Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:46

Ik ben meestal wel bereikbaar.
Moet buitenshuis telefoon meenemen omdat ik weleens val.
Wel handig als ik dan iemand kan bellen.

Familieleden die ouder zijn en weleens hulp nodig hebben van mij. Daar wil ik bereikbaar voor zijn.
Tijdens muziekles, orkestrepetities, uit eten, bioscoop, dagje weg ben ik niet bereikbaar.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:51

Mijn (prive)telefoon staat altijd op stil wanneer ik op kantoor aan het werk ben. Zie in de pauze wel wie of wat (of werp tussen werkzaamheden eens een blik op telefoon). Ook als ik naar bed ga staat mijn telefoon op stil.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 29-01-18 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:52

Ik ben eigenlijk altijd bereikbaar (tenzij op mijn werk, maar dan is mijn vriendin en/of man standby).
Heb 3 kids die een eind moeten fietsen (2 moeten 13 km enkele reis en de ander 22 km) en wil sowieso voor hun bereikbaar zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:53

Altijd bereikbaar behalve snachts. Heb vorig jaar eens gehad dat ik een telefoontje weg drukte tijdens een gesprek met school en toen ik later terug belde bleek het de huisarts van mijn vader.. die werd met hartklachten met de ambulance meegenomen. Vanaf toen ben ik zeker bijna altijd bereikbaar.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:05

Ik ben altijd wel bereikbaar, via sms/app of gewoon met een belletje. Of ik echter antwoord is een tweede :') Daar heb ik niet altijd tijd voor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:07

Mijn telefoon staat altijd aan en meestal ligt ie ook wel in de buurt en alsnog slaag ik erin om de minst bereikbare persoon te zijn. _O- Ik pak mijn telefoon meer niet op dan wel en ik heb er geen enkel probleem mee om berichten ettelijke uren te negeren (en vervolgens te vergeten. :oo :o)
Ik kijk meestal wel even van wie het is (de berichten of telefoontjes van de persoon waar mijn jonge paard staat beantwoord ik wel altijd zo snel mogelijk voor het geval er iets met haar zou zijn.) maar veelal houdt het daar ook op. :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:10

Ik ben altijd bereikbaar ook onder het werk ben nanny dus moet altijd bereikbaar zijn voor de ouders 's nachts staat mijn telefoon op stik maar er zijn mensen die zijn ingesteld dat die daar doorheen komen. Ik ben ook contact persoon voor als er iets met mijn oma is dus die moeten mij ook ten alle tijden kunnen bereiken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:11

Mijn telefoon staat s'nachts en op het werk op stil.
Voor de rest ben ik wel bereikbaar, maar kan zijn dat ik bijv. een boek aan het lezen ben ofzo en dan neem ik ook niet altijd op, tenzij ik het verwacht. En anders zet ik hem op stil en draai ik mn telefoon om.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:12

Nee absoluut niet. Vind het bloedvergieten dat men dat van je verwacht. Ook verschrikkelijk die mensen die dan meerdere keren achter elkaar bellen of een appie sturen waarom ik niet opneem. Tegens vind ik het ook vervelend dat men verwacht (vanuit werk) dat je je email vrijwel constant ik de gaten moet houden. Was vroeger ook anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:14

Meestal op stil staan. Ik kijk wanneer ik dat nodig vind...
Ik heb m nu wel aan staan omdat ik nu een veehouder vervang op een melkveebedrijf dus kan door van alles gebeld worden. Moet zeggen dat ik het héél irritant vind, mensen die het nodig vinden snachts te gaan appen waar ik dus melding van krijg en wakker van word. Dus hij gaat weer lekker op stil als ik wat minder belangrijk ben weer haha

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:20

Telefoon staat altijd op stil. Ik kijk wanneer het mij uitkom, en desnoods bel ik iemand terug. Verwacht ik een belangrijk telefoontje dan natuurlijk even geluid aan.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:24

Ja ik ben altijd bereikbaar maar ik word verder ook niet lastig gevallen door werk en m'n vrienden zijn beschaafd en vallen mij niet lastig met onzinnige dingen na 22.00 uur. Ik heb mijn telefoon in nacht naast m'n bed voor het geval dat er iets serieus aan de hand is dan mogen ze altijd bellen. M'n vriend zet z'n telefoon wel regelmatig uit ook vanwege collega's die te lui zijn om zelf goed te zoeken of iets dergelijks heel irritant is dat.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:26

nee ik vind altijd bereikbaar zijn echt onzin.. Regelmatig zet ik mijn telefoon op het "maantje", al het geluid staat dan uit en in principe ben ik niet bereikbaar. Ik heb wel een aantal nr's als favoriet opgevoerd waardoor deze me wel altijd kunnen bereiken in geval van nood. Dat vind ik het handige aan deze instelling.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:32

Ja eigenlijk wel.

