Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 06:14

overdag doe ik rustig open.. na een uur of 8 s'avonds niet meer.. eigen veiligheid

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 06:35

Froukje schreef:
Leuk als de politie oid dan eens aan de deur staat met een minder prettige mededeling, sorry, geen zin in om open te doen. Kom morgen maar terug?!

:')

Die bellen heus nog wel een tweede of derde keer aan hoor. Als het dringend klinkt ga ik inderdaad wel kijken. Maar iemand die gewoon aanbelt, op een willekeurig tijdstip, terwijl ik het niet verwacht? Neuh. Genoeg mensen in de buurt die veel vriendelijker zijn dan ik en die mensen in nood kunnen helpen (die sowieso al niet hier aanbellen maar bij de woningen met een voordeur aan de straat). En de kans op bosbranden is hier ook nihil :')

Thuis wil ik rust. Thuis is echt de allerlaatste plek waar ik me aan een ander aanpas. In overleg ben je hier op zich welkom maar anders spreek je me maar buitenshuis aan als er wat is.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 07:52

Noop, ik doe niet open! Zeker als manlief er ook niet is!

Ennuh , goed volk komt achterom :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:02

De deur zit naast mijn huiskamerraam dus ik kijk eerst door het raam, ken ik diegene niet dan doe ik niet open. Mijn voordeur gaat altijd op slot en het is een slot met die haken boven en onder, daar ben ik wel blij mee want de vorige hoefde je maar te blazen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:04

Ik heb helemaal geen bel. Vind het voor de honden en buren storend als ik niet thuis ben. En voor mezelf als ik wel thuis ook. Als mensen langs willen komen of voor de deur staan dan sturen ze me wel een app-je of een belletje op mn mobiel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:11

Ik had laatst en gaslek om half 10 savonds , gelukkig deden de buren wel open anders had het misschien hele nare gevolgen gehad..
Ik doe altijd open , je weet nooit wat het is , politie , buren enz

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:19

Ik heb het nummer van mijn buren dus zou ze altijd kunnen bellen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:20

Ik doe de deur open. Kijk op een raar tijdstip wel even door het raam. Bij niet pluis doe ik alleen het luikje in de deur open en laat iemand zijn of haar verheel doen.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:21

Froukje schreef:
Leuk als de politie oid dan eens aan de deur staat met een minder prettige mededeling, sorry, geen zin in om open te doen. Kom morgen maar terug?!

Vind dat niet open doen altijd zo stom. Hier gaat dan ook voor iedereen de deur open, iemand die wat komt verkopen krijgt een 'nee bedankt' en ik kruip weer op de bank en overvallers.. Tja, als ze om lopen staan ze binnen zonder dat ik open hoef te doen, de achterdeur zit alleen 's nachts op slot.

Dat heeft de politie hier mij zelf op het hart gedrukt toen ik een paar jaar geleden de deur open deed voor een vrouw waarvan ik dacht dat ze gevallen was met de fiets oid, maar ondertussen in een flinke psychose zat. Mijn vriend was een weekje weg dus stond er mooi alleen voor. Hier zijn dan ook de deuren gewoon op slot in de avond. Mijn schoonvader heeft daarna eens aangebeld na 21:00 uur en ik deed niet open. Kwam er pas een paar weken later achter dat hij het was, hij had me ook ff kunnen bellen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:24

Hier doen we de deur eigenlijk ook altijd open.
Komt ook wel omdat er een blinde man in de straat woont die met regelmaat aan de deur staat om iets te vragen. :))
Ik heb ook wel eens gehad dat ik een paar huizen verder brand op de zolder zag.
San ben ik toch blij dat ondanks het late tijdstip die mensen toch open deden. Want ze hadden zelf niks in de gaten. Nou was de brandweer natuurlijk ook al gebeld, maar met zo'n situatie is het wel fijn dat je iemand kan waarschuwen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:29

Jennyj01 schreef:

Van alle buren in een straal van 50 meter die ontruimt moet worden?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:32

Bij ons wordt er gelukkig bijna nooit aangebeld aangezien wij een ja nee sticker bij de bel hebben hangen ideaal... tenzij je van die sukkels hebt die eerst aan bellen en dan pas lezen...

Onze pakketten worden altijd overdags bezorgd en visite weten we altijd van tevoren. Savonds doe ik hem alleen open als me ouders er zijn anders blijft die gewoon dicht... meestal toch een sukkel die niet heeft gelezen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:33

Kabayo schreef:
Jennyj01 schreef:

Ja daar heb je toch de buurt app voor?

Als die ontploft, is er wat aan de hand. En in zo'n geval komen er ook brandweer en politie dus dan kom ik wel kijken of er wat aan de hand is.
Maar zo vaak gebeurt dat niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:34

Kabayo schreef:
Jennyj01 schreef:

In dit uitermate hypothetische geval staat er vast buiten een brandweerman of politieagent met een megafoon. Waarom zou je dan nog hoeven aan te bellen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:36

Nou ik moest wel even wachten en in die tijd moest ik iedereen waarschuwen. We hebben hier geen buurt app en ik heb nog nooit met de buren gepraat :') woon hier sinds juni

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:37

Nee. Bij ons is het gewoon vreemd als iemand aanbelt. Die ons kennen weten dat ze achterom kunnen. We wonen afgelegen en er komt sowieso bijna niemand.

