Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yesterday

Re: Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:40

Indien nodig neem ik pakjes van de buren aan, gebeurd eigenlijk nooit want de buurvrouw werkt niet...
Zelf vind ik het ontzettend vervelend als ik iets bestel wat afgeleverd moet worden en niet naar een afleverpunt gebracht kan worden. In dat geval laat ik het wel naar ons huis verzenden en zorg ik ervoor dat ik gelijk naar de buurvrouw ga om het op te halen. (haar kinderen vinden het overigens fantastisch om de pakketjes te overhandigen :') )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:49

Relaxed schreef:
Wat ontzettend asociaal dat mensen die pakketten dan gewoon 5 dagen bij jou laten staan! :n
Als mijn pakket bij de buren ligt loop ik meteen heen, vind ook dat ze hem niet eens aan hoeven nemen, maar zij vinden het geen probleem. Als ik de optie heb laat ik hem ook altijd bij een DHL of Postnl punt afleveren. Maar ook daar laat ik het geen 5 dagen liggen :n
In jouw geval, ik zou de pakketten niet meer aannemen, het is immers geen verplichting.

Hier hetzelfde. Zodra ik een briefje in de bus vind ga ik hem meteen halen. Maar ik kies als het kan voor een afhaalpunt, dan ben ik niemand tot last.
Ik neem ze zelf ook weleens aan. Heb idd weleens 3 dagen een pakje in de gang gehad. Maar verder heb ik er geen problemen mee. Het zijn er ook niet heel veel. TS lijkt wel een pakketpunt inmiddels als ze er zoveel aangeboden krijgt.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:53

Ik heb hier al met enige regelmaat brievenbuspost die verkeerd wordt bezorgd waar ik dan weer achteraan ga om die in de goede brievenbus te gooien, ben blij dat ik niet ook nog op pakketjes van anderen hoef te letten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:00

Ik neem het alleen aan voor buren die ik goed ken, 2 redenen. 1 de bezorger schrijft nooit op waar hij het afgeleverd heeft, of het verkeerde adres, stront irritant! 2 de meeste die het zelf niet aan kunnen nemen, zijn niet erg vriendelijk (als in ronduit onbeschoft). Is het voor de wel vriendelijke, dan neem ik het zonder twijfel aan.
Van mij mag het nergens anders afgeleverd worden, ben slecht ter been en de bezorger heeft er geen notie aan als ik een briefje op hang het niet op een verdieping af te leveren, ja toedeledokie, dan rij je nog maar een keer. Gebeurd hooguit eens per half jaar dat ik er niet ben als er iets geleverd wordt, dus klagen mag hij niet vind ik
Laatst bijgewerkt door Bellex op 29-11-17 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:00

ik weet bij voorbaat al dat ik niet thuis ben als er een pakketje komt omdat ik overdag altijd werk of op stage of op school ben. Als ik het bij een afhaalpunt kan laten bezorgen dan doe ik dat sowieso maar dat kan helaas niet altijd, mijn buren hebben ook al een heleboel pakketjes voor mij aangenomen. Post NL had er bijna een nieuw afhaalpunt van kunnen maken :') andersom pak ik voor alle buren ook hun pakketjes aan mocht ik er ik in een vakantie ofzo wel zijn. Het heeft bij mij ook wel eens lang geduurd voordat ik het op kon halen maar dat was een keer omdat de bezorger geen briefje achter had gelaten en een keer omdat een artikel lang niet leverbaar was en toen verzonden werd tijdens mijn vakantie. Kunnen ze dus niet altijd wat aan doen..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:03

Ik heb een studiootje op een zolder met daaronder 3 studenten en de huisbaas.
Er is altijd wel iemand thuis, dus pakketjes worden eigenlijk altijd wel aangenomen. Zelfde doe ik ook, enige wat ik hoef te doen is het pakketje voor de deur neerleggen.

