Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:36

Shenavallie schreef:
Hier zijn de overeenkomsten met de Gaza-strook ook al overduidelijk. Afgelopen weken zo nu en dan een flinke ontlading van halve bommen, maar nu is het echt oorlogsgebied aan het worden. En het wordt alleen maar erger... Niet alleen de dieren in de omgeving hebben er last van, zelf kan ik er ook absoluut niet tegen. Helaas heeft therapie in het verleden niet gewerkt en is het gewoon iets dat bij mij hoort. Kon er toen ik klein was al niet tegen, dus ook voor mij is het erg fijn als al die narigheid weer gauw voorbij is. En de gemeente maar denken dat ze het probleem kunnen oplossen door elk jaar een brief te laten bezorgen dat je moet uitkijken met vuurwerk en dat het pas om een bepaalde dag en tijd afgestoken mag worden. Tuurlijk... :o?

Dat lijkt me heel erg, als je zelf zo bang bent. Zelf gelukkig niet bang voor vuurwerk, hond hier dan wel. Maar ken inderdaad meer mensen die echt net als mijn hond het liefst onder de bank zouden kruipen, die worden ook nog wel eens vergeten.

BigOne

Re: Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:41

Tot gister is het bij ons buitengewoon rustig geweest, denk dat de boerenzoons uit de omgeving zo langzamerhand wat te groot zijn om de hele dag te knallen. Maar gister wel te merken dat de verkoop is begonnen, het knalde de hele dag door, gelukkig niet van dat illegale spul zoals andere jaren. En het mag pas vanaf oudjaarsavond zes uur!!!!!!!!!!. Je mag het niet zeggen maar toch hoop ik ergens dat er weer zo ontzettend veel mis gaat op oudejaarsavond dat er eindelijk een algeheel verbod gaat komen.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:42

Bij mij is het nog rustig gelukkig. Had gister mijn paard gereden bij de vereniging in de buitenbak en daar was wel al vuurwerk te horen. Gelukkig reageert mijn paard daar nauwelijks op. Ook mijn andere pony vind het niet eng. Onze labrador vind het wel wat eng, maar wij zijn thuis met oud op nieuw dus dat komt wel goed. En onze jack russel van bijna 17 jaar is dement en doof dus dat zal voor haar geen probleem zijn :')
Toen ik gister van mijn werk naar huis ging hoorde ik het wel al flink knallen in de auto

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:20

Ik woon achteraf, opzicht rustig met vuurwerk.
Waar ik me wel aan erger is dat vuurwerk al zo vroeg afgestoken wordt.
Vuurwerk hoort bij oude en nieuw en niet half november al.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:28

Hier gelukkig geen last van vuurwerk. Inmiddels al een paar knallers gehoord, wij genieten er van :D
Hondlief vind het ook prachtig om te zien :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:21

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:27

Hier, bij Rotterdam, vind ik het nog erg meevallen! Gisteravond was ik bij mijn vriend die bij Leiden woont, vond het daar vele malen erger.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:34

speurneusc schreef:
en weer een paard dood door vuurwerk

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151225_02037928

nee hoor we miepen zo maar, net als met de zwarte piet affaire

Ik vind dit heel erg! Maar zo begrijp ik ook niet waarom er moedwillig vuurwerk word gegooid naar dieren/mensen. Die dat doen mogen wat mij betreft direct vervolgd worden voor poging tot doodslag! Je zult toch maar de rest van je leven met een verminkt gezicht lopen dankzij een snertjong dat het leuk vind om vuurwerk naar jou te gooien! Dat ze hun eigen kop eraf blazen is hun probleem en ik hou ze niet tegen. Maar een ander laat je met rust.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:37

Wat heeft zwarte piet met vuurwerk te maken? :')

Triestig dat mensen vuurwerk zo misbruiken.

Ik heb net ook een pakketje gekocht :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:40

sureido schreef:
Wat heeft zwarte piet met vuurwerk te maken? :')

Triestig dat mensen vuurwerk zo misbruiken.

Ik heb net ook een pakketje gekocht :D

Als je te dicht bij staat en het ontploft in je gezicht, word je vanzelf zwarte piet }:0 :7

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:42

Nu het vuurwerk sinds vandaag hier verkocht mag worden , is het raak hoor.. lekker van tevoren alles opmaken |o

1 kat is er al gevlucht.. de badkamer in :(

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:44

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:59

speurneusc schreef:
_Nancy schreef:
Het gemekker is ieder jaar hetzelfde :+
Je kunt er op zitten wachten, net als de zwarte pieten discussie.