Alleen staat ie snachts zonder geluid, maar als ik gebeld wordt, word ik wel wakker van het getril.

Ik heb al een aantal keer snachts mn bed uit gemoeten. Mijn oma is s'nachts overleden..en ben ik dus nog in de nacht naar het ziekenhuis gegaan.

Ook voor meerdere koliek gevallen bij de paarden s'nachts gebeld.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:37

Ik ben in feite eigenlijk altijd wel bereikbaar. Maar wordt ook niet echt veel lastig gevallen dat ik het nodig vind om mijn mobiel op stil te zetten. Ik reageer niet altijd meteen. Dat ligt er een beetje aan hoe belangrijk het is en wat ik aan het doen ben. Is het geen dringende vraag, dan reageer ik alleen als ik even alleen ben of de tijd hebt. Vind niets zo asociaal als wanneer je met iemand aan het praten bent en deze aan het whatsappen is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:39

Ik heb standaard mijn geluid uit staan ik kan niet tegen al die pingeltjes heel de tijd. Ik kijk zo vaak op mijn telefoon dat ik mezelf wel als nagenoeg altijd bereikbaar acht hahaha. Het komt zelden voor dat ik uren er niet op kijk. Tijdens mijn werk ben ik niet bereikbaar omdat ik voor de klas sta.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:40

Op vakantie ben ik ook altijd bereikbaar. Ik ontvang erg graag updates over de beesten. Iets met niet los kunnen laten.. Daarnaast wordt vriend zakelijk non-stop gebeld en gemaild en dat gaat op vakantie ook door. Dan kan mijn ene telefoontje over de paardjes er wel bij ;)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:42

Ik het geluid van mijn telefoon standaard op stil staan. Heb mijn telefoon wel altijd in de buurt liggen en kijk er vaak genoeg op.

Frummels

Ik heb een aantal maanden de nieuwe Nokia 3310 gebruikt omdat ik het zat was altijd maar bereikbaar te zijn. Inmiddels weer terug naar de smartphone, maar ik vond de periode met de nokia echt heerlijk. Geen appjes, geen plings van social media dingen, gewoon alleen bellen of smsen. :)

Joanne1987

Ja ik ben altijd bereikbaar, in zekere hoogte omdat ik een leidinggevende functie Heb, en gewoon voor de kindjes, kan altijd iemand bellen van school, de oppas etc. Tevens zijn mijn ouders niet 100% gezond en wil gewoon dat ik bereikbaar ben mochten ze me nodig hebben wanneer dan ook

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:46

Wel altijd bereikbaar.
Maar de groepsapps waar ik op zit (van stal, van het werk), die staan op dempen.
Ik heb geen zin in de hele dag pingeltjes te horen, want dan wil je automatisch toch weer kijken en blijf je er de hele dag mee bezig.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-01-18 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:46

Ik ben regelmatig niet bereikbaar en heb erg vaak het geluid uitstaan.
Moet er niet aan denken om ieder tingeltje van mijn telefoon te horen.

Groepsappen waar teveel van binnenkomt verwijder ik.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 29-01-18 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:47

Overdag ben ik over het algemeen wel bereikbaar. Ik moet ook wel vanwege de kinderen. Maar op mijn bureau ligt de telefoon vaak naast me.

Thuis is dat vaak anders. Daar gaat de telefoon op een vast plek en als ik er langs loop dan controleer ik hem. vaak staat hij op stil of trillen, maar niet altijd. Ik neem hem wel vaak mee als ik ga rijden, maar ga niet appen tijdens het rijden. 's nachts ligt de telefoon in ieder geval niet op de slaapkamer! Wil men mij bereiken heb ik mijn vaste nummer ook nog.

Ik vind niks irritanter dan mensen die na 5 minuten al met hoofdletters of uitroeptekens gaan werken omdat je even niet reageert.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:49

Ja, die verwijder ik {:)-:(

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:53

Ik was altijd bereikbaar. Maar begin steeds meer een hekel aan dat ding te krijgen.

Vanochtend wilde ik even een paard rijden en dan gaat dan ding om de minuut en dan heb facebook, insta en dat soort app al uit staan.

Dus enkel whatsapp bellen en sms...

Steeds vaker zet ik mijn telefoon gewoon even helemaal uit.
Voor mijn paarden kunnen ze ook mijn moeder of vriend bereiken.

Edit.

Ik denk trouwens dat het steeds minder bereikbaar willen zijn voortkomt uit mijn werk. Mijn baas appt te pas en te onpas en voor mijn bereikbare diensten word ik gebeld als iemand naar toilet moet. (En die cliënten zijn niet allemaal even leuk)..

Als er voortaan privé staat neem ik ook niet meer op. Terwijl voorheen altijd opnam.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 29-01-18 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt