Is een airfryer nou echt een aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Re: Is een airfryer nou echt een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:23

Ik heb een inventum en die werkt prima. Snel klaar voor gebruik en is heel makkelijk schoon te maken.
Ik bak er mn aardappelkroketjes, gebakken aardappelen, snacks, kippenpoten en friet in.

Bij friet merk ik overduidelijk verschil tussen de airfryer friet en gewone ovenfriet. Airfryer friet is veel sneller klaar.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:53

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:47

Rintah schreef:
http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/koken- ... e-friteuse

Wij hebben deze, bevalt goed. Voornamelijk gekocht om het uit te proberen, was het niks geweest waren we maar relatief weinig geld kwijt.

Ik lees bij het product erg veel enthousiaste reacties. Klinkt goed, zeker voor die prijs.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:08

Ik lees hier dat mensen van alles klaarmaken in een airfryer, maar mis je daarmee dan niet dat vette van een gefrituurde vette hap? Is dat echt te vervangen met zo'n heteluchtoven met een lepel olie?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:29

ik heb er 1 via vakantieveilingen gekocht voor 35 EURO.
Zojuist voor het eerst gebruikt met loempia's van Mora, lijkt prima!

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:30

Wij hebben een airfryer en ik vind het super fijn! Je kunt er ook broodjes ofzo in bakken echt heel handig

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:34

oomens schreef:
Ik lees hier dat mensen van alles klaarmaken in een airfryer, maar mis je daarmee dan niet dat vette van een gefrituurde vette hap? Is dat echt te vervangen met zo'n heteluchtoven met een lepel olie?

Ik heb geen airfryer maar heb wel eens wat over snacks van de aldi (stuk goedkoper dan mora) in de oven gedaan en dat was heel lekker. En ik miste niet het vette hap gedeelte.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:41

Voor de vette hap gaan we gewoon af en toe nog naar de snackbar :) maar mis het eigenlijk niet hoor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:10

Nee ook hier missen we dat niet. Dan gaan we gewoon een keer naar de mc of friettent

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:14

Vind frietjes uit de airfryer niet te eten maar das mijn mening.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:19

Zit er dan veel verschil tussen friet uit de airfryer of uit de frituur of ovenfriet?
Wij vinden gewone ovenfriet namelijk prima te doen. Smaakt het uit de airfryer dan weer anders?

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:30

Voorheen hadden we een princess Airfryer maar die was achter weg gesmolten. Bleek in veel recensies achteraf ook te staan (dom dom)
Tijdje geen airfryer gehad en nu weer een gekocht maar nu een Philips xl maat.
We vinden het echt heerlijk. Vaak doe ik er verse frietjes in (die liggen bij de aardappels in de koeling) maar ook kippetjes en andere vlees. Ik moet nog wel zoeken naar lekkere recepten vooral met groentjes.
Ik merk heel veel verschil qua bereiding tussen de twee apparaten. De Philips vind ik nog veel beter, sneller klaar, friet egaler bruin (zonder te hutselen).
Enige minpuntje; ik vind het nog wel een beetje stinken. Hij staat bij ons in de bijkeuken op een aanrechtblad.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:58

Ik heb een goedkopie van Action, wilde het eerst uitproberen. Ben echt superblij met het ding, al meer dan een jaar! Doe er echt heel veel mee, ding gaat bijna iedere dag aan. Vooral voor vlees. Het spaart ontzettend veel tijd en het vlees wordt zonder vet/olie gebakken. Sappige gehaktballen in 12 minuten bijvoorbeeld... ik hoef niet op de pan te letten of vlees om te draaien, handen vrij voor wat anders. Maar ook patatjes, zoete aardappelfriet, snacks... alles gaat er in. Ik vind deze te klein, en na ruim een jaar gebruik en super handig bevonden, wordt het tijd voor de grote Philips. Meer ruimte, maar ook meer mogelijkheden. Die van Action heeft geen accessoires.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:01

Cayenne schreef:
Zit er dan veel verschil tussen friet uit de airfryer of uit de frituur of ovenfriet?
Wij vinden gewone ovenfriet namelijk prima te doen. Smaakt het uit de airfryer dan weer anders?

Smaakt gewoon naar aardappelen, zonder 'frituursmaak'. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:23

Prosecco schreef:
Cayenne schreef:

Daarom vind ik ze niet lekker :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:24

Prosecco schreef:
Cayenne schreef:

Daar was ik dus al bang voor. Iets waar veel 'ovensnacks' ook last van lijken te hebben.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:32

Ik moet zegen dat ik de kroketten en friet uit de oven echt minder lekker vind dan uit de airfryer. vooral kroketten uit de oven kreeg ik echt nier naar binnen zo vies vond ik ze.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:06

Prosecco schreef:
Cayenne schreef:

Dit, al vind ik dat met ovenfriet wel weer minder. Die zijn toch wat vetter..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:12

Daphneeeej schreef:
Ik moet zegen dat ik de kroketten en friet uit de oven echt minder lekker vind dan uit de airfryer. vooral kroketten uit de oven kreeg ik echt nier naar binnen zo vies vond ik ze.

Probeer de gewone mora kroketten eens. Die smaken een stuk beter.
Lijkt wel of de oven varianten enorm worden behandeld met zonnebloemolie wat een nasmaak geeft.
Dat is bij de gewone snacks enorm minder

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:10

net gewone verse aardappelschijfjes gedaan, best wel lekker!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:20

oomens schreef:

Dat vette is nou juist wat ik niet (meer) wil :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:24

Skessa_ schreef:
oomens schreef:

Dat vette is nou juist wat ik niet (meer) wil :D

Tja, in dat geval kan zelfs ovenfriet nog eetbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:30

Moderatoropmerking:
Op VT staat dit topic: [VT] Airfryer, wat doe jij ermee? Het topic op VT is bedoeld als verzameling van recepten.
Dit topic op HTT is bedoeld voor de technische kant van de air fryer

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:16

Ik heb ook zo'n ding. Het is best een fijn apparaat. Als ie het doet. Met de nadruk op 'als'. Het is een Philips XL met een digitaal display en daar gaat het vaak mis. Hij is al 3 keer terug geweest naar de serviceafdeling en dan doet ie het weer een tijdje, maar daarna slaat ie weer op hol. Temperatuur en tijd vliegen dan uit zichzelf alle kanten op. Of hij doet gewoon alsof ie dood is. Om na een kwartier weer spontaan uit de dood te herrijzen, maar dan zit ik natuurlijk al zwaar op de kast :D

Als ie definitief de geest geeft dan denk ik niet dat ik er nog eentje aan ga schaffen. Of misschien een van een ander merk dat minder kuren heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:22

Wij hebben ons philipsje al een jaar of 6 denk ik, draait bijna dagelijks, na gebruik kan alles in de vaatwasser en is hij zo schoon. Hebben een gewoon formaat.

Koop ook nooit de speciale ovenspullen, haal de verse frietjes van de AH uit de koeling en snackjes gewoon van mora of kwekkeboom (hmmm kroketje).

Verder bak ik er aardappeltjes in na het koken, stukjes vlees en vis gaan er in, groente kan ook maar die kook, wok of stoom ik liever.

En ik heb echt een goede oven, maar gebruik liever de airfryer als ik klein spul wil maken. Grote dingen als pizza en taart etc gaan in de heteluchtoven.