Toen ik nog thuis woonde nam ik het alleen voor de directe buren aan. Zij deden het ook bij ons. Eigenlijk hadden we een pakketjes relatie :+. We zagen elkaar het vaakst als we een pakketje gingen ophalen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:09

Ik vind eens een keer een pakje aannemen niet erg, maar mijn directe buren die overdag echt nooit thuis zijn, bestellen soms wel veel. Dan ben ik er af en toe wel klaar mee en pak ik ze niet meer aan.

Ik bestel zelf alleen bij winkels met afhaalpunt zoals Bol, of winkels die met Post.nl verzenden zodat je het met Pakjegemak direct op een afhaalpunt kunt laten bezorgen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:12

Ik neem eigenlijk altijd de pakketjes van de buren aan, ze doen dit immers ook voor mij! Het gebeurd nooit dat ze langer liggen dan een aantal uur. Ik vind het super makkelijk als het bij de buren wordt afgegeven :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:20

Je buren zullen wel balen dat hun afleverpunt :)) is gesloten.

Ik neem wel pakketjes aan als het moet, maar dat gebeurt hier maar 2 of 3x per jaar.

Mn eigen pakketjes liever niet bij de buren brengen, dan wil ik het halen en zijn ze er bijv. niet ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:21

Mijn buren nemen altijd mijn pakketjes aan. Ik ben vrij veel en onregelmatig weg, hij is altijd thuis. Ideaal! Ik bedank ze ook altijd vriendelijk, maak even een babbeltje en toen ze mijn schuur nodig hadden als extra opslag kon ik zo iets voor ze terug doen. Rest van de buren neemt ook wel regelmatig wat voor me aan. Ik alleen nooit voor hen want... ik ben er dus niet zo vaak :o Maar anders neem ik het gerust aan :j

Scheelt ook dat we in een appartementencomplex wonen, met zes woningen. Dus ik weet precies wie mijn pakketjes aannemen. Ze mogen er ook voor tekenen, en dat weten de bezorgers (PostNL, DHL etc) ook.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:22

In jouw geval zou ik het ook niet meer doen.

Hier is het nog nooit gevraagd maar woon ook in een mini dorpje met weilanden tussen de huizen :') En ik werk thuis dus ben ook bijna altijd thuis
Laatst bijgewerkt door xApple op 29-11-17 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:22

Ik neem ze ook aan en die van mij worden wel door de buren aangenomen.
Ik kijk ook wel of er een afhaalpunt is maar soms kan dat niet. Grote zoolus bestellingen laat ik bij mijn ouders bezorgen. Die zijn toch wel thuis :P (pensioen).
Als het mooi weer is komt mijn vader het nog brengen ook want dan is ie er weer ff uit :') en anders haal ik het zelf ff op.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:28

Ik neem geen pakketjes aan. Ben veel weg, dus dan is het ook lastig voor de buren als ze het op willen halen.
Zelf kies ik voor een ophaalpunt of laat ik het bij mijn ouders bezorgen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:29

Ik neem ze wel aan vd buren in de straat op 1 huis na die vertikt het ze op te halen en melden ze dan retour(rare lui)
Buren doen het overigens ook wel eens voor mij maar ik ben vaker thuis en dat weten de bezorgdiensten ook.
Wat ik wel heel irritant vind is dat postnl een nieuwe bezorger heeft en deze heeft nogal een tja uitgesproken mening om netjes uit te drukken,hij schrijft op briefjes dat mensen niet moeten bestellen als ze toch niet thuis zijn en klaagt ook bij mij als ik zeg voor sommige dus niet aan te nemen of als ik bijv op vakantie ga dan zegt hij dat de gene maar pech heeft,zolang hij zn pakketen maar kwijt is.

Ergens begrijp ik wel dat als je niet thuis bent je het beter op een afhaalpunt kan laten bezorgen maar het kan ook bij de verzender liggen....hoe vaak er wel niet op een site staat voor die tijd besteld volgende dag bezorgd en dan blijkt dat niet het geval.
Dus probeer er niet teveel over te oordelen en neem gewoon voor de buren aan maar we praten hier ook normaal met elkaar dat scheelt denk ook.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:30

In jouw geval snap ik dat je het niet meer aanneemt.

