Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BarbaLala schreef:Het is heel simpel natuurlijk om hier een beetje nobel proberen te doen en te zeggen ik zou mijn mond houden zodat ze rustig kan sterven. Maar is dat eerlijk naar jezelf, hem en je moeder?
Wat mij betreft niet.
Of het nu om 5,00 of 500.000 gaat maakt hierbij niet uit.
Je had het je moeder destijds al moeten zeggen, of toen ze er over begon was ook een mooie kans geweest maar nu al helemaal.
Hoe zou jij je voelen als jij je moeder was?
Ieder mens heeft recht op de waarheid. Gelukkig leven in een leugen bestaat niet. Dat je moeder het ooit al aanvoelde zegt genoeg.
Wil jij de rest van je leven met een kudtgevoel zitten omdat je je mond hebt gehouden of wil je naar eer en geweten handelen en even door de zure appel heen bijten?
Ik persoonlijk zou het wel weten en voor dat laatste gaan.
Overigens vind ik het sowieso vreemd dat jij niet de eerste erfgenaam bent, als haar bloedeigen kind.
Hier moest ik wel een beetje om lachen. Ik ben eerlijk als ik zeg dat het echt een dilemma is, en niet dat ik nobel wil doen... Anoniem schreef:Ik geloof dat hij van haar houdt en nu niet alleen maar bij haar is vanwege het geld, hij houdt ook van haar. Maar OOK van haar geld dat heeft hij me letterlijk laten weten.
bigone schreef:Laten we wel wezen, er zijn heel veel golddiggers, meestal vrouwen, en daar word nogal slecht over gedacht. Maar hier is er wel een verschil, de moeder is ziek, blijkbaar behoorlijk gezien twee keer per dag thuiszorg dus het zal inderdaad niet alleen maar voor het geld zijn. Op zijn manier zal hij wat om haar geven, ik denk dat ts gewoon het gesprek met haar moeder aan kan gaan over wat ze later wil. Bvb qua behandelingen, ziekenhuisopname, euthanasie, verpleegtehuis, wel of niet reanimeren. Wensen met betrekking tot begrafenis. Dan kom je meestal wel uit op zaken zoals erfenis en regelen van alles. Ts kan ook vragen of haar moeder een levenstestament heeft waarin staat wie bevoegdheden krijgt mocht zij niets meer kunnen beslissen.
Anoniem schreef:Joolien schreef:Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar ik zou gaan voor vertrouwen en eerlijkheid. Dus vertellen, want ja, ik snap de vergelijking met vreemdgaan wel. Je wil gewoon dat je moeder niet wordt voorgelogen. Enige kans is wel dat ze het wel weet, maar er niks mee wil doen. Dat is natuurlijk aan haar.
Inderdaad kiezen tussen twee kwaden. Ze hebben nu samen een huishouden, een systeem, een huwelijk, helpen elkaar. En mijn nieuws zou echt roet in het eten gooien omdat mijn moeder zoveel waarde hecht aan vertrouwen en hem dan natuurlijk niet meer vertrouwt. Aan de andere kant, ik zelf zou het willen weten. En vind dat ik toen naar mijn gevoel had moeten luisteren jaren geleden. Maar goed in de afgelopen 5 jaar zijn ze wel hecht geworden. Dus om dan nu in 1 keer met donderslag bij heldere hemel met mijn informatie te komen.... Ik weet het echt niet..