No buy challenge Maart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:13

KirstenHorse schreef:
Tot nu toe nog maar een uitgave gedaan aan een rijles, wat wekelijks mag van mezelf. Ik denk er alleen over om een bullet journal aan te schaffen.. Heb het niet persé nodig, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd weinig ontspan. Het creatief bezig zijn in zo'n journal is voor mij heel fijn om even te ontspannen. Dus ik denk dat ik hem toch ga aanschaffen :o Maar dan wel een goedkopere in een winkel en niet die hele mooie uit Engeland bestellen :j

Toch besloten het niet te doen! Kost weer 20,- en met de mooie pennen nog eens 20,- :roll:

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:16

KirstenHorse schreef:
KirstenHorse schreef:
Tot nu toe nog maar een uitgave gedaan aan een rijles, wat wekelijks mag van mezelf. Ik denk er alleen over om een bullet journal aan te schaffen.. Heb het niet persé nodig, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd weinig ontspan. Het creatief bezig zijn in zo'n journal is voor mij heel fijn om even te ontspannen. Dus ik denk dat ik hem toch ga aanschaffen :o Maar dan wel een goedkopere in een winkel en niet die hele mooie uit Engeland bestellen :j

Toch besloten het niet te doen! Kost weer 20,- en met de mooie pennen nog eens 20,- :roll:

Goed gedaan. Een gewoon schrift en gewone pennen werken ook prima is mijn ervaring. De enige echt bullet journal die ik heb is van de action, verder heb ik schriften gebruikt (al dan niet met harde kaft) en een A4-dummyboek.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:14

Mizora schreef:
KirstenHorse schreef:

Goed gedaan. Een gewoon schrift en gewone pennen werken ook prima is mijn ervaring. De enige echt bullet journal die ik heb is van de action, verder heb ik schriften gebruikt (al dan niet met harde kaft) en een A4-dummyboek.

Precies! Ik ga kijken of ik dotted pagina's kan uitprinten en dan stop ik het gewoon in een mapje. Als ik het in juni nog steeds zo gaaf vind dan vraag ik lekker voor mijn verjaardag :j
Dubbel zonde om het nu te kopen omdat ik in januari de masha planner van 25,- heb aangeschaft. Dus de bullet journal is sowieso dubbel en dan zou ik hem alleen gebruiken voor trackers etc.

Blij met mijn keuze zo :D

billionache

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:33

Hier ook weer trots :D
Ik werk bij de K.ruidvat, en zie daar altijd leuke/lekkere dingen liggen, waardoor ik eigenlijk bijna altijd met wel iets naar huis kom :') vandaag niks bij, behalve wat vershouddozen maar die waren gratis met spaarpunten op de voordeelkaart :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:03

Alleen boodschappen gedaan! :D

Ook besloten een week vegetarisch te gaan eten en lunch mee te nemen naar mijn werk. (Als ik naar kantoor ben tenminste) :D

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:24

Ja ik doe ook mee! Ontzettende impuls aankoper...
Voornamelijk snelle, ongezonde lunch, paardenspullen, verzorgingsspulletjes, oorbellen....

Deze maand wil ik echt mijn spaarrekening weer gaan spekken, die is flink geslonken na een gaan samenwonen, nieuwe auto, nieuw dressuurzadel, wintersport... 8)7

Dus geen:
- onnodig eten/drinken
- onnodige paardenspullen
- onnodige verzorgingsproducten
- onnodige prullaria (niet langs de action gaan dus)
- sieraden
- kleding

Uitzonderingen:
- benzine (maar zo veel mogelijk op de fiets gaan doen als het niet regent of al donker is)
- 2x dressuurles
- 1x wasstraat (moet echt een keer na alle strooizout op de weg)
- shampoo+conditioner (is bijna op, maar oogkleppen op in de Kruidvat :x )
- huur
- boodschappen (en dan alleen wat nodig is kopen)
- overige vaste lasten
- onvoorziene kosten voor paard

Ben heel benieuwd of dit topic me gaat helpen!

In ieder geval ga ik m’n paardrijlessen pinnen, dan heb ik dat vast contant! Goeie tip.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:28

Ik ga vandaag floppen. 2ehands ruitersportmarkt bij equidrome. Vorig jaar ook veel te veel gekocht :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:57

Oh dit lijkt me leuk om te proberen! Maar ook super moeilijk. Ik ga bijvoorbeeld wel met vriendinnen avondjes weg, dus dat telt dan niet. Maar ik ga proberen het materialistisch te houden.

Dus geen spulletjes kopen deze maand. Wel rijles enz.

Ben benieuwd of het moeilijk is, ik ben niet zo een grote koper. Geef veel meer geld uit aan activiteiten en uit eten,...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:15

Bij mij gaat het tot nu toe goed! Nog geen dingen gekocht.
Het is ook altijd handig als je vriend mee gaat met boodschappen doen O:)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:25

oke, ik ben een beetje de fout in gegaan. Ik ben erg aan het hoesten en aangezien ik morgen begin met mn nieuwe baan toch even op pad geweest voor hoestdrank etc. dit was toegestaan maar toen liep ik langs de ah en heb ik toch wat lekker gekocht bij de thee. fail. hopelijk gaat de rest van de maand beter.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:40

Ik heb vandaag eventjes gefaald :roll: . Ik heb een bijbaantje bij een tankstation en kon de weekaanbieding helaas niet laten lopen...