Ik neem ze wel aan van de buren. Maar ik werk veel en onregelmatig en loop de beste man van de postbezorging altijd mis. Zoals nu zit ik te balen, er is een giga pakket van Zooplus afgeleverd op het afhaalpunt omdat ik gisteren te laat was om de tijd te wijzigen. Ik heb geen auto tot mn beschikking dus maar even kijken hoe ik die x aantal kilo's thuis krijg..

De buren waren ook niet thuis anders hadden zij het met alle liefde aangenomen. Om het in de avond te bezorgen kost altijd extra en de tijden zijn altijd zo ruim genomen dat ik ze net misloop vaak. Heb deze week behoorlijk veel besteld en juist het grote pakket belandt op het afhaalpunt. :')

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:34

Ik neem altijd pakketjes aan voor de buren. Kleine moeite. :) Ik bestel soms pakketjes waarvan ik de bezorgdatum niet kan bepalen en geen 'afhaalpunt' kan invullen. Dan ben ik ook erg blij als de buren een pakket voor mij aannemen.

Onze buurvrouw heeft ooit geroepen dat ze geen pakketjes meer wilde aannemen voor mij. In de periode hierna is het regelmatig voorgekomen dat ik pakketjes voor háár heb "moeten" aannemen. :D Ik geloof dat ze inmiddels de lol weer inziet van zo'n kleine burendienst.

Overigens zijn er natuurlijk grenzen, de verhalen over hallen vol pakketjes en een postbezorger die z'n pakketjes voor de hele buurt op één adres dropt zijn minder grappig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:39

Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Minder erg, maar ze merkte inderdaad dat alle niet-thuis pakketjes voor de hele straat in haar gang belandden := Ze heeft het toen tegen de bezorger gezegd en nu doet hij het alleen als er verder echt niemand thuis is. Dus altijd eerst de naaste buren proberen etc.

Wij hebben hier juist dat er niet wordt gemeld dat de pakjes er zijn (geen briefje of zonder nummer), soms zit je de hele dag netjes te wachten op je pakketje en blijkt hij 2u geleden al bezorgd te zijn bij de buren (die daar gelijk de hele galerij heeft gedropt :o ).
Hier worden pakketjes gelukkig wel altijd snel opgehaald bij de buren. Snap ook niet waarom je het zo lang zou laten staan. Je vergeet toch niet dat je iets besteld hebt? En het is neem ik aan ook iets dat je graag wil hebben, dus waarom zou je dat zo lang laten liggen? :')

Wat hier wel echt irritant is is dat de bezorger het nodig vindt om de lift te blokkeren met zijn karretje -O- Sta je daar lekker 10 minuten te wachten op de begane grond onderweg naar de 10e. En altijd denk je: als ik gelijk was gaan lopen was ik er al geweest :') Vreselijk asociaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:46

Nog vervelender is wanneer je op een belangrijk pakket de hele middag zit te wachten, op internet dan s'avonds ziet dat je niet thuis was. Had dit met één bepaalde bezorger, die sloeg me gewoon over wanneer hij in tijdnood zat, was hij te laat thuis voor het eten. Heb hem gewaarschuwd dat hij dat niet weer moest flikken want dan melde ik het. Hij heeft het toch nog een keer geflikt , na de melding dus nooit weer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:50

Ik neem wel voor mijn buren aan, en de buren voor mij. Woon in een klein dorp, met mijn ouders op 5 min. lopen afstand dus ook voor hen en hun buren neem ik wel aan als ik bij hun ben.

Maar in jou geval snap ik je helemaal. Hoogzwanger, maar dan ook nog eens grote/zware pakketten, en al helemaal voor zóveel buren, en ook behoorlijk aso dat ze niet bedanken of het zo lang laten staan.

