Ik denk mijn oma te herkennen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:12

SindyKaya schreef:
Cayenne schreef:
Maar weet je zeker dat de naam van degene op FB echt je oma is?
Want er zijn wel meer honden die fikkie heten ;)

Ja, want ik heb ook op de facebook gekeken van mijn neven en tante, die hebben de zelfde foto's erop staan. Ben 100% zeker dat zij het is op de foto's

Dan is het wel fijn dat je op Facebook gekeken hebt. Kan je er even rustig over nadenken of je haar een vriendschapsverzoek/berichtje wil sturen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:17

koetjeboe schreef:
Je lijkt behoefte te hebben om weer contact te hebben met je oma.
Stuur haar een bericht.

Mee eens, in het ergste geval krijg je niets terug of een berichtje met dat ze geen contact wil.
Maar aan de andere kant zou ze het ook super fijn kunnen vinden, en die kans lijkt mij groter ;)

zorro

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:02

Stuur haar gerust een berichtje hoor!

Een van mijn zussen heeft borderline en houdt mijn nichtjes bij ons en dus ook opa en oma weg. Ze leeft volledig in haar eigen wereld van leugens en we hebben helemaal geen contact met meer met elkaar.

Mijn ouders lijden daar enorm onder en zouden dolgelukkig zijn als mijn nichtjes contact op namen. Dat blijven hun kleinkinderen en die staan los van volwassenen met hun problemen.

Wij moeten helaas wachten tot mijn nichtjes wat ouder zijn, ze zijn nu te jong om met ze in contact te komen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:16

Ik heb dit topic gevolgd tot de ontknoping en ik kan ook maar 1 ding zeggen: zoek contact op met je oma.
Wel vind ik persoonlijk in dit geval omdat het familie is... dat je beter even kan bellen en rechtstreeks je stem laten horen.
Maar hey dat ben ik :)
Snap het wel als je eerst goed wil denken voor je iets zegt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:33

Wauw als je de fb van je oma hebt gevonden is dat wel heel fijn. Is ze veel veranderd? Ik zou der gewoon een bericht sturen...nee heb je....ja kun je krijgen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:56

Door toedoen van mijn moeder had ik zo'n 15 jaar zowat geen contact met mijn oma. Mijn oma stond erop mij 1x pj te zien. Dat is ze altijd blijven doen. Was ook prima.

Totdat ik een jaar of 10 geleden of zo ruzie kreeg met mijn moeder en geen contact meer met haar heb.

Toen heb ik mijn oma gebeld. Dat is een heel goede beslissing geweest. Ik had nooit haar kant van het verhaal gehoord. Ik heb gelukkig nog een jaar of 4 met haar contact gehad voor ze overleed.

Hiermee wil ik zeggen, volgens mij wil jij graag contact met je oma. Schrijf haar een berichtje, oma's willen hun kleinkinderen graag zien. Jij was 7 toen het contact verwaterde. Ze zal jou niets kwalijk nemen. Jij had geen rol in de zaken die buiten jou om speelde.

Achteraf heb ik spijt dat ik mijn moeder zo lang geloofd heb met haar vuilspuiterij over mijn oma. Mijn oma was juist een heel lieve vrouw. Als ik mijn moeder eerder doorzien had, hadden mijn oma en ik veel langer en vaker van elkaar kunnen genieten.

Wacht niet. Het leven kan heel kort zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:00

Jammer dat de mevrouw uit de winkel niet je oma is, maar wel leuk dat je je eigen oma hebt gevonden op facebook. Denk er eena rustig over na haar een berichtje te sturen! :*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:43

Ik ben iets terughoudender, want we kennen allemaal niet het hele verhaal en jij misschien ook niet. Als jij je oma op fb kan vinden, had je oma jou ook kunnen vinden natuurlijk. Ik snap echt dat het na veel jaren steeds moeilijker word om contact te zoeken. Maar het risico is wel dat je teleurgesteld wordt. Daarom zou ik er wel met iemand over praten dat je contact gaat zoeken, zodat je daar ook terecht kan als het anders uitpakt.
Als er meerdere verhalen zijn van verschillende kanten is het heel moeilijk om daarin je eigen weg te kiezen. Je wil iedereen wel geloven van wie je houdt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:49

superpony schreef:
Ik ben iets terughoudender, want we kennen allemaal niet het hele verhaal en jij misschien ook niet. Als jij je oma op fb kan vinden, had je oma jou ook kunnen vinden natuurlijk. .