Overigens hebben we geen bel, maakt het makkelijker :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:55

Wij delen een bel met de onderburen dus als ik niemand verwacht doe ik sowieso niet los.

Laatst wel een keer gehad dat iemand rond 00.00 nog aan het bellen was. Was al de 3e keer die week en de konijnen schrokken zich een ongeluk en begonnen te stampen.
Dachten eerst dat de onderburen pizza hadden besteld (doen ze vaker), maar die gast bleef maar bellen. Vriend naar beneden en deed het raampje in onze deur los. Bleek het een dronken gast te zijn die hier wou pitten omdat er een vriendin van hem hier zou wonen (woonde er al een dik half jaar niet meer).
Bij deze gast even gezegd dat als ie nog een keer belt dat dan de politie gebeld wordt (hij heeft het een periode elke dag gedaan).
Wij kunnen de bel er niet 1 2 3 uit trekken, dan moeten we eerst wat planken weg schroeven.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:02

Als ik er ben, doe ik altijd open.

Maakt mij niet uit of ik nou in een eenhoornenonesie, net jurkje of met een gezichtsmasker op open moet doen, ze staan er vast niet voor niks. Mensen die ons kennen bellen overigens niet aan. Zij komen gewoon door de garagedeur naar binnen. Vaak zat dat er eentje aan komt met een biertje in de hand (je komt dan langs de koelkast :+ ) en op de bank neerploft.

Maar goed, ik woon ook in een klein en vooral veilig dorp. Zelfs toen het raam van de voordeur er uit lag hebben we dat de eerste drie dagen 'opgelost' met een kartonnetje er voor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:06

x_Rebecca schreef:
Mensen die ons kennen bellen overigens niet aan. Zij komen gewoon door de garagedeur naar binnen. Vaak zat dat er eentje aan komt met een biertje in de hand (je komt dan langs de koelkast :+ ) en op de bank neerploft.

Hier zou ik helemaal de kriebels van krijgen (wat zeg ik: dikke uitslag) en gillend wegrennen.

Heb je dan helemaal geen behoefte aan privacy?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:11

Hier doe ik over t algemeen zoiezo niet open als ik niemand verwacht :o zowel overdag niet als savonds niet..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:15

nee, op gekke tijden zeker niet!

En tegenwoordig heeft iedereen een mobiel, dus ze hebben mijn hulp niet nodig!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:17

Koper schreef:
x_Rebecca schreef:
Mensen die ons kennen bellen overigens niet aan. Zij komen gewoon door de garagedeur naar binnen. Vaak zat dat er eentje aan komt met een biertje in de hand (je komt dan langs de koelkast :+ ) en op de bank neerploft.

Hier zou ik helemaal de kriebels van krijgen (wat zeg ik: dikke uitslag) en gillend wegrennen.

Heb je dan helemaal geen behoefte aan privacy?

Mwah, geen behoefte aan privacy zou ik het niet willen noemen. Als we geen zin in bezoek hebben geven we dat wel aan of gooien een keer de deur op slot. Zo'n biertje kan net zo makkelijk als bvo'tje worden meegenomen als het niet uitkomt.
Ik loop zelf net zo makkelijk bij diezelfde mensen naar binnen. Dat is denk ik het mooie van bepaalde vriendschappen.

Denk dat mijn mentaliteit iets anders is. Ik ben een gezelligheidsmens en sta graag voor mensen klaar. Natuurlijk zijn er onafgesproken afspraken waar iedereen zich aan houdt. Niemand zal om 11 uur 's avonds op een doordeweekse dag zoiets doen. Maar om 8 uur 's avonds tijdens de koffietijd, dikke prima, schuif toch aan.

Sowieso hebben we hier nog wel redelijk vaste tijdstippen wanneer iemand iets doet (rond 10 uur, 15.00 uur, 20.00u koffie) en dan ben je sowieso gewoon welkom.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:34

Ik woon alleen in een wijk wat niet zo pluis is, dus nee ik doe niet open.
Vorig week ging ook bij mij de deur bel, heb niet open gedaan. Bleek achteraf een verkoper te zijn. Ik kan door het raam ook niet zien wie er voor de deur staat ivm met portiekdeur wat iets verder zit. en zal zeker niet de eerste keer zijn dat er een paar junkies voor het portiek staat op m'n bel te drukken.
Dus als ik niemand verwacht doe ik niet open.
En als het een noodgeval is kunnen bekenden mij bellen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:37

Afschuwelijk, mensen die zo binnenlopen. Ik zou dat slecht trekken.
Ik vind het trouwens wel een stukje privacy, je zou maar net in je nakie door het huis lopen omdat je wil gaan douchen of een potje sex op de bank hebben met je partner. Plan je dat dan ook in op vaste tijden?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:11

Op de deur zit een sticker dat geloofovertuigers en verkopers niet welkom zijn.
Die wandelen meestal braaf de tuin weer uit.

Ik kan de voordeur zien vanuit de woonkamer en doe eigenlijk altijd open, ook ‘s avonds.
Sowieso wel fijn voor de buren die hun pakketjes komen ophalen.
Mensen bellen niet voor niets aan.