Misbruik van ons huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:54

sanso schreef:
Als de oppas er nu 2 weken was geweest, of 1 week. Had ik dat seks gedeelte misschien nog enigzins kunnen begrijpen (al blijft het een bah idee)
Maar 2/3 dagen.... dat gaat me echt te ver om dat te accepteren

Nee hoor wat is nu fijner dan ongestoord seks hebben i.p.v. onder mama’s dak ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:56

Trouwens hoe weet je dat hij seks heeft gehad. En hoe weet je dat t 2 verschillende meiden waren??

Ik heb ook wel eens op een huis gepast en toen kwam mijn beste vriend wat drinken en die was blijven slapen. En geloof me er is echt niets gebeurd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:58

quera schreef:
sanso schreef:
Als de oppas er nu 2 weken was geweest, of 1 week. Had ik dat seks gedeelte misschien nog enigzins kunnen begrijpen (al blijft het een bah idee)

Nee hoor wat is nu fijner dan ongestoord seks hebben i.p.v. onder mama’s dak ;)

:= := Jij schreef op wat ik dacht. Ik vind het ook een beetje de omgedraaide wereld. Ik ben al een oude vrouw van 60 jaar die dit van deze jongen zo goed begrijp en ik probeer dit een jonge vrouw van zijn leeftijd uit te leggen c.q duidelijk te maken. Zelfs mijn ouders (allang overleden want zouden anders dik over de 100 jaar nu zijn) dachten ruimer en met meer begrip over seks als hier verschillende jonge vrouwen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-01-18 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:58

Wat zijn we trouwens preuts zeg. Seksen, wat is daar vies aan? Doen we toch allemaal aan? Het is toch niet zo dat er bergen condooms zijn achtergebleven? Vul even een emmer met een lekker geurende allesreiniger, lekker soppen en alles is weer goed *\o/*

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:00

sanso schreef:
Kelly_ann schreef:
Als je 21 bent en nog bij je moeder woont dan is dit voor hem uiteraard een uitkomst geweest :')

Ronduit vervelend en een smerig idee voor jou natuurlijk...

Achteraf een beetje naief inderdaad..

Waarom naïef?
Ik ben 23 pas al sinds dat ik een jaartje of 18 ben op de koters van mensen die op een boerderij wonen.
Sinds de kindjes oud genoeg zijn om mee te gaan op vakantie pas ik op het huis en de dieren.
1 grote beestenboel maar laat alles zo netjes mogelijk achter en probeer alles zoals dekbed etc in de was en de droger te gooien voor ik weg ga.
Laatste jaar was de droger geen optie omdat ik nu fulltime werk en ik ging er geen 2 uur eerder voor opstaan. Maar wat ik hier lees zou ik absoluut niet in mijn hoofd halen.
Ja er komt dan wel eens iemand langs als ik er alleen zit. Maar dit gebeurt absoluut niet!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:00

Misschien had je even moeten melden dat er buiten een camera hangt dan had hij vast beter zijn best gedaan en zich meer gedragen zoals jij dat graag wilde. Want wat verwacht je van een 21 jarige jongen die voor even een heel huis voor zichzelf heeft? Ga eens in een gemiddeld studentenhuis kijken. Vind het nogal naïef te denken dat jouw huis door een ringetje te halen is wanneer je terug komt.

Zou het wel vreselijk vinden als ik vermoed dat er niet goed voor de dieren gezorgd is. En niet roken is niet roken.

Niet naar die moeder gaan want die kan er toch niks mee. Jullie hebben deze keus gemaakt en die liep anders dan gehoopt. Weer wat geleerd.

Er is een site met serieuze mensen, stellen en alleenstaande, die zich aanbieden om op je huisdieren en huis te passen, hoor hier goede dingen over. Weet de naam even niet meer maar wil het wel even opzoeken voor je.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 16:03

Hij weet dat er een camera in de achtertuin hangt. Ik had niet verwacht dat het door een ringetje te halen was, dit zou denk ik niemand lukken gezien de smetvrees en bepaalde ritueeltjes O:)
Huis is inmiddels al 3 keer door de Dettol en 2 keer door de chloor met lavendel. Dus dat komt wel goed. Ik wou het gewoon even van me afschrijven maar heb totaal geen zin in speculaties die hier beginnen te komen.

