Wat is jouw december ergernis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Re: Wat is jouw december ergernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:54

De drukte op werk..
December is het voor mij altijd een drukke maand ivm met de feestdagen en er dan gewoon gewerkt moet worden maar ook met de evenementen met kerst en sinterklaas wat ik moet organiseren. maar omdat het werk ook gewoon door gaat en ik naast het organiseren ook nog de boel draaiende moet houden en er voor moet zorgen dat niet iedereen uit de neus gaat zitten eten. hierdoor werk ik extra dagen ik kom ik gewoon tijd te kort.

Ohja en die stomme feestdagen, ik heb er gewoon niets mee. nu vind ik het dan ook helemaal niet erg om met kerst te werken, maar het is wel vervelend dat ik die dagen al het werk alleen moet doen.
Van mij mag het alweer januari zijn :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:56

Mijn grootste ergernis is ieder jaar weer het gedoe waar kerst op welke dag gevierd wordt. Vooral van schoonmoeder, die dit jaar weer lekker vroeg was om 1e kerstdag op te eisen "omdat ze met sinterklaas ook al overgeslagen was" (lees: dat wilde ze niet met ons vieren omdat we het ook al met mijn familie vieren, en dan is het allemaal al verpest :roll: )

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:09

- kerst in het algemeen
- er goed uit moeten zien voor het diner in een restaurant ineens is het op chique
- gezellig moeten doen met mensen waar je wen hekel aan hebt
- moeten vooral dat moeten
- gezellig naar je schoonfamilie (Thank god dat ze mij er niet bij willen)
- uren werk voor een diner wat naar binnen geschoven word in 10 minuten
- het halve frotuin wat je aan cadeaus uitgeleefd want vergeet tante Mien niet die je nooit spreekt
- vuurwerk
- kerstversiering want het moet wel gezellig zijn. Uren moeite voor 30 dagen lampjes
- mensen die je nooit ziet sturen ineens een kaart omdat het hoort
- die stomme kerstfilms die elk jaar herhaald worden
- kerstmuziek die elk jaar hetzelfde is. Na 20 keer in het uur Mariah begint de krolse kat van de buren steeds beter te klinken.
- al die gekte voor de feestdagen ineens moet iedereen de stad in en gezellig en doneren blabla maar het hele jaar doen ze niks
- 3 kussen met nieuwjaar
- verplicht iedereen een berichtje sturen
- wederom schoon familie

De grinch is my spirit animal in december

Afbeelding

is december al voorbij
Laatst bijgewerkt door Lau op 06-12-17 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:10

Kerst kadootje kopen voor "moeilijke" familieleden.. Voor de rest vind ik het allemaal wel gezellig en leuk!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:25

FatCat schreef:
Wow wacht even - ik ben net in NL beginnnen te werken dus wist hier niet van. Je moet je collegas kussen na oud en nieuw? Toch op de wang hoop ik...is dat overal zo? En hoeveel kussen?

Sorry - dit soort dingen geven me sociale angst :')

Gewoon een stevige hand geven en de arm wat strak houden, dan snappen ze het wel.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:27

FatCat schreef:
Wow wacht even - ik ben net in NL beginnnen te werken dus wist hier niet van. Je moet je collegas kussen na oud en nieuw? Toch op de wang hoop ik...is dat overal zo? En hoeveel kussen?

Sorry - dit soort dingen geven me sociale angst :')

Vaak geef je een hand en doe je wang aan wang “kusjes geven” kust niet echt maakt alleen het geluid. Herhaal dit 3 keer en het kan niet mis gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:29

December!!!!! Nog nooit leuk gevonden, maar de kortste dag is er bijna en dan gaan we de goede kant op. Vroeger ook eigenlijk altijd de balen dat je zoveel moest met kerst en nu, nu vertel ik onze kinderen dat ze zich absoluut niet verplicht moeten voelen om bij pa en ma op visite te komen. Maar ondanks dat ik zelf niet van verplichtingen houd mis ik wel de verplichting van jaren geleden, toen mijn lieve ouders en mijn lieve schoonouders er nog waren, juist in December worden ze gemist.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:29

Oh god nieuwjaarswensen. Niks zo ongemakkelijk als dat.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:32

Ierpier schreef:
Oh god nieuwjaarswensen. Niks zo ongemakkelijk als dat.

Of de nieuwjaar nieuwe mij dingen op Facebook. Dit jaar ga ik diëten, meer sporten, stoppen met roken en ga zo maar verder. In februari zitten ze met een peuk bij de mac in hun sportkloffie want dat is lekker ruim kunnen ze meer eten.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:33

:') heerlijk

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:33

Ergernis 1: ik hou van Sinterklaas (en van Okki, de nieuwe schimmel van Nicolaas).
Dus voor 5 december svp geen Kerstspullen.

