Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:07

Zou proberen om met de kids tijd vrij te maken voor elkaar. Doe is eens iets spannends!!!
Bv als hij op zn werk zit van te voren lunch pakketje / ontbijtje met een hint/ verleiding.
Tussen de middag een Appje / foto ;)
En zorg dat als hij in de avond thuis komt je er super sexy uit ziet. En zn lievelings eten bijna klaar is. Maakt geen snars uit als je kind je dan vies maakt (Ohh wat vervelend nu moet ik het uit trekken..... nadat ze op bed liggen natuurlijk) of leg ze op bed en kom sexy op je hakjes terug gewandeld.
Doe is iets spannends! Vind hij ook leuk, voelt hij zich speciaal. Komen de kinderen tussen door. Laat hem lopen. Soort teasen maak er iets leuks van!
Snap dat het moeilijk is maar probeer wat losser te zijn en ondanks dat je heel moe ben toch hem 1x tje te verassen. Hoeft niet elke dag. Maar 1x per maand ofso.
Of doe stiekem zn auto vol met hartjes ballonnen en een kadotje erin. Kan je samen met de kids opblazen (vinden ze leuk) mooie tekening voor papa laten maken. Kan ook als hij van zn werk kom. Samen met je kindjes de woonkamer bv versieren : gewoon omdat jullie van m houden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:24

miesnaom schreef:
Zou proberen om met de kids tijd vrij te maken voor elkaar. Doe is eens iets spannends!!!
Bv als hij op zn werk zit van te voren lunch pakketje / ontbijtje met een hint/ verleiding.
Tussen de middag een Appje / foto ;)
En zorg dat als hij in de avond thuis komt je er super sexy uit ziet. En zn lievelings eten bijna klaar is. Maakt geen snars uit als je kind je dan vies maakt (Ohh wat vervelend nu moet ik het uit trekken..... nadat ze op bed liggen natuurlijk) of leg ze op bed en kom sexy op je hakjes terug gewandeld.
Doe is iets spannends! Vind hij ook leuk, voelt hij zich speciaal. Komen de kinderen tussen door. Laat hem lopen. Soort teasen maak er iets leuks van!
Snap dat het moeilijk is maar probeer wat losser te zijn en ondanks dat je heel moe ben toch hem 1x tje te verassen. Hoeft niet elke dag. Maar 1x per maand ofso.
Of doe stiekem zn auto vol met hartjes ballonnen en een kadotje erin. Kan je samen met de kids opblazen (vinden ze leuk) mooie tekening voor papa laten maken. Kan ook als hij van zn werk kom. Samen met je kindjes de woonkamer bv versieren : gewoon omdat jullie van m houden.

Maar waarom moet zij dit allemaal doen?
Is zij hier dan de schuldige dat ze extra moet laten zien hoe blij ze wel niet met hem is?
Moet zij extra moeite doen omdat ze dat niet genoeg heeft gedaan?
Waarom ligt dit bij haar en niet bij hem? Of beter nog, beide? Want je bent met zn 2en in een relatie, dus daar moet je samen moeite voor doen.
Als TS een beetje een lompe vent heeft, dan vind hij het misschien wel leuk om te krijgen, maar zal het niet in zijn hoofd opkomen om zoiets terug te doen en dan heb je alleen maar schevere verhoudingen.
Het is niet aan haar om de relatie te redden of daat de eerste stappen voor te zetten. Dat moet je samen doen en samen willen.

miesnaom

Re: Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:36

Daar gaat het toch niet om? Je Hb dn alle 2 lol samen. Denk dat het voor alle 2 een super leuke boost is. Mannen zijn nou niet zo handig met dit soort dingen.
Ze neemt helemaal geen schuld op zich oid. Gewoon een kadotje. Dat is juist leuk nu hij ook beter zn best doet na t gesprek.
Als je elkaar meer gaat waarderen dan komt het van beide kanten. Wie het eerste zetje geeft maak niet uit. Zou het wat positiever insteken ipv dat een dan de relatie red/ schuld opzich neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:49

miesnaom schreef:
Daar gaat het toch niet om? Je Hb dn alle 2 lol samen. Denk dat het voor alle 2 een super leuke boost is. Mannen zijn nou niet zo handig met dit soort dingen.
Ze neemt helemaal geen schuld op zich oid. Gewoon een kadotje. Dat is juist leuk nu hij ook beter zn best doet na t gesprek.
Als je elkaar meer gaat waarderen dan komt het van beide kanten. Wie het eerste zetje geeft maak niet uit. Zou het wat positiever insteken ipv dat een dan de relatie red/ schuld opzich neemt.

De intentie is goed maar dit is 100 stappen te ver. Als je basis niet goed zit (wederzijds respect, liefde, vertrouwen) dan heb je niks aan dit soort dingen.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:56

Nee klopt, maar ik dacht dat ts wel de basis goed vond zitten maar ze elkaar door omstandigheden uit het oog zijn verloren?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:16

Ik zou gewoon tegen ventlief zeggen, "hier schat, heb je de bende, ik ben even een weekje Griekenland doen, en als je zoet bent mag jij over twee weken" :)

Ik zie vooral een vrouw die ontzettend veel moeite heeft de controle los te laten, niemand doet het goed genoeg en alleen jij kan de wereld redden. Totdat de man met de hamer komt en dan moet je gedwongen los gaan laten. Waar ben je nou zo bang voor? Wat kan er in hemelsnaam mis gaan als je de kids een paar dagen ergens anders onder brengt?

Ik weet wel wat er mis gaat als je niet los leert laten, dan loopt je huwelijk op de knoppen, kindjes gescheiden ouders met de nodige spanningen en weet ik veel wat nog meer. Misschien jij wel in de bijstand, want moederen en werken alleen is echt niet heel simpel.

Daarnaast kan ik je met hele grote zekerheid zeggen dat jouw kinderen feilloos aanvoelen dat het niet echt heel gezellig is thuis, dat is misschien ook de reden waarom ze wat veeleisend zijn op het moment.

Laat los, je bent heus niet de enige die goed voor kinderen kan zorgen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:57

MissDream schreef:
Maartje1990 schreef:
Is dat stukje "walrus" niet de, zeer slechte, humor van mannen die zich totaal niet realiseren dat dat echt niet grappig is?

Ja dat is inderdaad zijn soort “humor”, subtiel staat niet echt in zijn woordenboek.

Heb hem ook gelijk uitgelegd dat ik zijn humor op dit moment echt niet kan waarderen en na die opmerking meteen uitgelegd dat dat soort opmerkingen voor mij heel kwetsend zijn, dat had hij niet door.
Hij is altijd zo geweest met dat soort opmerkingen maar eerder kon ik het altijd goed hebben en ging het het ene oor in en de andere weer uit.

Wauw wat een reacties van jullie allemaal, heel erg bedankt!
Ik ben niet zo veel op bokt, vandaar mijn late reactie.

Ik denk dat ik door de hormonen en de onderbrekende nachten ook gewoon minder kan hebben, sneller geïrriteerd ben en hij net zo, en dat botst in ene.
Heb alle reacties even vluchtig doorgelezen en er eens over nagedacht, daar kom ik wel tot de conclusie dat onze relatie dit toch echt wel moet kunnen overleven als wij allebei onze best doen.
Na ons gesprek gaat het eigenlijk heel erg goed, heb dit keer het idee dat het echt effect heeft gehad en dat het nu anders is als de andere gesprekken met hem.
En ja het ligt ook zeer zeker aan mij, ik moet ook leren dingen aan te nemen van hem, want ik kan ontzettend koppig zijn en wil niks toegeven.
Hij heeft ook aangegeven dat het hem dwars zit dat ik zo koppig kan zijn en hij op zijn manier zijn best probeert te doen maar ik dat niet wil zien, wij moeten ook gewoon wat meer oog voor elkaar hebben.

