Eerste baan, twijfels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie de baan aannemen?

Ja
32 (20%)
Nee
121 (79%)

Totaal aantal stemmen: 153

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:41

Ik vind € 1.600,- bruto per maand voor 32 uur wel vrij laag liggen en zou het daarom laten schieten. Zeker gezien je er zo ver voor moet reizen. Doorgroeimogelijkheden zijn ook niet heel groot zo te lezen. :)

Ailill schreef:
Over het algemeen is het zo dat werkgever, na het verstrijken van een evt. proefperiode, het contract niet meer kan ontbinden. Uitzonderingen zoals bijv. faillissement/ontslag op staande voet laat ik buiten beschouwing. Uiteraard tijdens de proefperiode wel.

Werknemer kan voor zover ik weet wel, redelijkerwijs, opzeggen. Kort samengevat: Er kan inderdaad contractueel worden vastgelegd dat een werknemer langer in dienst moet blijven. Echter is dit eerder uitzondering dan regel en sterk gebonden aan diverse eisen. Daarnaast kan het max. 6 maanden duren en ik gok dat dit binnen de branche van TS sowieso niet aan de orde zal zijn.

Dit klopt écht niet. Als TS tekent voor een jaar en er is géén tussentijds opzegbeding, is het een onregelmatige opzegging. De werkgever kan dan een schadevergoeding vorderen ter hoogte van haar maandloon voor de resterende periode van het contract. De rechter kan dit matigen, maar ik zou het er niet op gokken.

manzano

Re: Eerste baan, twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:51

Ts heeft al andere baan gevonden

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:58

_O- ik zie nu pas de datum.

Gefeliciteerd TS!!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 20:18

Haha maakt niet uit Cinderella! Bedankt :D

En Danielle: nee, klopt, het is inderdaad niet gericht op ontwerpen. De ontwerpen worden uitbesteed, dus het echte uitwerken van een ontwerp hoef ik niet te doen, maar dat vind ik niet erg! Dit is de functie omschrijving zoals in de vacature: Als enthousiaste ‘landschapper’ werk je met ons aan de ruimtelijke kwaliteit van onze prachtige stad. Je gaat werken aan de inrichting van openbare ruimte en groengebieden, duurzaamheid en gebiedstransformaties. Dit doe je integraal en op verschillende schaalniveaus.

Amersfoort is een regiegemeente. Ontwerpen worden vaak door, of met, extern deskundigen opgesteld. Jij geeft hierbij de kaders aan, begeleidt het ontwerpproces en beoordeelt het resultaat. Je vindt makkelijk je weg in participatieprojecten. Je bent een verbinder en hebt gevoel voor de belangen van het bestuur, de inwoners en ontwikkelaars van de stad en gaat graag met hen in gesprek. Je weet hierbij draagvlak te creëren buiten én binnen de organisatie. Je voelt je thuis bij ‘uitnodigingsplanologie’, waarbij flexibel wordt ingespeeld op de behoeften van de stad en wordt losgelaten waar het kan. In gesprekken met stakeholders en externe vakgenoten breng je plannen met visie en overtuigingskracht op een hoger niveau. Je draagt daarmee bij aan een stad die leefbaar, veilig en aantrekkelijk is om te wonen, te werken en te recreëren.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:53

Ik vind dat werktempo iets positiefs en negatiefs hebben.

Ik ben iemand die niet stil kan zitten, thuis niet en niet op het werk. Dus elke minuut besteed ik en bedenk ik weer iets om te doen, maar soms is het voor mij ook niet verkeerd om even een stapje terug te doen en iets meer relaxt er mee bezig te zijn.
Al wil ik wel graag die drive en snelheid houden met werken, en dat dat niet over 10 jaar helemaal weg is haha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:59

Dit is een heel normaal loon, TS. En voor iemand die net is afgestudeerd mag je zéker in je handen knijpen. Het minimum uurloon voor een 18-jarige is 4,81 euro voor 36 uur per week, voor 20 jaar is dat 7,09 euro per uur. Vanaf 22 jaar is het minimumuurloon 10,12 euro voor een werkweek van 36 uur. Jij werkt dan 4 uur per week minder voor zo'n 12,50 euro per uur. Als je via een uitzendbureau zou werken, dan zou je met veel minder starten. Oftewel: neem die baan en wie weet wat er later op je pad komt!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:00