Zijn moeder is overigens nooit thuis wanneer hij er is, dus tijd zat om te seksen in moeders huis..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:08

sanso schreef:

Dus, gewoon even je ongenoegen spuien naar hem, nooit meer laten oppassen. En die jongen heeft zijn les geleerd, en jij ook.

Maar, houd in je achterhoofd dat het 'begrijpelijk' is dat een jongeman vanuit puberperspectief een kans heeft gebruikt om even los te gaan en wat ervaring en lessen op te doen in diverse opzichten..... En daar hoort die uitbrander van jou over over de omgang met je huis en dieren zeker bij!

Verder proberen er niet te rancuneus van te worden... genoeg mensen die wel heel keurig omgaan met hun verantwoordelijkheid als oppas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:15

sanso schreef:
Hij weet dat er een camera in de achtertuin hangt. Ik had niet verwacht dat het door een ringetje te halen was, dit zou denk ik niemand lukken gezien de smetvrees en bepaalde ritueeltjes O:)
Huis is inmiddels al 3 keer door de Dettol en 2 keer door de chloor met lavendel. Dus dat komt wel goed. Ik wou het gewoon even van me afschrijven maar heb totaal geen zin in speculaties die hier beginnen te komen.

Zijn moeder is overigens nooit thuis wanneer hij er is, dus tijd zat om te seksen in moeders huis..

Tja, het huis is niet afgebrand, de honden leven nog en verder?? Wanneer ik deze reactie lees dan is hulp voor je smetvrees misschien niet zo verkeerd, wat maak jij het jezelf moeilijk. En misschien de jonge man toch even aanspreken dat je het jammer vind dat hij zich totaal niet (blowen/roken in huis) aan de afspraken heeft gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:18

Nou nou, we nemen het nu wel allemaal voor de oppas op en doen alsof TS gek is, maar ik kan me best voorstellen dat TS not amused is. Dat hij seks heeft in jouw huis oké, dat het niet zo schoon is als jij graag ziet ook prima, maar dat hij (voor jou) vreemden zonder jouw toestemming binnenlaat dát is niet oké. Zo iemand ziet je hele huis, ik kan me best voorstellen dat je je daar niet fijn bij voelt. Je weet niet met wat voor volk hij zich inlaat. En als je daarbij dan niet eens voor de honden zorgt, terwijl dat juist de taak is waarvoor je daar in huis zit, dat vind ik wel heel kwalijk..

En naïef? Ik vind de oppas eerder asociaal en onvolwassen. Je kunt je als 21-jarige toch prima 2 dagen gedragen? Als je dat niet kan, moet je zo'n oppasklusje niet aannemen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 16:20

Iets minder mag best Bigone.. niemand behalve ik heb verder last van de smetvrees, waarom hulp zoeken dan?
Vind jij het normaal dat honden 3 dagen niet uitgelaten worden terwijl dat de afspraak was? Dat er gerookt en geblowt word in huis terwijl het de afspraak was dat niet te doen?
Dat het niet schoon is oke, hadden we wel verwacht. Maar jouw reactie mag best op een andere toon geplaatst worden. En dat wordt met enige regelmaat gezegt tegen je wat ik me herinner uit andere topics

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:21

sanso schreef:
Fenrir schreef:
Jemig, waar mensen zich al niet allemaal druk over kunnen maken. :')

Afspraken niet nakomen is niet netjes nee. Maar een haar in het bad vinden? Een handafdruk? Mensen die seks hebben gehad in je huis (en naar de wc zijn geweest... en zich hebben gewassen... kortom doodnormale dingen)? Als je je daar druk over maakt moet je niemand op je huis laten passen.
Als je een afspraak "niet roken" hebt en die wordt niet nagekomen vind ik dat anders, maar neem aan dat er geen afspraak was voor "geen seks" of "niet douchen"?

Ik denk dat dat stuk verkeerd over kwam. De haar in bad was van een dame, nr 1 of 2 waar hij seks mee heeft gehad, die handafdrukken zijn waarschijnlijk van de andere meid die er is gebeurd. Natuurlijk is een haar in bad geen probleem maar wel als het van een onbekende meid is...