Oppas ligt vooral bij mij gevoelig, mijn vriendin past een enkele keer op en dan wil ik het liefst een hele waslijst opstellen terwijl zij het echt wel heel goed doet, vind het moeilijk mijn kinderen uit handen te geven, ben redelijk perfectionistisch op veel gebieden.
Ik ga er aan werken, want inderdaad is het heel belangrijk samen met mijn man weer leuke dingen te gaan doen en quality time te hebben.

Goed dat je door hebt dat je je kinderen moeilijk los kan laten, Ga dat maar eens oefenen. Gaat je man ook wel eens wat doen met een vriend? Ook belangrijk. Ook voor jou om even weg te gaan met een vriendin. Zou daar aan gaan werken.

Ken het, niet zozeer de ruzies die jullie hebben maar wel 3 kleine kinderen gehad en dan is het belangrijk dat je je partner een time out geeft, beide kanten op natuurlijk maar ook zeker een oppas regelt en samen op stap gaat. Doe je dit niet dan verlies je elkaar als partner uit het oog en zijn jullie alleen nog maar ouders.

Toen de kinderen nog klein waren ging ik een keer een dagje naar een vriendin, en mijn oudste vroeg waarom ik weg ging, toen zei ik ik ben niet alleen mama maar ook Jiska en die wil wel eens even iets anders doen. Nog steeds gelukkig getrouwd, 21 jaar. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:04

Ts, zoals ik het nu lees kan jouw man waarschijnlijk ook weinig goed doen met de kinderen en huishouding. laat dat perfectionisme varen en knijp regelmatig een oogje toe wanneer hij iets doet. Niets zo vervelender als een vrouw die je vraagt de vaatwasser in te pakken of te stofzuigen en daarna commentaar geeft dat zij het toch anders en beter doet. Dit soort gedrag kan je echt je relatie kosten want het begint ermee dat de partner denkt: Zoek het maar uit, doe het toch nooit goed. Laat hem en geef eens een compliment ook al heeft hij de kinderen aangekleed als een clown bvb. En doe geen werk over wat hij al gedaan heeft, dodelijk.

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 23:06

Onze basis zit wel goed, daar ben ik van overtuigd.
Praten met een psycholoog zie ik niet zitten, is niet mijn ding en voel ik mij niet prettig bij.

En ja ik weet ook gerust wel dat de kids een avondje met een oppas overleven, maar ik kan dan niet een avondje top genieten, tenzij het mijn ouders of schoonouders zijn.

Mijn man gaat wel eens gezellig met een vriend/vrienden op pad, ik vrij weinig omdat ik niet echt vriendinnen heb, heb het al bijhoorkijk druk met 2 kleine kids, een paard en mijn werk.
Ik heb 1 goede vriendin maar ook zij heeft een druk leven dus het is echt plannen om samen eens wat te gaan doen, dat doen we ook wel hoor maar 3 A 4 keer in het jaar is al lastig.

Het ging afgelopen dagen heel goed, tot gisteren, hij was bij vrienden geweest en ik zat met de kids thuis, dat hij thuis kwam wel wat biertjes gehad, en ik had even een klein dipje omdat ik ook wat gezelligheid miste, heb hem gevraagd mij even te laten maar dat kon hij dus niet en dat is uiteindelijk geëscaleerd in een grote ruzie, heb heel hard zitten huilen want de kids zaten er ook nog eens bij en hij bleef maar tot het uiterste gaan, heb hem een douw gegeven en ben weg gelopen naar buiten waar ik een hele tijd in de stromende regen heb gelopen.
Hij had uiteindelijk spijt van hoe hij deed maar daar koop ik niks voor, probeer ik zo mijn best te doen en dan escaleert de hele boel omdat ik 5 minuten een dipje had, het gaat gewoon nergens over.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:16

Wat doet hij dan als ik vragen mag?

Sneu voor jullie kinderen dit hoor. Jullie moeten toch echt een manier zien te vinden om fatsoenlijk te communiceren. Klinkt niet alsof de basis goed is namelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:22

Soms kan het wonderen doen om toch eens iets nieuws te proberen. Ik zou met iemand gaan praten, want blijkbaar lukt het jullie niet in je eentje. En er is niks mis met dat toe te geven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:26

Ik ga het ff recht voor z'n raap zeggen: jammer dan dat jij een psycholoog niet ziet zitten omdat dit niet 'jouw ding' is en je je er niet prettig bij voelt. Dan zet je je daar maar overheen, want zulke ruzies uitvechten waar de kinderen bij zijn…..die zullen zich pas echt niet prettig voelen. Jullie schijnen de volwassenen te zijn, gedraag je daar dan ook naar.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:28

Het komt bij mij ook over alsof je het hem kwalijk neemt dat hij een avondje met vrienden weg is. Ik begrijp dat het moeilijk is dat jij niet veel vriendinnen hebt/ziet maar je kan niet van hem verwachten dat hij 365 dagen per jaar bij jou thuis blijft.
Ik zou ook pissig zijn als ik thuis kom en mijn vriend is chagrijnig omdat hij even een avond alleen is geweest met de kids. Gun hem ook dat plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:37

DearDarling schreef:
Het komt bij mij ook over alsof je het hem kwalijk neemt dat hij een avondje met vrienden weg is. Ik begrijp dat het moeilijk is dat jij niet veel vriendinnen hebt/ziet maar je kan niet van hem verwachten dat hij 365 dagen per jaar bij jou thuis blijft.
Ik zou ook pissig zijn als ik thuis kom en mijn vriend is chagrijnig omdat hij even een avond alleen is geweest met de kids. Gun hem ook dat plezier.

Op oud en Nieuw vind ik dat net even wat anders dan normaliter. Wij doen altijd van alles apart van elkaar, maar oud en nieuw en kerst is toch wel een beetje heilig hoor.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:39

Heb jij geen leuke collega's om eens een avondje iets mee te doen?

Het is juist heel goed om beide ook je eigen vrienden etc te hebben, hoe vind je vriend het dat jij een paard hebt? ben je daar veel tijd aan kwijt? Kan mij dan ook wel af en toe voorstellen..dat als jij 3-4x per week met dat paard bezig bent en hij het uit kan zoeken en jullie dus niet in de relatie investeren dat het op den duur ook zeker niet gaat worden.

Wij hebben nu een dochtertje van 3.5 en ik zou niet weten hoe ik mijn baan, dochter en een paard zou kunnen combineren zonder iemand anders te kort te doen. Dus ik heb dan ook geen paard meer :-)

Zijn jullie financieel wel in balans? maw hebben jullie beide een inkomen en is dat ook relatief gelijkwaardig?

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 23:54

Kinke schreef:
Ik ga het ff recht voor z'n raap zeggen: jammer dan dat jij een psycholoog niet ziet zitten omdat dit niet 'jouw ding' is en je je er niet prettig bij voelt. Dan zet je je daar maar overheen, want zulke ruzies uitvechten waar de kinderen bij zijn…..die zullen zich pas echt niet prettig voelen. Jullie schijnen de volwassenen te zijn, gedraag je daar dan ook naar.

Sorry hoor, maar lekker lompe reactie, iets subtieler had je gesierd.
Ik ga iemand die ik niet eens ken niet laten bepalen wat ik wel of niet moet doen.

DearDarling schreef:

Nee ik neem het hem absoluut niet kwalijk en gun hem echt zijn pleziertjes wel, maar ik had even zelf een dipje, heb daarover niks gezegd of laten merken maar hij zag het aan mij, en vroeg wat er was, waarop ik zei laat mij maar gewoon even, in plaats van dat hij mij gewoon even liet is hij gaan doordrammen en dat escaleerde.

Mijn man vind het prima dat ik een paard heb, ga er al vrij weinig heen, paard is iets ouder ondertussen en staat vol pension dus dat scheelt, maar paard is niet meer verkoopbaar en mijn man wil dat ook niet omdat hij ziet hoe veel positieve energie ik uit mijn paard haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:11

Wat doen jullie nog wél samen?

S'avonds samen tv kijken? Of ga je op tijd naar bed of blijf je bij de kids?
Geen aanval, maar ik zie zo vaak dat moeders alleen maar met hun kroost bezig zijn (begrijpelijk), maar de partner vergeten. Ook die wil wel eens aandacht, en die lompe opmerkingen vind ik dus net opmerkingen van; 'ik krijg niet genoeg aandacht, dus dan ga ik maar op een negatieve manier aandacht vragen/krijgen'.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:19

Eigenlijk kan of wil je niet wat eventueel zou kunnen werken? Mijn ervaring is dat je dit soort ruziepatronen alleen kan doorbreken als je er beide 100% voor gaat. Dan maar avondje met oppas dat je niet helemaal 100% kan genieten, maar wel avondje is die van jullie 2 alleen is toch?

Je vraagt je af war je kan kopen van een excuus, maar heb je zelf wel excuus aangeboden voor de Duw? :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:27

Als ik je posts lees krijg ik heel erg het gevoel dat jij het 100% perfect doet en alles voor je kinderen over hebt en je man moet dat maar beseffen en zich maar aanpassen aan jou. Want jij hebt een dipje, dus hij moet maar normaal doen. Jij mag wel duwen, hij mag geen opmerkingen maken. Hij mag geen avondjes weg want jij heb geen vriendinnen. Jullie kunnen niet samen weg want jij voelt je dan niet prettig met oppas.

En zo werkt het niet in een relatie. Of ga veranderen en doe er wat aan of ga uit elkaar als je dat niet ziet zitten.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:40

MissDream schreef:
Nee ik neem het hem absoluut niet kwalijk en gun hem echt zijn pleziertjes wel, maar ik had even zelf een dipje, heb daarover niks gezegd of laten merken maar hij zag het aan mij, en vroeg wat er was, waarop ik zei laat mij maar gewoon even, in plaats van dat hij mij gewoon even liet is hij gaan doordrammen en dat escaleerde.

Dit is toch wel typisch vrouwengedrag. :Y) Het kat en muis spel waarin je als vrouw je ongenoegen uit, niet zegt waardoor. Man zich er niet mee mag bemoeien. Doet hij het wel krijgt ie een snauw. En als hij zich er niet mee bemoeit is het ook niet goed.

Je zit volgens mij flink vast in patronen van ergernis en clichés.
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 02-01-18 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:46

MissDream schreef:
Kinke schreef:

Sorry hoor, maar lekker lompe reactie, iets subtieler had je gesierd.
Ik ga iemand die ik niet eens ken niet laten bepalen wat ik wel of niet moet doen.

Maar wel even de keiharde waarheid.
Diegene heeft er meer verstand van dan heel bokt bij elkaar. Komt deze situaties veel vaker tegen dus het is niet iets om je voor te schamen. Zo'n persoon is er om te zorgen dat de kinderen niet de dupe worden, wat ze dus wel waren in jullie laatste ruzie. Zo'n persoon is er voor jullie als partners, om te helpen om probleem op te lossen die jullie duidelijk niet zelf op kunnen lossen. Zo'n persoon is er dus om jou te helpen. Jou, je man, jullie!
Zo'n persoon is er dus om te helpen. Het is geen schande. Al ligt er een taboe op blijkbaar, hoor jou er miet alleen over hoor. Maar mensen hebbem nou eenmaal hulp nodig van andere mensen. Links of rexhts om. Je zet nu hier je privé levem ook neer. En wij zijn ook vreemden. Maar ook wij proberen te helpen

Zet je over je eigen trots heen en zoek hulp. Jij bent niet de enige die er de dupe van is, je man niet maar jullie kinderen ook. En die kiezen er niet voor en kunnen er niks aan doen. Maar jullie wel. Denk in ditgeval niet aan jezelf, wat jij wel en niet prettig vind maar wat je kind ook prettig zou vinden. En jij dus uiteindelijk ook. En je man. Geen grote geëscaleerd ruzies. Een meningsverschil zal vast wel blijven, maar dat het in de hand te houden is.

Want zoals je nu suggereert kan het natuurlijk niet in een relatie..
Ik hoop ts dat je dit ook onder ogen ziet. Dan ben je al een hele grote stap in de goede richting. Maar modder niet zo aan. De schuld ligt nu niet allen bij je man.. Maar ook bij joun gedrag.

Ik hoop dat jullie eruit komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:56

Kinke schreef:

Helemaal mee eens.
Jij gaat over de kook schrijf je zelf en je man moppert op je kind omdat hij/zij moet huilen.

Je kindjes hebben niks te kiezen of de relatie nog te redden is en of je het allemaal niet meer weet of wel.
JIJ hebt ze op deze wereld gezet dus jij moet zorgen voor een stabiele, gelukkige thuisbasis. Zorg dat je er alles aan gedaan hebt voordat je gaat klagen over opgeven!!

Edit:typo

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:27

Ik denk dat jij een onjuist beeld van een psycholoog hebt. Een psycholoog verteld je helemaal niet wat je moet doen. Die luistert, stelt vragen, komt met ideeën, verteld je soms ook wat je niet wil horen, en is bovenal heel eerlijk en behulpzaam. In principe is het niet heel anders dan je verhaal hier op bokt doen, wij kennen je immers ook niet. Alleen krijg je dan hulp van iemand die ervoor geleerd heeft, en weet waar hij/zij het over heeft.

En heb je er uiteindelijk niks aan? Fair enough. Maar dan heb je het in ieder geval wel geprobeerd. Is het niet voor jezelf dan wel voor je kind(eren).

Ik lees veel "ja maar" "nee naar" en andere negatieve uitingen van jouw kant. Het word tijd voor een positieve mindset! Probeer in oplossingen te denken. Zet die negatieve bril af en ga nieuwe dingen proberen! Al is het maar voor je kind(eren), dat ben je ze verschuldigd.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:29

MissDream schreef:

Mijn man vind het prima dat ik een paard heb, ga er al vrij weinig heen, paard is iets ouder ondertussen en staat vol pension dus dat scheelt, maar paard is niet meer verkoopbaar en mijn man wil dat ook niet omdat hij ziet hoe veel positieve energie ik uit mijn paard haal.

Ok maar dan nog kan ik wel begrijpen dat wanneer hij thuiskomt en jij bent nukkig dat hij het niet los kan laten. Heb je tegen hem gezegd dat je het fijner zou vinden om met hem te zijn die avond? Ik besef nu pas door de reactie van een andere bokker dat het oud&nieuw was. Ik ga met Kinke mee als het gaat om praten met een psycholoog, zowel jij als je man en samen. Zolang jij de touwtjes niet kan laten vieren zal er spanning zijn tussen jullie. Natuurlijk is dat niet het enige wat speelt tussen jullie maar als hij constant het gevoel heeft dat hij op eieren loopt omdat hij jou wil pleasen gaat het geheid mis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 02:12

Kelly_ann schreef:
Dit is toch wel typisch vrouwengedrag. :Y) Het kat en muis spel waarin je als vrouw je ongenoegen uit, niet zegt waardoor. Man zich er niet mee mag bemoeien. Doet hij het wel krijgt ie een snauw. En als hij zich er niet mee bemoeit is het ook niet goed.

Amen, precies wat ook meteen bij mij opkwam.
Hij ziet dat er wat mis is, wil helpen, maar mag zich er niet mee bemoeien. En als hij dat had gedaan dan zouden we hebben gelezen dat hij niet om je geeft en je genegeerd heeft.

Ik wil er nog even aan toevoegen dat ruzie maken in het bijzijn van je kinderen ook betekend dat je het goed moet maken in het bijzijn van je kinderen. Vooral in het geval fysiek geweld is gebruikt.