Dat is niet helemaal waar. Mijn vader heeft ook facebook maar hij snapt er niks van.Die kan daar echt niemand op terug vinden hoor. Hij is ook dan 85.Dus het ligt er een beetje aan hoe oud oma is,maar aangezien ts in de leeftijd van mijn kinderen zit verwacht ik niet jaren jonger.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 02:05

We weten het dus niet. Mijn moeder is 74 en heeft fb. Onze zoon is 20 en heeft veel contact met deze oma. Met de andere niet.
Als een oma het wil en zelf fb heeft, had ze ook hulp kunnen vragen. Mijn achterneef en nicht waren bven de 85 nog actief op fb en handig ermee ook.

Ik ben alleen voorzichtiger, omdat we het verhaal niet weten en een teleurstelling hard kan aankomen. Ik zeg wel, contact zoeken, want die behoefte is er duidelijk. Maar zorg dat je iemand hebt om op terug te vallen en je het verhaal bij doet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:14

SindyKaya schreef:
Ja, want ik heb ook op de facebook gekeken van mijn neven en tante, die hebben de zelfde foto's erop staan. Ben 100% zeker dat zij het is op de foto's

Als jij neven en een tante op FB hebt (en daar misschien ook in het echt contact mee hebt?) kun je dan niet het beste via hun proberen te achterhalen of je oma contact zou willen? Hoef je het zelf niet rechtstreeks te vragen, zet je je oma ook niet meteen voor het blok, is misschien de minst confronterende manier.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:02

beatje schreef:
superpony schreef:
Ik ben iets terughoudender, want we kennen allemaal niet het hele verhaal en jij misschien ook niet. Als jij je oma op fb kan vinden, had je oma jou ook kunnen vinden natuurlijk. .

Dat is niet helemaal waar. Mijn vader heeft ook facebook maar hij snapt er niks van.Die kan daar echt niemand op terug vinden hoor. Hij is ook dan 85.Dus het ligt er een beetje aan hoe oud oma is,maar aangezien ts in de leeftijd van mijn kinderen zit verwacht ik niet jaren jonger.

Bovendien. Misschien denkt oma dat ook wel. "Ze kan mij ook vinden/berichten als ze dat zou willen, maar dat heeft ze niet gedaan, dus dan zit ze er vast niet op te wachten" . En zo blijf je redeneren in een cirkel waarbij nooit wat gebeurd, omdat je voor elkaar invult en conclusies trekt.

Kortom. Stop over na te denken wat de ander misschien wel of niet wilt.

Bedenk wat je zelf zou willen, en of je het aan zou kunnen als het antwoord op "wil je contact" nee zou zijn.
Als je het zelf wilt en je kunt dat aan, accepteer dan dat de mogelijkheid van teleurstelling er is. En doe het dan gewoon.

Leven bestaat uit risico's nemen.

Ik ben normaal helemaal niet van het gedichtjes plaatsen, maar deze is soort van mijn mantra. Ik ben heel erg van het vertrouwde en risico's nemen vind ik dood eng. Deze herinnert mij eraan om toch soms stappen te zetten die ik echt heel eng vind:

Risico.

Lachen is het risico lopen
om voor gek versleten te worden
Huilen is het risico lopen
om sentimenteel genoemd te worden
Je hand naar een ander uitsteken is het
risico lopen je ware ik te laten zien
Je ideeën en dromen meedelen is het risico
lopen om naïf genoemd te worden
Houden van iemand is het risico lopen
dat het niet wederzijnds is
Leven is het risico lopen van dood te gaan
Hope is het risico lopen van wanhoop
Proberen is het risico lopen van mislukking
Maar risico's dienen genomen te worden
want het grootste risico in het leven
is helemaal niets te riskeren
mensen die niets riskeren
doen niets, hebben niets en worden niets
zij vermijden lijden en verdriet
maar zij kunnen simpelweg niet leren
om te voelen, te veranderen
en te groeien en lief te hebben in het leven
vastgeketend aan hun dienstbaarheid zijn zij slaven
zij hebben hun vrijheid verspeeld
alleen mensen die risico's durven te nemen
zijn écht vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:54

Wij kennen de situatie van TS niet dus gewoon doen is dan wat makkelijk gezegd..
Ben je er klaar voor om het over bepaalde dingen te hebben? Bijvoorbeeld misschien over dingetjes die toendertijd gebeurd zijn waardoor het verwaterde waar jij niets van wist? Heb je iemand waar je idd op terug kan vallen en mee kan praten? Als je graag contact wil dan zou ik zeker contact opnemen maar ik zou er niet te licht over denken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:21

dees_daan schreef:
Wij kennen de situatie van TS niet dus gewoon doen is dan wat makkelijk gezegd..
Ben je er klaar voor om het over bepaalde dingen te hebben? Bijvoorbeeld misschien over dingetjes die toendertijd gebeurd zijn waardoor het verwaterde waar jij niets van wist? Heb je iemand waar je idd op terug kan vallen en mee kan praten? Als je graag contact wil dan zou ik zeker contact opnemen maar ik zou er niet te licht over denken.

