Waar waren jullie vroeger bang voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:12

Karbonkel, ET, ik had schrik om ledematen langs het bed te laten uitsteken
en dan had mijn nichtje tijdens een logeerpartij gezegd: Oh jij hebt geen wolven onder je bed, bij mij zitten die wel.
Dus sinds toen ook bang van de wolven onder het bed.
Ik had ook bang in het donker en dat is er nog steeds niet helemaal uit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:51

Fennadev schreef:
c_alsemgeest schreef:
als ik jullie allemaal zo hoor mag ik heel blij zijn dat ik van voor de Karbonkel tijd ben :+

Ik ben heel blij dat ik toen te jong was voor karbonkel :')

Dan had jij denk ik gewoon een leuke basisschool, want ik ben 7 jaar jonger dan jij en het staat nog vers in m'n geheugen :')

Daphx93

Re: Waar waren jullie vroeger bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:57

Ik was tot mijn 16e super bang voor paarden -O-
En vanaf mijn 17e kan ik niet meer zonder **\O/**

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:58

Karbonkel moest ik opzoeken. Eas van na mijn tijd.

Ik was heel erg bang voor de schaduw van mijn eigen hand boven een zaklamp op mijn plafond.
Ook Bor de wolf op mijn fabeltjeskrantlamp vond ik doodeng. Bed kon niet aan die kant van de kamer staan

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:02

Ik vond fanfares altijd eng, nog steeds trouwens :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:03

Ik was echt als de dood voor moffel en piertje als kleuter zijnde. Toen ik nog in de kleuterklas zat keken we dat elke week op school, maar negen van de tien keer ging ik gewoon halverwege weg. Kon het niet aan :')

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:18

Ik was bang om een "open" trap op te lopen. Ik was altijd bang dat iets of iemand me bij mijn enkel zou pakken tussen de traptredes door!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:21

Oedi schreef:
Karbonkel idd :') Vooral in zijn visverschijning op de maan.
Hier is een tijdje terug een documentaire over gemaakt trouwens, dat is wel leuk om te zien. O.a. de makers ervan worden geinterviewd. Volgens mij heet de documentaire 'Het monster van groep drie' of iets dergelijks.

Verder kan ik me een aflevering van de teletubbies herinneren waarin een leeuw een beer achterna zit. DOODENG vond ik dat. De leeuw had ook van die enge doldraaiende ogen, krijg er nog steeds schrik van als ik eraan terugdenk.

Gatver wat vond ik die leeuw eng inderdaad, herinner het me nog heel goed :')

Edit: Moffel en Piertje was bij mij ook geen succes nee :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:31

Inderdaad,een open trap :brr:

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:35

Heeft iemand al gezegd balonnen? Of paraplu's...? -O-

Die eerste heb ik nog steeds een fobie voor, vooral als er huisdieren of kleine kinderen in de buurt zijn :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:36

Paraplu's in het wild daar kan je sowieso maar beter angst respect voor hebben, voor je het weet ben je een oog kwijt :=

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:39

pmarena schreef:
Paraplu's in het wild daar kan je sowieso maar beter angst respect voor hebben, voor je het weet ben je een oog kwijt :=

_O- Over het algemeen gebeurt dat alleen maar als ik zelf een paraplu hanteer...

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:45

Ik ben een hele lange tijd bang geweest van 'De Dood' van De Chinese Nachtegaal in de Efteling. Ik heb hierdoor met vlagen nog argwaan voor gordijnen. Dit komt omdat er een gordijn achter het bed van de stervende keizer hangt. Hierin verschijnen allemaal vage gezichten die de keizer uitlachen en negatieve dingen over hem zeggen. Hierna verschijnt de Dood die op de borst van de keizer gaat zitten. Zelfs nu nog, met 24 jaar, ga ik liever niet die attractie binnen. :+

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:45

Zand tussen mijn tenen( vind ik nog steeds vreselijk)en altijd bang voor huiduitslag.. Als k iemand zie met een gekke huid krijg ik nog steeds de kriebels :x

Oh en It de clown heb veel te vroeg gezien. Gelukkig geen angst voor clowns nu maar die film wil ik nooit meer zien!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:46

Xyris schreef:
Heeft iemand al gezegd balonnen? Of paraplu's...? -O-

Die eerste heb ik nog steeds een fobie voor, vooral als er huisdieren of kleine kinderen in de buurt zijn :=