Wat maakt het uit van wie die haar is dan? Of was de afspraak letterlijk "je mag helemaal niemand mee nemen"? Uit je OP maak ik op van niet, alleen iets over een max aantal personen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 16:22

Als er gezegt wordt 3 vrienden over de vloer die even iets komen drinken in de avond verwacht ik niet dat er rond de 10 man zijn en mensen zijn blijven slapen!? Is dat dan echt zo gek...
Betekend dat er iemand in de badkamer is geweest die er niks te zoeken heeft..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:23

xJitskee schreef:
.... Ik vind de oppas eerder asociaal en onvolwassen. Je kunt je als 21-jarige toch prima 2 dagen gedragen? Als je dat niet kan, moet je zo'n oppasklusje niet aannemen.

Dat kan hij vast best. Maar hij zag waarschijnlijk een kans om dingen te ondernemen die divers leeftijdgenootjes op kamers ook zouden pakken.
Was hij wel even vergeten dat hij een verantwoordelijkheid had. Dus hij mag absoluut terecht gewezen worden. Zoiets doe je niet als je op iemands huis past in goed vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 08-01-18 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:23

Mazida schreef:
Wat zijn we trouwens preuts zeg. Seksen, wat is daar vies aan? Doen we toch allemaal aan? Het is toch niet zo dat er bergen condooms zijn achtergebleven? Vul even een emmer met een lekker geurende allesreiniger, lekker soppen en alles is weer goed *\o/*

Volgens mij begrijp je de betekenis van Smetvrees niet helemaal.....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:24

Annet_Dottie schreef:
Mazida schreef:

Volgens mij begrijp je de betekenis van Smetvrees niet helemaal.....

Heel banketstaaf maar dan moet je ook geen mensen in je huis laten... als je daar niet tegen kan

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:26

sanso schreef:
Als er gezegt wordt 3 vrienden over de vloer die even iets komen drinken in de avond verwacht ik niet dat er rond de 10 man zijn en mensen zijn blijven slapen!? Is dat dan echt zo gek...
Betekend dat er iemand in de badkamer is geweest die er niks te zoeken heeft..

Tsja, als jij daar geen heldere afspraken over hebt gemaakt dan is dat een wijze les voor volgende keer...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:27

sanso schreef:
Iets minder mag best B.
Vind jij het normaal dat honden 3 dagen niet uitgelaten worden terwijl dat de afspraak was? Dat er gerookt en geblowt word in huis terwijl het de afspraak was dat niet te doen?
Dat het niet schoon is oke, hadden we wel verwacht.

NEEN dat is niet normaal en zeker op aanspreken. De rest schoonmaken, seks laten gaan. Ik vind ook aanspreken op party houden in jouw huis is not done!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:29

Ik vind het dapper dat je met smetvrees een vreemde in je huis hebt gelaten. Maar ergens ook wat ondoordacht, want zoals je zelf ook al zei, door je smetvrees had niemand het schoon genoeg achter kunnen laten..
Dat je een probleem hebt met roken/blowen in huis en dat er niet goed voor de honden is gezorgd vind ik niet meer dan logisch. De rest was een domme actie van iemand die even aan de vrijheid kon ruiken doordat ie een huis voor zich alleen had. Dom, maar Bigone heeft ergens wel gewoon gelijk, je huis is niet afgebrand of onherstelbaar beschadigd en dat poetsen had je sowieso willen doen vanwege die smetvrees.
Die smetvrees maakt wel je perspectief anders, waardoor je nu zelf heel veel stress hebt en je naar voelt, dat is wel iets waar je hulp bij zou kunnen krijgen, mits je dat zelf wilt. En ik zou niet weten waarom niet, je bent namelijk nog hartstikke jong, je kunt nu toch niet zeggen dat je nooit meer weggaat omdat je dan in een vieze omgeving kunt (terug) komen? Nouja, dat kun je wel zeggen, maar dat zal op termijn toch erg beperkend gaan werken en ik denk dat je best eens na kunt denken of je jezelf daar niet wat hulp bij kunt gaan gunnen. Minder stressvol door het leven gaan is voor iedereen goed. Of dat nou kan door te werken aan je werkhouding, PTSS, smetvrees, straatvrees of iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:33

Van een 21 jarige mag best wel meer verwacht worden hoor. Jeetje, vanaf m'n 19e heb ik al jaarlijks één tot twee weken de hele verantwoordelijkheid over 120 koeien, bijbehorende dieren én de boerderij. Kun je wel serieus mee om gaan. Het kwalijkste is gewoon dat de honden niet verzorgd zijn, dat is juist waarom die jongen er zat. Ik heb totaal geen smetvrees maar kan ts wel begrijpen, vrienden die een avondje wat komen drinken of 10 man die je hele huis door zijn geweest is wel wat anders.

