wyoming schreef:Ik heb zelf ook in een winkel gestaan, als andere klanten naar mij toe kwamen dat iemand wat in zijn tas had gestopt, kon ik niet meer doen dan schaduwen en hopen dat ik het zelf ook zag en ik daarna zeker wist dat er niet afgerekend ging worden. Maar tegenwoordig sta je met zo weinig personeel dat als er een andere klant iets komt vragen dat je de vermoedelijke dief niet meer kan schaduwen, en je dan dus moet hopen dat de alarmpoortjes hun werk nog doen maar goed als die dan gewoon doorloopt kan je nog proberen om hem/haar terug te roepen maar meer kan je tegenwoordig ook niet.
Als je in een winkel gewerkt hebt zou je moeten weten dat je als winkelier visitatie rechten heeft. Die kan je gewoon gebruiken hoor. En je kan elke willekeurige klant visiteren na vriendelijk verzoek. En heeft diegene niks dan bedank je vriendelijk voor het meewerken en is er niks aan de hand. Nadeel, de winkel moet de regels wel ergens kenbaar hebben
) en is de politie gebeld. Ze hebben hem naar achteren gebracht totdat de politie het verder kon afhandelen.
Zelf iemand aanspreken zou ik niet zo heel snel doen denk ik.