Yup, hier nog eentje met ballonnen-angst. Ben er vroeger zelfs voor in therapie gegaan, omdat ik bijna een jochie vermoord had (hij liet tijdens een feest een ballon in mijn buurt knallen en wist niet dat ik er angst voor had/heb. Daarna wel... :') ). Kan er nog steeds niet tegen, net als vuurwerk. Vréselijk... Ben blij als Oud&Nieuw weer achter de rug is. :o

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:50

Wat grappig trouwens al die angsten voor ET. Ik heb ET gezien toen ik 5 was denk ik? Zonder subs op de BBC, dus ik vraag me af hoeveel ik er écht van meegekregen heb, maar het heeft genoeg indruk op me gemaakt want ik heb mijn lievelingsknuffel vanaf dat moment ET genoemd en ik vond 'm echt fantástisch :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:51

Pff veel.. Ik was echt een watje (ben :+ )

- onweer
- donker
- slapen (had regelmatig erge nachtmerries)
- honden
- paarden
- oudere kinderen (14/16 jaar)
- alleen zijn (als Mn moeder wegging ging)
- enge films
- alle soorten poppen
- bepaalde kinderfilms (never ending story heb ik hele erge nachtmerries over gehad, net als Alice in Wonderland). En zo nog een hoop.

Heel veel heb ik nu eigenlijk nog. Behalve natuurlijk paarden en kinderen :D

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:07

De spiegel van de boosaardige stiefmoeder in de Efteling vond ik ook doodeng. (En nog steeds een beetje, stiekem :'))

https://youtu.be/V2b7U5Hf1Eo

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:12

Sinterklaas <:)

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:16

De skeksis Emperor, die hele film vond ik als kind wel heel eng

Nu vind ik het een hele toffe film en heeeeel blij dat ze een vervolg gaan maken *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:25

Karbonkel wat zelfs zo erg werd dat ik huilend de klas uit werd gehaald zodra het tijd was om Ik Mik Loreland te kijken. Ook Chuckie had flink wat impact, ooit een fragment van gezien en jarenlang vanuit mijn hoogslaper naar beneden gespiekt om zeker te zijn dat hij er niet was en uiteraard de toegang tot mijn trapladder blokkeren met knuffels en kussens. :')

Spiegels, die angst heb ik nog steeds wel, als er iets in reflecteert terwijl het helemaal donker is. Daar gingen per direct handdoeken overheen. := En ooit Scary Movie gekeken (waardoor ik erachter kwam dat ook grappige varianten van enge films angst kunnen achterlaten :+) waardoor ik in bad altijd bang was dat die persoon achter me zou staan. Volgensmij was dat ook een daadwerkelijke scene in, vermoed ik, de eerste film.

Oh en mijn arme moeder en vader die me in de Efteling meenamen naar de Zingende Waterlelies omdat ze dachten dat ik het geweldig zou vinden, binnen vijf minuten konden ze een krijsend kind naar buiten slepen. :D

soesie schreef:
Ik was bang om een "open" trap op te lopen. Ik was altijd bang dat iets of iemand me bij mijn enkel zou pakken tussen de traptredes door!

Oh god ja, die ook!

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:32

Ik kon vroeger nooit slapen omdat ik bang was voor de uitbarsting van de vulkaan in Yellowstone! Ik keek altijd documentaires en toen zag ik op een dag dus een over yellowstone. Toen hadden ze het over de vulkaan, en dat als die uitbarst de hele wereld onder een laag as komt te zitten en toen werd ik zo bang! Echt maanden nachtmerries over gehad. Toen, puur toeval, zag ik er nog een docu over en daar vertelden ze dat er geen aswolk boven antarctica zou komen. Toen heb ik besloten dat als de uitbarsting kwam ik en mijn zusje zouden verhuizen naar antarctica, dus kon ik weer slapen.
Maar nog steeds ben ik er wel een beetje bang voor (en antarctica is niet zo'n leuke plek om te wonen :') )

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:34

De Plaaggeest van Bassie en Adriaan. Bah, dat was eng. Vooral door die kleding ook.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:36

Voldemort trouwens ook, Ik was 9 ofzo en toen kwam die scene met dat dubbele hoofd :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:37

Oh in die categorie vulkaanuitbarsting was ik als kind van een jaar of 7 denk ik? wel bang vanwege het gat in de ozonlaag, dat zou ook een ramp betekenen en dat gat werd zo rap groter zeiden ze op de TV, met een filmpje erbij enzo :oo