.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:32

lideli schreef:
Wat ik me nu ineens afvraag, zijn er mensen die wel eens met Oud&Nieuw naar het strand zijn geweest? Lijkt mij best leuk/romantisch, maar is dat het ook echt? :o

Twee jaar geleden in Scheveningen geweest, was erg leuk met een paar vreugdevuren erbij. Wel was het echt heel koud en vond ik het op sommige momenten een beetje eng omdat er gewoon vuurwerk afgestoken mag worden. Niemand die dit controleert dus je moet zelf uitkijken dat je het niet tegen je hoofd krijgt..

jojoleinee

Re: Wat doen jullie met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:35

Dit jaar met mijn vriend op een woonboot (B&B) in Rotterdam, vlakbij de Erasmus. Ik hoop dat we het vuurwerk lekker warm vanaf de boot kunnen zien en anders vanaf de brug (of daar in de buurt).
Afgelopen jaren in de Efteling, Scheveningen, Antwerpen en daarvoor een paar jaar in Oostenrijk geweest met oud en nieuw. Allemaal zeer aan te raden maar de meest bijzondere waren Oostenrijk en zeker de Efteling!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:27

sureido schreef:
nicole_floor schreef:
Eerst bij mij thuis(keet) carbid schieten s avonds gaan we naar het dorp tot half 1 ofzo. En dan gaan we weer terug naar de keet of we gaan naar een oud en nieuw feest ergens in de buurt. Er komt dit jaar voor het eerst een feest een dorp verder misschien gaan we daar wel even kijken.

Haha dat is bij ons ook altijd. Wij hadden trouwens ook altijd paarden/honden die niet bang waren van vuurwerk en gelukkig maar want bij ons achteraf ging het er heftig aan toe met carbid :’)

Ik woon ook gewoon op een boerderij met beesten koeien en paarden zijn niet bang maar staan wel voor de zekerheid op stal. Honden zijn binnen in huis en de katten vinden hun plekje wel in het hooi.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:55

Wij blijven lekker thuis, hebben allebei helemaal niets met drukte/feesten etc. :)
Om middernacht proosten we op het nieuwe jaar en dan lekker ons bed in. Zeker omdat vriendje de volgende dag gewoon moet werken. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:01

Naar vrienden, maar heb niet zo veel zin :+.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:05

Elisa2 schreef:
Koper schreef:
Wachten tot het voorbij is. Ik háát oud en nieuw, al mijn hele leven.

Vanaf 2 januari ben ik meestal wel weer aanspreekbaar.

Haha hier nog een :D zie er nu al tegenop.

Blijf lekker thuis bij de katten, waarvan de ene nu al gestresst raakt van af en toe wat vuurwerk. -O-

Ow wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die er zo over nadenkt.
Vind het zo'n K.. avond.
Ik blijf lekker thuis bij al m'n beesten

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:16

Wij gaan gezellig naar mijn schoonouders. Eerst lekker eten met elkaar en daarna spelletjes spelen. Mijn schoonvader is op 1 januari jarig, dus dat is dubbel feest! :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:07

Wij zitten al mijn hele leven op oudjaarsavond bij mijn peetouders dus dit jaar ook weer, is daar redelijk rustig en zijn de honden daar zeer relaxt met vuurwerk dus dat vind ik wel fijn met mijn wurm (ze is niet bang, maar aangezien ik wel bang ben hou ik die positieve invloed graag om haar heen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:46

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:51

Ik vier oud & nieuw met mijn broer en vrienden op mijn studentenkamer :D Waarschijnlijk maken we er een leuk feestje van met daarna nog vuurwerk uiteraard **\O/**

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:54

Ik wil dit jaar ook lekker feesten maar heb geen idee waar. :')

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:55

Ik denk thuis met manlief.muziekje aan borreltje,hapjes en wachten tot de onzin over is.ben sowieso graag thuis met oud en nieuw en al die vuurwerk ellende.hond is er ook heel erg bang voor en we hebben nog een vogel thuis dus ik wil thuis zijn voor de beesten.
Zus viert dan verjaardag van haar man en vroeg ons ook.hond mag mee maar ben bang dat het een drama wordt met een hond in paniek en 30 man over de vloer in- en uit lopend.en dan moeten we ook nog een uur rijden... nee t wordt voor ons een avond thuis en hopem dat t snel klaar is met het vuurwerk.pfff.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:52

Ik blijf ook thuis met mn puppy.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:39

Gewoon lekker zoals elk jaar met vrienden :)
Hapjes,drankjes, vuurwerk en spelletjes enzo :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:41

Voor mij is het gewoon net als andere dagen dus op tijd naar bed en op tijd weer op. Ik heb niks met feestdagen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:44

Ik zou met vriend wat gaan doen maar die heeft nu plannen waar ik echt geen zin in heb :') Niet dat ik zijn vrienden niet mag maar het lijkt me nou niet het toppunt van een gezellige avond.
Dus ik ga bar staan bij onze vereniging tijdens het oud en nieuw feestje :j Hoorde dat er weinig animo daarvoor was, dus dan offer ik me wel op. Ben niet echt van de feestjes en "nu moet het gezellig zijn" maar bar staan vind ik juist leuk *\o/* Dus dan ga ik wel staan, anders moet een ander misschien iets afzeggen omdat er niemand te vinden is.

