lastig te vallen met je geloof bestwel raar. Maar ik vind deze reactie ook wel heel erg......bijzonder. :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:16

superlotje schreef:
Ragdollcat schreef:

Vind ik ook echt bizarre verhalen := Die mensen doen je toch geen kwaad :? Of doen ze dat dan bij iedereen die ongewenst aan je deur komt...
Het lijkt soms wel een sport wie jehovah’s getuigen het meest asociaal en bot kan afwimpelen :n In dat geval is luisteren naar ze zo gek nog niet; de christelijke religie leert ook hoe je met mensen en je vijanden om kan gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:19

Een emmer wat leeg gooien over mensen die op een andere manier in het leven staan dan jij vind ik werkelijk te triest voor woorden.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:21

superlotje schreef:
Ragdollcat schreef:

Even er van uit gaande dat het verhaal klopt, dan vind ik het juist ronduit asociaal dat die mensen maar blijven langs komen en je iets opdringen dat je niet wil. Als je ze herhaaldelijk vriendelijk verzocht hebt niet meer langs te komen en ze dat dan toch doen, dan kan je zo iets als een emmer koud water verwachten, netjes is het misschien niet, maar wat ze zelf doen is ook niet netjes.
Zelf zou ik het lef er niet voor hebben, maargoed, heb dan gelukkig ook niet zo veel last van ze, of doe gewoon of ik er niet ben :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:25

Wat is er mis met gewoon de deur niet meer openen, de bel uitzetten of gewoon zeggen dat je niet met ze wilt praten? Dan gaan ze heus gewoon weer weg.

Ik geloof ook niet echt dat ze elke week langskomen, of het zijn steeds van een andere gemeenschap. Ze hebben namelijk echt geen tijd om elke week het hele gebied te bezoeken.

Om het zo grof aan te pakken vind ik echt belachelijk, dan heb je echt geen greintje fatsoen in je lijf. Dat andere mensen een andere levenswijze hebben en die graag aan je willen vertellen rechtvaardigt echt geen asociaal gedrag wat mij betreft. Maar goed, als ik zo om me heen kijk wordt de verdraagzaamheid sowieso al steeds wat minder.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:27

Wanneer beide partijen zich normaal gedragen gebeuren er veel minder extreme dingen vermoed ik, dus jg die weggaan en niet meer terugkomen wanneer dat gevraagd wordt, dan zullen ook de andere mensen zich niet snel geneigd voelen meer te doen dan enkel zeggen “geen interesse”. :o

Hier kwamen ze jaren geleden ook met grote regelmaat, dan gaat de deur per keer ook sneller in hun gezicht dicht.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:32

Goof schreef:
Een emmer wat leeg gooien over mensen die op een andere manier in het leven staan dan jij vind ik werkelijk te triest voor woorden.

maar dat ze hun geloof aan iemand opdringen is wel netjes? Ze mogen van mij best op een andere manier in het leven staan, maar daar hoeven ze mij niet mee lastig te vallen. Een emmer water is misschien wat overdreven, maar na meermaals vriendelijk verzoeken niet meer langs te komen en het dan toch doen.. Dan vraag je er op een gegeven moment wel om.
Gelukkig komen ze hier niet vaak, dus blijf ook wel vriendelijk (of houd de deur dicht), maar als ze elke week komen zou ik toch ook wel een keer uit mijn slof schieten denk ik :+

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:34

Wij hebben zo'n papiertje aan het raam gehangen met dat er geen collectes en dat soort dingen aan de deur willen, bijna iedereen houd zich hieraan. Vind ze bloedirritant, heb in de stad al een keer een bijbel naar mijn hoofd gegooit omdat ik zei dat ik hem niet wou.

Mijn opa had altijd een interessant gesprek. Wij komen God brengen, nou dan zet je hem maar in de schuur, en dan de deur dicht. Week later stonden ze weer aan de deur, zelfde regeltje, heeft hij geantwoord met, verdorie is die alweer weggelopen. Nooit meer ergens last van gehad :')

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:40

Op het adres waar we nu wonen zijn ze een keer langs geweest, kort een praatje gemaakt en ze zijn toen weer gegaan. Heb ze daarna nooit meer terug gezien.
Blijkbaar werken tattoos en een wat alternatief uiterlijk erg goed :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:45

De Jehova’s getuigen die bij ons aan de deur komen zijn best keurig en lopen na geen interesse gelijk weer verder.
Heel wat jaren geleden waren ze wel fanatieker heb ik het idee. De twee oude vrouwtjes met plooirok die vader van zijn erg heeft moeten jagen waren echt van ander caliber.
Ik speelde toen ik klein was altijd rond het erf en ben toen ook wel eens flink bang gemaakt. Deze belden niet aan maar komen gewoon ons erf op. . ‘Hebben je ouders je al over God verteld? ‘ Ikke braaf vragen wie dat dan was.. Waarop ze mijn ouders slechte ouders noemden.
Weet het nog precies alweer jaartje of 35 geleden ;)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:50

Na de zoveelste keer redelijk agressieve 'voet in de deur actie'- heb ik ze een keer binnen gelaten.

Ik ben heiden, en had toentertijd een kettinkje om met een pentakel.

Toen ze dat zagen, waren ze meteen overtuigd dat ik satanist was en waren niet te overtuigen van het tegendeel. Terwijl ik ze graag onder het genot van een drankje graag wat over míjn geloof wilde vertellen.

Uiteindelijk zijn ze gevlucht, en ben ik ze achterna gerend.

Ik ben absoluut de eerste die vriendelijk en beleefd 'nee, bedankt- maar succes verder, en een fijne dag nog!' zegt.

Als ze echter wéér de deur open duwen en je in je eigen huis omver willen lopen, dan ga je vele steepjes te ver. Toen was ik het echt zat.