Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en een sociaal leven eindelijk heb er hard voor moeten vechten. Twee jaar geleden op rand van vereenzaming en doelgroep voor de zonnebloem daardoor. Dus ja gek he dat ik dat graag wil blijven houden.
Ja ik moet een plek hebben waar ik ingeschreven kan worden. Anders krijg ik niet eens mijn wao. Dan kan ik beter blijven zitten waar ik zit en duimen dat de maatschappij niet gaat lopen zeuren.
dus ach, heb daar hard voor geleerd maar ja dat lijf he. Stom genoeg willen b,ijven werken, had ik me toen metee volledig ziekgemeld als luie uitvreter had ik nu een wao gehad van wat ik nu aan allimentatie krijg. Had ik ook geen probleem gehad trouwens, 
karuna schreef:Sizzle flats zijn hier nagenoeg niet trouwens.zit in redelijk landelijk gebied met weinig hoogbouw en die er is is voor 55 plus. En de te renoveren flats die ik ken zijn met trappen naar de voordeur dat is niet te doen voor mijn lijf, trap in huis voor slaapkamer kan mits de trap niet te steil is. Ik speur alle mogelijke advertenties af maar of inschrijven niet mogelijk, of alleen tijdelijk te huur, of veel en veel te duur, of ze willen mijn geld niet hebben of honden kunnen niet mee of een combinatie van alles.
Dan ben ik beter af waar ik nu zit.
karuna schreef:Is in duitsland te huur.in de regio hier niets te huur behalve tijdelijk verboden voor huisdieren of inschrijven niet mogelijk. Ik houd marktplaats de lokale kranten in de gaten en veel mensen informeren rond in de regio. Wil niet te ver meer weg omdat ik nu eindelijk sociale contacten heb opgebouwd.
Partner allimentatie. Waar ik wettelijk recht op heb. Ben afgekeurd met reden, heb geen verdienmodel zoals het mooi wordt uitgedrukt..
Qerty schreef:(knip)
Maar een particuliere huiseigenaar doet het erbij en is allang blij als je betrouwbaar overkomt en niet teveel gedoe geeft. Mij is in iedergeval nooit ergens om gevraagd.
Mlies schreef:Qerty schreef:(knip)
Maar een particuliere huiseigenaar doet het erbij en is allang blij als je betrouwbaar overkomt en niet teveel gedoe geeft. Mij is in iedergeval nooit ergens om gevraagd.
Dat is mijn ervaring ook. Ik heb in het verleden prachtig gewoond in een bungalow met grote tuin én waar de hond mee mocht. Geen vragen over inkomen gehad, zolang ik betaalde was er geen gedoe.
Maar je zulke plekjes kun je het beste via-via vinden denk ik.. Oproepje in plaatselijk krantje?
Iinge_ schreef:Beste ts , ik herken de situatie heel erg. Zelf kon ik ook geen hypotheek krijgen ondanks mijn bovengemiddelde inkomen. Want ik heb geen vast contract. Voor dat mensen zeggen ja dat kan wel, ik ben door iedere bank afgekeurd met bovengenoemde reden.
Sociale huur is mijn inkomen veel te hoog voor, particulier vind ik gewoon te duur met minimaal 1000 euro huur. (Ik heb ook geen 4000 euro inkomen dus dan mag het ook niet)
Misschien niet wat je wilt horen, maar wachten en sparen en je eigen grote inleg meenemen is dan de enige optie. Ik verwacht dus nog minimaal 5 jaar hier te wonen en we zien het wel weer.
Tussen wal en schip belanden is gewoon poedersuiker, maar je kunt er helaas weinig mee :/

Booooo schreef:Iinge_ schreef:Beste ts , ik herken de situatie heel erg. Zelf kon ik ook geen hypotheek krijgen ondanks mijn bovengemiddelde inkomen. Want ik heb geen vast contract. Voor dat mensen zeggen ja dat kan wel, ik ben door iedere bank afgekeurd met bovengenoemde reden.
Sociale huur is mijn inkomen veel te hoog voor, particulier vind ik gewoon te duur met minimaal 1000 euro huur. (Ik heb ook geen 4000 euro inkomen dus dan mag het ook niet)
Misschien niet wat je wilt horen, maar wachten en sparen en je eigen grote inleg meenemen is dan de enige optie. Ik verwacht dus nog minimaal 5 jaar hier te wonen en we zien het wel weer.
Tussen wal en schip belanden is gewoon poedersuiker, maar je kunt er helaas weinig mee :/
Dat is dus echt heel raar want inprincipe kan dat niet
Mijn man is net 1 jaar in NL had een 0 uren contract. In overleg met zijn baas ivm het willen gaan kopen heeft hij nu een urencontract gekregen maar ook niet vast. En wij krijgen gewoon een hypotheek.
Iinge_ schreef:Ja dat zegt iedereen. Maar met werken via een detacheringscontract is het onmogelijk een intentieverklaring of werkgeversverklaring te krijgen. Ondanks dat ik beiden had, werd het niet goedgekeurd want geen van beiden tellen voor de bank. Afgekeurd door 20 banken :/