Sowieso betekent bar staan bij ons dat je natuurlijk ook gratis drankjes krijgt dus gezellig wordt het toch wel :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:51

Eerst lekker met m'n vriend thuis, oliebollen eten, drankje erbij :) rond 22:00 gaan we naar een café waar we kaarten voor gekocht hebben, tot diep in de nacht waarschijnlijk :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:59

Lekker op stap *\o/*
Paarden blijven gewoon alleen thuis.
Ze kunnen rennen en vliegen als ze het spannend vinden, dus die redden zich wel.

Afgelopen dagen facebook maar even genegeerd. Wat een dramaverhalen van paardenliefhebbers toch elk jaar weer. Relax, ze overleven het wel is dan het enige wat ik denk en waarom ik maar niet reageer. :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:12

Ik denk dat wij zo in de douche springen, de auto in hoppen en wel zien waar we stranden. :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:54

gekvanfleur schreef:
Lekker op stap *\o/*
Ze kunnen rennen en vliegen als ze het spannend vinden, dus die redden zich wel.

Afgelopen dagen facebook maar even genegeerd. Wat een dramaverhalen van paardenliefhebbers toch elk jaar weer. Relax, ze overleven het wel is dan het enige wat ik denk en waarom ik maar niet reageer. :D

Jaa kan me daar ook zo aan ergeren. Al onze beesten staan gewoon rustig op stal/buiten, terwijl mijn vriend ernaast aan het carbid schieten is. Ze kijken niet eens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:15

nicole_floor schreef:
gekvanfleur schreef:
Lekker op stap *\o/*

Jaa kan me daar ook zo aan ergeren. Al onze beesten staan gewoon rustig op stal/buiten, terwijl mijn vriend ernaast aan het carbid schieten is. Ze kijken niet eens op.

Hier schieten ze ook carbid en een stal hier naast alle paarden stonden rustig buiten eentje lag zelfs :')

Zoveel overdreven gedoe idd word daar ook zo moe van maar bokt is niet echt de plek waar je dat kan zeggen.

Ik lag om half 8 in bed := kroeg ‘afgesloten’ om 7.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:19

Ik was om 7u thuis, tot half 5 open gebleven, het was reuze gezellig :D Daarna nog een drankje na gedaan zoals traditie is en we zijn 6:15 naar buiten gerold ofzo. Was leuk!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:57

Niet alle dieren reageren even rustig. Een kennis van me heeft een kennis wiens pony een been heeft gebroken tijdens het vluchten en afgemaakt moest worden. Ook andere drama´s al voorbij zien komen.

Eigenaren die er een punt van maken, doen dat meestal omdat ze hun dieren langer kennen dan vandaag en/of al ervaren hebben hoe ze reageren op vuurwerk. Jee moet er toch niet aan denken dat ze en omheining doorgaan en in verkeer terecht komen ofzo... Heeft ook met verantwoordelijkhiedsgevoel te maken. Voor je eigen dieren maar ook voor wat ze aan kunnen richten aan/bij anderen....

Mijn paarden geven toevallig niet om knallen maar 1 van mijn drie honden gaat zwetend in de badkamer liggen rillen als ze ook maar een schot heeft gehoord en helaas is het in het jachtseizoen wel elk weekenden raak hier... Ze raakt er helaas niet aan gewend. Het ligt dus ook heel ergaan hoe een dier inelkaar zit, kun je de eigenaren kwalijk voor aankijken en al helemaal niet als ze proberen te voorkomen dat een dier onnodig in de stress raakt.

Ik ben om elf uur naar bed gegaan. Om twaalf uur begonnen de honden buiten te blaffen, die hoorden dus wel het vuurwerk, maar het dichtsbijzijnde was in de plaats die 8 km verderop ligt, kon er verder niks van zien.

Jaren geleden een buurman gehad die iets lager woonde dan mij op een heuvel en die schoot vuurwerk af waarvan de rotzooi bij mij op het dak van de stal kwam. Ik was blij dat ik toen wel op was om te zien of alles wel goed uitging...

Dat is dus ook een van mijn ergenissen, ze schieten vuurwerk van zich af, een ander heeft er last van.
En ik snap het gewoon niet. Vooral geknal niet. Het hele jaar sparen om massaal je geld te verbranden zonder dat je er ook maar iets van overhoud of langer dan een seconde van kunt genieten.

Noem mij maar een azijnpisser, maar feestjes kan ik dan nog snappen, samenzijn, lol, herinneringen maken, georganiseerd siervuurwerp snap ik ook nog, dat is mooi en meteen voor een hele menigte, maar dat achterlijke geknal, nee dat heb ik nooit gesnapt en zal ik nooit snappen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:22

Je zegt net ‘alle dieren zijn niet hetzelfde’ en dat is precies met vuurwerk, alle mensen zijn ook niet hetzelfde en er is voor 68 miljoen in Nederland verkocht (laat staan het illegale spul) dus de economie is heerlijk gespekt en er zijn ook genoeg mensen die het wel leuk vinden.

Zielig voor de dieren dat klopt maar daar doe je niks aan. bij ons geen een die bang ks geweest en heel wat dieren gehad. Als je voor zo’n dier ‘aaah wat zielig’ gaat staan doen wordt het alleen maar erger. Wij hadden wel een hond gehad waarbij we de poort open lieten staan, liep niet weg maar dan ging ie buiten de poort liggen met vuurwerk, zodra je de poort dicht deed werd ie gek, heel raar.