Tussen regels vallen met huur of koophuis, klem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Tussen regels vallen met huur of koophuis, klem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:35

O ja...huisdieren was voor mij toen ook lastig. Ik had een hond en een kat en die zijn particulier niet altijd welkom

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:44

Lastige kwestie zo, ik ga eens meedenken.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 07-11-17 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:48

gadsie, wat reageer je raar zeg.
Waar zeg ik dat jouw inkomen te hoog is voor mij?
Waarom direkt mijn uitspraak in een ander topic plaatsen met allerlei aannames van jouw kant en mij ook nog eens dingen in mijn mond leggen.

Heel naar dat je zo doet.

Het gaat mij erom dat je een paard hebt, een hond, een sociaal goed leven dan ook nog eens een huis en een inkomen waar menige vrouw een punt aan kan zuigen!

Dat je afgekeurd bent is heel triest (neem ik aan) en niemand is daar jaloers op, ook niet op je inkomen.

Ik ken er meerdere die in dezelfde situatie zitten met net bijstand en geen huis of een huis waar ze niet in kunnen blijven wonen.

Je hebt bepaalde eisen, waar je wilt wonen, hoe je wilt wonen, met je huisdieren.
Ik heb daar begrip voor maar aan de andere kant denk ik, pff wees blij met wat je nu hebt en misschien kan je wat eisen laten varen.

Er zijn duizenden mensen die zo met jou zouden willen ruilen (als in ook afgekeurde mensen)

Ik spreek me helemaal nergens uit over het feit dat jouw man jou verlaten heeft met wat voor reden dan ook, ik misgun jou niets en vindt dat je fel reageert.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 22:52

Zoals in ander topic al gezegd ik heb het niet alleen over jou. Ik kreeg een pb waar ook nog eea aan aannames en verwijten werd gedaan.

En je hoort me ook niet klagen over geld. Het verbaasd en frustreerd me dat ik meer dan voldoende heb maar niemand het lijkt te willen hebben compleet ongekeerde wereld dus. -O-

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:56

je zet mijn woorden anders wel neer als quote in je andere topic......

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 22:56

Ja dat als enige letterlijk gequote. De rest is niet van jou en niet copy want pb mag niet letterlijk worden neergezet

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:05

Volgens mij heeft Karuna geen paard meer........

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 23:07

Nee paardloos noodgedwongen sinds maart omdat het fysiek niet meer ging. -O- en een sociaal leven eindelijk heb er hard voor moeten vechten. Twee jaar geleden op rand van vereenzaming en doelgroep voor de zonnebloem daardoor. Dus ja gek he dat ik dat graag wil blijven houden.

En ja eisen omdat ik anders fysiek een probleem heb. Een dementerende vader heb die ook nog kwakkelt met zijn gezondheid waar ik graag een beetje bij in de buurt woon igv nood. Dus welke eisen ik zou kunnen laten vallen geen idee? :? Ja ik moet een plek hebben waar ik ingeschreven kan worden. Anders krijg ik niet eens mijn wao. Dan kan ik beter blijven zitten waar ik zit en duimen dat de maatschappij niet gaat lopen zeuren.

En ik heb hts opleiding. voor ik ziek was was mijn inkomen stukje hoger dan dat ik nu heb. En hoger dan van mijn ex toen. :+ dus ach, heb daar hard voor geleerd maar ja dat lijf he. Stom genoeg willen b,ijven werken, had ik me toen metee volledig ziekgemeld als luie uitvreter had ik nu een wao gehad van wat ik nu aan allimentatie krijg. Had ik ook geen probleem gehad trouwens, :')

Waar ik over val is dat ik nu genoeg geld heb maar niemand het wil hebben dankzij allerhande regels. En ik daardoor met een probleem zit.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:20

karuna schreef:
Sizzle flats zijn hier nagenoeg niet trouwens. :+ zit in redelijk landelijk gebied met weinig hoogbouw en die er is is voor 55 plus. En de te renoveren flats die ik ken zijn met trappen naar de voordeur dat is niet te doen voor mijn lijf, trap in huis voor slaapkamer kan mits de trap niet te steil is. Ik speur alle mogelijke advertenties af maar of inschrijven niet mogelijk, of alleen tijdelijk te huur, of veel en veel te duur, of ze willen mijn geld niet hebben of honden kunnen niet mee of een combinatie van alles.