Ergernis 2) wat zou het fijn zijn als de commercie met de tengels van het Kerstfeest af zou blijven.
"Vreten op aarde" is tot daar aan toe (er zijn meer winterse uit deel feesten zoals Sint Maarten, Wassail, Sint Nicolaas - dus ook met Kerst graag iedereen een volle maag).
Maar cadeaus en toeters en bellen en die opgeklopte gezelligheid - huuuu!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:35

Vuurwerk -O-
En verder het feit dat bepaalde mensen het toch zo zielug vinden dat je alleen bent met kerst. De rest van het jaar hoor of zie je ze ook niet, maar met kerst is het opeens wel erg {:)-:(
Elk jaar opnieuw hetzelfde gezeik van diezelfde mensen dus.
* Kruipt dit jaar in kelder voor een paar dagen * :')

Oh en dat mensen de dagen voor kerst blijkbaar hun verstand verliezen en als kippen zonder kop rondhollen. Beetje hetzelfde als wanneer de grote vakantie eraan komt :x

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:39

Memories schreef:
De enorme stress (zowel psychologisch als financieel, ik hoor mijn bankrekening al stilletjes huilen :+ ) die er in deze maand op me neervalt. Alles en iedereen wil aandacht en dingen doen en cadeautjes en gezellig samenzijn en feestdagen overal en nergens met iedereen vieren en dan is er ook nog studie die gewoon doorgaat en en en... -O- (knip)

Dit ook inderdaad! En dan van die mensen die roepen: "Studie? Je hebt toch kerstvakantie?" Jazeker, vakantie om te leren voor tentamens.. mijn studie kent geen vakantie. {:)-:( :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:45

Radio 10!! top 4000. Geen kerstmuziek. Heerlijk

JvS1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:00

De niet zwarte pieten, de kou, véél te vroeg vuurwerk. {:)-:(

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:05

Sinterklaas en kerst, oud en nieuw, vuurwerk,alle verplichtingen, de drukte & alles wat hier in het topic genoemd word. Ik wou dat het morgen februari was *\o/*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:11

Oh, nu ik net het weerbericht hoorde: de mogelijkheid tot sneeuw. _-:(
Ik ben afhankelijk van een scooter momenteel en die gaan niet zo best op een gladde weg. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:12

Dat de weegschaal eind december te veel aangeeft.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:05

Oef ik heb ook een gruwelijke hekel aan december.

*je moet zo gezellig doen, je moet dit je moet dat.
* de kou. Ik heb een hekel aan kou..
* iedereen nieuwjaar wensen
* Kerstmuziek op Sky..
Bleh _-:(

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:12

Waarom tegen jullie zin dingen doen. Ik versier mn huis niet, ga noet ergrns langs als ik daar geen zin in heb. Koop geen cadeautjes voor een tante die ik niet ken.
Ik baal van t vroege donker, maar daar kan ik weinig aan doen. Verder doe ik gewoon geen sociaal wenselijke dingen als ik daar geen zin in heb

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:04

Mandarijn schreef:
Oh, nu ik net het weerbericht hoorde: de mogelijkheid tot sneeuw. _-:(
Ik ben afhankelijk van een scooter momenteel en die gaan niet zo best op een gladde weg. :')

hier iedemdito

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:05

Regen en kou :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:22

Oja, nog een ding, hahaha
(eigenlijk is dat 1 januari maargoed :'))
Mijn ouders (en ooms en tantes) die elkaar onwijs ongemakkelijk zoenen waar alle nichtjes, neefjes en mijn zusje en ik bij staan. Wij zijn dan echt zo van: "euh proost?"
Maar miss is mijn vriend d'r dit jaar bij en dan ga ik het lekker terug doen. :')
(echt een puber trouble, verder gun ik ze het natuurlijk gewoon, zo erg ben ik niet. :D)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:05

Ik hou wel van de decembermaand hoor en alles wat daar bij hoort, heerlijk , gezellig maarrrrrrrr dan op 1 januari al dat nieuwjaarsgezoen, daar krijg ik de kriebels van en dat gaat dan nog een paar dagen door en dan op 11 januari ben ik jarig en begint dat gezoen weer opnieuw! Ik geloof dat ik niet zo'n zoener ben

:(:)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:15

Dat nieuwjaarsgezoen is in één keer over als je gewoon een stap achteruit zet hoor. Of je hand uitsteken, 'gelukkig nieuw jaar!' Mensen doen het omdat je zelf braaf meedoet, ik vraag me af hoe veel procent van de bevolking het werkelijk een fijne traditie vindt. XP

Ik ben heel kort voor de kop en doe niets december-igs waar ik geen zin aan heb maar mijn grote ergernis is het gebedel overal.
De helft van de reclames op de radio is gebedel, in de kranten gebedel, bij de deur gebedel, op straat gebedel, en bij de winkel gebedel. Nog even en je moet je schuldig voelen dat je een doosje chocoladekransjes koopt, want de voedselbank/zielig hondje/verhongerd kindje uit Verweggiestan/onterecht gevangene/oudere medemens/asielzoeker/konijn-van-de-buurman-aan-de-overkant heeft het harder nodig dan jij. XD Echt, dat werkt zo averechts, ik geef gewoon helemaal niets meer.