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:07

Bij de tweedehands ruitersportmarkt heb ik niks gekocht. Ook niks verkocht trouwens :') was ook niet erg druk.
Wel geflopt en iets gekocht dat ik eigenlijk niet nodig had: nieuwe inline skates. Maar omdat ze nieuw 160+ euro waren en ik er maar 20,- voor heb betaald terwijl ze bijna in nieuwstaat waren vind ik dat zelf niet zo erg :) was al langer op zoek naar fijne. Mijne waren te klein geworden.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:55

saskia23 schreef:
Ik doe ook mee!
Waar ik op wil bezuinigen is net als zovelen hier, eten. Heb nogal vaak de drang om eten te bestellen. Dat wordt deze maand geen B&J ijs meer :)
Houd dan niet alleen geld over maar lever daarentegen dan wat overtollige kilo’s in. Win-win :j

Precies dit, haha! Ik vemoed toch dat mijn gewone boterhammen een stuk calorie-armer zijn dan de broodjes van de kantine :=

Bij mij gaat het tot nu toe best goed. Al heb ik nog geen school gehad, dus dat scheelt wel. Vandaag heb ik ook een hele hoop paardenspullen schoongemaakt en op de foto gezet voor de verkoop, dus dat zijn weer pluspunten! *\o/*

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:20

Ik neem nu ook gewoon brood van huis mee i.p.v. brood kopen op school. Denk toch veel beter voor mijzelf en mijn portemonnee! :)

Ik heb een lijstje gemaakt van de spullen die ik graag wil/wou hebben en kom er achter dat ik dat allemaal helemaal niet nodig heb, ponylief ook niet! Allemaal impulsinkopen... :j Nu ik geld overhoud kan ik sneller sparen voor de lang gewilde hoefschoenen voor haar. Dat zou echt super tof zijn!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:33

Hier gaat het tot nu toe goed. Gisteren voor €5 wat hoognodige boodschappen gedaan. Vandaag verjaardag van zwager, als geintje een setje met geurstokjes/kaarsjes gegeven die ik nog had staan na een sinterklaasspel (met een enveloppe die hij sowieso zou krijgen) hij was serieus heel blij met zijn kaarsjes, zo leuk!
Verder vandaag getankt, ik ga minder werken dus hoop hier de maand aardig mee uit te komen.
Vandaag bij schoonouders gegeten en dinsdag komen mijn ouders eten en trakteren, dat scheelt weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:21

Ik dacht in eerste instantie, dit topic heb ik niet nodig, zo veel koop ik niet!

Dat doe ik namelijk ook niet (op af en toe wat eten na, maar dat is max 5 euro in de maand). Maar ik ben nu begonnen met wat nieuwe hobbys... en opeens zijn er een heleboel dingen die ik wil hebben. :+

Ik ga ze dus ook allemaal op mijn verlanglijstje schrijven, en in April kijken of ik ze nog steeds nodig heb. :D

Ik wil namelijk gaan sparen voor de zomervakantie, maar ga tegelijkertijd minder werken, dus ik vrees toch echt dat ik niet teveel moet gaan kopen :')

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:36

Jammer dat we niet al april zijn. Deze maand is de maand van de rekeningen :’)

900 euro verzekering auto
1100 stukken aan de auto.
50 euro lampen voor de auto
175 paard
En dan moet ik nog naar de keuring met de auto.

Dag loon, het was leuk je even gehad te hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:39

Ik heb een shirt en een trui gekocht. Oeps :=

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:14

Waarom moet precies nu het hoofdstel wat ik zo graag wil in de aanbieding komen??? _-:( Ik ben nog heel hard redenen aan het bedenken om het niet te kopen, maar het wordt met iedere vijf minuten zwaarder :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:58

Wat is er zo speciaal aan het hoofdstel? Of is hij alleen maar mooi? Als je een foto post wil ik hem best wel even afkraken hoor.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:30

Haha het gaat om de Rambo micklem

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:36

Ah, die heeft mijn bijrijdpaard ook en een aantal stalgenootjes ook. Heb je hem al getest? Bij velen maakte het eigenlijk geen verschil en ze zijn weer terug bij hun oude hoofdstel.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:37

Om je even te helpen :') :
Heb wel veel gehoord dat hij niet goed op maat valt, en dat de kwaliteit leer heel erg verschilt per hoofdstel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:40

Ja klopt ook wel, het is over het algemeen ook geen heel soepel passend hoofdstel. Bandjes zijn vrij dik en stug.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:43

Haha danku! Ik laat hem toch ook nog maar even in de winkel liggen. Was net op stal en mijn merrie is hengstig. We hadden al in de planning om haar te laten dekken, dus daar mag ik even in investeren ;)