Dan ben ik beter af waar ik nu zit.

karuna schreef:
Is in duitsland te huur. :) in de regio hier niets te huur behalve tijdelijk verboden voor huisdieren of inschrijven niet mogelijk. Ik houd marktplaats de lokale kranten in de gaten en veel mensen informeren rond in de regio. Wil niet te ver meer weg omdat ik nu eindelijk sociale contacten heb opgebouwd.

Partner allimentatie. Waar ik wettelijk recht op heb. Ben afgekeurd met reden, heb geen verdienmodel zoals het mooi wordt uitgedrukt. -O- .

Hier zeg je toch zelf dat je dus ook huizen afwijst omdat je honden niet mee kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 23:29

Zonder honden zou ik er ook niet voor in aanmerking komen overgens en tijdelijke huur in nagenoeg alle gevallen, en zoals gezegd dan kan ik beter blijven zitten waar ik zit. Honden weg is asiel voor ze waar ze nooit meer uitkomen ivm hun gedrag. Een keuze die je liever niet maakt als je het kan vermijden lijkt me niet meer dan normaal toch.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:35

Ik snap wel dat je niet zomaar honden weg doet als je niet in een noodsituatie zit.
Dat is nogal wat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 23:39

Kennelijk voor aantal mensen een volledig normale keuze.

Ja ik ga de honden voor de rest van hun leven naar het asiel brengen en ga in een tijdelijk huis wonen waar ik elk moment weer uit kan moeten aan de andere kant van het land ver van mijn vader en sociale leven ipv blijven zitten waar ik zit en afwachten. Goed plan niet dus. Alleen omdat om de een of andere rare reden het ene geld meer welkom is dan het andere geld.

Ben ik dan een verwend nest of gebruik ik mijn verstand gewoon en ga niet lopen panikeren.

Vraag blijft gewoon alleen waarom wordt het ene geld wel aangenomen en het andere niet terwijl het ook wettelijk toegestaan geld is. Voelt voor mij als of ik in de winkel sta graag een brood wil kopen. Genoeg muntgeld heb voor het brood maar ik het niet mag betalen omdat die winkel alleen maar papiergeld wil aannemen. -O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:47

Ik kan je niet helpen hoor, maar vind wel de regels echt heel krom. Er moeten regels zijn en alles is vast goed berekend door de experts, maar het is soms totaal niet logisch.

Onze hypotheek adviseur zei zelf ook al; Een eigen baas krijgt moeilijker een hypotheek dan zijn eigen personeel. Waar je toch eerst je personeel ontslaat en je zelf probeert te blijven bestaan als de zaken slecht gaan. Het een heeft echt niet meer garanties dan het ander.

Het wordt steeds moeilijker gemaakt om een huis te kopen, omdat voorheen mensen aan een te hoge hypotheek ten onder gingen. Maar bij een huis kopen, heeft een bank nog een huis als onderpand.

Als wij duur willen huren, moeten we 5x de huur verdienen om hetzelfde te betalen als we nu aan hypotheek betalen. Dat is bij veel verhuurders de eis. Wij willen verkopen, maar niet tijdelijk iets huren, dus blijven nog maar even hier. Wij hebben overwaarde, dus hebben dan min of meer de afgelopen 6jaar gratis gewoond. Gaan we huren, is het geld zo weg en zie je het niet meer terug.

Als we hier rond kijken, zijn er vrijwel geen betaalbare huizen meer te koop. <250.000 euro. Gewone arbeiders die zeg even grofweg tm 40.000 euro pj verdienen, krijgen dat gewoon niet meer.

Dan vergeten ze nog naar alle andere aspecten te kijken, want de problemen stapelen zich uiteindelijk op. Mensen passen niet in hun woning, zijn ongelukkig in hun buurt, mensen hebben huurtoeslag nodig, aanpassingen, extra zorg en hulp etc etc. Allemaal dingen die ook extra kosten.

Wij hebben verschillende situaties gekend en gehuurd en gekocht en kennen de diverse problemen waar je tegenaan loopt.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 01:24

Het is lastig, maar echt wel te doen hoor!
Ik ben lang zzp'er geweest in een zwaar onderbetaalde sector en had op papier geen vrolijke cijfers.
Je moet wat creatiever zijn en bereid zijn ergens op in te leveren, maar ik betaal zelf 450 euro (incl) in de randstad voor een weliswaar klein appartement maar wel op 5 min fietsen van het centrum van een middelgrote stad in de randstad met een mega tuin, op een steenworp van de wijde natuur. Wees niet gevreesd, laat iedereen weten dat je zoekt. Want makelaars en bedrijven willen papieren, die hebben de tijd om zich tegen alle risico's in te dekken. Maar een particuliere huiseigenaar doet het erbij en is allang blij als je betrouwbaar overkomt en niet teveel gedoe geeft. Mij is in iedergeval nooit ergens om gevraagd.

woningnet.nl, kamernet kunnen nog verassende dingen opleveren, maar verder vooral tegen iedereen zeggen wat je zoekt en wat je max budget is. (niets is irritanter dan op facebook getagd worden in appartementen die in huur bijna meer kosten dan je maandelijks op je rekening gestort krijgen).