Van het weekend nog voor m'n naaste buren aangepakt (woon in een hoekhuis). Die waren echter 2 dagen niet thuis. Ik had ze nog niet verteld dat ik de deur niet meer open doe als het donker is (dus na 17uur); ik woon namelijk helemaal alleen. Vaak wel met ons hondje, die blaft en doet, maar meer ook niet.
Ik heb nog geen buitenlampje. Kijkgaatje of extra slot kan niet zomaar i.v.m. huurhuis met net nieuwe deuren en kunststof kozijnen.
Bovendien weten mijn familie en vrienden dat, en komen ook niet zomaar onaangekondigd langs.
Ik heb ze dus zelf op zondagavond het pakketje maar even gebracht, toen ik zag dat ze net thuis waren. Volgende dagen had ik nl. allemaal afspraken en tsja, 's avonds dus de deur niet meer open.

Maar in jou geval snap ik het echt hélemaal. Als het bij mij ook zo de spuigaten uit zou lopen, zou ik daar zeker ook niet van gediend zijn. Groot gelijk dus! :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:01

Als ik thuis ben, neem ik het wel aan voor de buren. Echter ben ik vaak niet thuis; er wonen gelukkig zat gepensioneerden in de straat.
Zelf laat ik paard-gerelateerde pakketjes altijd bezorgen bij de vader van een vriendin; hij heeft een eigen bedrijf en is er dus eigenlijk altijd. Niet paard-gerelateerd stuur ik naar m'n moeder, die is met pensioen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:12

Ik neem het eigenlijk altijd gewoon aan en zet het dan in de schuur, zo Aventoe moet ik het zelf nog weg brengen na een paar dagen maargoed.

Wat wij hier hebben is dat ze regelmatig een pakketje afleveren bij een van de buren, maar dan het verkeerde nummer opschrijven, wat dan leid tot een ware speurtocht.

Maar wij hebben dan OK een postbode die als de dood is voor onze al lang overleden hond, die belt heel snel aan en sprint dan echt, en ik bedoel ook echt sprint, naar het busje om zo'n formulier voor buren te pakken. We hebben dit nu meerdere malen gezien :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:19

Ik kan me er alles bij voorstellen dat je er goed zat van werd en geen pakketten meer aanneemt.

Bij ons komt het zo sporadisch voor dat ik het geen probleem vind een pakketje aan te nemen en zodra ik zag dat de buren thuis waren, bracht ik het even langs. Andersom ging dat net zo.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:26

Ik heb maar 1 buur,dus wij nemen voor elkaar pakjes aan.Post.nl zet de pakketten (zooplus) altijd in mijn schuur als ik niet thuis ben.Dat is bijna altijd de zelfde bezorger.

Maar mijn bejaarde vader is ook de enigste die altijd thuis is in een woonwijk, daar is het soms ook net het postkantoor.Maar hij vind het gelukkig gezellig,heeft hij nog wat aanspraak van zowel de bezorgers als de afhalende buren :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:34

Als het ging zoals bij jou zou ik er mee stoppen eigenlijk. Je bent geen opslagplaats. :?

Hier komt het zelden voor en neem ze aan. Ze komen ze meestal ook meteen halen als ze thuis zijn (en wij ook).

Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat het bij de buren geleverd word omdat ik ze niet ten last wil zijn. := als het gebeurt ga ik meteen langs. Laat ze er niet mee zitten.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:39

Ik neem altijd alles aan en mijn buren ook. We wonen hier in een wijkje waar iedereen elkaar kent, dus zodra er iets bezorgd wordt bij een ander, gaat daar even een appje heen of wordt afgegeven als je elkaar toevallig ziet thuis komen.
De winterbanden heb ik overigens nog niet gehad :') . Maar wel kilo's potgrond en kunstmest :P . Mik maar onder de carport, de eigenaar haalt t daar wel af :D