Vuurwerk hoort er nu eenmaal bij, het is maar één keer per jaar, hooguit een paar dagen.
Ik steek niets af, ik waag me er niet aan, toch zou ik het eeuwig zonde vinden als er geen vuurwerk meer wordt afgestoken.

Ik kijk er graag naar, buiten en als het mij te gek word, van achter een raam of zo.

dus dat er pups honden katten en paarden (en wie weet wat nog meer voor dieren, ook wilde dieren) overlijden door het vuurwerk hoort erbij volgens jou? Dat blindegeleide honden en hulphonden rotjes toegegooid krijgen omdat dat zo leuk is en daardoor hun werk nooit meer kunnen doen?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:11

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:28

Was net aan het denken wat je moet doen als er vuurwerkstokjes in je tuin vallen? Als ze al ontploft zijn is het niet zo'n probleem denk ik, maar wat als dat niet zo is?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:32

MoppieFilou schreef:
Was net aan het denken wat je moet doen als er vuurwerkstokjes in je tuin vallen? Als ze al ontploft zijn is het niet zo'n probleem denk ik, maar wat als dat niet zo is?

Als iedereen daarvoor de explosievendienst gaat bellen komt dat verbod er snel! :+

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:34

Je kan nu ook via FB bij de politie in je gemeente, een melding maken via een chatbericht las ik net.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:46

LBLGypsyCobs schreef:
speurneusc schreef:
en weer een paard dood door vuurwerk

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151225_02037928

nee hoor we miepen zo maar, net als met de zwarte piet affaire

Uhm dit was 2015...

Ok, dat had ik weer niet gezien, maar feit blijft dat paarden dus ook steeds meer slachtoffer worden van vuurwerk.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 29-12-17 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:06

Palmera schreef:
MoppieFilou schreef:

Als iedereen daarvoor de explosievendienst gaat bellen komt dat verbod er snel! :+

Wie doet er mee? :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:37

Mijn kat is inmiddels verlamd. Beweegt langzaam als een tijger laag bij de grond en is doodsbang voor elk geluid nu. Arm ding :(

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:41

Melding maken bij vuurwerkoverlast.nl
Heb ik ook gedaan.. ze steken t af buiten de vastgestelde tijden. Hoe meer meldingen hoe beter...
Laatst bijgewerkt door tylando op 29-12-17 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:43

Hoop overigens met oudejaarsnacht dat t wat rustiger is dan vorig jaar.
Toen begon 1 of andere verlate idioot om 4 uur snachts met knallen en ging zo paar uur door.
Dacht net lekker te gaan slapen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:55

Op oudjaarsavond is er bij ons niemand thuis en is de kat dus alleen, hij is wel doodsbang, wat kunnen we het beste doen? Radio aan? Kalmeringstablet geven? Normaliter zijn wij met zn 3en thuis, dan is ie ook verlamd en plast ie zichzelf onder..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:56

Maar dan nog een keer de vraag, wat is het verschil tussen dit topic en het topic verbod op knalvuurwerk? Aangezien hier ook constant word doorgehamerd dat het ellendig is, is dit echt precies hetzelfde topic geworden als dat. Een is wel genoeg.

Daarbij heeft zo’n 90% op een paarden forum dezelfde mening, vraag je dit op een voetbal forum zal vast iedereen pro vuurwerk zijn.

Denk niet dat we er iets aan hebben met zijn allen maar te blijven doorhameren over hoe rot het is. Onweer is er ook, kunnen we helaas ook niet afschaffen. Ben ik banger van dan vuurwerk en menig dier ook. Dit is straks weer voorbij en wat heb je er dan aan gehad hier constant te blijven klagen? Niks want volgend jaar gebeurd het weer opnieuw. Spaar jezelf en be happy die laatste twee dagen van 2018 :D

Edit: voor 2018 :)

Er is ook een huisdieren topic voor vuurwerk volgens mij.
Ik heb zoiets van we weten nu wel dat het klote is maar er is niets aan te doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:01

Ik heb niets tegen vuurwerk, nooit gehad ook. Echter, door het constante geknal buiten de tijden die mogen , daar heb ik echt de schurft aan, gewoon één dag per jaar, dan hoor je mij niet maar zoals nu, heb vanavond zelfs de politie gebeld, vlakbij, zeer zwaar, zeer waarschijnlijk illegale troep, de ramen rinkelden er in. En dat soort gasten verknallen het voor iedereen. Letterlijk.