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:43

Wat een vervelende situatie! :(:)

Mijn moeder zit in een vergelijkbare situatie en heeft een paar jaar terug een hypotheek gekregen via obvion, heb je die al geprobeerd? Zij heeft toen wel bijna de helft van de vraagprijs zelf in kunnen leggen, dat maakt wel verschil denk ik. Als de huizenprijzen in jouw omgeving zo laag zijn, misschien de komende periode zo zuinig mogelijk leven zodat je met een jaar of wat zelf een aardig bedrag aan spaargeld hebt opgebouwd? Met wat je maandelijks binnenkrijgt moet dat te doen zijn lijkt me.

Voor particulier huren moet je heel erg mazzel hebben denk ik, in mijn ervaring hanteren grote verhuurders strikte inkomenseisen, maar kan je meer geluk hebben bij particulieren. Ik ken meerdere mensen die niet aan alle eisen voldeden maar toch particulier wat gevonden hebben. Zeker in een krimpgebied is dat misschien een kwestie van blijven proberen?

Heb je al oproepjes op facebook, marktplaats etc geplaatst?

De regels zijn echt heel krom op de woningmarkt, wij kunnen momenteel ook geen kant op sinds mijn man voor zichzelf begonnen is, maar wij zitten gelukkig prima dus hoeven niet weg.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:44

Qerty schreef:
(knip)
Maar een particuliere huiseigenaar doet het erbij en is allang blij als je betrouwbaar overkomt en niet teveel gedoe geeft. Mij is in iedergeval nooit ergens om gevraagd.

Dat is mijn ervaring ook. Ik heb in het verleden prachtig gewoond in een bungalow met grote tuin én waar de hond mee mocht. Geen vragen over inkomen gehad, zolang ik betaalde was er geen gedoe.
Maar je zulke plekjes kun je het beste via-via vinden denk ik.. Oproepje in plaatselijk krantje?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:54

Ik weet op de Veluwe zo een bungalow waar jij met je honden in mag, permanent mag wonen op legale wijze en waar je zo'n 750 euro per maand aan kwijt zal zijn. En er wordt enkel een maand borg gevraagd, geen inkomens bewijzen.

Maar ik begrijp dat die regio je voorkeur niet heeft.

Misschien toch eens gaan verdiepen in bungalowparken waar je wel legaal permanent mag wonen? Er zijn er zeker wel meer in Nederland! Succes joh, wat een gezeik voor een hypotheek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:00

Zet je vraag eens op het Vara/Kassa en Tros/Radar forum neer. Weet dat daar Juristen zitten. Misschien kunnen ze je daar verder helpen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:10

Mlies schreef:
Qerty schreef:
(knip)
Maar een particuliere huiseigenaar doet het erbij en is allang blij als je betrouwbaar overkomt en niet teveel gedoe geeft. Mij is in iedergeval nooit ergens om gevraagd.

Dat is mijn ervaring ook. Ik heb in het verleden prachtig gewoond in een bungalow met grote tuin én waar de hond mee mocht. Geen vragen over inkomen gehad, zolang ik betaalde was er geen gedoe.
Maar je zulke plekjes kun je het beste via-via vinden denk ik.. Oproepje in plaatselijk krantje?

Toch zal dat dan wisselen per regio, per verhuurder? Ik zit in mijn 3e particuliere huurwoning, altijd loonstroken (en soms nog meer) moeten overleggen voordat ik erin mocht. 4x de maandhuur verdienen is hier ook een normale eis. Dus ik kan me voorstellen dat TS hier tegenaan loopt.

Oproepje in het plaatselijke krantje vind ik een goeie. Ik denk ook dat je het van een woning via-via moet hebben.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:16

Beste ts , ik herken de situatie heel erg. Zelf kon ik ook geen hypotheek krijgen ondanks mijn bovengemiddelde inkomen. Want ik heb geen vast contract. Voor dat mensen zeggen ja dat kan wel, ik ben door iedere bank afgekeurd met bovengenoemde reden.

