Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shiloh schreef:Ik zeg niet dat er geen problemen zijn. Ik zeg dat ik in mijn situatie geen problemen verwacht.
Verder, nogmaals, is het een loze discussie voor nieuwe kopers, want koopgarant wordt praktisch nergens meer aangeboden.
Ook geen gezeik met afkopen, contracten, aan elkaar vast blijven zitten. Misschien wel even vast laten leggen notarieel in een samenlevingscontract dat het echt jouw huis is en blijft wat hij ook bijdraagt.
eenitraM schreef:Snorlex schreef:Wat is de huurprijs van jullie huidige woning? Ik weet dat de Rabobank (in verband met probleem vele alleenstaande starters) ook de huurprijs van de woning mee kan nemen bij goedkeuring hypotheek. Je moet dan wel aantonen dat je de huurprijs al 2 of 3 jaar zelf opbrengt.
Ik weet niet hoe ze er tegenaan kijken dat jullie nu samen de huur betalen en jij straks alleen de hypotheek op naam hebt.
Of een ander idee: jij de hypotheek en hij staat garant voor het deel wat jij niet op kunt brengen. Geen idee of een bank hiervoor openstaat hoor. Vragen staat vrij
Wait, whut?