Ik weet niet of je op mij reageerde of algemeen. Maar ik zeg naar mijn idee exact hetzelfde.

Ik doelde gewoon echt vooral op het "ga niet voor oma zitten invullen wat ze misschien wel of niet wilt". Dat heeft geen enkele zin, want je weet het gewoon niet.

Mijn punt is. Er zitten risico's aan. Maar die risicos neem je niet weg door eindeloos te redeneren. Als je het wilt, moet je die risicos accepteren en voor mogelijk aannemen en beslissen of de mogelijkheid van de winst van het contact het waard is om worst case scenario te ondergaan zonder dat je contact hebt.

Het is niet anders dan gokken. Je moet niet gokken als je niet bereid bent je inzet te verliezen. Maar je wint/krijgt ook niets als je niks inzet en niet gokt.

TS, je zou ook altijd nog eerst aan je moeder kunnen vragen of er redenen zijn dat er geen contact meer is, waar jij niet van weet, omdat je er over denkt je oma een bericht te sturen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 02-12-17 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:34

Gewoon vragen, wat heb je te verliezen? Stel dat ze het wel is, vindt ze het misschien hartstikke leuk om weer contact te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:46

Ik bedoelde in het algemeen. :) invullen moet je inderdaad niet doen. Er zelf klaar voor zijn is het belangrijkst.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 12:16

Er zijn een aantal dingen ( die ik niet relevant vond om te vertellen aangezien ik er niks mee te maken heb ) gebeurd waardoor ik twijfel om contact op te nemen. Als het wel de vrouw was aan mijn kassa dan kwam het gewoon mooi uit ( weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen) maar om echt contact op te nemen via Facebook twijfel ik heel erg over, die reden wil ik ook niet openbaar zetten als jullie het niet erg vinden, is toch een stukje privé. Ik wil hier graag ook geen pb’s over

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:33

SindyKaya schreef:
Er zijn een aantal dingen ( die ik niet relevant vond om te vertellen aangezien ik er niks mee te maken heb ) gebeurd waardoor ik twijfel om contact op te nemen. Als het wel de vrouw was aan mijn kassa dan kwam het gewoon mooi uit ( weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen) maar om echt contact op te nemen via Facebook twijfel ik heel erg over, die reden wil ik ook niet openbaar zetten als jullie het niet erg vinden, is toch een stukje privé. Ik wil hier graag ook geen pb’s over

Hartstikke logisch! Ik zou zeggen laat dit topic lekker rusten en ga er zelf nog goed over nadenken wat je écht wil :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:37

NYC2B schreef:
SindyKaya schreef:

Hartstikke logisch! Ik zou zeggen laat dit topic lekker rusten en ga er zelf nog goed over nadenken wat je écht wil :)

Helemaal mee eens!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:42

Ja, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb op dit moment ook weinig contact met mijn oma. Dat vind ik heel dubbel, maar het heeft ook een bepaalde reden. Ik stuur wel ieder jaar kerst- en verjaardagswensen en af en toe bel ik, maar verder hou ik het momenteel liever wat oppervlakkig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:19

shiloh, ik zei daarom dus, we kennen het verhaal niet. Er zijn altijd redenen en daar moet ts goed over nadenken. Ik adviseerde alleen maar om iemand in te lichten als ze contact wil opnemen, zodat ze wat steun heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:32

SindyKaya schreef:

Doe vooral wat het beste voelt voor jou. En daar hoef je je hier niet voor te verantwoorden! Ik hoop dat mensen respecteren dat het jouw eigen keuze is en dat je dat privé wilt houden.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:44

SindyKaya schreef:

Succes met wat je ook beslist :*

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 16:36

Dank jullie wel voor het begrip :)

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:04

Het jammere van FB is dat ze berichten van niet-vrienden op FB kan missen. Ik zou dan ook een vriendschapsverzoek sturen. Jammer dat de vrouw in de supermarkt niet je oma is. Fijn dat je haar nu wel gevonden hebt