Sociale huur is mijn inkomen veel te hoog voor, particulier vind ik gewoon te duur met minimaal 1000 euro huur. (Ik heb ook geen 4000 euro inkomen dus dan mag het ook niet)

Misschien niet wat je wilt horen, maar wachten en sparen en je eigen grote inleg meenemen is dan de enige optie. Ik verwacht dus nog minimaal 5 jaar hier te wonen en we zien het wel weer.

Tussen wal en schip belanden is gewoon poedersuiker, maar je kunt er helaas weinig mee :/

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:19

Iinge_ schreef:
Beste ts , ik herken de situatie heel erg. Zelf kon ik ook geen hypotheek krijgen ondanks mijn bovengemiddelde inkomen. Want ik heb geen vast contract. Voor dat mensen zeggen ja dat kan wel, ik ben door iedere bank afgekeurd met bovengenoemde reden.

Sociale huur is mijn inkomen veel te hoog voor, particulier vind ik gewoon te duur met minimaal 1000 euro huur. (Ik heb ook geen 4000 euro inkomen dus dan mag het ook niet)

Misschien niet wat je wilt horen, maar wachten en sparen en je eigen grote inleg meenemen is dan de enige optie. Ik verwacht dus nog minimaal 5 jaar hier te wonen en we zien het wel weer.

Tussen wal en schip belanden is gewoon poedersuiker, maar je kunt er helaas weinig mee :/

Dat is dus echt heel raar want inprincipe kan dat niet :+
Mijn man is net 1 jaar in NL had een 0 uren contract. In overleg met zijn baas ivm het willen gaan kopen heeft hij nu een urencontract gekregen maar ook niet vast. En wij krijgen gewoon een hypotheek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 10:26

Er zijn dus meer mensen die er tussen vallen. Merkwaardig eigenlijk. En ja ik weet maar al te goed dat banken je gewoon afwijzen ook al voldoe je aan de regels. Lijkt volstrekt willekeurig te zijn. Langer sparen wordt lastig heb daarin nog een half jaar kans op hypotheek ivm de duur van de allimentatie die moet minstens 10 jaar lopen.

De vier keer eis voldoe ik aan tot 750 euro alleen wordt dus allimentatie niet geaccepteerd. Partikuliere verhuur is hier nagenoeg niet overigens. Die houd ik wel in de gaten. Alleen dure winkelpanden met woning op eerste verdieping wat met mijn lijf niet gaat en te dure huur.

Ermelo weet ik waar het is denk ik. Hebben oom en tante gewoond. Alleen te ver uit de regio, ligt er 70 km buiten. Ben heel er veel verder weg verhuisd maar dat doe ik nu niet meer. Wil niet weer opgeven wat ik heb opgebouwd en moet beetje in de buurt van mijn vader blijven. Mijn zoekgebied is nu 30 bij 30 km wat ook net met scootmobiel te doen is mocht dat nodig zijn.

Booo jullie hebben alleen geinformeerd dan hoor je nog vaak ja hoor geen probleem. Tot de aanvraag echt is ingediend en dan helaas u krijgt het toch niet. Is mij aantal keren overkomen. -O-

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:38

Heb niet alles doorgelezen, maar kan je ex niet iets huren op zijn naam en dat verrekenen met de PA? Een soort partneralimentatie in natura?
Of kopen, waarna je het van hem kunt huren, evt tegen een symbolisch bedrag?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:30

Booooo schreef:
Iinge_ schreef:

Dat is dus echt heel raar want inprincipe kan dat niet :+
Mijn man is net 1 jaar in NL had een 0 uren contract. In overleg met zijn baas ivm het willen gaan kopen heeft hij nu een urencontract gekregen maar ook niet vast. En wij krijgen gewoon een hypotheek.

Ja dat zegt iedereen. Maar met werken via een detacheringscontract is het onmogelijk een intentieverklaring of werkgeversverklaring te krijgen. Ondanks dat ik beiden had, werd het niet goedgekeurd want geen van beiden tellen voor de bank. Afgekeurd door 20 banken :/

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:49

Iinge_ schreef:
Ja dat zegt iedereen. Maar met werken via een detacheringscontract is het onmogelijk een intentieverklaring of werkgeversverklaring te krijgen. Ondanks dat ik beiden had, werd het niet goedgekeurd want geen van beiden tellen voor de bank. Afgekeurd door 20 banken :/

Ahh daar heb je gelijk in inderdaad! Er moet wel een intentieverklaring bij zitten.. Pff dat is balen zeg!