Fenrir

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:35

Volgens mij is er hier ook niemand die het normaal vindt dat de afspraken niet zijn nagekomen hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:10

sanso schreef:
Iets minder mag best Bigone.. niemand behalve ik heb verder last van de smetvrees, waarom hulp zoeken dan?
Dat het niet schoon is oke, hadden we wel verwacht. Maar jouw reactie mag best op een andere toon geplaatst worden. En dat wordt met enige regelmaat gezegt tegen je wat ik me herinner uit andere topics

Ik zeg nergens dat roken en blowen in jouw huis normaal is terwijl je afspraken maakt om dit niet te doen dus even echt lezen. Ik zou ook heel boos worden want hier is dat ook zeker niet toegestaan. Mijn reactie was misschien pittig, echter, ik vind het zo heftig om te lezen dat iemand haar kostbare tijd besteed aan drie keer of vaker het hele huis te soppen wegens smetvrees. En ook al geef je aan dat niemand er last van heeft en jij zelf zeker niet, komende vanuit een thuissituatie waarbij mams smetvrees had kan ik je verzekeren dat zonder die smetvrees of in lichte mate je leven een stuk aangenamer is. Je hebt gelijk om je boos te voelen over die oppas maar blijkbaar is die familievriend niet goed doorgelicht door jullie. Want dit gedrag zal hij niet alleen bij jullie laten zien. En de dieren niet uitgelaten?? Ik lees nergens dat er overal in huis geplast of gepoept is, geen wandelingen overleven ze wel vandaar mijn reactie. Die oppas was zeker niet oke maar je kunt het ook groter maken dan het is, het is gebeurt en een wijze les voor een volgend keer, hoe vervelend het ook voelt.

sanso

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 17:25

Ik zeg dat niemand last heeft van mijn smetvrees behalve ik, dit betekend dat alleen ik er last van heb en mijn omgeving hier weinig van meekrijgt behalve een schoon huis als ze op visite zijn. Mensen weten dat ik dit heb en vinden het wel prima.
Dit is zeker een les geweest, al zou ik van te voren niet geweten hebben hoe ik het beter had kunnen doen, in mijn ogen was dit de beste optie.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:25

Nou omdat het een gast is van 21 zijn dit soort praktijken normaal en moet TS haar daar bij neer leggen?!
Ik zou ook helemaal lijp worden als ik terug thuis zou komen en dit alles is gebeurd in plaats van de afspraken die gemaakt zijn omtrent de honden en dergelijke.
Begrijp echt niet hoe mensen hier zo op reageren alsof het de normaalste zaak van de wereld is dit soort toestanden wanneer je op andermans huis past...

Nou TS, ik hoop dat je snel je rust terug in huis vind en de honden ook.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:28

Mazida schreef:
Bij je titel dacht ik dat je huisoppas je complete huis had verbouwd. Dat er niets meer over was van je keuken en badkamer enzo, maar dat je serieus verbaasd bent dat er gesekst is in je huis en dat je een haar in je bad vindt, ojee! :') . Wat erg als twee mensen seks hebben gehad in je bad :') . Is het bad nog heel?

Het enige wat ik niet netjes vind dat er is gebeurd is dat je huisoppas zich niet heeft gehouden aan de afspraken over de honden. Daarvoor was hij in huis, maar dat je ondersteboven bent van de vondst van lege flessen seven up, lege blikken red bull en wat wi-bandjes, mij valt het nog mee. Als er stapels lege kratten bier hadden gestaan en lege cognac- en wodkaflessen, maar seven up-flessen :') . Ik zou zeggen, maak je huis een keer goed schoon en het is weer klaar. En breng volgende keer je honden naar een pension, dan hoef je niemand in huis te halen. En als je dat ook niet vertrouwt, kun je beter maar thuisblijven.

Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde.