Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 03:07

Met een auto die 190.000 km heeft gelopen kun je wachten op problemen. Ze schaffen zelf deze auto aan hebben onderzoeksplicht. Jij hebt de plicht om hen van goede info te voorzien. Als jij dat gedaan hebt en je dit mankement niet kon overzien is het dikke vette karma.

Laat ze maar hardmaken dat jij moet betalen. Tot die tijd: verkocht is verkocht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 04:01

RoyceMack schreef:
Met een auto die 190.000 km heeft gelopen kun je wachten op problemen.

Dat is absoluut niet altijd zo. Bij goed onderhoud kan een auto echt nog wel even mee.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:49

Cayenne schreef:
RoyceMack schreef:

Dat is absoluut niet altijd zo. Bij goed onderhoud kan een auto echt nog wel even mee.

Kan idd echt nog wel een hele tijd mee gaan hoor. Als er maar dingen vervangen worden en onderhoud gedaan wordt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:53

Cayenne schreef:
RoyceMack schreef:

Bij meester frank visser was ook zoiets dergelijks (met n occasion van n garage).. Die had 160/170.000 gelopen en meester visser gaf aan dat je dan geen nieuwe auto mag verwachten en dat er constant onderhoud zal moeten worden verricht. Het is immers geen nieuwe auto. En zeker met een benzine (weet niet of t een benzine was) is 190.000 km op de teller veel hoor. Daar zou ik echt niet meer aan beginnen. Uberhaupt boven de 100.000 niet, maar goed die luxe heeft wellicht niet iedereen. Dan vraag ik me wel af hoe je reparaties gaat bekostigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:04

Lepeltje schreef:
Misschien een beetje vergezocht maar aangezien ze precies wisten welke auto ze zochten..
Kan het niet zo zijn dat ze thuis eenzelfde auto hebben staan met deze storing en hem nu op jouw kosten proberen te repareren of iets dergelijks?

Dat was eigenlijk ook wat ik dacht...

Veronica2

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:21

Als de auto de storing inderdaad heeft gegeven en na opnieuw starten weer gewoon motorvermogen gaf, dan is de computer in de war en een garage kan de storing uit het geheugen wissen. De kosten daarvoor variëren van 0 tot 20 euro, afhankelijk van het karakter van de garagebaas. Of je kan dan de storing gewoon laten staan, of je je auto daarmee mishandelt hangt allemaal af of de motor er nog aan wil trekken. Als de storing echt door een mankement komt dan kost het ongeveer, je raadt het nooit, 900 tot 1000 euro om te verhelpen.
Ik zou ze in hun sop gaar laten koken.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:37

Hier een Volvo maar in onze huidige en vorige auto ligt/lag een PSA motor (Peugeot dus), ik herken het verhaal van het vermogenverlies (ook dat het weg is na herstarten) en dat lampje. Was iets met de EGR. Komt idd wel meer voor bij die motorblokken. Ze hebben of pech of eenzelfde auto en proberen het idd zo goedkoop op te lossen, vind het heel verdacht met die 1000 euro!

Anyway, een auto kan idd wel nog een pak meer km's aan, maar je weet ook dat je altijd voor te vervangen onderdelen door slijtage (wat dus geheel normaal is) kan komen te staan. Dus dat is altijd het risico als je tweedehands koopt, achteraf moet je niet gaan neuten dus.

Verkocht is verkocht, helemaal niet jouw schuld, ze kunnen proberen maar laat ze maar bot vangen! Ze hebben helemaal nergens recht op en jij bent hen verder niets verplicht.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 02:52

Doe aub wel melding of aangifte van de wisseltruc. Zoals je het hier beschrijft, zit hier echt meer achter...

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 05:17

Tsja, garantie tot de voordeur! Dikke doei voor deze mensen.
Je bent hen niets verplicht :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:18

RoyceMack schreef:
Bij meester frank visser was ook zoiets dergelijks (met n occasion van n garage).. Die had 160/170.000 gelopen en meester visser gaf aan dat je dan geen nieuwe auto mag verwachten en dat er constant onderhoud zal moeten worden verricht. Het is immers geen nieuwe auto. En zeker met een benzine (weet niet of t een benzine was) is 190.000 km op de teller veel hoor. Daar zou ik echt niet meer aan beginnen. Uberhaupt boven de 100.000 niet, maar goed die luxe heeft wellicht niet iedereen. Dan vraag ik me wel af hoe je reparaties gaat bekostigen.

Ook bij een nieuwe auto moet je continu onderhoud verrichten. Het is logisch dat een auto met 160/170.000 op de teller meer onderhoud nodig heeft, maar als je dat correct bij houd kan hij echt nog wel mee. Die van ons heeft nu ruim 240.000 op de teller staan maar is altijd goed onderhouden en geeft nooit problemen. Onze vorige auto hebben we bij 360.000+ km omgeruild omdat de kosten van het onderhoud (dus geen problemen, puur onderhoud :P ) niet meer opwogen tegen de waarde van de auto. Dat was wel met pijn in 't hart, want de auto was super betrouwbaar.
Maar mijn man is ontzettend punctueel op het onderhoud en dat merk je echt terug aan de auto. Ik ken ook mensen die een onderhoudsbeurt rustig overslaan en de rood knipperende lampjes op het dashboard negeren. Tja, dan is het eigen schuld, dikke bult :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:23

Wij hebben eens een oude volkswagenbus gekocht. Prima, was nooit iets mee mis gegaan. We reden de weg terug naar huis en de motor ging kapot. Twee dikke gaten in het motorblok en we konden er een nieuwe motor in laten zetten. Tja, dat is het risico als je particulier koopt. De vorige eigenaar vond het vervelend, maar kwam ons niet tegemoet. Balen, maar helaas! Ik denk dat jij er alles aan hebt gedaan om te vertellen hoe het met de auto gesteld was. Pech dat ze nu een storing hebben, maar dat is hun eigen risico

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:55

TS, heb je inmiddels al iets van de mensen gehoord?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:35

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:19

hier ook benieuwd.....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:57

Ik heb een keer een auto gekocht bij een simpele garage, proefrit gedaan, allemaal geen probleem, top auto. Wel hadden ze gezegd dat de accu vervangen moest worden, maar die hadden ze ter plekke voor me vernieuwd waar mijn vader en ik bij stonden en een bon van de accu gekregen als garantie. Echt aardige mensen, en die accu had ik niks extra's voor hoeven te betalen, was service.

Helaas op mijn weg naar huis (en niet eens ver), stond ik op de vluchtstrook met pech, er was iets stuk gegaan, waardoor mijn auto met een autotaxi weg gesleept is en ik een rekening a 450.- kreeg voor het repareren van mijn auto. Helaas was het stomme pech en niet gekomen door achterstallig onderhoud oid, en het had ook dfe week daarvoor kunnen gebeuren of maanden later, die kosten waren dus (hoe zuur ook) voor mijzelf.

Denk nu dus ook dat je tot niks verplicht bent hoor, pech is pech, en wel echt bizar van het geld, zulke mensen wil je niet eens meer helpen! :D Karma!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 22:49

Storm schreef:
TS, heb je inmiddels al iets van de mensen gehoord?

Ik heb nog een brutale mail gekregen of we de kosten konden delen, en kreeg heel wat verwijten naar mijn hoofd dat ik geen gesprekken op had mogen nemen, dreigen met juridische stappen enzovoort. Dus een net mailtje terug gestuurd, dat ik alles volgens de regeltjes heb gedaan, je wel degelijk op mag nemen zonder de wederpartij in te lichten ( als je zelf deelnemer bent van het gesprek ) en dat ik ze nog veel veilige kmters wens met de auto als die gerepareerd was. Hierna nooit meer iets gehoord, morgen 2 weken geleden! Afgesloten verhaal voor ons. Bedankt voor jullie tips! ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:17

Mooi opgelost dan :)