Shenavallie schreef:
Dit is een heel normaal loon, TS. En voor iemand die net is afgestudeerd mag je zéker in je handen knijpen. Het minimum uurloon voor een 18-jarige is 4,81 euro voor 36 uur per week, voor 20 jaar is dat 7,09 euro per uur. Vanaf 22 jaar is het minimumuurloon 10,12 euro voor een werkweek van 36 uur. Jij werkt dan 4 uur per week minder voor zo'n 12,50 euro per uur. Als je via een uitzendbureau zou werken, dan zou je met veel minder starten. Oftewel: neem die baan en wie weet wat er later op je pad komt!

TS heeft al een andere hele toffe baan gevonden (zie paar berichten hierboven) :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:24

Ah, mooi!

Punt is dat ik te langzaam lees om alle reacties na te gaan. Vandaar dat ik bij meerdere pagina's meestal alleen de OP beantwoord. :o

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 14:31

We gaan het ervaren Danielle! Ik zit ook niet graag stil, maar kan ook heel goed mijn rustmomenten pakken.

En Shenavallie, geeft niet! Je kunt als je links op het oranje 'Geplaatst door de Topicstarter' klikt, alle berichten van de topicstarter lezen, misschien handig voor het vervolg! En het loon is dus niet normaal, maar behoorlijk ondermaats. Het is geen uitzendbureau baantje, maar ik heb hier gewoon vier jaar lang hard voor geleerd op het HBO.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:38

Amyyy schreef:
En het loon is dus niet normaal, maar behoorlijk ondermaats. Het is geen uitzendbureau baantje, maar ik heb hier gewoon vier jaar lang hard voor geleerd op het HBO.

Het ligt maar net aan je werkveld wat ondermaats is.
Ik heb ook hbo gedaan, nu tien jaar werkervaring met aanvullende opleidingen en heb diverse extra taken, maar jij en ik verdienen nu zo ongeveer hetzelfde. Denk dat je dus heel blij mag zijn met dit startsalaris.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 14:49

Ja, met dit startsalaris wel inderdaad! Dat snap ik. Maar het salaris wat het eerste bedrijf bood, dat was ondermaats in ons werkveld.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:07

Heb je goed bekeken, zou het ook niet doen voor dat geld :roll:
Bedrijven zijn er nu pas een beetje aan het achterkomen dat de markt ontzettend aantrekt en kandidaten/sollicitanten wat te kiezen hebben. Don't settle for less. Tuurlijk geld is niet alles, maar een laag loon gaat je uiteindelijk tegenstaan, dat heb ik ook gehad, nu ook een nieuwe baan! Minstens net zo leuk werk en een stuk meer betaald :D

Gefeli! Heel veel succes

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:50

Amyyy schreef:
We gaan het ervaren Danielle! Ik zit ook niet graag stil, maar kan ook heel goed mijn rustmomenten pakken.

En Shenavallie, geeft niet! Je kunt als je links op het oranje 'Geplaatst door de Topicstarter' klikt, alle berichten van de topicstarter lezen, misschien handig voor het vervolg! En het loon is dus niet normaal, maar behoorlijk ondermaats. Het is geen uitzendbureau baantje, maar ik heb hier gewoon vier jaar lang hard voor geleerd op het HBO.

Jeetje, weer wat geleerd! Dank je wel voor het attenderen op de oranje tekst. Wist ik eerlijk waar niet. Maar ja, zo ben ik na jaren er onlangs achter gekomen dat je op het wereldbolletje in Facebook kunt drukken om berichten terug te vinden... Heb ik voor niets uren en uren weggegooid met berichten terugzoeken... Maar goed, een mens is nooit te oud om te leren! :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 16:28

Dank je wel leeneliefje! Jij ook gefeliciteerd met een nieuwe baan! Het is schijnbaar een bekend iets, dat landschapsarchitecten bureau's weinig betalen. Heb het er toevallig pas met een leraar nog over gehad. Hij zei ook dat bedrijven een behoorlijk hoge eigen dunk hebben en dat je als werknemer jezelf vereerd moet voelen om daar te mogen werken, voor een laag loon. Want 'wij zijn een goed bedrijf, hebben een goede naam en dat staat mooi op je cv'. Nou, dat kan wel zijn maar gaan we mooi niet doen :wave: