Shiloh schreef:Overigens vind ik het typisch dat het vooral de mensen zonder "etiket" zijn die heel negatief over etiketten zijn.
Ik zie mijn autisme niet als een label. En toen ik de diagnose kreeg was ik dolgelukkig.
Eindelijk een verklaring voor alles waar ik mezelf 25 jaar lang om had vervloekt en boos op mezelf was geweest. "Waarom doe je nou niet gewoon dit of dat". Nou. Daarom dus. Ik heb autisme.
Amen!!!!!
Sommige reacties hierboven ...pfffff.ze moeten naar gewoon mee en geen bijzondere behandeling. Of je nou ASS hebt of iets anders, het zou zo fijn zijn als mensen wat verder konden kinken dan hun neus lang is en dingen proberen tr zien vanuit een ander perspectief. Dan kunnen de eisen ws hetzelfde blijven, maar mag de weg naar het uiteindelijke resultaat individueel worden bekeken. Kan echt namelijk en zou een hoop ellende schelen denk ik.
Het etiketje kan een hoop verklaren.
Mijn bloed eigen moeder heeft jarenlang gedacht dat ik egoïstisch was met weinig interesse en empathie voor anderen. Kortom. Ze vond mij helemaal niet zo leuk. Ze dacht dat ik niet wilde.
Inmiddels begrijpt ze dat het geen onwil is, maar onkunde en dat ik kei hard mijn best doe.
Vooral op het gebied van sociale interactie, en wat daarin de sociale verwachting is heeft het zo enorm geholpen voor de mensen van wie ik houd om te begrijpen dat het écht geen onwil/desinteresse is.
Voor iedereen die weigert er rekening mee te houden, of het te begrijpen, en er stomme conclusies omheen trekken, die mensen steek ik al snel geen energie meer in.
Ik ben leuk, en als je dat niet kunt/wilt begrijpen. Tja. Dan niet. Doei!